• Ik zoek voor mijn fantasy verhaal, die nog geen tittel heeft, 5 rollen. Elke rol heeft een bepaalde gave. Hieronder zet ik informatie over de fantasie wereld, oftewel Tènnan. Omdat dit een echt verhaal word, wil ik geen cliché personages of alleen eigenschappen hebben, maar een goed uitgewerkt personage.

    Vijf generaties geleden heeft de Lygial Tènnan overgenomen, waarbij ze veel families kwijt hebben geraakt, en de Aejem tot slaven gemaakt. De Lygial buit de andere drie volkeren uit, zodat ze leven in rijkdom en luxe. De Lygial word dan ook bestuurd door de egoïstische, rijke Maan familie die niks anders doen dan genieten van hun rijkdom en macht. Een vrouw van de Lygial, ergens tussen de 20-30 jaar, besluit om zelf de leiding te nemen en het land te besturen. Omdat de Maan familie streng beveiligd is en ze niet leven in een democratie, zoekt ze 5 mensen uit elk een ander volk van 10-25 jaar die magie bezitten en haar kunnen helpen om de macht te grijpen in Tènnan.

    Hier meer informatie over de volkeren.


    Lygial
    Een rijk volk bestaand uit 20 families, waaronder de Maan familie en de Zwijgend familie. De Lygial doet niks anders dan besturen en handelen. Ze leven in onvruchtbare bergen in het noord-oosten onder de grond in paleizen van marmer en goud. Ze geloven dat hun god (die stond voor vrijheid, en erg fanatiek was in het vermoorden van vreemden) vermoord is door de Oquil en hebben dan ook een hekel aan hen. Ze noemen andere volkeren 'Touraiknon' oftewel wild volk.

    Oquil
    Een jagers-verzamelaarsvolk dat leeft in vochtige tropische bossen in het zuid-oosten. De Oquil bestaat uit tien groepen rond vijftig personen en bestaan uit families. Ze geloven niet in een god, maar wel in de elementen aarde, vuur, licht, water en lucht waar je balans tussen moet vinden. Ze leven op één plek, de relatie tussen de groepen zijn goed en overstappen naar een andere groep komt regelmatig voor.

    Aejem
    Een volk dat tot slaaf is gemaakt door de Lygial. De meeste zijn mijnwerkers, maar sommige zijn ook boeren. Ze krijgen streng toezicht en na vijf overtredingen krijgen ze de doodstraf. Voor dat ze slaaf waren, leefden ze in boerderijen bestaand uit één kamer waar ze sliepen, aten en vee hielden. Ze leven bij de Lygial en geloven niet.

    Kiear
    Een nomadenvolk dat leeft in de steppe in het midden van Tènna. De Kiear vooral handelt met de Lygial. Ze leven van gehandeld voedsel en slapen in kuilen in de open lucht. Ze geloven in de dode god (die wel leeft), maar ook in de elementen.

    Gylem
    Een volk dat leeft aan de zee in het zuid-westen van Tènna. Ze leven van vis, garnalen en schelpdieren en zelf verbouwt groente. Soms handelen ze met de Kiear voor vlees. Ze geloven in de zeegoden in de vorm van zeehonden die staan voor respect voor de zee.


    Ik zoek vijf rollen:

    De vrouw van 20-30 van de Lygial. -gereserveerd-Chlorisse
    -ze kan de toekomst zien en veranderen, maar komt daar pas later achter


    Een vrouw van 10-25 van de Kiear -Punkish
    -ze kan wezens besturen, maar dit is ongecontroleerd en ze manupuleerd zonder dat ze het merkt


    Een vrouw van 10-25 van de Gylem - Asriel_Dreemurr
    -ze kan gedachtes lezen, maar ze word overvallen door emoties als ze in andermans ogen kijkt (of denkt aan iemand anders)

    Een man van 10-25 van de Oquil -gerserveerd- Meruul/BlondieBrownie
    -hij kan zijn lichaam verlaten (en in verboden plekken komen), maar hij verlaat zijn lichaam zonder hij het merkt als hij teveel nadenkt over teveel in zijn gevoelens zit

    Een man van 10-25 van de Aejem -gereserveerd-Meruul
    -hij kan mensen genezen en pijn doen, maar dat is ongecontroleerd en doet mensen pijn of geneest zonder dat hij het merkt



    Daarnaast mag je altijd bijrollen maken, maar onthoud dat een fantasy verhaal is: Computers, mobieltjes en auto's bestaan niet. Je mag mythische dieren maken, maar horror (geesten, Hellhounds, weerwolven en vampiers -in de zin van: ze zijn wraakzuchtig, constant boos of hebben geen gevoel en vermoorden iedereen) keur ik niet goed. (Al mogen er natuurlijk wel moordenaars zijn, als ze maar een goede, realistische reden hebben)

    Lijstje:

    Naam
    Leeftijd
    Rol
    Uiterlijk (met foto of heel uitgebreid)
    Innerlijk
    Geschiedenis
    Familie
    Omgang magie
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.)
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial)
    Waarom ze leider wil worden (geld alleen voor de Lygial)

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:51 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2016 - 11:49 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Oh wauw, ik wilde er normaal op reageren, maar ben het destijds zelfs vergeten?
    Ik wil best helpen met de rollen, zelf ook wat geprobeert? :3
    Ik zal eens kijken wat ik kan verzinnen.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Naam: Gaïne (Gina) Velster
    Leeftijd: 11
    Rol: Gylem
    Uiterlijk:

    Gaïne heeft een uiterlijk van een normaal kind, lange blonde haren, gave huid, iets langer dan haar lengte op haar leeftijd zou horen, maar niet erg overdreven zoals het is. Daarbij is ze redelijk slank, en heeft ze groen blauwe ogen. Ze draagt redelijke neutrale kleding aan, daarmee wordt ermee bedoelt dat ze dingen draagt van 1 kleur, liefst iets vrolijks en licht, zoals lime, lcichtgroen. Van zulke kleuren houdt ze wel van. Omdat het met de natuur te maken heeft.


    Innerlijk:
    Gaïne heeft een redelijk aardig karakter, ze probeert altijd vrolijk te zijn, maar dat is niet altijd mogelijk. Ze staat open voor nieuwe mensen, maar omdat ze vaak alleen is, heeft ze soms ook wel genoeg van mensen. Daarbij heeft ze standaard één regel waar iedereen aan moet houden. Als je haar belazerd, ben je nog niet van der af, ze houd van wraak plannetjes, maar bij aardige mensen vind ze het niet nodig.

    Geschiedenis:
    Midden in de nacht tijdens volle maan werd Gaïne geboren, ze werd op een gevlochtte mand onder het maanlicht geplaatst. Men dacht dat het een bijzonder kind zou worden. Een kind met potenties, maar haar ouders werden haar zat. Ze werd veel ziek, en de ouders dachten dat ze onhandelbaar was. Nu ze eenmaal ouder is (zo zegt zij het zelf) is ze niet meer zo vaak ziek. Ze leid nu een normaal "kinder" leven. Toch wilt ze altijd bij de volwassenen zitten. Haar gedachtes zijn niet zo kinderlijk als men denkt. Met haar gedachte konden er dingen en plannen ontstaan waar medig mens van kunnen dromen. Ze woont nog bij haar ouders, maar ze is het liefst alleen, Ze wandelt dan alleen langs de zee, waar ze soms voor haar eigen eten zorgt, ze is gek op garnalen, vooral de kleintjes. Het laat haar denken aan haarzelf, kleine garnalen in een grote zee die zelfstandig voort kunnen leven. Zoals zij dat als "kind" moest gaan doen.

    Familie:
    Gaïne woont bij haar ouders, maar het contact is niet al te best. Het is niet echt ruzie, maar het lijkt meer op soort negeren van elkaar. Eigenlijk heeft ze er zelf geen problemen mee. Ze vind het wel fijn zo. Ze vind het ook best fijn om enigst kind te zijn. Ook al vraagt ze zich wel af, hoe het leven zou zijn met een broertje, desnoods een zusje. Misschien gebeurt dat nog wel?

    Omgang magie:
    Voor iemand van haar leeftijd kan ze redelijk goed met haar magie omgaan. Ze heeft soms wel last van "counters" dat houd in dat ze soms een soort tegen kracht krijgt, waardoor ze of word weg gestoten door "het niets" of duizelig wordt, of zelfs flauwvalt. gelukkig komt dat laatste niet zo vaak voor.

    Mening:
    Gaïne vindt het stom dat de Lygial hen "wild volk" noemt, eigenlijk ook vreemd. De meeste zijn rustig en werken hard voor hun eten, en rijkdommen. Opzich vind ze het niet erg dat de Lygial alles regelt, zolang alles maar eerlijk en rechtvaardig wordt gedaan.

    Reactie ontvoering:
    Eerst reageert ze rustig, zolang ze nog uitwegen kan verzinnen. Als dat niet meer mogelijk blijkt te zijn, word ze kwaad, erg kwaad. En wilt ze degene vermoorden die haar dat aan doet.








    Kan je hier wat mee? Of wil je meer informatie? XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Asriel_Dreemurr schreef:
    Naam: Gaïne (Gina) Velster
    Leeftijd: 11
    Rol: Gylem
    Uiterlijk:
    Gaïne heeft een uiterlijk van een normaal kind, lange blonde haren, gave huid, iets langer dan haar lengte op haar leeftijd zou horen, maar niet erg overdreven zoals het is. Daarbij is ze redelijk slank, en heeft ze groen blauwe ogen. Ze draagt redelijke neutrale kleding aan, daarmee wordt ermee bedoelt dat ze dingen draagt van 1 kleur, liefst iets vrolijks en licht, zoals lime, lcichtgroen. Van zulke kleuren houdt ze wel van. Omdat het met de natuur te maken heeft.


    Innerlijk:
    Gaïne heeft een redelijk aardig karakter, ze probeert altijd vrolijk te zijn, maar dat is niet altijd mogelijk. Ze staat open voor nieuwe mensen, maar omdat ze vaak alleen is, heeft ze soms ook wel genoeg van mensen. Daarbij heeft ze standaard één regel waar iedereen aan moet houden. Als je haar belazerd, ben je nog niet van der af, ze houd van wraak plannetjes, maar bij aardige mensen vind ze het niet nodig.

    Geschiedenis:
    Midden in de nacht tijdens volle maan werd Gaïne geboren, ze werd op een gevlochtte mand onder het maanlicht geplaatst. Men dacht dat het een bijzonder kind zou worden. Een kind met potenties, maar haar ouders werden haar zat. Ze werd veel ziek, en de ouders dachten dat ze onhandelbaar was. Nu ze eenmaal ouder is (zo zegt zij het zelf) is ze niet meer zo vaak ziek. Ze leid nu een normaal "kinder" leven. Toch wilt ze altijd bij de volwassenen zitten. Haar gedachtes zijn niet zo kinderlijk als men denkt. Met haar gedachte konden er dingen en plannen ontstaan waar medig mens van kunnen dromen. Ze woont nog bij haar ouders, maar ze is het liefst alleen, Ze wandelt dan alleen langs de zee, waar ze soms voor haar eigen eten zorgt, ze is gek op garnalen, vooral de kleintjes. Het laat haar denken aan haarzelf, kleine garnalen in een grote zee die zelfstandig voort kunnen leven. Zoals zij dat als "kind" moest gaan doen.

    Familie:
    Gaïne woont bij haar ouders, maar het contact is niet al te best. Het is niet echt ruzie, maar het lijkt meer op soort negeren van elkaar. Eigenlijk heeft ze er zelf geen problemen mee. Ze vind het wel fijn zo. Ze vind het ook best fijn om enigst kind te zijn. Ook al vraagt ze zich wel af, hoe het leven zou zijn met een broertje, desnoods een zusje. Misschien gebeurt dat nog wel?

    Omgang magie:
    Voor iemand van haar leeftijd kan ze redelijk goed met haar magie omgaan. Ze heeft soms wel last van "counters" dat houd in dat ze soms een soort tegen kracht krijgt, waardoor ze of word weg gestoten door "het niets" of duizelig wordt, of zelfs flauwvalt. gelukkig komt dat laatste niet zo vaak voor.

    Mening:
    Gaïne vindt het stom dat de Lygial hen "wild volk" noemt, eigenlijk ook vreemd. De meeste zijn rustig en werken hard voor hun eten, en rijkdommen. Opzich vind ze het niet erg dat de Lygial alles regelt, zolang alles maar eerlijk en rechtvaardig wordt gedaan.

    Reactie ontvoering:
    Eerst reageert ze rustig, zolang ze nog uitwegen kan verzinnen. Als dat niet meer mogelijk blijkt te zijn, word ze kwaad, erg kwaad. En wilt ze degene vermoorden die haar dat aan doet.










    Kan je hier wat mee? Of wil je meer informatie? XD



    Ja bedank voor het invullen van de rol! (Ik was op wandelvakantie twee dagen daarom duurt het wat langer)

    [ bericht aangepast op 29 juli 2016 - 9:46 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik hoop dat ik er een leuke rol van heb gemaakt. :P


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik wil wel een keer een personage maken. Maar dan doe ik het later vandaag een keertje.


    i wanna die with you once or twice.

    Ada schreef:
    Ik wil wel een keer een personage maken. Maar dan doe ik het later vandaag een keertje.

    Als je weet wie, dan zet ik je er bij.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik wil deze wel doen :Een vrouw van 10-25 van de Kiear


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Punkish schreef:
    Ik wil deze wel doen :Een vrouw van 10-25 van de Kiear

    Je staat erbij


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Je krijgt het vanavond want ik kan m op m'n mobiel niet zo uitgebreid maken :)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Fictionalworld schreef:
    (...)
    Als je weet wie, dan zet ik je er bij.

    Een man van 10-25 van de Aejem, doe maar


    i wanna die with you once or twice.

    Punkish schreef:
    Je krijgt het vanavond want ik kan m op m'n mobiel niet zo uitgebreid maken :)


    Is goed hoor, ik heb geduld.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ada schreef:
    (...)
    Een man van 10-25 van de Aejem, doe maar


    Heb je erbij gezet


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Naam: Serena Woosd
    Leeftijd: 13
    Rol:Een vrouw van 10-25 van de Kiear
    Uiterlijk (met foto of heel uitgebreid):


    Innerlijk: Serena is een jong meisje maar ze is alles behalve goedgelovig. Ze is heel lief en sociaal maar ook heel slim en sluw.
    Geschiedenis: Um dit vul ik in als je uitlegd wat het is?
    Familie: Ze heeft 2 oudere zussen, Spencer van 19 en Selesta van 22 , een tweeling broer Stan van 15 en 2 oudere broers Sebastian van 17 en Scott van 20
    Omgang magie: Ze is nog aan het leren hoe ze het moet gebruiken maar word er steeds beter in.
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.): omdat ze nog zo jong is weet ze er nog niet heel veel van. Ze gelooft zelf in democratie.
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial): Ze is heel bang maar gaat er goed mee om, wel probeert ze steun te zoeken.
    Waarom ze leider wil worden (geld alleen voor de Lygial)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Punkish schreef:
    Naam: Serena Woosd
    Leeftijd: 13
    Rol:Een vrouw van 10-25 van de Kiear
    Uiterlijk (met foto of heel uitgebreid):


    Innerlijk: Serena is een jong meisje maar ze is alles behalve goedgelovig. Ze is heel lief en sociaal maar ook heel slim en sluw.
    Geschiedenis: Um dit vul ik in als je uitlegd wat het is?
    Familie: Ze heeft 2 oudere zussen, Spencer van 19 en Selesta van 22 , een tweeling broer Stan van 15 en 2 oudere broers Sebastian van 17 en Scott van 20
    Omgang magie: Ze is nog aan het leren hoe ze het moet gebruiken maar word er steeds beter in.
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.): omdat ze nog zo jong is weet ze er nog niet heel veel van. Ze gelooft zelf in democratie.
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial): Ze is heel bang maar gaat er goed mee om, wel probeert ze steun te zoeken.
    Waarom ze leider wil worden (geld alleen voor de Lygial)

    Goedgekeurd! (Had heel lang geen wifi)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.