• Toen ik een meisje van ongeveer 10 jaar was, was mijn grote droom (naast de Ware vinden) viool leren spelen. Aangezien mijn thuissituatie allesbehalve stabiel was, ik eigenlijk een ongewenst kind ben en mijn moeder enkel geïnteresseerd was in het geld dat ze voor me kreeg, is het er echter nooit van gekomen, tot mijn grote spijt.

    Nu, meer dan zes jaar later, is het onderwerp 'muziekschool ' weer boven water gekomen, n.a.v. een drama- en taalkamp. De leerkrachten muziek hebben me immers aangeraden om zeker muzieklessen te nemen omdat ik er 'talent voor zou hebben' en 'dat het mijn zelfbeeld goed zou doen'. Aangezien de band met mijn moeder nu volledig doorgesneden is, komt het kindergeld ineens mijn richting uit en vindt mijn grootvader dus dat er inderdaad wel muzieklessen afkunnen. Dat is, tenminste, zolang ik er zeker van ben dat ik het zal volhouden...

    Nu is mijn vraag of het eigenlijk nog te doen is om op je zestiende (bijna zeventiende) nog te beginnen met vioollessen. Vooral omdat wat ik weet van notenleer, het weinige is dat ik drie jaar geleden op school heb gezien en ik geen zin heb om tussen een bende zesjarigen les te gaan volgen... (Notenleer zou ik nog autodidactisch willen doen, indien nodig. Viool zal denk ik niet gaan...) Wat denken jullie?


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Het is nooit te laat om wat te leren!!!!

    [ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 21:08 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Joh, je kunt gewoon beginnen met vioollessen hoor. ^^ Ik denk dat je het nog steeds snel zult kunnen oppikken, want zo ''oud'' ben je immers nog niet dat het leren wat langzamer gaat.
    Gewoon voor gaan als het je wat lijkt, het komt wel goed! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kots schreef:
    Het is nooit te laat om wat te leren!!!!


    Precies dit! Bovendien zijn er vaak groepjes op muziekscholen die worden aangepast naar de leeftijden van de leerlingen. Het zal niet voorkomen dat je opeens bij kinderen van 10 in de groep komt hoor (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Animato schreef:
    Joh, je kunt gewoon beginnen met vioollessen hoor. ^^ Ik denk dat je het nog steeds snel zult kunnen oppikken, want zo ''oud'' ben je immers nog niet dat het leren wat langzamer gaat.
    Gewoon voor gaan als het je wat lijkt, het komt wel goed! :3


    Dit, al weet ik niet over dat snel oppikken of niet. Maar daar kom je wel achter. Er zijn overigens zelfs nog volwassenen die beginnen met een muziekinstrument. Ik heb ook gepland om met viool te beginnen als ik een vaste baan (en dus geld) heb. Momenteel houd ik het maar bij cello. ;)
    Overigens, voordat je een viool gaat kopen of iets, kijk eerst even bij je plaatselijke vioolbouwer of je er geen kunt huren. Als je niet professioneel speelt kun je het beste een huren. Dat doe ik nu ook met mijn cello. En vroeger toen ik nog bij de muziekschool zat, kon ik die huren van de muziekschool.
    Cello en viool lijken veel opeen qua onderhoud etc, dus als je nog strijkerstips wilt, dan mag je me altijd contacteren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh leuk! Ik wil ook nog steeds kijken naar vioollessen en ik ben 21! Nooit te laat om te leren dus ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Het is inderdaad nooit te laat om wat te leren. Daarbij, als jij het nog graag wilt, doe het dan. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Doen! Inderdaad nooit te oud om wat te leren en ik vermoed ook dat ze je niet bij 10-jarigen gaan zetten :').


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Nerwen schreef:
    Het is inderdaad nooit te laat om wat te leren. Daarbij, als jij het nog graag wilt, doe het dan. :Y)


    in love with the fictional characters, I'm sorry