• Hoi,

    Ik wil een verhaal van me herschrijven en afmaken. Nu zit ik met een aantal praktische problemen. Een daar van zijn mijn abo's.
    Momenteel laat ik al mijn hoofdstukken gewoon op actief staan en pas ik ze aan zodat m'n abo's niet "lastig gevallen worden" met allerlei mails dat ik een nieuw hoofdstuk geactiveerd heb.
    Alleen weet ik niet of dat de beste keuze is, aangezien nieuwe mensen die mijn verhaal willen lezen dan een deel van het herschreven verhaal lezen en een deel van het oude. (het oude is in het heden en het nieuwe in het verleden geschreven dus is nogal verwarrend).
    Dus hoe pakken jullie het herschrijven van een verhaal meestal aan?
    Verder heb ik nog een andere vraag:
    is het mogelijk hoofdstukken van plaats te veranderen? Als je klikt op mijn stories en dan je verhaal, hebben de hoofdstukken een bepaalde volgorde. Het probleem is dat ik er hoofdstukken tussen heb staan die ik nooit geactiveerd heb maar die ik dus (mits enkele aanpassingen) op een andere plaats in het verhaal wil integreren. Is het dus mogelijk deze meer naar onder te plaatsen?

    Dat was het zo een beetje denk ik maar als jullie nog algemene tips hebben over het herschrijven van een verhaal, dan zijn die altijd welkom.

    Groetjes,
    GusWaters


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik heb mijn abo's gemeld dat ik mijn verhaal ga herschrijven. Daarna heb ik het inactief gezet. Je kan dan zo alles aanpassen of eventueel een nieuwe story maken.
    Je kan de volgorde aanpassen door de knop 'Volgorde Hoofdstukken', deze vind je naast 'Nieuw Hoofdstuk'.


    The soul needs autumn.

    Ik denk dat het verstandig is om gewoon een nieuw story te openen, en in je oude story t vermelden dat je het verhaal gaat herschrijven.
    Als je daar gewoon eerlijk over bent, zal degene die een abo hebben vast wel een kijkje nemen. :3


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Je kan in de inleiding zetten dat je aan het herschrijven bent en het niet herschreven deel in TT is.

    Naast het 'nieuw hoofdstuk' blokje staat een blokje met 'volgorde hoofdstukken'. (:

    Saorsa schreef:
    Ik heb mijn abo's gemeld dat ik mijn verhaal ga herschrijven. Daarna heb ik het inactief gezet. Je kan dan zo alles aanpassen of eventueel een nieuwe story maken.
    Je kan de volgorde aanpassen door de knop 'Volgorde Hoofdstukken', deze vind je naast 'Nieuw Hoofdstuk'.


    Oke enorm hard bedankt en ja misschien ga ik dat ook doen, ik zie nog wel.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    @sahariel bedankt voor de tip, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Ik heb al 40 hoofdstukken dus zou veel werk zijn om deze allemaal te kopiëren en aan te passen maar toch echt bedankt.

    @audino
    Bedankt heb ik net gedaan. En dat van die hoofdstukken ga ik zeker gebruiken.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Het hangt er vanaf wat je met herschrijven bedoelt? Is het alleen taalkundig (stijl, spelling), dan zou ik het gewoon zo laten staan en op het hoofdstuk waar je stijlbreuk plaatsvindt een berichtje zetting in de inleiding: ik herschrijf dit verhaal momenteel, dus vanaf hier staat alles nog in mijn oude schrijfstijl. Als je wijzigingen in je hele structuur en in je plot doorgevoerd hebt, dan moet je een mededeling plaatsen dat je zult herschrijven, lijkt mij het best. Alles verwijderen en dan één voor één opnieuw posten. Anders schrijf je in principe twee verschillende verhalen tegelijk en gaan àl je lezers compleet in de war geraken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Het hangt er vanaf wat je met herschrijven bedoelt? Is het alleen taalkundig (stijl, spelling), dan zou ik het gewoon zo laten staan en op het hoofdstuk waar je stijlbreuk plaatsvindt een berichtje zetting in de inleiding: ik herschrijf dit verhaal momenteel, dus vanaf hier staat alles nog in mijn oude schrijfstijl. Als je wijzigingen in je hele structuur en in je plot doorgevoerd hebt, dan moet je een mededeling plaatsen dat je zult herschrijven, lijkt mij het best. Alles verwijderen en dan één voor één opnieuw posten. Anders schrijf je in principe twee verschillende verhalen tegelijk en gaan àl je lezers compleet in de war geraken.


    De wijzigingen zijn vooral op het gebied van taal (andere tijd en spellingsoufen er uit halen) maar er zijn ook wel wat wijzigingen in het plot. Momenteel probeer ik ze zo minimaal mogelijk te houden zodat je als lezer niet alles moet herlezen om nog te kunnen volgen maar het verhaal gaat niet meer helemaal hetzelfde blijven.
    Maar misschien is een tekstje in de inleiding inderdaad wel een goed idee.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    De wijzigingen zijn vooral op het gebied van taal (andere tijd en spellingsoufen er uit halen) maar er zijn ook wel wat wijzigingen in het plot. Momenteel probeer ik ze zo minimaal mogelijk te houden zodat je als lezer niet alles moet herlezen om nog te kunnen volgen maar het verhaal gaat niet meer helemaal hetzelfde blijven.
    Maar misschien is een tekstje in de inleiding inderdaad wel een goed idee.


    Als het algemene verloop hetzelfde blijft, maar de scènes zelf anders worden ingevuld en zo, zou ikzelf inderdaad gewoon een tekstje doen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zet alles op inactief, vermeldt in de story dat ik het ga herschrijven en plaats de nieuwe hoofdstukken weer online.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    40 hoofdstukken herschrijven... Hmmm... Ben ik dan toch de enige gek die dat dan doet? XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."