• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Ik zag hoe Quinn alles in de grafkelder bestudeerde, zou ze mij raar vinden? Het is en blijft een duistere plek. "Wie is die Graham waar je het over had?" vroeg ze plotseling. "En waarom heeft Rumplestiltskin hem? Wat is er gebeurd?" Ik keek even kort naar Quinn, maar vestigde snel mijn aandacht weer op het brouwsel voor mij zodat ik haar niet aan hoefde te kijken. "Graham? Hij is de sheriff hier in Storybrooke. Misschien ken jij hem wel als the Huntsman. Ik uhh.." Ik kuchte even. "Wij hebben een verleden samen, in the enchanted forest en hier in Storybrooke." Ze hoefde niet alle details te horen, ik ben haar moeder. Bovendien wilde ze vast niet weten wat ik allemaal met hem had uitgespookt. "Maar goed wij zijn vrienden nu, en ik denk dat Rumplestiltskin hem gebruikt om mij te treiteren. Want ik heb geen idee wat hij anders met Graham wil doen." Ik staarde even voor mij uit. "Hij betekent veel voor mij dus we gaan hem terughalen." Ik voelde mijn wangen lichtelijk gloeien. Snel draaide ik mij om, waar was ik mee bezig? Ik was samen met Robin. Er was toch nooit liefde in het spel geweest bij Graham, dat wist ik zeker. Ik zette een glimlach op en draaide mij weer om. "Maar goed, jij hebt eerder een locatiespreuk uitgevoerd? Ik ben benieuwd naar wat je kan."


    When you believe your dreams come true

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    'Gevaarlijker dan mij?' vroeg The Dark One en wees naar zichzelf. 'Wat weet hij allemaal, weet hij van mij? en mijn plan?' ik denk even na, 'Ik heb geen idee, hij vertelde alleen mijn plan, die had ik aan niemand verteld, ook over een soort slechte opvoeding en alles wat ik gevoeld heb..." ik ben even stil en kijk afwachtend naar The Dark One, hoor ik nu eigenlijk bij hem of niet? 'Hoe dood ik hem?' ik haal mijn schouders op, "Ik weet het niet..."
    Als ik hem vraag wie hier was lijkt The Dark One niet erg bang te zijn voor het antwoord,
    'Ik heb Regina's liefje, hoe heette hij ook al weer? Ah ja, Graham! Graham was hier.' ik grijns, ik mag hem niet, geen idee waarom maar er is iets waardoor ik hem graag in zijn gezicht wil meppen. "Mag ik hem zien of heb je hem vrijgelaten? Wat ik, als je dat hebt gedaan, oprecht teleurstellend vind..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Regina schonk me snel een blik waarna ze weer wegkijkt naar het brouwsel. Waarschijnlijk was deze Graham zeer belangrijk voor haar, aangezien ze zich weer focuste op het brouwsel. "Graham? Hij is de sheriff hier in Storybrooke." De sheriff van Storybrooke? Was hij soms de man die mij wilde aanhouden op het feit dat ik die inktvis had vermoord? "Misschien ken jij hem wel als the Huntsman. Ik uhh.." Regina kuchte even. Door deze korte onderbreking kon ik nadenken of ik hem herkende, maar ik durfde het niet met zekerheid te zeggen. "Wij hebben een verleden samen, in the enchanted forest en hier in Storybrooke." Ze ging niet in op details waardoor ik gelijk kon concluderen dat het waarschijnlijk geen fijn verleden was. "Maar goed wij zijn vrienden nu, en ik denk dat Rumplestiltskin hem gebruikt om mij te treiteren. Want ik heb geen idee wat hij anders met Graham wil doen." Ik knikte enkel waarna ik langzaam richting het brouwsel toe liep. "Hij betekent veel voor mij dus we gaan hem terughalen." Zag ik nou goed dat ze bloosde? Een ondeugend glimlachje kwam op mijn gezicht. Vond ze de Sheriff nou leuk? "Maar goed, jij hebt eerder een locatiespreuk uitgevoerd? Ik ben benieuwd naar wat je kan." Zenuwachtig wrijf ik in mijn handen. Een locatiespreuk had ik al eens eerder gedaan, maar toen had ik een voorwerp van Rumplestiltskin en nu zou ik het met een brouwsel moeten doen? Ik bijt zachtjes op mijn lip. "ik euh," stamelde ik zachtjes. "ik kan het niet." ik sloeg teleurgesteld mijn ogen neer. Ik had graag mijn moeder willen laten zien tot wat ik in staat was, maar dat kon helaas niet.


    Do I look like Mother Teresa?

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Quinn was bij mij komen staan. Zenuwachtig wreef ze in haar handen. Een locatiespreuk had ik al eens eerder gedaan, afwachtend keek ik haar aan. Zachtjes bijt ze op haar lip. "ik euh," stamelde ze zachtjes. "ik kan het niet." Ze sloeg teleurgesteld haar ogen neer. Voor heel even was ik teleurgesteld, maar ik besefte mij snel dat ik mijn verwachtingen veel te hoog had. Ik kende Quinn amper, dan kon ik niet direct van haar verwachten dat ze een vrij ingewikkelde spreuk kan uitvoeren, alleen maar omdat ze mijn dochter is. Ze zou het waarschijnlijk wel kunnen, met een beetje oefening, maar ik zag dat vooral haar onzekerheid haar in de weg zat. Ik glimlachte bemoedigend, 'Dat geeft niet, kom ik leer het je.' Ik liet haar zien waar ik mee bezig was, als laatste voegde ik de haar toe die ik had gevonden in mijn slaapkamer. 'Zo nu is het klaar.' Ik schoof een oud boek naar mij toe en bladerde naar een specifieke bladzijde. 'Zou jij de spreuk uit willen spreken?' Ik wees aan naar wat ik bedoelde.


    When you believe your dreams come true



    Killian Jones/Captain Hook
    Haar blik ging van het huis weer naar mij. Ze leunde naar me toe en gaf een kleine kus. Ze streelde met haar hand langs mijn wang een klein glimlachje verscheen. 'Het was altij al ons plan geweest om samen een huisje te neme in Storybooke.' zei ze. Ik knikte dat was waar ja. Ze maakte haar gordel los en stapte uit de auto,ik deed hetzelfde en en keek even rond hopelijk zijn er geen ernstige dingen gebeurt terwijl ik weg was. 'De tijd loopt wel gewoon door.' hoorde ik Emma zeggen ik keek haar aan en knikte. Ze haalde haar koffers en die van Henry uit de achterbak. 'Vind je het erg als ik zo Storybooke ga verkennen?' vroeg ze en ze gaf mij een kus ik glimlachte. 'Is goed, als je maar oppast.' ik keek Henry even aan en daarna weer naar Emma. 'Ik breng jullie koffers wel naar binnen.' ik zoende Emma even en maakte Henry haren in de war.

    [center]


    Don't trust the darkness


    Rumplestiltskin

    Ik zag haar nadenken. 'Ik heb geen idee, hij vertekde allee mijn plan, die had ik aan niemand verteld, ook over een soort slechte opvoeding en alles wat ik gevoeld heb.' zei ik ze was stil en keek me afwachtend aan ik voelde een opwelling van woede opkomen en de eerste de beste kast die in mijn buurt stond duwde ik hard op de grond waardoor de vaas en de lamp die er op stonden kapot vielen. Na mijn andere vraag hoe je hem doodde wist ze ook al geen antwoord op. ik schreeuwde even uit frustraties, en gooide een vuurbal door de ruit heen. 'Maakt niks uit, we komen er wel achter.' siste ik.
    'Mag ik hem zien of heb je hem vrijgelaten? wat ik, als je dat hebt gedaan, oprecht teleurstellend vind...' ik lachte even. 'Vrijlaten? ik en vrijlaten? wie denk je wel niet wie ik ben?' ik lachte weer even schamper, waarom wilde ze hem eigenlijk zien? wat schiet zei er mee op? wel ja het kan ook niet echt kwaad. Ik knikte. 'Volg mij.' ik liep naar de hal waar een grote trap stond en beneden allemaal deuren naar verschillende kamer aan een kant hing een grote schilderije met daarnaast een kandelaar, de schilderij maakte ik open nu was er alleen een muur te zien ik trok aan de kandelaar en in de muur kwam een deur te zitten, die je ook weer met bepaalde magie moet openen, de verkeerde spreuk betekende een vervloeking of je dood, dit was ook weer een vermakkelijke manier om je vijanden te irriteren die hier door wilde.
    De deur ging open en een hal met een trap naar beneden werd zichtbaar we liepen naar beneden en keek naar de deuren die er te vinden waren. ''In welke gedeelte had ik hem heen getransporteert?' ik dacht goed na en bedacht me bij welke deur wat zou moeten zitten toen wist ik het en deed ik de meest linkse deur open, een kamer met vele cellen werden zichtbaar. 'Joehoe, sherrifje ben je hier?' zei ik lachend en ik liep naar binnen.

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik durfde met 100% zekerheid te zweren dat ik teleurstelling bij mijn moeder zag. Ik beet zachtjes opnieuw op mijn lip. ik was de dochter van The Evil Queen en kon geen eens een simpele locatiespreuk met brouwsel maken. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Ondanks die teleurstelling verschijnt er een glimlach op het gezicht van mijn moeder. 'Dat geeft niet, kom ik leer het je.' Er verscheen ook een zwak glimlachje op mijn gezicht. Dit antwoord luchtte het toch alles een beetje op. Ze liet me vervolgens zien waar ze mee bezig was. Ik volgde het haar wat langzaam naar beneden dwarrelde. Het was een haar van Rumplestiltskin of van Graham, maar als we de ene zouden vinden, vonden we direct ook de ander. 'Zo nu is het klaar.' verbaast kijk ik op. Er gebeurde niks, maar dan zie ik opeens dat Regina een boek pakt en er in begint te balderen. 'Zou jij de spreuk uit willen spreken?' Ze wees de spreuk aan, die ik snel doornam. Vertrouwde ze mij daarmee? Het leven van haar vriend lag nu in mijn handen. Als ik faalde hadden we geen haar meer van Graham of Rumplestiltskin. Ik slik een keer en ga er even goed voor staan, waarna ik de spreuk hard op uitspreek. Tot mijn verbazing begint er kleurige rook omhoog te komen. "Hoort dit?" vroeg ik angstig. Ik had het waarschijnlijk verpest.


    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit



    'Joehoe, sherrifje ben je hier?' mijn ogen schieten wijd open bij die stem. "Gold," mompel ik zachtjes tegen mezelf. Ik weet niet hoe, maar ik was in slaapgevallen tegen de muur aan. Ik houd wijs mijn mond. Ik had geen zin in een discussie met hem. Echter sta ik wel op en loop ik naar de tralies toe. Deze pak ik stevig vast. In de verte zie ik twee schimmen verschijnen en dichterbij komen. Wacht wie was die tweede? "Ik zit hier." zeg ik dan maar toch. Met deze man weet je nooit wanneer hij boos wordt of niet.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker
    Bijna meteen gooide The Dark One een kast om waardoor ik geschrokken naar achter sprong, "Woedeaanval..." grijns ik, deze opmerking kon ik even niet laten. Ook gooide hij een vuurbal door het ruit heen, sodeknetter! 'Maakt niks uit, we komen er wel achter.' siste hij, ik haalde opgelucht adem, hij was niet boos op mij.
    Als ik vraag aan The Dark One of hij Graham heeft vrijgelaten krijg ik precies de reactie die ik wou, 'Vrijlaten? ik en vrijlaten? wie denk je wel niet wie ik ben?' er komt langzaam een grijns op mijn gezicht, "Ik denk dat je heel iemand anders bent dat je voordoet..." maak ik als 'grapje'. 'Volg mij.' ik liep hem achterna door een lange gang met schilderijen. Wat er gebeurde kon ik niet helemaal volgen maar er was een soort gang achter een schilderij en met een soort vleok als je naar binnen zou gaan dat je dan dood zou gaan ofzo, ach het boeit me ook niet echt.
    De deur ging open en een hal met een trap naar beneden werd zichtbaar we liepen naar beneden en keek naar de deuren die er te vinden waren. ''In welke gedeelte had ik hem heen getransporteert?' hoor ik hem tegen zichzelf praten. Na even loop ik hem weer achterna en komen we in een ruimte met allemaal cellen, zoiets waar ik ook was geweest, denk ik... 'sherrifje ben je hier?' ik grijns, hoe hij ook tegen die Graham praat.
    "Ik zit hier." mijn blik gaat naar de man achter de tralies een paar cellen verderop, ik doe een stap naar achter zodat ik niet achter The Dark One verscholen zit en kijk de man grijnzend aan, Graham. Langzaam loop ik op Graham af, ik zeg niets maar ga voor hem staan, "Waarom heb je hem nodig?" vraag ik aan The Dark One zonder mijn blik los te maken van Graham. Kent hij mij eigenlijk wel?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Don't trust the darkness


    Rumplestiltskin[/center]
    Ik hoorde dat ze iets zei maar wat precies had ik niet gehoord door de woedeaanval die ik kreeg. 'Ik denk dat je heel iemand anders bent dan je voordoet..' mijn mondhoeken trilde even en ik keek haar serieus aan, dan schud ik me hoofd. Ze volgd me door het huis en naar de kerker waar Graham zit. 'Ik zit hier.' hoorde ik hem en ik zag een man achter de tralies staan grijnzeend liep ik Jo achterna naar de sheriff. 'Waarom heb je hem nodig?' vroeg ze aan mij ik keek even naar Graham en daarna weer terug naa Jo. 'Omdat hij natuurlijk ook niet ontbreekt in mijn wraakplan, ook om Regina gewoon te irriteren en ook.' ik grijnsde. 'Wel nu heb ik een speeltje als ik me verveel.'

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    "Hoort dit?" vroeg Quinn angstig, nadat ze de spreuk had uitgesproken. Peinzend kijk ik naar de rook die langzaam opstijgt. Het zou even duren voordat het zou blijken of het had gewerkt. Maar al snel ontstond er een dikke sliert die zich een weg naar buiten zocht. Ik begin te grinniken als ik naar het angstige gezicht van Quinn kijk. "Een beetje meer vertrouwen in jezelf hebben. Kom, voordat de spreuk uitgewerkt is." Ik loop snel het spoor achterna en verliet de graftombe. Ik keek even achterom naar Quinn, ze had zeker potentie maar ze had ook nog veel te leren. Ik keek er naar uit om moeder-dochter tijd met haar te hebben, nadat dit allemaal voorbij was. "Zeg, wat is je favoriete spreuk?" vroeg ik haar geïnteresseerd. We hadden een lange wandeling te gaan, want ik wist wel zeker dat deze Rumplestiltskin zich het liefst zo ver mogelijk verborgen zou houden. Hij zou het ons sowieso niet makkelijk maken, het verbaasde mij al dat ik die haar had kunnen vinden. Misschien was het een val, maar daar kwamen we maar op één manier achter. Ik liet mij gedachten gaan en vestigde mijn aandacht weer op Quinn.


    When you believe your dreams come true

    Nieuw speeltopic: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=180299


    Never grow up, it's a trap.

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik zag dat mijn moeder peinzend naar de rook staarde. Was dit nu wel of niet een goed teken? Ik kreeg al snel een antwoord op deze vraag. Een dikke sliert steeg op van de rook en zocht een weg naar buiten."Een beetje meer vertrouwen in jezelf hebben. Kom, voordat de spreuk uitgewerkt is." Een grote glimlach kwam op mijn gezicht. Het was me gelukt! Ik volg mijn moeder het graf van mijn grootvader uit. We volgde de rooksliert en voor mijn gevoel zou dit nog een vrij lange weg worden. "Zeg, wat is je favoriete spreuk?" ik antwoordde niet direct op de vraag, ook al wist ik wel het antwoord. Het voelde gek zo naast mijn moeder te lopen. We hadden zo'n lange tijd geen contact gehad en nu opeens liepen we naast elkaar proberend elkaar beter te leren kennen. "De vuurbal heb ik aardig goed onder de knie." zei ik vrij trots. Uit verhalen had ik gehoord dat het een voorkomende spreuk van mijn moeder was. "ik heb daarmee de reuzeninktvis vermoord." Dit keer was het mijn beurt om een vraag te stellen. "Mam," ik bedacht even of ik deze vraag wel moest stellen, maar ik wilde het zeker weten. "heb je gevoelens voor die Graham?

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit




    Eindelijk worden de twee schimmen duidelijker voor me. Ik wist dat er één Gold was, maar de ander was een raadsel. Toen het een blond meisje bleek te zijn had ik nog steeds geen idee wie het was. Zonder iets tegen mij te zeggen gaan ze voor me staan en houden ze een kleine conversatie. "Waarom heb je hem nodig?" ze blijft mij aankijken, maar ik negeerde haar blik. Ik zag dat Gold een snelle blik op mij wierp, maar daarna al gauw weer naar het meisje keek. 'Omdat hij natuurlijk ook niet ontbreekt in mijn wraakplan, ook om Regina gewoon te irriteren en ook.' hij grijnsde. 'Wel nu heb ik een speeltje als ik me verveel.' Ik schud ongeloofwaardig mijn hoofd. "Wat is er met je gebeurd Gold?" ik negeerde het meisje nog steeds en keek hem nu strak aan. "Ik heb familie van je gesproken in de onderwereld." ik toonde geen emoties. "Deze persoon zei juist dat je de juiste weg op was gegaan naar The Heroes. Wat is er gebeurd met je Gold?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker
    'Omdat hij natuurlijk ook niet ontbreekt in mijn wraakplan, ook om Regina gewoon te irriteren en ook.' ik kijk meteen opzij, hij stond naast me, dat had ik niet zo snel verwacht. 'Wel nu heb ik een speeltje als ik me verveel.' een kwaadaardige grijns komt op mijn gezicht, soms was hij beter als The Dark One dan als mijn vader. "Wat is er met je gebeurd Gold? Ik heb familie van je gesproken in de onderwereld. Deze persoon zei juist dat je de juiste weg op was gegaan naar The Heroes. Wat is er gebeurd met je Gold?" Familie? Ik ben zijn familie.. Niet dat hij dat wil dus ik hou dat even achter, tenzij hij er natuurlijk zelf over begint, stel je eens voor, vader en dochter samenwerken. Eigenlijk klinkt het best fijn, stel je voor dat The Dark One een keer trots op me is, dat is toch iets wat ik heel graag zou willen, "Hij heet geen Gold meer, het is The Dark One..." sis ik naar Graham die klaarblijkelijk niet weet wie ik ben.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Direct kreeg ik antwoord op mijn vraag. "De vuurbal heb ik aardig goed onder de knie." zei ze vrij trots. Ik begon te stralen, ik stond bekend om mijn vuurballen "ik heb daarmee de reuzeninktvis vermoord." Ik keek haar trots aan, eigenlijk had ik er wel bij willen zijn. "Als dit achter de rug is, moet je het mij een keer laten zien." zei ik enthousiast. Een korte stilte ontstond, die al snel door Quinn onderbroken werd. "Mam," ik zag haar even twijfelen. "heb je gevoelens voor die Graham?" Prompt bleef ik stil staan. "Wat? Ik, nee. Hoe kom je daar bij?" Ik was totaal overrompeld, deze vraag had ik niet zien aankomen. Weer stelde ik mijzelf de vraag, ik had toch geen gevoelens voor hem? Tegelijkertijd voelde ik een warm, kriebelend gevoel in mijn maag. Ik wilde eerlijk zijn tegenover Quinn, maar dan moest ik ook eerlijk zijn tegenover mijzelf. "Ik.... Ik weet het niet,' zuchtte ik. Ik wist het echt niet, er was een soort van strijd gaande tussen mijn hoofd en hart. "Ik ben gelukkig met Robin," zei ik aarzelend.


    When you believe your dreams come true

    Don't trust the darkness


    Rumplestiltskin[/center]
    Ik zag dat er een kwaadaardige grijns op Jo gezicht verscheen, en ik grijnsde kwaadaardig terug al gauw wende ik me naar Graham toen hij begon te spreken.
    "Wat is er met je gebeurd Gold? Ik heb familie van je gesproken in de onderwereld. Deze persoon zei juist dat je de juiste weg op was gegaan naar The Heroes. Wat is er gebeurd met je Gold?" vroeg hij, ik wilde iets zeggen maar Jo was me voor "Hij heet geen Gold meer, het is The Dark One..." wauw eindelijk iemand die het snapt, die het begrijpt dat Gold er niet meer is, maar de Dark one trots keek ik Jo aan, maar daarna weer moordlustig naar Graham. 'Welke familielid heeft je dat verteld?' vroeg ik dreigend. 'Vertel het dearie.' daarna deed ik alsof ik me ineens iets bedacht. 'Ow ja nog een ding, dit is Jo Gold, blijkbaar zou ze mijn dochter zijn, als dat al zo is past die achternaam niet echt meer.' ik keek Jo bedenkelijk aan qua karakter leek ze inderdaad wel op mij, maar toch waarom kon ik het me niet herinneren? je zou toch denken dat dit belangrijk genoeg was om te blijven onthouden. 'Ik zou eerder denken aan Jo dark, je weet wel Dark one, dark Jo Dark.' wel dat klonk ook niet echt, maar toch zo zou ze zichzelf wel wat meer aan mij binden het was voor mijn gevoel ook een wat dreigender achternaam. Ik grijnsde. 'Maargoed vertel me nu van welke lieve familie je dat hebt gehoord..'

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Het verbaasde me dat mijn moeder opeens stil bleef staan. Dit kon twee dingen betekenen. Eén ze wist niet wat ze hoorde of ik twee, ik had haar door. "Wat? Ik, nee. Hoe kom je daar bij?" Gek genoeg klonk haar antwoord niet echt overtuigend, maar ik besloot niks te zeggen. "Ik.... Ik weet het niet,' zuchtte ze. Ik wilde juichen, omdat ik gelijk had, maar dat deed ik echter niet. Ik moest nu laten zien dat ik klaar was voor een confrontatie met Rumplestiltskin. "Ik ben gelukkig met Robin," klonk het opeens aarzelend. mijn gedachtes gingen weer weg van Rumplestiltskin en kwamen weer terecht bij mijn moeder en haar liefde. "Je moet me maar eens aan hem voorstellen wanneer we klaar zijn met deze reddingsmissie." Vervolgens slaak ik een diepe zucht. "Waar heeft Rumplestiltskin zich nu weer verstopt?"

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit



    Ik zag dat Gold iets wilde zeggen, maar het meisje was hem voor. "Hij heet geen Gold meer, het is The Dark One..." Ik slaakte een kleine zucht. Weer zo'n iemand die hem zo noemde. Ik wist nou niet of ze dreigend over wilde komen, maar naast die gestoorde man zou dat zeker niet lukken. 'Welke familielid heeft je dat verteld?' vroeg hij dreigend. 'Vertel het dearie.' ik had geen tijd om antwoord te geven, want opeens ratelde Gold weer verder. 'Ow ja nog een ding, dit is Jo Gold, blijkbaar zou ze mijn dochter zijn, als dat al zo is past die achternaam niet echt meer.' ik trok mijn wenkbrauw op. ik wist niet dat Gold een dochter had, maar gek genoeg hij zelf ook geen eens. 'Ik zou eerder denken aan Jo Dark, je weet wel Dark one, Dark Jo Dark.' Ik rolde met mijn ogen. Dit klonk ook echt zoooo dreigend. Een achternaam veranderen.... Er verscheen weer eens een grijns op zijn gezicht. 'Maar goed vertel me nu van welke lieve familie je dat hebt gehoord.' Ik blijf vrij kalm ondanks dat ik hier overduidelijk de underdog was. "Blijkbaar heb je veel familie in de onderwereld zitten," ik keek hem glimlachend aan. "Gold" zei ik er nog nadrukkelijk achteraan.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Do I look like Mother Teresa?