• Hey,

    Ik zit al enkele dagen met een idee om een RPG te starten maar ik ben benieuwd of er animo voor is. Ik sta open voor eventuele aanpassing die bij het idee passen.

    Een geheel Nederlands RPG dat zich afspeelt van de hoofdstad van ons kikkerlandje, waar een groep Hollandse jongeren zullen intrekken in pand aan de Keizersgracht. Dit naar aanleiding van hun nieuwe baan. Ze maken namelijk deel uit van een projectgroep die de website youngamsterdam.nl en zullen bloggen, vloggen, fotograferen en schrijven over hoe het is om jong te zijn in deze prachtige stad. De meeste mensen zijn aan deze baan gekomen door hun connecties en eigen netwerk, daardoor zullen sommigen zullen elkaar al kennen en sommigen niet. Hele diepgaande relaties zullen er echter nog niet zijn en niemand zal elkaar van te voren al niet kunnen uitstaan. De organisatie wilt namelijk dat de projectgroep één grote vriendengroep wordt zonder al te veel persoonlijke drama. Of dit daadwerkelijk zal gaan gebeuren is uiteraard maar net de vraag. De meeste jongeren komen uit Amsterdam of hebben er op z'n minst een poos gewoond en een kamer aan de Keizersgracht is ook niet voor zomaar iedereen te betalen. De personages zullen dus wel geschikt moeten zijn voor de baan. Ieder zal ook zijn eigen verantwoordelijkheden krijgen. Zo zal de één zich meer focussen op de social media van de website, de ander heeft meer technische kennis en weer een komt met gloednieuwe ideeën om de website een succes te maken. Dit zijn echter geen vaste taken en zullen ook door de tijd heen veranderd kunnen worden. In het begin wordt er echter voornamelijk op gefocust om elkaar te leren kennen.


    Is dit een goed idee?
    Let me know c:

    xx