• Ik zoek voor mijn fantasy verhaal, die nog geen tittel heeft, 5 rollen. Elke rol heeft een bepaalde gave. Hieronder zet ik informatie over de fantasie wereld, oftewel Tènnan. Omdat dit een echt verhaal word, wil ik geen cliché personages of alleen eigenschappen hebben, maar een goed uitgewerkt personage.

    Vijf generaties geleden heeft de Lygial Tènnan overgenomen, waarbij ze veel families kwijt hebben geraakt, en de Aejem tot slaven gemaakt. De Lygial buit de andere drie volkeren uit, zodat ze leven in rijkdom en luxe. De Lygial word dan ook bestuurd door de egoïstische, rijke Maan familie die niks anders doen dan genieten van hun rijkdom en macht. Een vrouw van de Lygial, ergens tussen de 20-30 jaar, besluit om zelf de leiding te nemen en het land te besturen. Omdat de Maan familie streng beveiligd is en ze niet leven in een democratie, zoekt ze 5 mensen uit elk een ander volk van 10-25 jaar die magie bezitten en haar kunnen helpen om de macht te grijpen in Tènnan.

    Hier meer informatie over de volkeren.


    Lygial
    Een rijk volk bestaand uit 20 families, waaronder de Maan familie en de Zwijgend familie. De Lygial doet niks anders dan besturen en handelen. Ze leven in onvruchtbare bergen in het noord-oosten onder de grond in paleizen van marmer en goud. Ze geloven dat hun god (die stond voor vrijheid, en erg fanatiek was in het vermoorden van vreemden) vermoord is door de Oquil en hebben dan ook een hekel aan hen. Ze noemen andere volkeren 'Touraiknon' oftewel wild volk.

    Oquil
    Een jagers-verzamelaarsvolk dat leeft in vochtige tropische bossen in het zuid-oosten. De Oquil bestaat uit tien groepen rond vijftig personen en bestaan uit families. Ze geloven niet in een god, maar wel in de elementen aarde, vuur, licht, water en lucht waar je balans tussen moet vinden. Ze leven op één plek, de relatie tussen de groepen zijn goed en overstappen naar een andere groep komt regelmatig voor.

    Aejem
    Een volk dat tot slaaf is gemaakt door de Lygial. De meeste zijn mijnwerkers, maar sommige zijn ook boeren. Ze krijgen streng toezicht en na vijf overtredingen krijgen ze de doodstraf. Voor dat ze slaaf waren, leefden ze in boerderijen bestaand uit één kamer waar ze sliepen, aten en vee hielden. Ze leven bij de Lygial en geloven niet.

    Kiear
    Een nomadenvolk dat leeft in de steppe in het midden van Tènna. De Kiear vooral handelt met de Lygial. Ze leven van gehandeld voedsel en slapen in kuilen in de open lucht. Ze geloven in de dode god (die wel leeft), maar ook in de elementen.

    Gylem
    Een volk dat leeft aan de zee in het zuid-westen van Tènna. Ze leven van vis, garnalen en schelpdieren en zelf verbouwt groente. Soms handelen ze met de Kiear voor vlees. Ze geloven in de zeegoden in de vorm van zeehonden die staan voor respect voor de zee.


    Ik zoek vijf rollen:

    De vrouw van 20-30 van de Lygial. -gereserveerd-Chlorisse
    -ze kan de toekomst zien en veranderen, maar komt daar pas later achter


    Een vrouw van 10-25 van de Kiear -Punkish
    -ze kan wezens besturen, maar dit is ongecontroleerd en ze manupuleerd zonder dat ze het merkt


    Een vrouw van 10-25 van de Gylem - Asriel_Dreemurr
    -ze kan gedachtes lezen, maar ze word overvallen door emoties als ze in andermans ogen kijkt (of denkt aan iemand anders)

    Een man van 10-25 van de Oquil -gerserveerd- Meruul/BlondieBrownie
    -hij kan zijn lichaam verlaten (en in verboden plekken komen), maar hij verlaat zijn lichaam zonder hij het merkt als hij teveel nadenkt over teveel in zijn gevoelens zit

    Een man van 10-25 van de Aejem -gereserveerd-Meruul
    -hij kan mensen genezen en pijn doen, maar dat is ongecontroleerd en doet mensen pijn of geneest zonder dat hij het merkt



    Daarnaast mag je altijd bijrollen maken, maar onthoud dat een fantasy verhaal is: Computers, mobieltjes en auto's bestaan niet. Je mag mythische dieren maken, maar horror (geesten, Hellhounds, weerwolven en vampiers -in de zin van: ze zijn wraakzuchtig, constant boos of hebben geen gevoel en vermoorden iedereen) keur ik niet goed. (Al mogen er natuurlijk wel moordenaars zijn, als ze maar een goede, realistische reden hebben)

    Lijstje:

    Naam
    Leeftijd
    Rol
    Uiterlijk (met foto of heel uitgebreid)
    Innerlijk
    Geschiedenis
    Familie
    Omgang magie
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.)
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial)
    Waarom ze leider wil worden (geld alleen voor de Lygial)

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:51 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik wil ook nog wel een rol maken, welke wil je? :')


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Sorry dat ik zo lang niet reageerde, (en één keer toen ik maar een paar minuten op zat)
    En Chlorisse, je mag zelf kiezen. Het liefst van de Lygial, omdat ze eigenlijk het meest belangrijke is in het verhaal.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Oké, dan zal ik binnenkort die van Lygial maken (:


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Ik heb nog steeds rollen nodig!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Jeetje, dit is echt niet actief.... Ik wil best één of twee karakters maken! Ik vind het wel leuk! Moeten ze allebei nog beschreven worden? 'Gisteren' zei dat ze er wel eentje wilde doen, maar die staat niet als bezet aangegeven, dus ik ga ervan uit dat ze daar misschien op terug is gekomen...

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 15:05 ]


    Life's weird

    Meruul schreef:
    Jeetje, dit is echt niet actief.... Ik wil best één of twee karakters maken! Ik vind het wel leuk! Moeten ze allebei nog beschreven worden? 'Gisteren' zei dat ze er wel eentje wilde doen, maar die staat niet als bezet aangegeven, dus ik ga ervan uit dat ze daar misschien op terug is gekomen...

    Ze moeten allebei nog gemaakt worden. Chlorisse is nu met de Lygial bezig.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik wil er nog wel eentje doen, als het kan de Oquil. Is het alleen een rol maken of ook er mee spelen?


    (This signature is removed for copyright infringement)

    O, sorry... Ik heb ze al bijna af... Misschien kunnen we er allebei een maken en kan ze kijken welke ze kiest? Er kunnen ook bijrollen komen... Als je dat niet erg vindt...
    Misschien zou ik trouwens van mijn rol ook een bijrol kunnen maken, als je liever hebt dat er maar één hoofdpersoon per persoon wordt gemaakt... Magie heeft nog niet echt een hele grote rol in zijn leven.

    Volgens mij was dit echt alleen voor haar eigen verhaal. Je zou kunnen vragen of ze mensen zoekt om mee te schrijven, maar ik ga ervan uit dat dat er dan wel bij had gestaan.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 21:11 ]


    Life's weird

    BlondieBrownie schreef:
    Ik wil er nog wel eentje doen, als het kan de Oquil. Is het alleen een rol maken of ook er mee spelen?


    Dit is voor mijn eigen verhaal, anders zou het topic bij rpg forum staan
    Als je hem dan nog steeds wil maken zet ik je erbij.

    En probeer er samen uit te komen wat jullie willen. Bijpersonen zijn altijd welkom.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Als je graag een hoofdrol wil en nog mee wil doen, wil ik van de mijne best een bijrol maken, hoor! Het was niet mijn bedoeling om een rol voor iemand weg te kapen. Ik dacht vooral dat het wel eens leuk is als ze eindelijk kan beginnen met schrijven ^^ En ik hou van rollen en kon niet kiezen. Maar ik vind het een beetje oneerlijk als ik twee hoofdrollen heb, dus als jij graag een hoofdrol wil, vind ik het goed! De mijne kan gewoon een bijrol worden. Misschien kunnen ze neefjes zijn! Of gewoon bekenden van elkaar.


    Life's weird

    Sorry, ik trek mijn personage weer in. Om privéredenen weet ik niet of het gaat lukken. Sorry!

    Edit: als het lukt, wil ik ook wel een bijrol maken.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 21:36 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    BlondieBrownie schreef:
    Sorry, ik trek mijn personage weer in. Om privéredenen weet ik niet of het gaat lukken. Sorry!

    Edit: als het lukt, wil ik ook wel een bijrol maken.


    Jammer dat je de rol intrekt, maar bijrollen mogen altijd! Dan maakt Meruul de rol denk ik.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hihi, is dat niet evenveel werk als een hoofdrol? Ik ga wel eerst mijn andere rol afmaken, mocht je toch nog graag een hoofdrol willen. Niet dat ik hem niet meer wil, zeker niet! Maar ik wil je wel een kans geven. Ik denk dat ik hem van het weekeind af wil proberen te hebben. En een bijrol kan misschien ook later nog in het verhaal geschreven worden... wat dat betreft heb je dan meer tijd.


    Life's weird

    Hmm, volgens mij worden de dames stoerder en vechtlustiger dan mijn mannen. Ik kan gewoon echt niet goed vechtersbazen maken ^^' Maar misschien is dat juist wel leuk.

    Edit
    En het wordt een aardig jonge groep.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 14:46 ]


    Life's weird

    Sorry voor de dubbele berichten steeds... maar ik ben bang dat het anders niet gezien wordt. Ik weet dat deze foto's niet hetzelfde zijn, maar ik kon niet kiezen, en het was meer om een idee te krijgen van hoe hij er ongeveer uitziet. Ik had niemand in gedachten, en jemig, wat is het dan lastig om een foto te vinden! Ik ga hem morgen aanpassen voor rol twee.

    Naam: Lyco (Laiko) Nadow
    Leeftijd: 14, bijna 15
    Rol: Oquil
    Uiterlijk: Hij heeft een donkere huidskleur, donkere ogen en kleine, zwarte krulletjes. Voor zijn leeftijd is hij vrij klein te noemen, en ook erg slank, haast dun zelfs. Er is vaak een glimlach op zijn gezicht te zien, en anders een nadenkende blik in zijn ogen. Hij heeft een rustige en open uitstraling. Hoewel hij al bijna 15 is, kan je bij hem zien dat hij toch nog niet helemaal volwassen is. Hij heeft nog een haast kinderlijke uitstraling. Hij heeft niet meer het hele kinderlijke van een twaalfjarige, maar ook nog niet het gezicht van een achttienjarige. Ook zijn lichaam is nog smal en tenger. Zijn stem zit er ook tussenin, aangezien hij de baard in de keel heeft. Zijn kledingstijl is simpel met vaak luchtige en wijde kleding door de vaak hoge temperaturen en bestaat uit de kleuren wit, zwart of bruin. Soms komt er iets groens in voor, maar meestal blijft het daar wel bij, aangezien de meeste mensen van zijn familie dat dragen. Hij is niet geïnteresseerd in kleding en draagt in principe wat hem gegeven wordt, maar hij heeft wel de voorkeur voor kleren van zijn groep en houdt van gemak. Hij draagt niet graag sjieke of strakke kleding.



    Innerlijk: Hij is een zachtaardige en vriendelijke jongen die niet snel iemand kwaad zal doen. Rustig en beheerst gaat hij door het leven. Hij zal niet snel boos worden of iemand beledigen. Meestal probeert hij alle mensen te begrijpen en te helpen. Hij is nieuwsgierig naar andere gebruiken en gedachten, al betekent dat niet dat hij meteen veel vraagt. Als de situatie passender is, kijkt hij net zo lief toe en probeert hij het zo te begrijpen. Aangezien hij een van de oudsten is die ontvoerd is, zal hij een beetje als verzorger en woordvoerder willen fungeren en willen beschermen. Daarin is hij erg dapper en gaat niet veel te ver, hoewel hij het vooral met woorden zal willen oplossen. Verder heeft hij altijd al veel fantasie gehad en denkt hij veel na, wat ervoor zorgt dat hij graag verhalen vertelt en erg creatief is. Hij gebruikt het veel als hij op neefjes en nichtjes moet passen. Er wordt veel om gevraagd en hij vindt het erg leuk om ze zo bezig te houden.
    Geschiedenis: Hij heeft eigenlijk een vrij korte en simpele geschiedenis. Hij groeide op als eerste zoon bij liefhebbende ouders. Ze hadden altijd alle aandacht voor hem en hebben hem veel geleerd. Voor de rest was hij bij de familie, waar hij ook woonde. Af en toe kwamen andere families langs, maar het grootste gedeelte van zijn leven had hij enkel contact met zijn eigen familie. Met wat neefjes en nichtjes kon hij spelen. Toen hij iets ouder was, zorgde hij voor ze als dat nodig was. Toen hij bijna tien was, kreeg hij een klein broertje. Hoewel hij het leuk vond en best dol is op de kleine, heeft het wel voor een verandering gezorgd. Zijn ouders waren helemaal blij met een tweede kindje en waren daar erg mee bezig. De oudste zoon is al wat gereserveerd en dat werd daardoor erger. Hij deed meer dingen alleen en wilde zich niet opdringen. De goede band die hij had met zijn ouders bestaat nog steeds, maar het is wel minder geworden.
    Familie: Hij leeft samen met zijn ouders en broertje in een klein maar knus huisje. In het dorp wonen zijn grootouders, ooms, tantes en veel jongere nichtjes en neefjes. Eigenlijk zijn de meeste volwassenen neefjes en nichtjes van zijn ouders, maar die beschouwt hij ook als ooms en tantes. Buiten loopt een paarse hond met roze ogen, genaamd Gona. Hij heeft hem gevonden toen hij een puppy was en zorgt sindsdien voor hem. Hoewel hij door iedereen geliefd is, is hij het meest trouw aan zijn baasje, zelfs zo erg dat ze elkaar zonder woorden lijken te begrijpen.
    Omgang magie: Hij is dus altijd al fantasierijk geweest en een kalm persoon. De eerste keer dat hij ineens ergens anders was - toen hij tien jaar was, zijn broertje was nog maar een baby - raakte hij dus ook niet in paniek, maar ging hij rustig alles onderzoeken. Eigenlijk doet hij dat nog steeds. Zijn ouders weten van zijn magie, maar de rest denkt dat hij gewoon soms flauwvalt. Hij weet hoe raar het klinkt als hij zegt dat hij soms ineens met zijn geest ergens anders is, dus vertelt hij het niet snel, alleen als hij weet dat hij er anderen mee kan helpen. Ondertussen kan hij het iets beter controleren en doet hij het vooral als het nodig is en hij alleen is, maar nog kan het soms gebeuren dat het hem overvalt. Door zijn reizen heeft hij de wereld iets beter leren kennen en begrijpt hij dingen die zijn familie nooit heeft kunnen meemaken. Eerst dacht hij dat het gewoon fantasie was, maar aangezien het hem nu al zo vaak is overkomen, weet hij dat het echt is, al is hij stiekem wel blij als hij merkt dat voor wat hij tijdens zijn reizen heeft gezien ook echt bewijs blijkt te zijn.
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.):: Hij heeft weinig van de rest van de wereld gezien, aangezien hij nauwelijks andere volkeren zag en alleen maar zijn eigen dorp kent. Daardoor durft hij er niet teveel van te zeggen, maar uit zijn reizen is wel gebleken dat hij het vreselijk vindt hoe de Aejem behandeld worden. Hij begrijpt niet waarom de Lygial hen ‘wild’ vinden, aangezien er in zijn familie nog nooit over een God is gesproken. Hij was een tijdje bang dat zij ook gevangen genomen zouden worden, maar die angst is weggezakt, tot zijn ontvoering. Hij weet dat hij nog jong is en houdt zich daarom niet veel bezig met politiek, ook omdat zijn familie zich er weinig mee bezig houdt. Verder vraagt hij zich af in hoeverre zijn beeld werkelijkheid is, aangezien het goed kan dat hij maar één kant heeft gezien in zijn reizen. Daarom houdt hij zijn mening grotendeels voor zich tot hij merkt dat het klopt wat hij zag. Hij vindt ook dat iedereen eigenlijk zou moeten heersen over hun eigen gebied en dat iedereen evenveel moet verdienen, als ze dat zouden willen tenminste. Zijn familie is gelukkig zo en blijft liever op zichzelf, maar de andere volkeren mogen wel een meer eerlijke behandeling, zodat het rijkdom eerlijk wordt verdeeld en alle geloven even belangrijk worden.
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial): Hij zal het rustig ondergaan zonder tegenstribbelen en eerst willen weten wat er aan de hand is en of iedereen, waaronder zijn familie, veilig is. Hij ziet het als een teken, waardoor hij meer van de wereld kan zien en de elementen beter in balans kunnen komen.

    Edit
    Ik vergat het huisdier... Dat is als enige veranderd aan Lyco. Nu ben ik echt klaar! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    Naam: Luen, hij heeft inmiddels zoveel namen gehoord dat hij zijn achternaam niet meer weet.
    Leeftijd: 13, nog niet heel lang. Hij weet zelf zijn leeftijd niet.
    Rol: Aejem
    Uiterlijk: Hij heeft duidelijk nog een kindergezicht, inclusief lichaam. Zijn donkerbruine haren vallen over zijn schouders en krullen lichtjes. Hij heeft grote, bruine ogen die bijna altijd zorgelijk kijken. Voor zijn leeftijd is hij nog erg klein, smal en lichtelijk ondervoed, waardoor hij vaak jonger wordt geschat. Hij is erg bleek en ziet er vermoeid uit, ondanks dat hij wel regelmatig buiten is de laatste tijd. Zijn uitstraling is meestal kalm en ernstig, daar doet hij tenminste erg zijn best voor. Hij draagt wat hem gegeven wordt en is totaal niet bezig met zijn uiterlijk. Meestal worden hem oude lappen gegeven, waar hij al tevreden mee is.


    Innerlijk: Hij is stil, heel stil. Meestal zegt hij enkel iets als hem iets gevraagd wordt of als het niet anders kan. Door zijn verleden durft hij zich nauwelijks open te stellen. Hoewel hij zijn best doet om het zo min mogelijk te laten zien, is hij erg schrikachtig en schuw. Hij vertrouwt niemand en heeft de hoop op vriendelijkheid opgegeven. Desondanks is hij wel erg kalm, beleefd en doet hij bijna alles wat van hem gevraagd wordt, zoals hem is geleerd. Hij probeert daarom om in alles iets goeds te zien en de reden van iemands gedrag te doorgronden, zodat zijn leven dragelijk blijft. Toch zit er binnenin hem ook een vechter, die, als het iemand ooit lukt om het eruit te halen, zijn eigen mening en vrienden verdedigt tot het einde. Hij is trouw en eerlijk. Hoewel hij nog jong is, neemt hij zijn taken serieus en is hij verantwoordelijker dan de meesten van zijn leeftijd. Hij ziet er misschien nog niet zo uit, maar qua innerlijk kan je wel zeggen dat hij al aardig volwassen is. Hij is ook in staat om verliefd te worden, al moet je wel moeite doen om ervoor te zorgen dat hij dat ook echt toelaat. Aan de andere kant: diep van binnen zit eigenlijk een bang jongetje dat niet goed weet wat hij met zichzelf aan moet en alles alleen maar goed wil doen. Hij wil eindelijk de liefde en respect die iedereen verdient.
    Geschiedenis: Voor zijn vierde of vijfde levensjaar is hij van zijn ouders weggenomen, waardoor hij niets meer van ze kan herinneren. Sinds die tijd is hij al aan het werk. In het begin deed hij vooral taakjes rond het huis. Later werd hij een poosje boodschappenjongen, waardoor hij meerdere mensen en plekken leerde kennen. Zijn omgeving en collega’s veranderden regelmatig. Daardoor probeert hij zo min mogelijk aan mensen te hechten, wat hem goed afgaat. Momenteel werkt hij op het land. Het is hard werken. Meestal lukt het hem wel. Door zijn rustige karakter wordt hij veel met rust gelaten, maar hij ziet wel regelmatig hoe volksgenoten worden gewaarschuwd of zelfs worden gedood, stiekem zelfs als er nog geen vijf overtredingen zijn begaan. Er wordt totaal niet om ze gegeven en dat heeft zo zijn littekens achtergelaten.
    Familie: Hij weet dat hij op zijn minst een moeder had, maar wat daarmee is gebeurd weet hij niet. Het enige wat hij kent zijn de gezinnen waarbij hij moest werken, al kan hij niemand meer familie noemen. Niemand heeft echt voor hem gezorgd. Stiekem hoopt hij dat zijn moeder nog leeft.
    Omgang magie: Hij is erg bang voor zijn magie en probeert alles om zich zo rustig mogelijk te houden en het maar niet te activeren. Er is al een aantal keer iemand gewond door geraakt en hij heeft daardoor zijn tweede overtreding begaan. Zijn eerste kwam door een ongeluk, de tweede door zijn krachten. Later heeft iemand anders een keer de schuld gekregen voor de gevolgen van zijn krachten, een man die dichter bij de baas zat. De jongen durfde niets te zeggen, maar voelt zich daar nog schuldig over. De man is zwaar gewond geraakt door de straf van hun baas, maar hij was niet boos. Hij nam de schuld op zich. Omdat Luen nog nooit iemand volledig vertrouwd heeft en geen tijd heeft gekregen om een band aan te gaan, heeft hij nog nooit iemand kunnen helen. Als hij dat weet, staat hij er anders in en wil hij dat wel proberen, hoewel hij bang blijft het verkeerde te doen.
    Mening (hoe mensen leven, bestuur Tènna, ect.): Hij zal het niet snel toegeven, maar hij vindt het vreselijk hoe zijn volk behandeld wordt. Verder houdt hij zich er niet mee bezig. Als hij merkt dat ook andere volken het slechter hebben, vindt hij dat iedereen eigenlijk gelijk moet worden behandeld en hoewel er best één de leiding mag hebben, moet wel iedereen inspraak hebben. Dat houdt hij echter voor zich en vertelt hij pas als hij zich veilig voelt, wat dus heel lang kan duren en waarvoor nog heel veel moet gebeuren.
    Reactie ontvoering (geld niet voor de Lygial): Hij is erg bang dat hij weer een waarschuwing krijgt en gestraft wordt, maar gaat vrijwillig mee, zoals hij gewend is. Hij luistert goed en gaat later misschien wel blij zijn als hij beter wordt behandeld dan bij zijn ‘werknemers’.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2016 - 0:53 ]


    Life's weird