• vroem vroem

    Les:
    - Hypno - 19 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kala - 19 - geslaagd theorie
    - Rewritten - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Dormiveglia - 17 - geslaagd theorie
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    - Rewritten - 18
    - Sherrinford - 18
    - Eledhel - 18
    - lovelyreads - 21 - geslaagd theorie
    - Therizinosaurus - 18
    - Eluveitie - 20
    - Anatomy - 18
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Outsiders - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Hypnotise - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    - Frosch - 18 - (2015)
    - Altaria - 17 - (2015)
    - Layden - 18 - (2015)
    - Duivelsgebroed - 23 - (2011)
    - Scribe - 20 - (2015)
    - Scandicy - 20 - (2014)
    - Hawke - 19 - (2016)
    - Charbonneau - 18 - (2016)
    - OpgeroldEten - 18 - (2016)

    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Fregg - 19
    - Quiver - 17



    TOPIC 1
    TOPIC 2

    [ bericht aangepast op 18 juli 2016 - 20:40 ]


    i put the fun in funeral

    Ik heb gisteren mijn rijbewijs opgehaald en van mijn werk voor het eerst alleen naar huis gereden. Wauw, dat was heel vreemd & toch best wel eng.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    GusWaters schreef:
    Ik heb even een aantal vraagjes (ga ze ook nog aan m'n instructeur vragen hoor.
    - Wanneer je bijvoorbeeld in 4e aan het rijden bent en je moet terugschakelen bijvoorbeeld omdat je even moet remmen bij een verkeerslicht maar je zou kunnen verder rijden in 2e. Schakelen jullie dan van 4e naar 3e en dan van 3e naar 2e of meteen van 4 naar 2?
    -als je rechts afdraait moet je altijd uitkijken voor fietsers en dus over je schouders heen kijken maar dat vind ik altijd moeilijk om te doen omdat ik mijn ogen ook op de weg wil houden, dus heeft er iemand tips?


    Ik schakel persoonlijk altijd van 4 naar 2, omdat het makkelijker is & het mij zo aangeleerd is. Maar volgens mij kan het allebei alleen is het dan een kwestie van eerder reageren & een extra handeling.
    En als tip wat betreft het over je schouder heenkijken; stel altijd twee kijkpunten in, dus ook al voor je de bocht omgaat. Ik heb mezelf aangeleerd ook in de bocht te kijken zodat ik me erna op het verkeer voor me kan focussen. Het word volgens mij ook deels automatisme waardoor ik het eigenlijk niet heel goed weet.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Morgen mijn examen. Spannend!!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    GusWaters schreef:
    Ik heb even een aantal vraagjes (ga ze ook nog aan m'n instructeur vragen hoor.
    - Wanneer je bijvoorbeeld in 4e aan het rijden bent en je moet terugschakelen bijvoorbeeld omdat je even moet remmen bij een verkeerslicht maar je zou kunnen verder rijden in 2e. Schakelen jullie dan van 4e naar 3e en dan van 3e naar 2e of meteen van 4 naar 2?
    -als je rechts afdraait moet je altijd uitkijken voor fietsers en dus over je schouders heen kijken maar dat vind ik altijd moeilijk om te doen omdat ik mijn ogen ook op de weg wil houden, dus heeft er iemand tips?


    - Van zijn 4 naar zijn 2 is het makkelijkste. Maar als je het fijner vind, kan je eerst naar zijn drie schakelen. Ligt er net aan wat jij handig vind en hoe snel je het kan doen.
    - Mocht je stilstaan (voor een stoplicht bijvoorbeeld) en je moet daarna rechts, kijk alvast in je rechterbuiten spiegel, maar kijk zeker achterom achter je instructeur om te kijken of er niemand aan komt fietsen en/of er geen brommers/scooters aan komen. Mocht je nou niet stilstaan, kijk dan pas als bijna bij de bocht of er niemand rechts af wil want soms verlies je anders het overige verkeer. Maar meestal zie je de meeste mensen al voordat je die bocht gaat maken, door goed naar rechts en links te kijken voordat je af slaat. Dan weet je wat je kan verwachten als je de bocht gaat maken. Want vaak hoe je wel inschatten hoe hard iemand rijd en dus of je diegene gaat tegenkomen.


    Physics is awesome

    HOI ik ben geslaaaaaaagd!!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    - van de vier naar de twee is eigenlijk het enige dat kan, het heeft te maken met je snelheid. Als jij remt en je koppeling dus ook in hebt, maar het springt op groen: rond de 50 kun je naar de drie schakelen, rond de 25 naar de twee.

    - je hoeft niet lang te kijken, kijk vluchtig over je schouder om te kijken of je iets maast je auto ziet. Probeer niet je armen mee te nemen want dan stuur je naar rechts. Hangt van je auto af maar de meeste auto's blijven gewoon recht door rijden als je het stuur even loslaat, dus houd het licht vast als je last hebt van meesturen met over je schouder kijken.

    Goodluck! Weet ook dat je nog niet alles hoeft te kunnen in je eerste paar lessen.

    Eledhel schreef:
    HOI ik ben geslaaaaaaagd!!


    Gefeliciteerd! !!

    Puellae schreef:
    (...)

    Gefeliciteerd! !!

    Dankje! Wel met geluk. Ik ging bijna door rood, echt op een seconde na :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb eergister mijn TTT gehad en mijn instructeur vroeg of ik de weg nog had onthouden. Het bleek dus dat ik het complete half uur nog uit mijn hoofd wist en dat heb ik dus ook gereden. Ze had nog nooit zoiets meegemaakt. Ze zei dat als ik zak, dat het dan komt door een klein foutje, want ik rij blijkbaar zeer zelfstandig en veilig^^ dat geeft wel wat zelfvertrouwen^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Heeft iemand tips tegen de stress bij het praktisch rijexamen?

    copal schreef:
    Heeft iemand tips tegen de stress bij het praktisch rijexamen?

    Lekker kletsen met je examinator, zoals je ook praat met je rij-instructeur. En je mag fouten maken hè! Ik nam de verkeerde afslag bij een rotonde, reed op één seconde na niet door rood en de auto sloeg een keertje af, en ook ik ben geslaagd. Maak er vooral geen heel drama omheen. Ik ken mensen die vlak voor hun examen allemaal pillen gaan slikken, maar als je je rijbewijs hebt pak je toch ook gewoon even de auto zonder aan de medicijnen te gaan? Gewoon doen alsof het net een rijles is.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben op het moment ook aan het autorijden!
    Ik heb mijn theorie al gehaald, gelukkig maar.
    En ik heb maandag over een week mijn TTT,
    Ben echt heel zenuwachtig nu al.


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Ik had vandaag mijn tussentijdse toets en voor mijn gevoel ging het bizar slecht, grotendeels vanwege alle zenuwen - zelfs al was het maar een TTT. De motor sloeg twee keer af (doet-ie tijdens de les nooit, grr) en ik had gewoon het gevoel dat ik er helemaal niks van bakte :'D Uiteindelijk bleek het veel beter te gaan dan verwacht, want ik heb maar vier verbeterpunten meegekregen en heb mijn vrijstelling *O*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik heb mijn eerste praktijk examen gehad maar helaas gezakt, 22 september weer proberen. :')

    It sucks to be me...
    Zojuist voor de derde keer gezakt.
    Ik had echt het idee dat ik dit keer wel zou slagen en dat nog wel met een faalangstexamen....


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face