• Ik weet niet hoe deze nieuws moet vermelden.
    Jullie sommigen weten alvast dat vaak sukkel met verdriet en depressie
    Ik heb vaak tegenslagen in mijn leven.
    Ook nog andere negatieve dingen.

    Ik heb een keuze gemaakt voor euthanasie te doen.
    Ik ga volgende week bij de dokter om er over te spreken.
    Het is de eerst stap dat ik ga zetten volgende week.
    Ik heb het besloten door bepaalde dingen in mijn leven.

    Ik zoek geen aandacht maar, wilde jullie gewoon nieuws vertellen.

    Groetjes Eva aka MagicInOurHeart.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 15:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lawl. I'm guessing this is a troll.

    Maarja euthanasie is echt een super lang process waarbij je echt wekenlang gescreend wordt als het ware. Je moet ook echt aan kunnen geven dat je er 100% achter staat en het niet een emotionele beslissing is die wordt gemaakt in the heat of the moment. Van de tijd dat je dat besluit tot the actual euthanasie is best lang nog. Hangt af van de case. Ik weet dat afgelopen jaar voor het eerst in het bestaan van mijn ziekte iemand met dezelfde aandoening als ik eindelijk euthanasie heeft gekregen. Wat een overwinning. Ze doen het dus niet zomaar. Deze dame was al jaren aan bed gekluisterd en kon echt niks meer verdragen. Dus ja. Kun je wel zien wat de ratio is van wie kan/mag en wie niet. Hiervoor gaan ze echt geen toestemming geven denk ik zo.


    The truth is out there.

    Luister, je dokter gaat heus niet zo maar zeggen dat euthanasie oké is. Dat is een heel traject via de levenseinde kliniek en zal echt niet zo maar in gang worden gezet.
    Beter zoek je een goede psycholoog/psychiater en ga je aan de slag met je problemen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik ben eigenlijk best geschrokken toen ik dit topic heb gelezen. Niet zozeer door wat de topicstarter te vertellen heeft, maar door de reacties erop. Sommige reacties vind ik puur sarcastisch, gemeen en kwetsend geformuleerd. Natuurlijk mag je geloven en denken wat je zelf wilt, maar de manier waarop sommige reacties zijn opgebouwd, vind ik gewoonweg denigrerend.

    Eva wilt graag kwijt dat ze volgende week een gesprek met haar huisdokter wilt voeren over euthanasie, wat best een heftig onderwerp is. Waarom steken we haar niet een hart onder de riem?
    Het overwegen van zelfdoding is zeker niet iets wat je aan je moet laten voorbijgaan. Sommige mensen zien deze optie gewoonweg als enige weg, omdat ze op zijn, mentaal gebroken of afgezwakt. Voor iedereen is depressie anders, een opstapeling van dingen en ik denk dat het niet op één, twee, drie op te lossen valt. Ik vind dat er met iets meer respect mag omgegaan worden en zeker omtrent dit thema. Zelfs al zou MagicInOurHeart een troller zijn.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    Ik ben eigenlijk best geschrokken toen ik dit topic heb gelezen. Niet zozeer door wat de topicstarter te vertellen heeft, maar door de reacties erop. Sommige reacties vind ik puur sarcastisch, gemeen en kwetsend geformuleerd. Natuurlijk mag je geloven en denken wat je zelf wilt, maar de manier waarop sommige reacties zijn opgebouwd, vind ik gewoonweg denigrerend.

    Eva wilt graag kwijt dat ze volgende week een gesprek met haar huisdokter wilt voeren over euthanasie, wat best een heftig onderwerp is. Waarom steken we haar niet een hart onder de riem?
    Het overwegen van zelfdoding is zeker niet iets wat je aan je moet laten voorbijgaan. Sommige mensen zien deze optie gewoonweg als enige weg, omdat ze op zijn, mentaal gebroken of afgezwakt. Voor iedereen is depressie anders, een opstapeling van dingen en ik denk dat het niet op één, twee, drie op te lossen valt. Ik vind dat er met iets meer respect mag omgegaan worden en zeker omtrent dit thema. Zelfs al zou MagicInOurHeart een troller zijn.


    Ik heb gezegd dat ik niet denk dat haar huisarts het ga doen, op basis wat ik ervan weet.

    Persoonlijk had ik wel moeite met dit topic, niet omdat ik de topicstarter niet geloof, maar omdat het best een moeilijk onderwerp is. Tenminste voor mij. Dan wete ik persoonlijk ook niet zo goed wat ik kan zeggen om haar te steunen.


    Physics is awesome

    Metamorphoses schreef:
    Ik ben eigenlijk best geschrokken toen ik dit topic heb gelezen. Niet zozeer door wat de topicstarter te vertellen heeft, maar door de reacties erop. Sommige reacties vind ik puur sarcastisch, gemeen en kwetsend geformuleerd. Natuurlijk mag je geloven en denken wat je zelf wilt, maar de manier waarop sommige reacties zijn opgebouwd, vind ik gewoonweg denigrerend.

    Eva wilt graag kwijt dat ze volgende week een gesprek met haar huisdokter wilt voeren over euthanasie, wat best een heftig onderwerp is. Waarom steken we haar niet een hart onder de riem?
    Het overwegen van zelfdoding is zeker niet iets wat je aan je moet laten voorbijgaan. Sommige mensen zien deze optie gewoonweg als enige weg, omdat ze op zijn, mentaal gebroken of afgezwakt. Voor iedereen is depressie anders, een opstapeling van dingen en ik denk dat het niet op één, twee, drie op te lossen valt. Ik vind dat er met iets meer respect mag omgegaan worden en zeker omtrent dit thema. Zelfs al zou MagicInOurHeart een troller zijn.

    Ja hier ben ik het mee eens. Als je niks nuttig toe te voegen hebt, reageer dan niet. Er werd inderdaad heel gemeen gereageerd door sommige mensen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Jezus wat een kutreacties worden er in het begin gegeven zeg...
    Vind het best erg dat er zo "makkelijk" over wordt gedacht. Hoe moeilijk is het nou om wat begrip en steun te bieden? Of euthenasie nu wel of niet mogelijk is in haar situatie, dat mag de dokter dan bepalen en wij niet.
    Ik vind het al heftig genoeg dat er wordt gedacht aan euthenasie. Dat zegt al veel over hoe zwaar en moeilijk de topicstarter het heeft, want inderdaad, dat neem je niet "zomaar" in overweging. En dat er dan wordt gezegt "maar je bent nog zo jong, je moet "gewoon" nog door blijven vechten, ze is vast een troll" ... Vind ik echt niet kunnen!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Mijn mond viel open toen ik sommige reacties las. Is dit de manier waarop we met elkaar omgaan tegenwoordig? Of dit een "troll" is of niet, als je niet normaal kunt reageren dan kun je beter niets neerzetten.

    In elk geval wil ik Eva heel veel sterkte wensen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    De mensen hierboven: Ik wil geen onrust stoken maar ik vind dit persoonlijk ook nogal naar over komen. De reden waarom sommige mensen zo hard reageren, en ik misschien ook is dat er zat mensen zijn die echt echt ECHT niet verder kunnen leven maar het niet eens mogen. Ik wil daarbij niet iedereen over één kam scheren, en ik ken de situatie van de topicstartster ook niet maar ik ben wel heel erg van mening dat dit niet iets is waarom je euthanasie laat plegen als je nog zo jong bent en nog lang niet alles hebt geprobeerd. Klinkt heel rude, maar ik denk dat het eindpunt voor zo iets nog niet is bereikt en al helemaal niet op zo'n leeftijd waar puberteit en zelfstandig worden nog zo hard mee spelen. En dat zal de topicstartster vast niet helpen maar het is wel een beetje tough love in de gevallen van veel reacties hier denk ik, want trust me dit ga je ook meemaken als je zo'n traject in gaat. Is het geen troll wens ik haar natuurlijk veel sterkte maar ik ga haar ook niet bij de realiteit van de kwestie vandaan houden.


    The truth is out there.

    Holtzmann schreef:
    De mensen hierboven: Ik wil geen onrust stoken maar ik vind dit persoonlijk ook nogal naar over komen. De reden waarom sommige mensen zo hard reageren, en ik misschien ook is dat er zat mensen zijn die echt echt ECHT niet verder kunnen leven maar het niet eens mogen. Ik wil daarbij niet iedereen over één kam scheren, en ik ken de situatie van de topicstartster ook niet maar ik ben wel heel erg van mening dat dit niet iets is waarom je euthanasie laat plegen als je nog zo jong bent en nog lang niet alles hebt geprobeerd. Klinkt heel rude, maar ik denk dat het eindpunt voor zo iets nog niet is bereikt en al helemaal niet op zo'n leeftijd waar puberteit en zelfstandig worden nog zo hard mee spelen. En dat zal de topicstartster vast niet helpen maar het is wel een beetje tough love in de gevallen van veel reacties hier denk ik, want trust me dit ga je ook meemaken als je zo'n traject in gaat. Is het geen troll wens ik haar natuurlijk veel sterkte maar ik ga haar ook niet bij de realiteit van de kwestie vandaan houden.


    Ja, dat is ook zo. Als je pubert, en je gaat naar je adolescentie en zelfstandigheid, waarbij je worstelt met psychische problemen dan is het ook gewoon pittig.

    Ik haat het om over mezelf te praten -want dit topic gaat niet over mij en ik wil geen grote egoïst uithangen of zo overkomen-, maar ik heb 10 jaar met enorm depressieve klachten moeten leven en nu wordt het eindelijk iets beter. Die dieptepunten waren bij mij ook zo ver dat ik dacht dat ik beter af was als ik dood was, maar toch wist ik iedere keer er bovenop te komen en het niet op te geven. Hopelijk mag de topicstartster ook deze spirit krijgen, niet dat ik haar toewens dat het dalen nog dieper worden, maar dat zij ook mag beseffen dat ze wel degelijk goed is zoals ze zelf is en dat het allemaal beter kan dan wat ze nu heeft. Ik vind het zo jammer als mensen door de bomen het bos niet meer zien en zo diep in de ellende wegzakken dat ze geen andere uitweg meer kunnen zien...

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 14:56 ]


    26 - 02 - '16

    Of zij een troll was of niet, mijn mening hierover laat ik zelf in het midden, maar moest ik denigrerend overkomen zijn; het spijt me, dat was totaal mijn bedoeling niet.

    Ook al vond ik zelf wel dat sommige anderen hier het boekje te buiten gaan met hun reacties. Op Quizlet wordt de lat hoog gelegd qua taal, daar ben ik zelf van bewust, maar als zij er zichtbaar moeilijk mee heeft (en dat zal zeker wel zijn, na een aantal jaren geen Nederlands meer gehad te hebben), dan moet je er niet mee spotten. Kan je de grammarnazi in jezelf niet bedwingen, geef dan een beetje opbouwende kritiek of commentaar zodat zij er wel iets zou aan hebben. Ik kon dat misschien eerder gezegd hebben ja, dus niemand heeft daar nu nog iets aan, maar toen ik het las (en dit gebeurt wel meer op internet), kon ik het niet geloven...

    Eva is 18, met andere woorden: meerderjarig, maar nog steeds jong. Sommigen zitten dan nog in de puberteit, anderen zijn er al uit, en bij haar zullen we het nooit weten. Haar diagnoses zijn onder andere depressie en autisme, twee dingen waarmee ik zelf ook mee te maken heb (gehad) + mijn leefomgeving en angsten, dus ik kan er een klein beetje over mee spreken, maar het is voor iedereen anders - en erover praten doe ik allesbehalve graag, daarom dat ik hier een klein beetje op hoge poten stond.

    Maar om te zeggen van "Och, je bent jong, je maakt vast nog veel leuke dingen mee..." is écht gemakkelijker gezegd dan gedaan. Als ik dat nu nog hoor, dan krullen mijn tenen ervan. Daarom dat ik heel heel heeeeel hard heb moeten knokken om te staan waar ik nu sta, en dat is niet door in de depressieve spiraal te blijven zitten, maar door die bel te breken en vooruitzichten te maken. Simpel? Nee, zeker niet. Hier heb ik ook JAREN over moeten doen... en dit zijn zeker niet de laatste tegenslagen in het leven die ik zelf heb meegemaakt. Maar ook door het ouder worden betert mijn gemoedstoestand ook.

    Mijn berichten waren gebaseerd op wat wettelijk kan en niet kan qua euthanasie in België. Deze gehele procedure wordt niet zomaar in gang gezet en bovendien is deze beslissing niet gemakkelijk te nemen. Een depressie is een mentale ziekte, maar in het algemeen nog steeds omkeerbaar, dus daarmee dat men daar een beetje sceptisch tegenover staat.

    Uiteindelijk is dat toch haar beslissing en staat ze nu op inactief dus de opkomende reacties hebben geen nut meer. Toch hoop ik dat ze het in haar achterhoofd houdt dat zij ooit haar negatieve spiraal kan doorbreken. Voor de ene moeilijker dan de andere, maar iedereen is op deze wereld gezet om iets te maken van hun leven op hun eigen manier.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik heb haar wel vaker gesproken en ze heeft ook verteld over haar Bipolar, voor iedereen die hier niks over weet, dit is enorm lastig voor iemand. Mensen met Bipolar zien alleen wit of zwart, dus als zij goed in hun vel zitten is er niks aan de hand, maar zodra ze zich kut voelen, stort de hele wereld zo'n beetje in. Die depressie is verwoestend en dat kan ook niet door iemand goedgepraat worden. Voor het is het niet 'even een dipje', want zo voelt dat voor hen gewoon niet aan. En ze zegt dat ze al meerdere malen naar speciale klinieken is geweest, dat zegt volgens mij ook wel genoeg.
    Haar taalprobleem heb ik haar ook al wat mee geholpen en ze heeft daar ook echt een enorme achterstand in. Soms ligt dat niet aan les of iets dergelijks, maar zoals bij haar een mentale toestand. Erg onnodig om dan te zeggen dat het nergens op slaat. Mensen die analfabeet zijn ga je toch ook niet daarop afkraken? Ook al wonen ze in nederland en zijn ze volwasse? Of ligt dat nou aan mij..
    Ik vind het van sommige erg onfatsoenlijk hoe er wordt gereageerd. Die vooroordelen elke keer. Als je niet weet wat een bepaalde mentale ziekte is, zeg er dan ook gewoon niks over, want je weet niet wat voor een effect dat op iemand kan hebben. Ok, als je denkt dat het een trol is, maar houd dan gewoon je mond. Als je haar topics had gevolgd had je kunnen merken dat zij vooral zwart dacht, en het geen trol is. Ik vond het op sommige momenten ook wat ongeloofwaardig o aandachtzoekend (het komt vaker voor dat dit wordt gedaan namelijk), maar dat betekend niet dat ik haar moet gaan afkraken. What happend to the love people?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 15:16 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik wil hierbij even mijn excuus aanbieden en wens hier ook niet voor aangevallen te worden.

    Ik dacht echt dat dit een troll-topic was en heb mij dan ook verkeerd gedragen tegenover de topic starter. Hoewel ik niet veel zei, zie ik wel in dat het best hard aankwam. Ik heb bij deze ook mijn reactie verwijderd en via deze weg bied ik mijn excuses aan.
    Als de topic starter echt voor euthanasie gaat zou ik dat heel zonde vinden, maar als er voor haar geen andere uitweg is, het zij zo. Ik kon het moeilijk geloven, maar dat komt omdat ik op tv ooit had gezien dat euthanasie niet zomaar kon gebeuren en dat dit zelfs bij hele oude mensen niet gedaan werd als ze ziek zijn, tenzij het echt niet anders kon. Daarom zag ik er een beetje zwart-wit tegenaan en heb ik dus klakkeloos mijn reactie gedumpt.
    Zelf kamp ik ook met verscheidene dingen(o.a autusme en angststoornissen) en ik weet hoe kut het leven kan zijn soms, maar als ik het zo bekijk heb ik het nog redelijk goed en heb ik geen recht van spreken tegenover Eva.
    Dus Eva, als je dit nog leest. Ik wens je heel veel succes(is dat het goede woord?) en moge je wensen vervuld worden.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 15:36 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Laleah schreef:
    Haar taalprobleem heb ik haar ook al wat mee geholpen en ze heeft daar ook echt een enorme achterstand in. Soms ligt dat niet aan les of iets dergelijks, maar zoals bij haar een mentale toestand. Erg onnodig om dan te zeggen dat het nergens op slaat. Mensen die analfabeet zijn ga je toch ook niet daarop afkraken?

    Ik wist zelf niet dat een mentale ziekte echt slaat op het taalgebruik. Oké, ik heb zelf ook achterstand op alle vlakken gehad omwille van mijn autisme en mijn voorgeschiedenis op school, die ik ondertussen (gelukkig) heb bijgewerkt op eigen kracht, maar toch.
    Ach, hoe het ook komt, ik vind afkrakende commentaar op taal nooit nodig... Ofwel help je ze een beetje op weg, of hou je je mond. Punt.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Als mijn reacties hard en negatief overkwamen, dan wil ik toch ook even mijn oprechte excuses aanbieden. Het is nooit de bedoeling geweest om iemand een slecht gevoel te geven. Het is allemaal heel erg als je met zo'n gedachten rond loopt en het helpt natuurlijk niet als mensen negatief komen doen. Dus Eva, hopelijk lees je dit nog, heel veel succes en beterschap met alles!


    16 - 09 - '17