• Want mijn hemel, wat was het een chaos. :'D Dus, hier de chaos, lekker geordend in bullet points:



    [list]
    [*] Na een week in Magister te hebben gestaan dat we als periodeles (de eerste twee uur van de dag) architectuur hadden, kwam de architectuurdocent op de eerste dag even melden dat hij de havo klas les zou geven en dat wij in plaats daarvan kunstgeschiedenis kregen. "Waar dan?" "Dat staat op Magister." "Daar staat dus dat we van jou hebben." "Oh ja. Nou, succes dan." En hij liep weg.
    [*] Eerste aardrijkskundeles kwam de docent niet opdagen, omdat de docent een totaal ander rooster had gekregen dan de leerlingen en hij dus heel braaf het hele uur heeft zitten wachten in een lokaal in een totaal ander gebouw.
    [*] Een Engels docent is op dit moment nog doodleuk vakantie aan het vieren in Italië, maar het rooster zegt niet dat zijn lessen uitvallen, omdat de school niet wilt dat de inspectie erachter komt dat hij nog doodleuk vakantie aan het vieren is in Italië.
    [*] Twintig docenten zijn gisteren vertrokken naar een festival in het Ruhrgebied waar mijn Duits docente eerst met mijn klas naartoe had willen gaan, maar dit idee werd afgewezen door het schoolbestuur. Waarom? Nou, dan zouden er teveel lessen uitvallen, want daarvoor moesten we de laatste drie uren van de vrijdagmiddag missen. Maar als twintig docenten gaan en daardoor twintig klassen hun laatste drie uur missen, is het natuurlijk prima.
    [*] De man die de afgelopen tien jaar hier rector is geweest, is nu opeens weg. Hij heeft alleen een mailtje gestuurd dat hij nu in Amsterdam werkt en dat een van de teamleiders de positie van vervangend rector aanneemt tot een geschikt persoon op de vacature heeft gereageerd. "Afscheid komt later", zei hij ook, maar volgens bronnen weet niemand nog wanneer "later" nou eigenlijk is.
    [*] Vervangend rector in kwestie zou afgelopen woensdag een excel sheet sturen naar alle zesdeklassers met de indeling van de kunstvakken, want sommige mensen stonden dubbel ingeroosterd op Magister. Dit heeft ze ook gedaan, maar ze was vergeten dat er in een ander tabblad een leerlingenlijst stond met alle leerlingen van de hele school, met allemaal informatie over wie er dyslexie heeft, extra faciliteiten tijdens examens mag gebruiken, wie er autisme heeft of last heeft van bepaalde stoornissen en wie er ernstige medische kwaaltjes heeft.
    [*] Vervangend rector in kwestie heeft vervolgens een hele dag niet meer gereageerd in de hoop dat het "vanzelf over zou waaien".
    [*] De leerlingenlijst heeft zich nu verspreid door de zesde, vijfde en vierde klassen.
    [*] Gisteren is vervangend rector in kwestie de klassen langsgegaan met de vraag of iedereen zijn/haar mobieltje wilde pakken en de email wilde deleten, met de vraag of niemand het verder meer over de lijst wil hebben.
    [*] (De lijst was de pauze erna zo'n hot topic dat ook de conciërge meepraatte en iedereen abrupt over het weer begon te praten toen vervangend rector langsliep.)
    [*] Halverwege de dag gisteren is het hele rooster omgegooid en zijn sommige vakken nu gewoon geschrapt voor de aankomende negen weken, want niemand had zin in de lange dagen die de bovenbouw eerst had (vier dagen per week tot vijf uur op school, waardoor sommige leerlingen pas half zeven/zeven uur weer thuis zouden zijn). Wat de consequenties zijn voor onze eindexamens (of de inspectie), zullen we later wel merken.
    [*] De kluisjes zouden gereset worden, maar toen de herverdeling van de kluisjes per klas zou beginnen (met ons als eerste klas, want wij zijn de hoogste klas) bleek dat het en masse resetten van de kluisjes niet had gewerkt. Het bestuur weet niet wat ze moeten, dus nu mogen we onze oude kluisjes houden en zijn er nog zo'n zestig kluisjes van oud-leerlingen die stof staan te vangen tot iemand uitvogelt hoe de kluisjes ook al weer werken.
    [/list]

    Dus eyyy, weer een mooie week op de vrije school. :') Hoe was jullie week?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Klinkt als een goede week Jip.(': Nou ik heb pas twee dagen les gehad en doe nu de opleiding Communicatie. Ze zeiden tegen ons dat we altijd het laatste online rooster moesten aanhouden, dus mijn laatste twee uur zouden uitvallen. Dat stond online.....En dus had ik Emma gezegd dat we twee uur eerder konden afspreken. Gisteren was het opeens dat de les wel door ging en daardoor heeft Emma dus twee uur op mij moeten wachten in Eindhoven. Kortom: Goed GECOMUNICEERD Communicatie!

    Kan niet wachten op de rest van het jaar.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2016 - 12:58 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Haha, ergens klinkt dit zo typisch vrije school wat ben ik blij dat ik daar klaar mee ben. Zo smooth de acties die je genoemd hebt... Nee, maar hopelijk wordt alles wel snel gefixt en heb je die lessen die je nu mist later wel gewoon.
    Ik ben een paar keer op mijn campus verdwaald, whoops, maar verder ging deze week wel oké bij mij.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wauw, ik dacht altijd dat mijn school niet goed georganiseerd was... XD


    Treat people with kindness

    Dit is echt fantastisch om te lezen. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    En ik dacht dat mijn school een ramp was... :W

    Wat een oplossing ook om die 'uitgelekte' lijst betreft... Ten eerst: wie is er nu zo dom om zo iets te doen? Ten tweede: als je tegen een groep tieners zegt dat ze ergens niet over praten, raad dan eens wat de volgende weken het lievelingsonderwerp is van deze groep? Jongens... :W


    What would Emma do?

    Holy shit zeg
    Ga naar Zeist man, daar zijn alleen de wiskundeboekjes bagger totaan de 9e klas :')

    Vind die uitgelekte lijst wel serieus echt heel erg trouwens.... Dat een docent nog vakantie viert, oké, maar dit... o.O


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    SPECS schreef:
    Klinkt als een goede week Jip.(': Nou ik heb pas twee dagen les gehad en doe nu de opleiding Communicatie. Ze zeiden tegen ons dat we altijd het laatste online rooster moesten aanhouden, dus mijn laatste twee uur zouden uitvallen. Dat stond online.....En dus had ik Emma gezegd dat we twee uur eerder konden afspreken. Gisteren was het opeens dat de les wel door ging en daardoor heeft Emma dus twee uur op mij moeten wachten in Eindhoven. Kortom: Goed GECOMUNICEERD Communicatie!

    Kan niet wachten op de rest van het jaar.

    Oeh, waar doe je die studie? (ik doe ook de opleiding Communicatie, ga nu naar mijn tweede jaar) (:

    Ik moest alleen afgelopen donderdag een uurtje naar school om te horen dat ik maandag naar Den Bosch moet en dat ik zo goed als elke dag deze periode van half 9 tot half 6 op school zit. Joepie.

    Jij beleeft trouwens wel hele interessante dingen op school zeg :'D

    [ bericht aangepast op 3 sep 2016 - 20:56 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jethro schreef:
    (...)
    Oeh, waar doe je die studie? (ik doe ook de opleiding Communicatie, ga nu naar mijn tweede jaar) (:

    Ik moest alleen afgelopen donderdag een uurtje naar school om te horen dat ik maandag naar Den Bosch moet en dat ik zo goed als elke dag deze periode van half 9 tot half 6 op school zit. Joepie.

    Jij beleeft trouwens wel hele interessante dingen op school zeg :'D


    Eindhoven!(:


    You were born original, don't die as a copy.

    En ik dacht dat mijn school een ster was in organiseren :')

    Mijn rooster is een beetje chaotisch, maar daarnaast was het wel oke.
    Mijn school heeft mijn rooster een aantal keer aangepast in een week. Wat ik mij nog kan herinneren van de aanpassingen: Ik zou maandag beginnen met een project. Dit werd verplaats, dus dat komt over een paar dagen. Woensdag verviel twee tussenuren waardoor mijn jaar 10 minuten voor de les wist dat wij les hadden. Over twee weken zit ik opeens tot de avond op school (ik moest werk afzeggen :c). En deze vrijdag begon mijn les een uur eerder. Niet iedereen had dat door....

    Edit: Twee dingen vergeten. Dinsdag begon ik opeens een uur eerder EN mijn keuzevak was opeens een week verplaats :')

    [ bericht aangepast op 3 sep 2016 - 21:21 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Oh gosh. Mijn favoriet is toch wel die aanpassing van dat rooster, denk ik. Onschuldige docent: "Maar mevrouw de rector, de enige manier waarop we de leerlingen kortere dagen kunnen geven is door illegaal lessen te laten uitvallen in het examenjaar!" Rector, die zich onder een tafel verstopt omdat ze een lijst met heel persoonlijke gegevens door de school heeft verspreid: "Ach, yolo." Maar die drie uur op vrijdag, ho maar, die zijn cruciaal. (nerd)

    Maar goed, het is altijd fijn om te horen dat jouw Disney XD-serie waardige school nog geen haar is veranderd. De aarde draait om zijn as, Lena is gek op badeendjes en Jips vrijschool doet tien dingen tegelijk die alleen Dumbledore ooit in zijn hoofd zou halen als acceptabel plan. Het heeft iets geruststellends.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    wat


    Deep inside, I've never felt alive

    Nadine23x schreef:
    Wauw, ik dacht altijd dat mijn school niet goed georganiseerd was... XD


    chaos makes the muse