• ~ RPG: FRONTLINES ~




    This is where you leave the visions that brought you here. You’re not angels of mercy swooping down to mop the brows of grateful men. You’re workers. And you’ll do whatever you’re asked. No matter how dirty, no matter how dull.



         


    Augustus 1916 — Somme, Picardië, Frankrijk, net achter de frontlinies.

    Een groep jonge, Britse verpleegsters is ingezet om de vele slachtoffers van de Slag aan de Somme te dienen. De bloederige strijd die zich aan de frontlinies afspeelt zorgt ervoor dat de verpleegsters dagelijks te maken krijgen met traumatiserende ervaringen. Maar ze doen hun werk goed en staan zelf bekend als een groep verpleegsters die levens weet te redden in de meest onmogelijke omstandigheden.
          Maar plotseling verschuiven de frontlinies zich. Een deel van het Brits-Franse territorium wordt overgenomen door het Duitse leger voordat de groep weg kan komen. Alle gewonde soldaten en mannelijke officieren- en doktoren worden afgemaakt, en de verpleegsters worden gevangen genomen. Ze worden door de Duitsers niet zozeer gezien als oorlogsgevangenen, maar worden aan het werk gezet in een hospitaal aan de andere kant van het front; de Duitse kant.
          Ook hier proberen ze te overleven door hun hoofd laag te houden, maar worden ze zich steeds meer bewust van de dubbele moraal waar ze last van hebben: ze verplegen de Duitse soldaten alleen maar om ze weer terug kunnen sturen naar de frontlinies, om Britse soldaten te doden. Om deze reden, en door horrors die ze moeten meemaken aan de hand van de Duitsers, besluiten ze dat ze er alles aan moeten doen om te ontsnappen.


    Live for something, rather than die for nothing.




    War is the only time when men die by the millions and women shrink away by the thousands.





    They died... So that we might live and save                  whom we can.           



    OMGEVING

    Aan de Britse kant van het front werken de verpleegsters in opgezette houten barakken waar patiënten worden behandeld en geopereerd. Er staan meerdere barakken naast elkaar, maar door ruimtegebrek worden gewonden vaak ook buiten neergelegd. Voor de verpleegsters is er één barak waar zij kunnen slapen. De grond eromheen is constant nat en modderig. Dit 'hospitaal' staat zo'n 600 meter van het loopgraven front af.

    Het Duitse hospitaal is geïmproviseerd in een leegstaand landhuis, 500 meter verwijderd van het front. De faciliteiten zijn hier enigszins beter, maar er is gebrek aan ruimte waardoor vele patiënten her en der door de villa heen worden geplaatst. De verpleegsters slapen in twee aparte kamers die volgestampt zijn met zo veel mogelijk stapelbedden.


    WERK EN LEVEN

    De verpleegsters werken vooral overdag, en soms ook s'nachts. Er wordt verwacht dat na nachtrust, ze om 7 uur s'ochtends weer klaar staan om verder te werken. Iedereen werkt sowieso door tot 10 uur s'avonds, met pauze voor lunch en avondeten van in totaal een uur. De nachtploeg werkt hierna nog langer door. Iedereen werkt in principe zes dagen per week, tenzij er sprake is van ziekte of verwonding. Op een dag waarop ze niet werken zijn ze vrij om te doen wat ze willen, maar aangezien ze vlak bij het front zitten en er nauwelijks transportfaciliteiten zijn, blijven ze vrijwel altijd in of rondom de barakken.

    Eens in de zes maanden hebben ze de kans om 3 dagen vrij te krijgen, en terug de zee over te steken om hun familie te zien. Dit geldt natuurlijk voor Britse verpleegsters aan de Britse kant, de Duitsers zullen hen geen vrije dagen geven om hun familie in Groot-Brittannië te zien.


    INVULLEN


    Naam:
    Leeftijd: 18 - 30 voor verpleegsters, 18+ voor anderen
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis: denk aan hoe hij/zij hier is terechtgekomen
    Relaties: met andere personages
    Extra:



    ROLLEN

    • Britse verpleegsters:
    - Frances Murray ~ 20 ~ Aisling Loftus ~ Shireen ~ 1,3
    - Annabelle Jones ~ 22 ~ Lize Feryn ~ KLAINEISBACK ~ 1,1
    - Joan Powell ~ 24 ~ Natalie Dormer ~ GoodGrief ~ 1,1
    - Rosemary Bennet ~ 25 ~ Blake Lively ~ Kenopsia ~ 1,2
    - Gwendolyn Johnson ~ 20 ~ Daria Sidorchuk ~ LearnToPlay ~ 1,5
    - Alden Bowman ~ 24 ~ Keira Knightley ~ Mismagius ~ 1,4
    - Cassandra Lee ~ 24 ~ Alicia Vikander ~ Miall ~ 1,4
    - Camille Chaffart ~ 24 ~ Ravi

    • Duitse verpleegsters:
    - Marthe Schwanhild ~ 21 ~ Lily James ~ IJsvogel ~ 1,4
    - Gereserveerd ~ Wheeler
    - Gretl Münchhausen ~ 25 ~ Laura Carmichael ~ KLAINEISBACK ~ 1,5
    - Karla Mengelberg ~ 24 ~ Scarlett Johansson ~ Puckwudgie ~ 1,6
    - Andrea Müller ~ Ziegler

    • Duitse militairen:
    - Tobias Müller (Robbie Burke) ~ 25 ~ James McAvoy ~ Mignon ~ 1,1
    - Michael Moritz ~ 41 ~ Daniel Craig ~ SIave ~ 1,3
    - Dominik Buermann ~ 26 ~ Eddie Redmayne ~ Necessity ~ 1,4
    - Kurt Bretz ~ 21 ~ Iwan Rheon ~ GoodGrief ~ 1,4
    - August Bertel ~ 27 ~ Sam Riley ~ Kenopsia ~ 1,4


    REGELS

    ~ De huisregels van Quizlet gelden hier uiteraard ook.
    ~ Minimum aantal woorden per post is 200.
    ~ Ruzies IC, niet OOC.
    ~ 16+ is toegestaan, mits aangegeven.
    ~ Maximaal 2 rollen per persoon.
    ~ Nieuwe topics worden aangemaakt door Shireen, tenzij anders aangegeven.
    ~ Naamsveranderingen graag doorgeven.
    ~ Houdt in uiterlijk, omgang en geschiedenis rekening met het tijdperk!



    They may forget your name but they will never forget how you saved their lives.





    "Our generation will never be new again. Our youth has been stolen from us. But we won't abandon you. That is our promise to you. All of you."



    [ bericht aangepast op 19 aug 2016 - 19:38 ]


    how dare you speak of grace

    Mag ik een Duitse militair?


    I'm A Slave 4 U

    Hier ga ik even over nadenken, dus een MT terwijl ik dat doe. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Canagan schreef:
    Hier ga ik even over nadenken, dus een MT terwijl ik dat doe. (:


    Succes ermee, hehe :3

    @SIave, je staat erbij (:


    how dare you speak of grace

    Ik vul zo snel mogelijk in. Nu even eten. Ik volg al wel


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Canagan schreef:
    Hier ga ik even over nadenken, dus een MT terwijl ik dat doe. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik wil graag een Britse verpleegster reserveren

    [ bericht aangepast op 13 aug 2016 - 14:27 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Oeh, zeer interessant. Ga er zeker over nadenken om mee te doen.


    Credendo Vides

    J o a n • M a r i a • P o w e l l
          –– 24, Born on 25 December Christmas Eve in Brixton'


    “Nothing in the world matters more than life. You have a long road to walk and a lot of lessons to learn if you don't know that.”

    Joan is opgegroeid in een arm gezin, met twee oudere half broers en een liefhebbende moeder, de vaders van de kinderen zijn onbekend. Joan en haar twee broers deden veel werk in en rondom het huis. Haar moeder had namelijk laat kinderen gekregen, wat raar was in die tijd, en was al veel van haar fitheid verloren toen Joan werd geboren. Ondanks de barre omstandigheden heeft Joan haar weg kunnen vinden naar succes. Haar hele leven heeft ze hard gewerkt en ze is hier hiervoor beloond. Joan heeft veel potentie en is ambitieus. Voornamelijk door deze redenen en door haar discipline is ze toegelaten tot de verpleegstersopleiding, maar hier kon ze pas aan beginnen toen haar lieve moeder overleed.
    Door haar keuze om haar huis te verlaten heeft Joan nauwelijks contact met haar oudere broers. Zij zijn gebleven waar ze geboren waren en zitten vrijwel opgesloten in het slechte nalatenschap van hun moeder.
    • • • •
    Joan maakt lastig vrienden doordat ze vaak het werk voorrang geeft en de gevoelens van haarzelf en mensen op de tweede plaats komen. Hierdoor kan ze wat koud overkomen. Ze laat dan ook weinig emoties zien en kan ook moeilijk omgaan met emoties van anderen. Ze heeft geleerd haar emoties te verschuilen en wil dat anderen dit ook doen. Gaandeweg komt ze er achter dat dit niet altijd mogelijk is.

    Ze is erg doelgericht en vindt het lastig om af te wijken van taken en regels, ook als iedereen zegt dat dit nodig is. Ze is rechtdoorzee en ontwijkt zoveel mogelijk 'small talk'. Ze is stug, maar toch erg professioneel ingesteld. Als mensen iets doen wat haar niet bevalt zal zij hen hierop aanspreken, ongeacht wie dat is. Ze vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden ongeacht zwaktes of positie.

    Joan vindt dat ze veel algemene kennis heeft, maar raakt eigenlijk in paniek als ze op onbekend terrein komt. Zo heeft ze weinig verstand liefde en vriendschap. Dit zijn dan ook twee dingen die haar van de wijs kunnen brengen.

    Joan is fysiek vrij sterk en vlug aangelegd, door het vele werken vroeger heeft ze redelijk veel spieren ontwikkeld, vooral in benen en armen. Ze heeft een redelijke taille.
    Ze is 1,67 en weegt 54 kilo. Haar haren zijn blond en haar huid is, zoals de meeste blanke Engelsen, vrij bleek. Haar gezicht is niet egaal, ze heeft wat moedervlekjes en littekens. Ze heeft lichte rond ogen en dunne lippen .


    “It’s a fool who is afraid of nothing,” I say. “And a brave man is one who knows fear and faces it.”
    • • • •






    '



    ~X~
    'I don’t like seeing people sleep.
    They look like they're dead.
    It such an intimate activity too.
    We’re all vulnerable when we sleep.'
    ~X~




    ~X~
    'Your existence is proof of your rightfulness to be fully alive.
    But it's your duty and your duty alone
    to do the work to get you there.'
    ~X~



    Relaties
    Rose : Joan heeft een fijne soort vriendschap met Rosemary. Ze hebben een onuitgesproken band.
    Dominik : Joan is zijn vaste verpleger sinds zij bij de Duitsers zit. Er is weinig communicatie op het begin, ze leren elkaar voorzichtig kennen.
    Frances: Bewonderd haar voor de evenwichtigheid die ze weet te behouden. Heeft gemengde gevoelens over Frances bemoeienis.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 18:05 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Effe een paar vraagjes. (Sorry)
    1. Moeten we de verpleegsters ook Engels laten praten en dus in het Engels schrijven? Voor mij geen probleem maar ik vroeg het me gewoon af.
    2. Wat bedoel je met relaties?
    3. Ivm de vorige vraag. Mag ik dat achteraf nog even aanvullen?
    4. Ik kan me voorstellen dat de Duitse soldaten soms wel eens onaardig gaan doen tegen de verpleegsters, hoe ver mogen ze hier in gaan? Bijv. Slaan of zo


    Naam: Annabelle Grace Jones

    Leeftijd: 22 (2 november jarig)

    Innerlijk: Annabelle is zachtaardig en een echte boekenwurm. Ze wilt altijd voor iedereen goed doen. Ze is kordaat en word niet heel snel kwaad, maar als je haar kwaad krijgt is ze een echte driftkikker en zal je het ook geweten hebben.

    Annabelle probeert altijd alles van de positieve kant te benaderen en word vaak het zonnetje in huis genoemd. Maar alles wat ze in de oorlog heeft gezien heeft haar stiller gemaakt en een beetje meer in zichzelf doen keren.

    Ze is heel beschermend over haar kleine zusje van vier en vind het vreselijk dat ze haar heeft moeten achterlaten, ze schrijft vaak brieven aan haar zusje. Ook al weet ze niet of die aankomen en kan haar zusje nog niet lezen.

    Als het een zware dag is, probeert Annabelle de mensen om zich heen op te vrolijken. Ze houd van zingen en muziek en zet dan ook vaak de radio aan in de barak.

    Annabelle kan ook best koppig zijn, maar ze is altijd eerlijk, ze kan ook heel slecht liegen. Dit brengt haar soms in de problemen.

    Uiterlijk:
    Annabelle is niet echt ijdel,maar houd wel van subtiele make up. Ze is 1 meter 70 en best trots op haar rondingen
    idk of ik het moet vermelden maar ze heeft een mooie d-cup


    Ze bedekt haar rondingen wel netjes met nette jurken en een short die bij haar uniform hoort.

    Haar krullende zwarte haren zijn even koppig als zijzelf en steken haast altijd onder haar kapje uit. Ze blaast vaak de krullen uit haar gezicht als ze aan het werken is. Dat is haar zenuwtrekje.

    Foto's:








    Geschiedenis: Annabelle Grace werd geboren op een koude dag in november. Ze is opgegroeid op het Engelse platteland waar ze veel buiten speelde in de bossen met haar broer. Ze is dus wel iets van weersomstandigheden gewend en heeft ook vaak gekampeerd.

    Ze is eigenlijk naar het front getrokken om iedereen te helpen zoveel ze kan, maar ook om haar broer te zoeken. Ze weet niet of hij nog leeft, maar ze weet waar hij ongeveer gestationeerd was met zijn legioen.

    Tijdens de zoektocht naar haar broer aan het front is ze verliefd geworden op een Britse soldaat, hij leeft nog, maar het is even geleden dat hij heeft doorgegeven waar hij nu zit. Ze hoopt na de oorlog met hem te trouwen en hij schrijft haar regelmatig.

    Relaties: Annabelle rekent Frances tot haar vriendinnen, ze heeft een vermoeden dat Frances met iets zit en maakt zich zorgen omdat ze Frances al eens de thousand mile stare heeft zien doen.

    Ook met Gwendolyn heeft ze vriendschap gesloten en ze probeert om haar vriendinnen zoveel mogelijk te steunen en op te vrolijken.

    Extra:Annabelle kent veel van kruiden en kan dus zelf zalfjes maken.
    Haar zenuwtrekjes zijn blazen naar haar krullen en bijten op haar lip als ze onder stress staat

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 13:10 ]


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Ik doe graag mee ^^
    Mag ik een Britse verpleegster reserveren?
    Met als FC Blake Lively


    "Rebellion's are build on hope"

    Zou ik nog een Britse verpleegster kunnen reserveren? En anders een Duitse verpleegster?


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

                                                                R O B B I E • B U R K E
                                                                                                                tobias müller

    IN LOVE WE FIND OUT WHO WE WANT TO BE; IN WAR WE FIND OUT WHO WE ARE.


    NAAM
    Robbie Burke. Zijn volledige naam luidt eigenlijk Robert, naar zijn vader, maar eigenlijk wordt hij al van jongs af aan door iedereen Robbie genoemd. Nu hij aan de Duitse kant terecht is gekomen, voert hij echter de naam Tobias Müller, naar de identiteit van de Duitse soldaat wiens kleren hij stal.

    LEEFTIJD
    Robbie is vijfentwintig jaar en is geboren op een herfstachtige oktoberavond, de drieëntwintigste.

    INNERLIJK
    In feite is er een Robbie voor de oorlog en een Robbie tijdens de oorlog, al dicht hij de karaktereigenschappen van deze laatste het liefst toe aan zijn schuilnaam Tobias, omdat dit minder confronterend is. In de tijd voor de oorlog zou hij door velen beschreven kunnen worden als een optimistische, goedlachse jongeman. Hij hield van vrouwelijk schoon en schroomde dan ook niet om zijn charmes hier op los te laten. Dit veranderde enigszins toen hij *** ontmoette, waarop hij tot over zijn oren verliefd raakte. Hij bleef uiteraard een ware casanova, al liet hij ook zien dat hij een zekere loyaliteit bezit, zelfs al durfde hij nog wel eens, zelf in ***'s bijzijn, met andere vrouwen te flirten. Trouw was hij zeker.
          Sinds de oorlog langzaamaan zijn leven ingesijpeld is, is Robbie zelf echter ook veranderd. Als hij zijn ogen sluit, ziet hij keer op keer de gruwelijkheden voorbij flitsen die hij heeft meegemaakt, of waar hij zelfs zelf aan bij heeft moeten dragen. Landgenoten die op het front vrienden werden, heeft hij voor zijn ogen zien sterven en dit alles heeft hem behoorlijk verbitterd. Vrolijk kan hij niet meer genoemd worden, al probeert hij nog altijd de positiviteit van dingen in te zien. Dit is echter voornamelijk door middel van iets wat meer beschreven kan worden als zwarte humor, dan dat hij er zelf daadwerkelijk hoop uit put.
          Al met al blijft hij standvastig en blijft hij één doel voor ogen houden: hij moet en zal deze oorlog overleven, welke offers hij hiervoor ook moet maken. Het enige wat hem door deze barre omstandigheden heen sleept, is het idee dat thuis *** op hem wacht en het idee van het gezin dat hij eindelijk kan starten als de vrede is wedergekeerd.


    UITERLIJK


    GESCHIEDENIS
    Robbie werd als jongste zoon geboren in een gezin van vijf kinderen. Hij had drie oudere broers en had tevens een zus van een jaar ouder, al zou hij haar altijd als zijn kleine zusje beschouwen. Eigenlijk ging hij vrij optimistisch de oorlog in. Ze zouden immers voor Kerstmis thuis zijn. Toen Kerstmis kwam, was hij echter nog steeds aan het front en het leek niet alsof er snel een einde zou komen aan de oorlog die snel en moeiteloos had moeten verlopen.

    RELATIES
    Als mensen interesse hebben, laat maar horen! (=

    EXTRA
    •      Robbie is linkshandig.
    •      Hij is een Britse soldaat, maar doet zich voor als Duitse om te overleven. Hij probeert zijn afkomst angstvallig te verbergen; bang
          voor de consequenties die een ontdekking zal hebben.
    •      Op het moment ligt hij gewond in de Duitse ziekenboeg.


    I LEARNED TO PLAY THE INSTRUMENTS OF WAR AND TO PAINT IN BLOOD.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2016 - 22:13 ]


    She's imperfect but she tries

    KLAINEISBACK schreef:
    Effe een paar vraagjes. (Sorry)
    1. Moeten we de verpleegsters ook Engels laten praten en dus in het Engels schrijven? Voor mij geen probleem maar ik vroeg het me gewoon af.
    2. Wat bedoel je met relaties?
    3. Ivm de vorige vraag. Mag ik dat achteraf nog even aanvullen?
    4. Ik kan me voorstellen dat de Duitse soldaten soms wel eens onaardig gaan doen tegen de verpleegsters, hoe ver mogen ze hier in gaan? Bijv. Slaan of zo



    1. Hier ben ik nog over aan het nadenken. Het zou wel veel 'authentieker' zijn, maar het hangt ervan af hoe de rest hier over denkt. Voor mij zou het geen probleem zijn, maar dan hebben we natuurlijk wel het probleem dat als Britse verpleegsters Engels spreken, de Duitse verpleegsters Duits zouden moeten spreken, en ik denk dat er nauwelijks mensen zijn die goed genoeg Duits daarvoor kunnen :'D Ik denk dat de RPG gewoon volledig Nederlands wordt, tenzij iemand een ander idee/oplossing heeft (:

    2. Relaties zijn tussen de characters. Dit kun je dus afspreken met andere spelers, nadat zij ook hun rollen hebben ingevuld.

    3. Natuurlijk, je rol hoeft niet in één keer af te zijn. Zowel ik als vele anderen zullen hier waarschijnlijk enkele dagen over doen :p

    4. Duitse soldaten zowel als Duitse verpleegsters, inderdaad. Ze mogen hier zo ver in gaan als ze willen, en dit kan alles betekenen, behalve moord. Voor de rest mag alles gebeuren, gezien 16+ ook is toegestaan.

    @de rest, jullie staan erbij (:


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    1. Hier ben ik nog over aan het nadenken. Het zou wel veel 'authentieker' zijn, maar het hangt ervan af hoe de rest hier over denkt. Voor mij zou het geen probleem zijn, maar dan hebben we natuurlijk wel het probleem dat als Britse verpleegsters Engels spreken, de Duitse verpleegsters Duits zouden moeten spreken, en ik denk dat er nauwelijks mensen zijn die goed genoeg Duits daarvoor kunnen :'D Ik denk dat de RPG gewoon volledig Nederlands wordt, tenzij iemand een ander idee/oplossing heeft (:

    2. Relaties zijn tussen de characters. Dit kun je dus afspreken met andere spelers, nadat zij ook hun rollen hebben ingevuld.

    3. Natuurlijk, je rol hoeft niet in één keer af te zijn. Zowel ik als vele anderen zullen hier waarschijnlijk enkele dagen over doen :p

    4. Duitse soldaten zowel als Duitse verpleegsters, inderdaad. Ze mogen hier zo ver in gaan als ze willen, en dit kan alles betekenen, behalve moord. Voor de rest mag alles gebeuren, gezien 16+ ook is toegestaan.

    @de rest, jullie staan erbij (:


    Okee thanks :) is mijn rol volledig genoeg dan?


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Ik dacht dat ik al op plaats reactie had gedrukt, niet dus.. Is er nog een Britse verpleegster beschikbaar?


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.