• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Welkom bij de Go Short schrijfwedstrijd van DoII en Syoxisia. Wij zoeken — maximaal — dertig schrijvers die met ons de uitdaging gaan om in zes weken één short te schrijven. Who’s in?



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    OPDRACHTEN
    In de eerste week krijg je de opdracht om een concept te bedenken en een story aan te maken, de daaropvolgende vier weken zijn bedoeld om te schrijven en de laatste week kan je gebruiken om te herschrijven. Aan het eind van de wedstrijd wordt je beoordeeld op de volgende punten door de jury:
    • Originaliteit
    • Spelling en grammatica
    • Spanning en vlotheid
    • Alinea's
    • Uitvoering
    • Overig commentaar
    Er is geen bepaald thema waar je je aan hoeft te houden, je bent helemaal vrij. De enige regel is dat het geen fanfiction is, maar verder kan je je creativiteit helemaal vrij laten lopen.


    INLEVEREN
    Iedere deelnemer maakt een story aan die je in de eerste week bij de concept ontwikkeling in kan leveren. Verder is het het doel om elke week een hoofdstuk te schrijven. Echter, als dit niet lukt, betekent het niet dat je gelijk uit de wedstrijd ligt. Het is namelijk vooral de opdracht om na zes weken een heel verhaal te hebben staan, deze weken zijn een rode draad in het schrijven, maar als jij in de eerste week drie hoofdstukken schrijft en in de laatste drie weken maar eentje, dan is dit ook goed. Zo lang je op de laatste deadline maar dat hele verhaal hebt geschreven. Deadline — 09/10/2016.


    PRIJZEN
    "Publieks" prijs — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Eerste plaats — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Tweede plaats — Een creatie naar keuze gepromoot op onze profielen voor een week.
    Derde plaats — Een creatie naar keuze gepromoot in de story en in het topic.
    Afmaken van de story — Jouw geschreven short story voor een week gepromoot op onze profielen.
    Behalen van alle badges — Jouw geschreven short story op een ereplek in de story en in het topic.

    Per week krijgen diegene die een hoofdstuk geschreven hebben een “badge” voor hun werk. Daarnaast krijg je elke week als je de deadline haalt een zin/klein stukje commentaar van de juryleden om je verder op weg te helpen. Er zijn ook nog extra badges voor origineelste story, meest interessante hoofdpersonage, beste dialoog, mooiste openingszin en mooiste lay-out die worden uitgedeeld aan het einde van de rit! Daarnaast is het ook een goede manier om elkaars werk te lezen, dus doe dit ook! Reacties, kudos etc. Probeer elkaar te motiveren, want dat is wat wij als juryleden voornamelijk gaan doen tijdens de wedstrijd zelf.


    REGELS
    • De huisregels van Quizlet.
    • Plagiaat is verboden, als je dat pleegt zul je gelijk uit de wedstrijd liggen.
    • Je verhaal mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.
    • Geef naamsveranderingen alsjeblieft door.
    • Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    • Opbouwende kritiek naar schrijvers en organisatoren is altijd toegestaan!
    • Lees en reageer op de verhalen van andere, dit is niet verplicht, maar wel leuk en motiverend voor iedereen.
    • Geen fanfiction, uitsluitend OP verhalen.
    • Houd je aan de regels.


    INSCHRIJVEN gesloten
    Je kan je inschrijven door een reactie achter te laten met je (schuil)naam en je username. We zijn op zoek naar dertig deelnemers en nog één jurylid. Als je interesse hebt hierin, schrijf dan een korte motivatie met waarom jij jurylid wil worden met een link naar een van je verhalen zodat wij wat van je kunnen lezen. We kiezen het derde jurylid als de wedstrijd begint.


    LINKS
    • Story
    • Promotietopic
    • Wedstrijdtopic
    • Wedstrijdtopic [1]
    • Wedstrijdtopic [2]


    JURY
    • DoII — Lizor
    • Syoxisia — Demi
    •


    DEELNEMERS
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Dazai — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Kanda — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • GoodGrief — Nicole [story]
    • Kiliphilia — E. [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • JamesPotter — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    • Skrivbar — Leonie [story]
    • Feniks — Isa [story]
    • QueenOfHearts — Kate [story]
    • Bloodborne — Elise [story]
    •


    VRAGEN?
    — Ik heb al heel lang een idee voor een verhaal, alleen ben ik er telkens niet mee begonnen. Mag ik dat idee gebruiken of moet het "nieuw" zijn? Je mag een oud idee gebruiken, alleen niet als het al uitgewerkt is.
    — Wanneer begint de wedstrijd? De eerste opdracht komt online op maandag 29 augustus.
    — Is het de bedoeling dat je gewoon 'willekeurig' wat schrijft, of krijg je bij de opdrachten concrete richtlijnen over welke kant het verhaal op moet gaan? Je krijgt geen richtlijnen over de kant waar het verhaal op moet gaan, behalve de vorm waarin het geschreven moet worden. Echter, als je hier behoefte aan hebt en je het fijn vindt om iets van een opdracht te krijgen, is dit mogelijk.
    — Is het de bedoeling dat we in de titel van de story ook de naam van de wedstrijd zetten? Dat mag, maar het hoeft niet. Je kant het ook vermelden als een punt in de omschrijving, maar ook dit is niet verplicht, het belangrijkste is dat wij een link hebben zodat we weten dat dat jouw story voor deze wedstrijd is.
    — Is het goed als we die beginpagina nog aanpassen later? Ja, je mag je hele story tot aan de deadline nog aanpassen.
    — Mag je de cover door iemand anders laten maken? Ja, dit is toegestaan.

    MEDEDELINGEN
    OPDRACHT TWEE; writing week one.

    WORDWARS
    Maandag — 20.00/21.00
    Woensdag — 20.00/21.00
    Vrijdag — 20.00/21.00
    Zaterdag — 14.00/15.00
    Zondag — 14.00/15.00

    PS: De deadlines zijn dus wel vrijblijvend, behalve de laatste deadline. Het enige is dat als je de deadline niet haalt, je geen badge krijgt, maar verder gebeurt er niks!

    Deadline "writing week one" — zondag 11 september 23.59

    Hoi FeorgeWeasley,

    Het ziet er allemaal prima uit! En echt een origineel concept ook. (:
    Je krijgt bij deze toestemming om je wedstrijd te starten! Ik meld nog even dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag lopen, al vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn. Na drie weken inactiviteit in het topic van jullie kant, komt er ook een slotje.
    Veel plezier gewenst! ^^

    Groetjes,
    Ledecky

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 22:41 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 22:10 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sahariel schreef:
    Oh, it starts for real now. :3


    It's on, bitches :Y)

    jk succes iedereen c:


    how dare you speak of grace

    Superleuk die wordwars! Al vallen ze voor mij op wat lastige tijden en zal ik er waarschijnlijk geen mee kunnen doen, maar goed, ik ben waarschijnlijk de traagste schrijfster ever dus dat maakt ook niet uit XD

    En ik ben zo nieuwsgierig naar de schrijfsels van iedereen, maar ik ga alles pas na de wedstrijd kunnen lezen te goed (op een enkeling na die echt m'n interesse hebben) aangezien tijd nu eenmaal niet is wat ik teveel over heb helaas. Maar met en met ga ik echt wel pogen alle verhalen gelezen te hebben :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”


    *giggles*
    "My love... I'm the definition of insanity."


    'Je bent gestoord.' Zijn stem klinkt laag en trillerig. Ik kijk hem slechts aan, met een kleine, lieve glimlach rond mijn lippen.
          'Wie, ik?' vraag ik hem. Het mes glijdt door mijn handen heen. Ik kijk ernaar alsof het mijn kind is.
          Hij zegt niets meer en ik richt mijn felgroene ogen op naar hem. De angst is duidelijk in zijn gezicht af te lezen, al wil hij het natuurlijk niet laten merken. Nee, hij is zogenaamd een stoere man die geen angsten kent. Helaas voor hem weet ik maar al te goed hoe hij zich voelt. Ik hoef alleen maar even in zijn ogen te kijken.
          Dan verbreek ik de dodelijke stilte. 'Oh, lieverd, you haven't seen the best of me yet...'


    Beth lijkt op het eerste gezichte een doodgewone studente van 20 jaar oud. Maar schijn bedriegt. Haar ziekelijke obsessie met detectiveseries waarin vooral veel gemoord wordt, overdenkt ze vaker en vaker hoe het zou zijn om iemand te vermoorden...



    • 12+ of 16+, lezen op eigen risico
    • Misdaad/thriller
    • Short story
    • Doet mee aan Go Short


    "The best revenge is to be unlike him who performed the injury."


    Basic rules for murder • OP

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 23:21 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voor de wordwars moet ik kijken of me dat gaat lukken daaraan deel te nemen. Vanaf morgen start hier alles weer (trainingen, zwemles kleinste, school van de kids ), dus dan zal ik het iets drukker hebben dan de afgelopen weken. (:

    In ieder geval succes iedereen! Ik ga proberen zoveel mogelijk stories te lezen. ^^

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 23:24 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Shireen schreef:
    (...)

    It's on, bitches :Y)

    jk succes iedereen c:


    Ik heb nu al struggles dit als een competitie zien tho :'), succes iedereen! Er zijn verhalen waar ik echt naar uit kijk.

    En aan de juryleden bedankt voor het lieve commentaar ^^ Ik zal morgen zeker nog even naar de verbeter punten kijken.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik snap de wordwars niet helemaal...

    Ik geloof dat ik de wordwars niet eens nodig ga hebben zoveel ideeën heb ik, maar ik moet een manier vinden om ALLES wat ik wil vertellen in vier hoofdstukken te proppen. Mijn hoofdstukken zijn doorgaans rond de 2000 woorden, maar dat zijn wel lange lappen tekst om te lezen. Daarom een vraag: is het toegestaan een hoofdstuk in twee delen te posten (van bijvoorbeeld 1000 woorden ieder?) of telt het dan niet meer als 1 hoofdstuk?

    Iedereen veel succes & juryleden dankjewel voor jullie lieve woorden : )

    Skrivbar schreef:
    Ik geloof dat ik de wordwars niet eens nodig ga hebben zoveel ideeën heb ik, maar ik moet een manier vinden om ALLES wat ik wil vertellen in vier hoofdstukken te proppen. Mijn hoofdstukken zijn doorgaans rond de 2000 woorden, maar dat zijn wel lange lappen tekst om te lezen. Daarom een vraag: is het toegestaan een hoofdstuk in twee delen te posten (van bijvoorbeeld 1000 woorden ieder?) of telt het dan niet meer als 1 hoofdstuk?

    Iedereen veel succes & juryleden dankjewel voor jullie lieve woorden : )

    Nee, dat is helaas niet de bedoeling. Één hoofdstuk is één hoofdstuk op Quizket voor deze wedstrijd.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Puellae schreef:
    Ik snap de wordwars niet helemaal...

    Het staat uitgelegd in het motivational chapter (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    (...)
    Nee, dat is helaas niet de bedoeling. Één hoofdstuk is één hoofdstuk op Quizket voor deze wedstrijd.


    Prima : ) Dan zijn jullie bij dezen vast gewaarschuwd voor een zee aan woorden, hehe.

    Ik ga probably de opmaak nog wat aanpassen, maar ik ben allang blij dat ik iets voor 23:59 kon posten, want ik had het druk en zo. :') Bleh, werk af en toe.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    Ik ga probably de opmaak nog wat aanpassen, maar ik ben allang blij dat ik iets voor 23:59 kon posten, want ik had het druk en zo. :') Bleh, werk af en toe.

    Awesome dat het gelukt is! Ik zet het morgen in het topic/de story want ik heb mijn laptop al afgesloten haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    (...)
    Awesome dat het gelukt is! Ik zet het morgen in het topic/de story want ik heb mijn laptop al afgesloten haha.


    Is prima! ^^
    Gekkenhuis bij Ikea vandaag. Terrible.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Is prima! ^^
    Gekkenhuis bij Ikea vandaag. Terrible.

    Tja zondag hè? Haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    (...)
    Tja zondag hè? Haha.


    Nou, zo druk op een zondag buiten de vakantie om heb ik het nog niet meegemaakt. :') Het was slecht weer, dat wel.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.