• Zoals velen van jullie weten, heb ik een kleine obsessie met vampiers. Vandaar dit mega geweldige topic! Ik had ooit al eens eerder een topic-reeks geopend over vampiers, maar dat is doodgebloed. Dus bij deze: een nieuw topic om alle vampiers te kunnen eren en aanbidden.

    Mocht je nog boeken, films of tv-series weten, of heb je zelf een vampierverhaal: let me know!


    Movies
    • Interview with the Vampire
    • The Fearless Vampire Killers
    • Dracula
    • Daybreakers
    • Queen of the Damned
    • Fright Night
    • Underworld
    • Blade
    • Van Helsing
    • Night Watch
    • Perfect Creature
    • 30 Days of night
    • Priest
    • Let me in
    • Abraham Lincoln Vampire hunter
    • Nosferatu
    • Dark Shadows
    • Byzantium
    • Rigor Mortis
    • Vampire Academy
    • My Babysitter's a Vampire
    • The Dark Prince
    • Dracula 2000
    • From Dusk Till Dawn
    • Hotel Transylvania
    • Dracula Untold
    • Cirque du Freak: The Vampire's Assistant
    • The Little Vampire
    • Lesbian Vampire Killers
    • Vamps
    • Only Lovers Left Alive


    Tv series
    • The Vampire Diaries
    • True Blood
    • Buffy the vampire slayer
    • Blood Ties
    • Angel
    • Moonlight
    • Being Human [US]
    • Being Human [UK]
    • Dracula
    • The Originals
    • My Babysitter's a Vampire
    • From Dusk Till Dawn
    • Penny Dreadful
    • Rosario + Vampire
    • Vampire Knight
    • Diabolik Lovers
    • Young Dracula
    • Hellsing
    • Van Helsing

    • The Strain

    Books
    • Vampire Chronicles - Anne Rice
    • Dracula - Bram Stoker
    • Vampire Diaries - L. J. Smith
    • Vampire academy - Richelle Mead
    • House of Night - P. C. Cast
    • The Southern Vampire Mysteries - Charlaine Harris
    • The Midnight Breed - Lara Adrian
    • The Strain - Guillermo del Toro & Chuck Hogan
    • The Saga of Darren Shan - Darren Shan
    • Halszaak! - Kerrelyn Sparks
    • Gebeten! - Lynsay Sands
    • Blood Coven Vampire - Mari Mancusi
    • Vegas Vampires - Erin McCarthy
    • Blood of Eden - Julie Kagawa
    • Alfa - Tisa Pescar
    • Violet - Abigail Gibbs
    • Infinite Days - Rebecca Maizel


    Stories op Q
    • Her voice door Krolock
    • Bloedband door naestivate


    Overige
    • Musical: Tanz der Vampire
    • Musical: Dracula
    • Musical: Lestat
    • Lijstje: Favoriete vampiers (film) - Krolock

    [ bericht aangepast op 22 aug 2017 - 12:41 ]

    2_D schreef:
    Welke is een echte aanrader als je van romance houdt? Films en series zijn beiden goed :)

    Hmm tja, in feite hebben een heleboel vampierfilms/series wel te maken met romantiek, want daar zijn die wezens gewoon goed in haha.
    Als je iets zoekt wat meer voor "tieners" is (aka beetje zoetsappig); twilight (ookal vind ik het zelf persoonlijk niet echt vampiers ofzo haha - waar zijn de hoektanden??), The Vampire Diaries, Buffy, Dracula (tja dit blijft toch het origineel). Euuuhm. True Blood heeft ook romantiek, al bevat die serie wel heel veel seks.

    Cunning schreef:
    Serie Hemlock Grove van Netflix heeft Upir, wat ook een vampier soort is. ^^


    Nice, dat wist ik niet eens! Heb ooit eens de eerste episode gezien maar ben om één of andere reden nooit verder gegaan met die serie. Misschien toch maar eens doen haha.

    Ik vond hem wel tof, maar het is wel een hele aparte. Echt wel een beetje luguber of zo haha.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Cunning schreef:
    Ik vond hem wel tof, maar het is wel een hele aparte. Echt wel een beetje luguber of zo haha.

    Nouja luguber is altijd goed, vind ik dan haha.

    Voor mensen die van geanimeerde series houden en gore; kijk Castlevania. Er is nog maar 1 seizoen (4 eps) uit en het volgende komt in 2018, maar het is echt heel goed.

    Ik denk dat ik vanavond (want ik ben alleen thuis) een guilty pleasure ga kijken; Queen of the Damned. *O*

    *Krekelgeluiden*

    Gosh, het voelt alsof ik tegen mezelf aan het praten ben hahaha. Ik ben in ieder geval bezig met het bedenken van een wedstrijd dat te maken heeft met vampiers. Ik zit alleen nog te peinzen of ik het enkel vampiers doe of een iets breder onderwerp. Want dat spreekt misschien wel meer mensen aan.

    Je kan een schrijfwedstrijd doen over monsters, of over mythologische wezens?
    En dan per opdracht een ander genre waarin mensen iets moeten schrijven. Het lijkt me hilarisch om een romantische komedie over zombies te schrijven :)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Asgard schreef:
    Je kan een schrijfwedstrijd doen over monsters, of over mythologische wezens?
    En dan per opdracht een ander genre waarin mensen iets moeten schrijven. Het lijkt me hilarisch om een romantische komedie over zombies te schrijven :)

    Dat klinkt zeker niet verkeerd!
    Hahaha dat zou wel hele leuke verhalen opleveren inderdaad . ^^
    Ik ga morgen eens wat uitwerken. :Y)

    Love Twilight


    If you can dream it , you can do it. ( Rein van Duivenboden)

    OperaGhost schreef:
    *Krekelgeluiden*

    Gosh, het voelt alsof ik tegen mezelf aan het praten ben hahaha. Ik ben in ieder geval bezig met het bedenken van een wedstrijd dat te maken heeft met vampiers. Ik zit alleen nog te peinzen of ik het enkel vampiers doe of een iets breder onderwerp. Want dat spreekt misschien wel meer mensen aan.

    Ik den nog steeds benieuwd naar die wedstrijd, haha (:
    Een breder onderwerp trekt waarschijnlijk wel meer mensen aan, dus dat is dan misschien wel leuker voor jou als organisator.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    1832 schreef:
    (...)
    Ik den nog steeds benieuwd naar die wedstrijd, haha (:
    Een breder onderwerp trekt waarschijnlijk wel meer mensen aan, dus dat is dan misschien wel leuker voor jou als organisator.

    Ja, ik verkondig al best lang dat ik zo'n wedstrijd wil maar ben een beetje traag oeps haha.
    Jaa klopt!

    Ik volg dit topic al een tijdje en heb nu echt zo'n zin om een vampierverhaal te schrijven.
    Maar waarom heb ik altijd zo weinig inspiratie? (huil)

    OperaGhost schreef:
    (...)
    Ja, ik verkondig al best lang dat ik zo'n wedstrijd wil maar ben een beetje traag oeps haha.
    Jaa klopt!

    Ach, het komt er vast wel en eht is beter dat je het meer doordenkt dan snel iets organiseerd.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    naestivate schreef:
    Ik volg dit topic al een tijdje en heb nu echt zo'n zin om een vampierverhaal te schrijven.
    Maar waarom heb ik altijd zo weinig inspiratie? (huil)

    Same


    Seasons will change, but I shall remain