• Ik weet niet hoe deze nieuws moet vermelden.
    Jullie sommigen weten alvast dat vaak sukkel met verdriet en depressie
    Ik heb vaak tegenslagen in mijn leven.
    Ook nog andere negatieve dingen.

    Ik heb een keuze gemaakt voor euthanasie te doen.
    Ik ga volgende week bij de dokter om er over te spreken.
    Het is de eerst stap dat ik ga zetten volgende week.
    Ik heb het besloten door bepaalde dingen in mijn leven.

    Ik zoek geen aandacht maar, wilde jullie gewoon nieuws vertellen.

    Groetjes Eva aka MagicInOurHeart.

    Mensen doen het wel erg kleinerend over mentale ziektes, damn. Veel van die dingen zijn even ongeneselijk als fysieke ziektes. Bij een depressie heb je niet last van 'een ditje en een datje'. Wow, serieus, mensen denken niet aan zelfmoord omdat het zo simpel is. Ze zegt dat ze al meerdere malen opgenomen is, dan is het wel even een andere situatie dan 'even met een psychiater praten'.

    Dat gezegd, veel mensen met ongeneselijke ziektes mogen ook geen euthanasie plegen. Zeker niet als ze nog zo jong zijn. Het is een behoorlijk ethisch dilemma momenteel.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 21:05 ]


    Your make-up is terrible

    Douceur schreef:
    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een dokter daar zomaar mee instemt.


    + ik wil niet hard zijn, maar als je iedere keer in de sferen van depressie blijft hangen, wordt het ook niet beter. Als je er echt voor knokt, wat ik hieruit - sorry dat ik het zeg - niet opmaak, dan blijf je in je spiraal hangen. De truc is, en dat is niet makkelijk, om je spiraal te doorbreken. Besides, wat moeten je ouders en anderen die om je geven daarvan denken?


    26 - 02 - '16

    Serenata schreef:
    Bij dit soort topic's denk ik gelijk aan trolling (cat).
    Als het echt is:
    Je huisarts gaat je echt niet toestemming geven voor euthanasie. Je bent niet ongeneselijk ziek. Ik weet dat het wel eens gebeurt met mensen die ondraaglijk lijden aan hun mentale ziekte, maar ik kan je al vertellen dat daar minstens 3 onafhankelijke psychologen/psychiaters over heen gaan, als het überhaupt wordt ingediend. Dan is het antwoord nog steeds vaak nee.
    Meid, je bent nog jong. Het leven kan er altijd zwaar uitzien, maar dat geldt niet voor toekomst. Daar zijn er nog genoeg mogelijkheden. Ik heb ook geworsteld met depressie en andere stomme dingen. Mijn leven is er sinds dien alleen maar slechter op geworden. Chronische pijn, zware dyslexie en diagnose nummer 3 moet nog komen :'). Maar ik ben wel gelukkig. Gelukkiger dan ooit. De toekomst heeft nog veel in zicht, ook al zie je dat niet. Ga naar een psycholoog of psychiater. Misschien kunnen zij iets voor je doen.



    Al je zo zegt misschien de afspraak afzeggen.
    Ik heb vaak geworsteld met dingen en vaak zwart-wit gezien in het leven.
    Zoals gaf vaak mezelf de schuld over dingen dat ik alles verkeerd doe.
    Ook nog bepaalde dingen.
    De laatste weken was eigenlijk zwaar verdrietig over dingen.
    De verpleging zag het en zeggen dat ze mijn standpunt begrijpen.
    Klinkt misschien raar voor paar weken verdriet te hebben en direct willen euthanasie doen.
    Ik heb van alles meegemaakt en altijd mijn best gedaan om positief te staan maar, de laatste 8 maanden ging zwaar moeilijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 21:09 ]

    Erlebnis schreef:
    (...)

    + ik wil niet hard zijn, maar als je iedere keer in de sferen van depressie blijft hangen, wordt het ook niet beter. Als je er echt voor knokt, wat ik hieruit - sorry dat ik het zeg - niet opmaak, dan blijf je in je spiraal hangen. De truc is, en dat is niet makkelijk, om je spiraal te doorbreken. Besides, wat moeten je ouders en anderen die om je geven daarvan denken?


    Heb ze verteld en ze begrijpen mijn standpunt.
    Mijn ouders begrijpen het en mijn vrienden ook

    Litten schreef:
    Sorry, maar je topics beginnen steeds minder geloofwaardig te worden. Thats all i gotta say.



    Is jou keuze als zo vind.
    Jij hebt alle recht om te geloven wat je wilt.

    MagicInOurHeart schreef:
    (...)

    Heb ze verteld en ze begrijpen mijn standpunt.
    Mijn ouders begrijpen het en mijn vrienden ook


    Ik vind het jammer, maar ja.. Het blijft wel je eigen beslissing.


    26 - 02 - '16

    Hoe erg anderen je misschien ook begrijpen, een dokter zal nooit instemmen met euthanasie voor deze reden. Ik ken mental illness op mijn duimpje en ik weet hoe erg het kan zijn, maar je moet altijd blijven vechten. Misschien begrijpen je ouders en vrienden het wel, het zal ze immens pijn doen wat dan ook.


    Because I love him, do I need another reason?

    Mag ik vragen wat je diagnose is?


    Your make-up is terrible

    "Er is veel mogelijk en er kan veel veranderen.", staat in dat artikel.

    Dat is ook mijn standpunt van mijn eigen ervaring. Zelf weet ik heus wel dat een depressie geen "ditje of datje" is. Ook ben ik eens met Erlebnis.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 21:24 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Okay, als het echt is, vind ik het heel erg voor je en spijt het me verschrikkelijk.

    Maar ik ken iemand die écht bezig was met dit proces (het is niet doorgegaan - gelukkig) en dit verhaal klinkt niet heel geloofwaardig. Ik weet het niet. Als het wel echt is, spijt het me heel erg.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2016 - 21:28 ]


    Tijd voor koffie.

    Assassin schreef:
    Mag ik vragen wat je diagnose is?


    Al mijn diagnoses


    Autisme
    Psychose
    bipolaire stoornis ( manisch depressie) type 2
    angststoornis

    Homerus schreef:
    Okay, als het echt is, vind ik het heel erg voor je en spijt het me verschrikkelijk.

    Maar ik ken iemand die écht bezig was met dit proces (het is niet doorgegaan - gelukkig) en dit verhaal klinkt niet heel geloofwaardig. Ik weet het niet. Als het wel echt is, spijt het me heel erg.




    Jij mag geloven wat jij wilt.
    Ik weet eigenlijk niet zeker of dit 100% zal doorgaan omdat de eerste afspraak is.
    Ik wilde zeggen gewoon om mijn verhaal te delen niet voor aandacht.
    De hulpverleners hebben afspraak gemaakt omdat ze zien dat gewoon niet gelukkig ben.
    Door mijn problemen en jarenlang mentale problemen.
    Ik heb deze keuze gemaakt omdat gewoon niet gelukkig ben met mijn leven.
    Ik heb van alles meegemaakt de laatste jaren en vroeger.
    Klinkt zwak wat ik zeg maar, ik heb het gewoon opgegeven omdat mij niet meer sterk voel.

    Het lijkt me vreselijk om zo te lijden onder je mentale toestand, maar euthanasie is wel een hele heftige keuze. Je leven lijkt misschien nu een zwart gat, en je geeft ook aan dat je veel hebt meegemaakt, maar besef dat je als dit (en de kans is klein) doorzet, je het leven uitstapt. Je kunt niks meer meemaken. Geen bruiloften, geen verjaardagen, geen geboortes, geen feestjes, geen mooie dagen.. je laat al je geliefden achter.
    Ik heb zelf geen ervaring met je diagnoses op de angststoornis na, maar ken mensen met de ziektes die jij ook hebt die na een aantal jaren heftige therapie er weer bovenop zijn gekomen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 20:56 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ze heeft haar account ge-deactiveerd.