• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes
    Damian glimlachte bemoedigend waardoor ik het wist dat ik niet onbeschoft was ofzo 'Hetzelfde alsjeblieft.' ik glimlachte even, hij neemt hetzelfde, dan heb ik het al helemaal niet verkeerd gedaan! Het meisje knikte en liep weg, mijn ogen volgde alles wat ze deed, het was hier zo anders! 'Goed gedaan...' hoor ik waardoor ik weer terug kijk naar Damian. Ik kijk hem even aan, oké een normale actie van mij was, Ja wat denk je zelf! Toch houd ik mezelf in, hij is aardig en volgens mij kwetsbaar op sommige momenten, ik weet nou niet of hij tegen een beledeging kan.
    "Gelukkig..." zucht ik dan toch maar, tja wat moet ik anders zeggen?
    "Zeg kom jij vaker in storybrooke?" vraag ik voor het geval dat ons gesprek stil viel en het heel ongemakkelijk zou worden.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Emma Swan "The Savior"
    America, New York, Central Park — Outfit

    'Verdomme,' mompel ik zachtjes tegen mezelf. Ik leg de foto weer terug in het laatje en veeg de tranen uit mijn ooghoeken weg. Naast mij op het bed grijp ik Killian's lievelings jack, die ik had meegenomen. Ik verberg mijn hoofd even in het jack en laat de emoties zijn gang gaan. Het jack ruikt sterk naar Killian en daardoor heb ik altijd het idee dat hij nog bij me is. Nadat mijn emoties er weer uit zijn ben ik weer eindelijk tot rust gekomen. 'Henry, de pannenkoeken worden koud,' roep ik dan vanuit mijn kamer. 'Shit,' opnieuw mompel ik zachtjes tegen mezelf. Je kon overduidelijk zien dat ik had gehuild. Ik passeer Henry snel en geef hem nog een kus op zijn voorhoofd. 'Ik ben nog even naar de winkel,' het was een leugentje om eigen best wil. Ik had nog nooit zo snel het huis appartement verlaten. Ik sluit de deur achter mij en zie de levendige stad, New York. Ik sjok langzaam door de straten op weg naar Central Park. Er was daar vast wel een bankje waar ik even kon gaan zitten en even alleen kon zijn. "Ow, Killian. Ik mis je..." fluister ik snikkend naar de lucht. "Liefdesverdriet?" hoor ik dan opeens naast me. Een vrouw was naast me gaan zitten en ik keek haar verbaast aan. Ik had het waarschijnlijk toch niet gefluisterd, hoewel ik dat wel had gedaan voor mijn gevoel. Ik sta snel op van het bankje en loop verder. Waar bemoeide die mensen zich toch mee. Na een kleine wandeling ben ik tot rust gekomen. Voordat ik naar huis ga, loop ik eerst nog naar de winkel en koop daar een fles rum, wat een klassieker. Daarna vervolg ik mijn weg weer naar het appartement.


    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”


    [ bericht aangepast op 12 sep 2016 - 21:00 ]


    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare



    Damian Jones
    'Zeg kom je vaker in Storybrooke?' ik begon te lachen, 'sorry.' zei ik snel. 'Natuurlijk kom ik vaker in Storybrooke net zoals iedereen ben ook ik hierheen vervloekt.' ik zuchtte even en vroeg me eigenlijk af wie deze vloek had uitgesproken, waarom en of we weer ooit zouden terug keren naar onze eigen land maar ik betwijfelde het.




    Killian Jones/Captain Hook
    Eindelijk was ik in New York het was er druk en eigenlijk wist ik helemaal niet waar ik heen moest. Ik stopte toen ik in de verte een vrouw met blond haren zag lopen, ze leek sprekend op Emma maar zeker weten deed ik het niet, toch besloot ik er op te wagen om haar te roepen, stel ze is het wel en ik doe niks, ik zou haar kunnen achtervolgen maar door deze drukte zou ik haar gauw kwijtraken. 'Emma!' riep ik, en versnelde mijn passen, ik hoorde mensen mopperen toen ik ze perongeluk omver liep, of tegen ze aanbotste. 'Sorry.' mompelde ik zonder om te kijken. 'Emma!' riep ik nog een keer. 'Emma Swann!' zou ze me horen? ow laat ze me alsjeblieft horen, laat het alsjeblieft Emm zijn.

    Emma Swan "The Savior"
    America, New York, Buiten haar appartement — Outfit

    Met de fles rum onder mijn oksel loop ik door de drukke straten van New York. In een groep menigte blijf ik even stil staan. Die irritante stoplichten hier ook. Waarom bleven ze altijd zo lang op rood? Er klonk tikkend geluid en het rode licht was verdwenen en had plaats gemaakt voor een groen licht. Eindelijk kan ik weer verder lopen op weg naar huis, maar dan blijf ik heel even verbaast staan. 'Emma!' ik wil om me heen kijken, maar word door andere mensen naar de overkant geduwd. Stil blijven staan was nooit een optie geweest in een straat van New York. Wanneer ik de overkant heb bereikt ren ik een trappetje op van een appartementen complex en tuur door de straat heen. Ik zou toch zweren dat ik net Killian hoorde. Die stem herkende ik uit duizenden. Dan een paar meters voor me zie ik een man met zijn rug naar me toe gekeerd en een zwart leren jack aan. Ik ren naar hem toe en draai hem op. 'Killian!' roep ik in vreugde uit, maar mijn vreugde verdwijnt al snel wanneer het een andere man blijkt te zijn. 'Excuus, ik dacht dat je iemand anders was.' ik schudde even mijn hoofd om uit mijn gedachtes te komen. Waarom dacht ik toch dat Killian hier was? Hij was terug naar de sprookjeswereld en ik zou alleen hem kunnen lezen in het neppe sprookje met de lelijke behaarde Hook. 'Emma!' opnieuw hoor ik die stem. Waarom lijkt het toch zo echt. in de verte zie ik alweer mijn appartement, dus versnel ik mijn pas. Een warm bad met wat rum zou me goed doen. Misschien kon ik dan mijn gedachtes even aan de kant zetten. Wanneer ik het trappetje van mijn appartement opstap, hoor ik opnieuw Killian. 'Emma Swann!' geschrokken kijk ik om. Dit keer wist ik zeker dat Killian hier echt was. Ik voelde het op één of andere manier en het klonk zo echt. Wanneer ik de menigte rond speur zie ik dat er mensen aan de kant geduwd worden en op straat vallen. Ik ren richting die mensen toe, maar bied ze geen hulp aan. Ik sla mijn armen om Killian heen en zoen hem stevig op de mond. 'Killian, ben jij het echt?' vraag ik hem proberende mijn tranen in te houden. 'Zeg dat het geen droom is,' ik voel de tranen in mijn ooghoeken terwijl ik hem diep in zijn ogen aankijk.


    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes
    Ik kijk Damian een beetje beledigt aan als hij begint te lachen, wat? Zo'n rare vraag is het toch niet!? Ik kom nooit in Storybrooke, dit is mijn eerste keer... "Sorry..." zegt hij gelukkig nog, mooizo, anders heeft hij me ook beledigt zoals iedereen hier!
    'Natuurlijk kom ik vaker in Storybrooke net zoals iedereen ben ook ik hierheen vervloekt.' ik kijk hem aan, nee joh, je meent het!?
    "Ja joh..." zeg ik dan ook, toch slik ik de laatste woorden in, dat zou een beetje gemeen klinken, "Maar dit is mijn eerste keer, die van jouw ook?" ik speel een beetje met mijn ketting, oh als hij weer gaat lachen he!


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]



    Damian Jones
    'Ja joh,' zei ze. 'Maar dit is mijn eerste keer, die van jouw ook?' Ow wacht, zo bedoelde ze het oeps.
    'Bij de eerste vloek was ik hier ook al, alleen kan ik me er weinig van herinneren ik was toen nog maar twee.' ik glimlachte vriendelijk naar haar en keek even naar haar ketting. 'Mooie ketting.' zei ik tegen haar, ik keek even op toen onze eten en drinken voor ons op tafel werd gezet, ik bedankte de serveerster en neem een slokje rum.

    [center]



    Killian Jones/Captain Hook

    Ineens voel ik twee armen om mij heen en een bos blonde haren, ik beantwoorde haar omhelsing een hand streelde ik haar blonde haren en een hield ik op haar rug, 'Killian, ben jij het echt?' vroeg ze, ik merkte dat ze haar tranen probeerde in te houden ik glimlachte naar haar, blij om haar te zien. 'Zeg dat het geen droom is.' Ze keek me diep in mijn ogen aan, wat de vlinders in mijn buik deed opleven, eindelijk zien we elkaar weer! Emma, mijn emma. 'Emma.' zei ik zachtjes. 'Mijn liefste, ik heb je zo gemist.' met mijn vinger veegde ik een traan van haar wang en zachtjes kuste ik haar lip. 'Ik heb je zo gemist.' Ik wilde haar zo veel vertellen, waarom we weer terug waren, wat er is gebeurd over van alles en nog wat, maar om eerlijk te zijn... wil ik nu genieten van het moment dat ik weer bij haar ben, haar ademhaling weer kan horen, mijn armen weer om haar heen slaan, haar zachte lippen weer te kunnen kussen en mijn handen haar blonde haren weer kunnen strelen. 'Ik heb altijd uitgekeken naar de dag dat we elkaar weer konden zien.'

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    "Nee, nee NEE!" schreeuwde Quinn. Met haar vuurballen probeerde ze het ijs te laten smelten, maar wanneer het verdwijnt komt het al snel weer terug. Ik kijk haar smekend aan. Na een tijdje veranderde het blik in Quinn's ogen, ze besefte dat ze mij niet zou kunnen redden. Vervolgens rende ze naar Jo en greep haar beet waarna ze samen met haar de winkel uit verdween door middel van magie. Nu ik helemaal alleen was kon ik mij focussen op mij krachten, ik kon niemand meer pijn doen behalve mij zelf en dat stelde mij gerust. De sneeuwstorm begon af te nemen en de ijspegels verdwenen. Ik sloot mijn ogen en bereidde mij voor op het moment dat ik helemaal bevroren zou zijn. Toen het ijs tot mijn keel kwam werd ademhalen steeds moeilijker, gek genoeg maakte het mij niets meer uit. Ik hoopte dat Quinn met een oplossing zou komen, maar ik was in ieder geval blij dat ik haar gekend had. Ook al was het maar voor een korte tijd. Net voordat het ijs mij compleet bevroren had besefte ik dat het Rumplestiltskin was, die dit had gedaan. Daarom wilde hij mijn ijs hebben. Gelukkig had hij alleen maar een geheim van Quinn, hier kon hij niet zoveel mee aanrichten. Ik wilde mijn theorie nog verder uitdenken, maar plotseling werd alles zwart...














    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Graham keek mij verbaast aan, maar onderbrak mijn verhaal niet. Hij keek mij diep in de ogen aan en ik wist wat hij nu ging vragen. "Wie is die Daniël?" klonk het nieuwsgierig uit zijn mond. Ik had Daniël altijd voor hem verborgen weten te houden, maar nu kon ik er niet onderuit komen. Ach hij wist nu bijna alles, dus kon dit er ook wel bij. "Daniël is..." begin ik, maar ik word onderbroken door een geluid dat vanaf boven komt. Vragend kijkt Graham mij aan en rent gelijk door naar de trap, zo snel als ik kan op mijn hakken ren ik achter hem aan. "Het komt uit je kamer," fluistert hij naar mij, ik knik verbaast. Wie was er zo brutaal om in mijn huis in te breken? Ik volg Graham die zachtjes de trap op rent en zijn pistool trek, ik blijf op gepaste afstand achter hem. Natuurlijk heb ik mijn magie, maar ik laat liever de sheriff het werk doen. Ik wil Graham niet beledigen. Zachtjes loopt Graham naar de deur toe en met zijn voet trapt hij deze open waarna hij zijn pistool op de persoon in de kamer richt. "Gold?" zegt hij verrassend. "Wat doe je in de kamer van Regina?" Ik was op de gang blijven wachten en luisterde naar het gesprek. Ik was geschokt dat het Rumple bleek te zijn. Niet dat ik hem ooit vertrouwd had, maar na wat we allemaal hebben meegemaakt de laatste jaren konden we toch zeker spreken van een zaken relatie? Hij was daarnaast ook de opa van Henry. Als hij iets nodig was kon hij er toch gewoon om vragen? Ik liep mijn kamer binnen, waar de twee mannen tegenover elkaar stonden. 'Het is Rumplestiltskin, en, ik kom iets terug pakken wat van mij is.' Ik zag nog net hoe hij een flesje liet verdwijnen. Mijn ogen werden groot van schrik. Niet dat flesje, dat was niet voor hem bestemd. Snel trok ik mijn gezicht in de plooi, hij mocht niet weten dat dat flesje een belangrijke waarde had voor mij. "Rumple, wat doe jij hier?" Klonk het scherp uit mijn mond. Ik zette mijn handen in mijn zij. "Ik heb je niet uitgenodigd, dus ik wil dat je mijn huis verlaat." Het liefst was ik nu met een vuurbal op he afgelopen en had ik hem mijn huis uitgetrapt. Maar ik moest mijzelf tegenover Graham bewijzen dat ik daadwerkelijk veranderd was. Ik had wel door dat er iets mis was met hem. Dit was niet de Gold van Storybrooke, nee dit was de oude Rumplestiltskin. En die was veel gevaarlijker, ik was benieuwd of hij zich nog iets herinnerde van zijn leven als Gold. Wat ik wel wist was dat ik vanaf nu altijd op mijn hoede zou moeten blijven, hij zou nog wel eens een nieuwe vijand van Storybrooke kunnen worden. Zonder de menselijke grenzen, want het is een monster.


    When you believe your dreams come true

    Emma Swan "The Savior"
    America, New York, Buiten haar appartement — Outfit

    Mijn omhelzing wordt door Killian beantwoord door zijn hand die door mijn haar streelde. De haak voelde ik tegen mijn rug aankomen. Dit moment... Ik dacht dat ik er alleen nog maar van kon dromen. Zijn glimlach laat mijn hart smelten. 'Emma.' zegt hij zachtjes. Opnieuw voel ik al mijn emoties door mijn lichaam stromen bij het horen van zijn stem. Ik had dit alles gemist en ik had mezelf wijsgemaakt dat hij nooit meer hier zou zijn. Wacht hier zou zijn? Nu pas drong het echt goed tot me door dat hij hier helemaal niet kon zijn, tenzij... 'Mijn liefste, ik heb je zo gemist.' met zijn vinger veegde hij een traan weg uit mijn ooghoeken, waarna mij zoende. Wanneer onze lippen elkaar raken sluit ik mijn ogen en laat ik me door hem meenemen. 'Ik heb je zo gemist.' het zijn woorden die me goed doen, maar ik had eigenlijk door willen gaan met zoenen. Er was een achterstand om in te halen. 'Ik heb altijd uitgekeken naar de dag dat we elkaar weer konden zien.' ik leg mijn hoofd tegen zijn borstkas aan. 'Ik had nooit verwacht dat deze dag zou komen. Ik dacht dat ik je kwijt was,' ik duw mezelf wat steviger tegen hem aan. 'Het leek net alsof je een sprookje voor me was,' dan duw ik mezelf van hem vandaan en kijk hem ernstig aan. 'Killian, hoe blij ik ook ben dat je hier bent....' ik weet niet hoe ik uit mijn woorden moet komen. 'Zeg me dat je een toverboon hebt gevonden.' ik kijk hem smekend aan. 'Zeg me dat Storybrooke niet terug is.'

    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes
    'Bij de eerste vloek was ik hier ook al, alleen kan ik me er weinig van herinneren ik was toen nog maar twee.' 2? Man dan zou ik dus ook zoiets geweest zijn als ik er toen was... Denk ik, ach mij boeit het niet, het enige wat me boeit is hoe ik hier überhaupt weer weg kom. 'Mooie ketting.' ik schrik even op en draai de ketting nog 3 rondjes, extreem snel, "Dankje..." zeg ik snel, ik keek naast me en de serveerster was er al weer, man dat gaat veel sneller dan op het schip thuis! Damian bedankte haar toen ze het op tafel zette waardoor ik hem raar aankeek, bedanken? Iemand bedanken? Oké hij is serieus het eerste persoon wat ik bedank. Raar eigenlijk...
    "Wat kan je hier in Storybrooke eigenlijk allemaal doen...?" vraag ik langzaam, tja ik moet toch wat in de tussentijd. Wie zegt dat ik hier nog maar 1 dag zit, misschien wel een maand of langer!


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit




    Het blijft een vrij lange tijd stil aan beide kanten en ik weet niet zeker wat er in het hoofd van Jo nu omgaat. Zou ze bezig zijn met het verzinnen van een smoes? Dat moest haast wel. Dat wist ik wel bijna zeker. Het was namelijk het Jo Gold waar we het over hadden. Het meisje dat mij en Elsa had bedonderd. "Nou ik..." fijn ze begon te praten, maar ze stopt met praten en ik zie dat ze haar spieren aanspant. Ik kon het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het leek net alsof ze pijn leek te hebben dat ze verborg. Haar blik gaat omhoog en even heb ik het idee dat ik een glinstering van een traan zag. Jo lijkt opgelucht adem te halen. Er was hier toch iets aan de hand. "Ik was gewoon even gaan wandelen...." zegt ze vervolgens langzaam. Ik kijk met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Yeah, right." lach ik. "En je denkt dat ik dat geloof." ik schud mijn hoofd. "Dat denk ik dus even niet. Vertel wat er is gebeurd, want anders blijf ik niet zo aardig. Vergeet niet wie mijn moeder is... Ik heb veel van haar overgenomen." ik pak Jo's bij haar pols beet en houd deze voor haar eigen gezicht. "Je ging wandelen zonder en hebt nu opeens deze om. Waarom zou je die kostbare armbanden van mij zo open en bloot in de winkel laten liggen?" het wandel smoesje was nu officieel van tafel geveegd.




    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit




    Een grijns kwam op het gezicht van Gold, terwijl hij mij een flesje liet zien. 'Het is Rumplestiltskin, en, ik kom iets terug pakken wat van mij is.' het flesje verdween, maar de grijns bleef. "Kom op, Gold. We zijn terug in Storybrooke en ik ga ook gewoon weer onder de naam Graham in plaats van Huntsman..." Regina was achter mij blijkbaar de kamer binnengekomen. "Rumple, wat doe jij hier?" Klonk het scherp uit haar mond. "Ik heb je niet uitgenodigd, dus ik wil dat je mijn huis verlaat." De boodschap was vrij duidelijk, maar toch had Gold iets gestolen. "Mr. Gold," ik rol even met mijn ogen. "Of Rumplestiltskin, bij deze bent u aangehouden op het feit dat u betrapt bent op inbreken. We kunnen dit op de normale manier doen, maar het kan ook op een wat minder aardige manier. Aan u de keus..."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    "Yeah, right." lacht ze waardoor ik Quinn geïrriteerd aankijk, "En je denkt dat ik dat geloof. Dat denk ik dus even niet. Vertel wat er is gebeurd, want anders blijf ik niet zo aardig. Vergeet niet wie mijn moeder is... Ik heb veel van haar overgenomen." Nou vergeet niet wie mijn vader is, als ik het vertel heb ik pijn! Ze pakt mijn pols beet en houd hem voor mijn gezicht, ik besluit het te laten gebeuren en hem niet terug te trekken, weet je wat, ik doe helemaal niets! Ik toon geen emotie en als iemand me duwt dan loop ik gewoon mee, alsof ik een pop ben, geen idee waarom maar ik wil het graag... "Je ging wandelen zonder en hebt nu opeens deze om. Waarom zou je die kostbare armbanden van mij zo open en bloot in de winkel laten liggen?" Ik kijk Quinn emotieloos aan, "Geen idee..." zeg ik rustig, "Weet jij het?" hoe zou ze hier op reageren? Niet zo aardig zijn? Niet dat ik bang voor haar ben, ik ben niet zo snel bang voor iemand al ben ik zwakker, altijd al meegemaakt met mijn vader dus waarom zou ik nu wel bang moeten zijn?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit




    Ik zie een geïrriteerde blik in de ogen van Jo. Ze was waarschijnlijk geïrriteerd dat ik haar niet geloofde. De geïrriteerde blik verdwijnt als sneeuw voor de zon en een emotieloze Jo blijft voor me staan. "Geen idee..." zegt ze vrij rustig, "Weet jij het?" met met hand haal ik volop uit in haar gezicht. Een kleine grijns betrad mijn gezicht. Dit voelde ow zo goed om te doen. "Ja, ik weet het, maar ik wil het uit jou mond horen komen." ik kijk even naar mijn hand en ben klaar om nogmaals een keertje naar haar uit te halen. "Zeg gewoon dat je bij Rumplestiltskin was, leugenaarster!" opnieuw haal ik uit, maar dit keer met mijn andere hand op haar andere wang. "Zeg, dat je daar bent geweest!" schreeuw ik in haar gezicht. Dan draai ik me om en haal mijn handen door mijn haar heen. Waar was ik mee bezig? ik wrijf met mijn handen vervolgens over mijn gezicht en haal even een paar keer goed adem. Ik leek nu zoveel op mijn moeder en grootmoeder. "Als we hier niet de kleindochter van Cora Mills hebben." ik keek geschrokken op toen ik een lachende man onze kant zag opkomen. "Je lijkt op je moeder, maar je hebt het karakter van je grootmoeder." ik kijk hem verbaast aan. Hij passeert mij en loopt naar Jo toe. "Jo Gold?" vraagt hij haar, maar wacht niet op antwoord. "Deze heb jij niet nodig." zonder enige moeite haalt de man de armbanden van Jo af. "Het was indrukwekkend trouwens wat jullie beide deden voor jullie niveau van Magic." Waar had die rare man het toch allemaal over. "Een reuze inktvis vermoorden. The Dark One proberen te slim af te zijn. Petje af, jammer dat het mislukte." waarna hij een klein knikje gaf richting de bevroren winkel. "en jij, Jo. Een eigen vloek uitspreken, die niet bezorgd wat je wilde. Spijtig dit alles hoor." Wie was deze man en waarom kwam hij opeens tussen ons beide in en hoe wist hij dit alles van ons. "Ow, mijn excuses," het leek wel of die man mijn gedachtes kon lezen. "Hades is de naam."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Meteen voel ik een pijnscheut op mijn wang, ze sloeg! Wat!? Je hebt magie en je slaat!? Oké het deed pijn maar toch! Langzaam kijk ik haar weer aan,
    "Ja, ik weet het, maar ik wil het uit jou mond horen komen. Zeg gewoon dat je bij Rumplestiltskin was, leugenaarster!" opnieuw slaat ze, deze keer op de andere kant van mijn gezicht, auw! Mijn hand gaat naar mijn gezicht, "Zeg, dat je daar bent geweest!" schreeuwt ze in mijn gezicht, "Ik ben er niet geweest..." zeg ik nog steeds kalm, Quinn draaide zich om en liep een stuk van me af waardoor ik een stapje naar voren deed, ja sorry hoor maar ik ben net platgedrukt! Langzaam komt er een man op ons aflopen, wie was dat? "Als we hier niet de kleindochter van Cora Mills hebben. Je lijkt op je moeder, maar je hebt het karakter van je grootmoeder." Owh wauw, we gaan een vergelijking maken.... Dan loopt hij mijn kant op, wacht... Waarom mijn kant? Mijn blik volgt alles wat hij doet, nors kijk ik hem aan. "Jo Gold?" voordat ik kan antwoorden gaat hij alweer verder "Deze heb jij niet nodig." meteen haalt hij de armbanden van me af, oké wacht wat? ik wrijf met mijn handen langs mijn polsen. "Het was indrukwekkend trouwens wat jullie beide deden voor jullie niveau van Magic." Ik kijk de man nog steeds nors aan, hij weet dingen, veel dingen, belangrijke dingen... "Een reuze inktvis vermoorden. The Dark One proberen te slim af te zijn. Petje af, jammer dat het mislukte." moest hij me er serieus nog aan herinneren? Nou wat fijn! Ik volg de man zijn blik naar de winkel toe, "en jij, Jo. Een eigen vloek uitspreken, die niet bezorgd wat je wilde. Spijtig dit alles hoor." Wacht wat? Wat wilde ik... Ik vind die man vaag, maar interessant, van hem kan ik vast nog wel wat leren... "Ow, mijn excuses, Hades is de naam." ik haal even diep adem, Hades, oké sorry maar vage naam! Ik loop een beetje naar hem toe, "Wat wilde ik dan met deze vloek bereiken wat niet lukte?" vraag ik, eens kijken of hij alles wist. Bedoelde hij dat van mijn vader of iets anders?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]



    Damian Jones
    'Dankje..' zei e snel "Wat kan je hier in Storybrooke eigenlijk allemaal doen...?" ik dacht even na. 'Je kan hier zoals je wel inmiddels weet eten, we hebben bos, speeltuin voor kinderen, klein dierentuin en een parkje.' ik zuchtte even. 'Dus niet zo interessant.' een zwak glimlachje verscheen even op mijn gezicht toen mijn gedachtes even afdwaalden naar vroeger, naar toen het nog fijn was op het schip van mijn vader en we een goede band hadden dat nu steeds meer lijkt te vertroebelen.

    [center]



    Killian Jones/Captain Hook
    Ze legde haar hoofd op mijn borstkas een klein glimlachje verscheen op mijn gezicht. 'Ik had nooit verwacht dat deze dag zou komen. Ik dacht dt ik je kwijt was,' ze duwde zichzelf wat dichter tegen mij aan en ik klemde mijn armen stevig om haar heen alsof ik haar nooit meer los wilde laten. 'Het leek net alsof je een sprookje voor me was.' ineens duwde ze me van zich af vragend keek ik haar aan, ik zag haar ernstig kijken en besefte al gauw dat ik nu wat uit te leggen had. 'Killian, hoe blij ik ook ben dat je hier bent...' ik wachte geduldig tot ze klaar was met praten. 'Zeg me dat je een toverboon hebt gevonden.' smekend keek ze me aan, maar ik schudde treurig mijn hoofd, was het maar waar. 'Zeg me dat storybrooke niet terug is.' ik pakte beide haar handen vast en keek even naar de grond, niet wetend hoe ik moest beginnen, dan besefte ik dat we nog steeds midden in de menigte stonden en dat we beter ergens anders heen konden gaan. Ik keek haar aan. 'Ik wil je alles uitleggen maar misschien is het beter als we ergens anders heen gaan, jou huis, ergens wat drinken ofzo.'



    Don't trust the darkness


    Rumplestiltskin


    'Rumple, wat doe jij hier?' klonk het scherp uit de mond van de vrouw die net binnen kwam. Ik keek haar aan en een grijns verscheen op mijn gezicht. 'Ah jij moet Regina zijn, ik dacht dat je wel jonger was, was jij niet de dochter van Rayna?' ik keek haar even vaag aan en keek daarna wat doelloos om me heen. 'Of was het nou andersom? Rayna dochter van Regina?' mompelde ik, daarna keek ik weer grijnzend naar Graham en gelijk weer naar Regina. 'Ach doet er niet toe.' 'Ik heb je niet uitgenodigd, dus wil ik dat je mijn huis verlaat.' ik liep naar haar toe en streelde met twee vingers even haar wang. 'Ach dearie, ik kwam gewoon iets terug halen wat jij van mij gestolen had.' ik richtte mij gelijk op die imbeciel met zijn pistool en zijn hersenloze hoofd toen hij begon te praten.
    'Kom op, Gold. We zijn terug in Storybrooke en ik ga ook gewoon weer onder de naam Graham in paats van Huntsman...' ik lachte die galmde door de hele kamer en woedend keek ik hem aan. 'Waarom!? waarom!? noemt iedereen mij mr.Gold.' mijn lach klonk deze keer op zo krankzinnige manier en dreigend liep ik af op meneer de Sheriff. ''Blijkbaar zijn er bewijzen dat ik zo ooit geheten heb, blijkbaar zijn er bewijzen dat ik ooit eerder in Storybrooke was.' ik grijnsde. 'Blijkbaar zijn er bewijzen dat ik kinderen heb of had.' dreigend keek ik de twee aan en grinnikte ik. 'Maar laat ik nu duidelijk zijn, Mr.Gold is dood, Rumplestiltskin was nooit in Storybrooke geweest, Rumplestiltskin heeft geen kinderen, Rumplestiltskin gaan jullie allemaal vermoorden dearie.' Ik grijnsde maar door de volgende woorden van Graham deed ik net alsof ik ineens bang begon te worden.
    'Mr.Gold.' ik zag hem met zijn ogen rollen en gelijk schoten er 45 manieren om hem te martelen en, 66 manieren om hem te doden door mijn hoofd, lachend bleef ik luisteren. 'Of Rumplestiltskin, bij deze bent u aangehouden op het feit dat u betrapt bent op inbreken. We kunnen dit op de normale manier doen, maar het kan ook op een wat minder aardige manier. Aan u de keus.' ik grinnikte en knipoogde tegelijk grijnzend keek ik naar Regina daarna weer grijnzend naar Graham.
    'Ach sukkeltje,' ik liet zijn pistool verdwijnen. 'Ik denk dat ik maar eens ga, en laat ik ook gelijk mijn nieuwe speeltje mee nemen.' zwarte mist verscheen om mij en Graham snel keek ik nog lachend naar Regina. 'Maak je maar geen zorgen dearie, ik zorg goed voor onze Sheriff.' ik lachte nog en we verdwenen om later te verschijnen in mijn landhuis.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2016 - 23:47 ]

    Emma Swan "The Savior"
    America, New York, Buiten haar appartement — Outfit

    Killian klemde mij wat dichter tegen hem aan met zijn armen, wat ik een fijn gevoel vond. Wanneer ik mezelf van hem heb afgeduwd keek hij mij vragend aan. Ik vroeg of hij met een toverboon hier was gekomen, maar langzaam schud hij zijn hoofd. Killian pakt mijn beide handen vast en staarde even naar de grond. Ik wilde uitleg, maar die uitleg bleek nog niet te komen. Zijn blik van de grond gaat weer naar mij toe. 'Ik wil je alles uitleggen maar misschien is het beter als we ergens anders heen gaan, jou huis, ergens wat drinken ofzo.' Nu pas dringt het tot me door dat we inderdaad nog steeds buiten in een menigte van mensen staan. Ik deed een stapje achteruit en kriebelde even achter mijn oor. Wat had iedereen wel niet moeten denken? 'Euh, ja,' zeg ik dan snel op zijn voorstel. 'Mijn huis is hier,' en ik wijs naar het gebouw achter mij. Als Killian iets later was geweest, hadden we elkaar misgelopen. Met trillende handen weet ik toch de sleutel in het sleutelgat te krijgen, waarna de deur zich opent. Als ook Killian binnen is doe ik de deur weer dicht en begin ik met het traplopen. Op de derde verdieping loop in naar kamer 127. Hier open ik ook weer de deur. Ik loop direct door naar de keuken waar ik twee glazen neerzet en direct rum in schenk. 'Henry, ben weer thuis!' probeer ik zo normaal mogelijk te roepen. ik neem plaats aan de keukentafel terwijl ik gespannen naar Killian staar. 'Hoe Killian?' wist ik alleen uit te brengen.

    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare