• Hallo iedereeeeeeen,

    Ik heb eens een vraagje aan de mensjes die goed zijn in uitstapjes plannen of leuke plekjes kennen die de moeite waard zijn om eens te bezoeken. Op 15 november zijn mijn vriend en ik een jaartje samen en willen we er samen een weekendje tussenuit. Het probleem is echter dat we beide niet goed weten waar we best heen kunnen gaan voor een weekendje. Vandaar dat ik me afvroeg of jullie soms iets weten in België of Nederland.
    We willen het liefst binnen die twee landen blijven, zeker met het nieuws van de laatste dagen in Frankrijk en Duitsland.
    Met Valentijn zijn we bijvoorbeeld een weekendje naar Brugge geweest waar we allerlei musea zijn gaan bezoeken. Maar nu willen we dus ergens anders heen gaan.

    Bij deze wil ik dus graag weten welke hotelletjes of bungalowparken er echt de moeite zijn uit jullie ervaringen. En liefst ook iets waar er dingen in de buurt zijn die leuk zijn om te bezoeken! Jullie zouden mij en mijn vriend er dus echt een heel groot plezier mee doen!


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    In Amsterdam heb je veel leuke dingetjes en er zijn hotels in de buurt. Als jullie van kunst houden is het Rijksmuseum wel iets, ook is daar Madurodam en Madame Tussaud (als je dat zo schrijft.) En iets buiten de drukke stad heb je ook nog de dierentuin Artis! (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Maastricht is altijd heel leuk om te bezoeken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Maastricht is altijd heel leuk om te bezoeken.
    Dit. Dan zou je ook nog altijd een uitstapje kunnen maken naar Valkenburg! (:


    She's imperfect but she tries

    Patholoog schreef:
    Maastricht is altijd heel leuk om te bezoeken.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar binnenkort ga ik een dagje Den Haag. Misschien is dat wat?

    Als hij van shoppen houdt: Antwerpen :Y) het blijft een prachtige stad, vooral 's avonds. Of Leuven, als je eens goed wil gaan feesten. Daar zijn overdag ook veel mooie plekjes, die ik je graag allemaal wil doorsturen.

    EDIT: oh of Gent! Ook een super mooie stad.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2016 - 18:28 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jeffmelon schreef:
    Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar binnenkort ga ik een dagje Den Haag. Misschien is dat wat?


    Ik ben vandaag voor de 4e keer in Den Haag geweest, eerste keer was een jaar geleden, tweede keer afgelopen kerst en derde keer een maand terug (Toen ik klein was ben ik ook eens in Madurodam geweest en ik ben ook wel vaak in Scheveningen geweest maar dat tel ik niet als de stad haha)

    Den Haag is wel een mooie stad, je hebt een 'oud' deel dat een beetje op Utrecht lijkt en een deel met allemaal winkels enzo (Spui, Lange Poten, de monopolystraten zozegmaar)

    In Den Haag kun je goed shoppen, alles zit wel bij elkaar. Verder kun je de Panorama Mesdag bezoeken (is wel mooi om te zien), de Gevangenenpoort (vond ik zelf heel interessant), je kan langs Paleis Noordeinde lopen, het Binnenhof bekijken (moet je sowieso eens gezien hebben).

    Ook Scheveningen is makkelijk te doen met de tram (lopend kan ook, maar duurt wat langer), daar kun je in de zee zwemmen, op het strand liggen, over de boulevard of door de duinen wandelen etc. Ook heb je er Sealife en het Circustheatee (momenteel draait daar nog Beauty & the beast, vanaf eind oktober de lion king!)

    Genoeg te doen dus voor een weekendje! Weet niet of je er wat aan hebt ;)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zelf werk ik op Center Parcs Port Zélande (Zeeland, Nederland) en dat is erg leuk voor een weekendje weg, alleen wel wat prijzig, maar je kunt je er prima vermaken!

    Verder kun je misschien nog een dagje Antwerpen, Amsterdam of Rotterdam pakken, dat zijn ook erg leuke steden waar heel veel te doen is.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Frodo schreef:
    Als hij van shoppen houdt: Antwerpen :Y) het blijft een prachtige stad, vooral 's avonds. Of Leuven, als je eens goed wil gaan feesten. Daar zijn overdag ook veel mooie plekjes, die ik je graag allemaal wil doorsturen.

    EDIT: oh of Gent! Ook een super mooie stad.

    Antwerpen is niet echt een optie aangezien we beiden van het Antwerpse zijn. Antwerpen heeft echt niets nieuws meer voor ons, we zijn eigenlijk ook opzoek naar iets waar we alleen kunnen zijn zonder dat de kans bestaat dat we bekenden tegen het lijf lopen. ^-^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nortia schreef:
    (...)
    Antwerpen is niet echt een optie aangezien we beiden van het Antwerpse zijn. Antwerpen heeft echt niets nieuws meer voor ons, we zijn eigenlijk ook opzoek naar iets waar we alleen kunnen zijn zonder dat de kans bestaat dat we bekenden tegen het lijf lopen. ^-^

    Dan zou ik voor Gent of Leuven gaan. Of Hasselt.

    Elke stad heeft zijn charmes.

    Of waag iets anders en trek richting de Ardennen?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Arrythmia schreef:
    (...)
    Dan zou ik voor Gent of Leuven gaan. Of Hasselt.

    Elke stad heeft zijn charmes.

    Of waag iets anders en trek richting de Ardennen?

    Ja, alle ideetjes zijn welkom! Ik ga zeker en vast eens kijken naar alle plekjes die hier worden aangeraden. Alle hulp is welkom hehe.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mijn beste vriendin en ik hebben de hele week steden in België bezocht! Qua hotelletjes kan ik je wel niet helpen, aangezien we constant terug naar haar kot keerden! :'D

    Luik is een perfecte combinatie tussen winkels en toeristische bezienswaardigheden! Het station zelf is echt al prachtig. We hebben verschillende kerkjes en gebouwen tegengekomen die ook langs de buitenkant echt mooi waren!
    Namen eigenlijk ook wel. Er is ook een winkelstraat, maar verschillende mooie kerkjes en huisjes als je ze weet te vinden. Net voorbij het centrum ligt er ook de citadel die je kunt 'beklimmen' om dan vanaf boven het zicht te hebben over heel Namen. Het is helemaal gratis en je beslist zelf langs waar en hoe je wandelt! Dat vonden wij beslist een hoogtepunt van de dag!
    Hasselt is vooral winkels om te shoppen. Verder zijn we daar ook langs het begijnhof gewandeld. Op dat moment konden we er niet binnen maar op bepaalde dagen zijn ook de huisjes open voor tentoonstellingen. Verder hebben we ook een museum over jenever voorbij gewandeld. Verder vonden wij in het centrum niet zoveel er meer aan. De Japanse tuinen zijn dan weer wel de moeite! Veel groter dan in Antwerpen en als het zonnetje wat schijnt, is het echt fijn.
    Gent zelf is ook best wel leuk. Een wandeling door de stad en je vindt eigenlijk je weg best wel gemakkelijk terug met allemaal bezienswaardigheden.
    Mons/Bergen is vooral een gezellig stadje! De straten liggen wel op heuvels dus je moet er wel voorover hebben om op en neer te gaan haha. Het parkje aan het Belfort is heel leuk en je hebt er meteen zicht op Mons. Er zijn ook verschillende kerkjes, schattige huisjes en veel musea.
    Brussel zullen jullie waarschijnlijk dan weer wel veel beter kennen. Behalve Manneke Pis is de grote markt ook heel mooi te zien! Op het moment ligt daar ook het grote bloementapijt! Geen idee of het er nog in november zal zijn. Er is ook een Waterstones - een Engelse boekenwinkel, heel gezellig als je into books bent!
    Hopelijk ben je er wat mee! Heb je ondertussen al iets gevonden of ben ik nog op tijd met mijn prachtige *kuch* advies? (:


    • you cant start a fire without a spark •

    Ik denk dat je met een 'grote stad' nooit echt misslaat, aangezien daar altijd wel dingen te doen zijn. Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag.

    Maar een vriendin van mij is onlangs met haar moeder en zussen in Gent (België) geweest en ze vonden het hartstikke leuk daar! Gewoon door de stad lopen vonden ze al leuk. En je hebt er een winkel met allemaal hele lekkere bonbons en dan mag je je eigen bakje bonbons samenstellen. Ze had een aantal meegenomen en het was heerlijk (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"