• "You can make anything by writing."
    — C. W. Lewis



    Welkom bij de Go Short schrijfwedstrijd van DoII en Syoxisia. Wij zoeken — maximaal — dertig schrijvers die met ons de uitdaging gaan om in zes weken één short te schrijven. Who’s in?



    “There is nothing to writing. All you do is sit down at a typewriter and bleed.”
    — Ernest Hemingway


    CONCEPT
    Het idee is simpel: in de zes weken dat deze wedstrijd loopt, ga je één kort verhaal schrijven bestaande uit maximaal vier hoofdstukken — exclusief proloog en epiloog. Deze hoofdstukken mogen zo lang zijn als je zelf wil — maar wel met een minimaal aantal woorden van 700 per hoofdstuk. Aan het einde van de wedstrijd heeft iedere deelnemer een afgerond verhaal en op dat eindproduct wordt je beoordeeld door de jury.

    OPDRACHTEN
    In de eerste week krijg je de opdracht om een concept te bedenken en een story aan te maken, de daaropvolgende vier weken zijn bedoeld om te schrijven en de laatste week kan je gebruiken om te herschrijven. Aan het eind van de wedstrijd wordt je beoordeeld op de volgende punten door de jury:
    • Originaliteit
    • Spelling en grammatica
    • Spanning en vlotheid
    • Alinea's
    • Uitvoering
    • Overig commentaar
    Er is geen bepaald thema waar je je aan hoeft te houden, je bent helemaal vrij. De enige regel is dat het geen fanfiction is, maar verder kan je je creativiteit helemaal vrij laten lopen.


    INLEVEREN
    Iedere deelnemer maakt een story aan die je in de eerste week bij de concept ontwikkeling in kan leveren. Verder is het het doel om elke week een hoofdstuk te schrijven. Echter, als dit niet lukt, betekent het niet dat je gelijk uit de wedstrijd ligt. Het is namelijk vooral de opdracht om na zes weken een heel verhaal te hebben staan, deze weken zijn een rode draad in het schrijven, maar als jij in de eerste week drie hoofdstukken schrijft en in de laatste drie weken maar eentje, dan is dit ook goed. Zo lang je op de laatste deadline maar dat hele verhaal hebt geschreven. Deadline — 09/10/2016.


    PRIJZEN
    "Publieks" prijs — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Eerste plaats — Een creatie naar keuze in de spotlight en de eer van het winnen van de wedstrijd.
    Tweede plaats — Een creatie naar keuze gepromoot op onze profielen voor een week.
    Derde plaats — Een creatie naar keuze gepromoot in de story en in het topic.
    Afmaken van de story — Jouw geschreven short story voor een week gepromoot op onze profielen.
    Behalen van alle badges — Jouw geschreven short story op een ereplek in de story en in het topic.

    Per week krijgen diegene die een hoofdstuk geschreven hebben een “badge” voor hun werk. Daarnaast krijg je elke week als je de deadline haalt een zin/klein stukje commentaar van de juryleden om je verder op weg te helpen. Er zijn ook nog extra badges voor origineelste story, meest interessante hoofdpersonage, beste dialoog, mooiste openingszin en mooiste lay-out die worden uitgedeeld aan het einde van de rit! Daarnaast is het ook een goede manier om elkaars werk te lezen, dus doe dit ook! Reacties, kudos etc. Probeer elkaar te motiveren, want dat is wat wij als juryleden voornamelijk gaan doen tijdens de wedstrijd zelf.


    REGELS
    • De huisregels van Quizlet.
    • Plagiaat is verboden, als je dat pleegt zul je gelijk uit de wedstrijd liggen.
    • Je verhaal mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.
    • Geef naamsveranderingen alsjeblieft door.
    • Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    • Opbouwende kritiek naar schrijvers en organisatoren is altijd toegestaan!
    • Lees en reageer op de verhalen van andere, dit is niet verplicht, maar wel leuk en motiverend voor iedereen.
    • Geen fanfiction, uitsluitend OP verhalen.
    • Houd je aan de regels.


    INSCHRIJVEN gesloten
    Je kan je inschrijven door een reactie achter te laten met je (schuil)naam en je username. We zijn op zoek naar dertig deelnemers en nog één jurylid. Als je interesse hebt hierin, schrijf dan een korte motivatie met waarom jij jurylid wil worden met een link naar een van je verhalen zodat wij wat van je kunnen lezen. We kiezen het derde jurylid als de wedstrijd begint.


    LINKS
    • Story
    • Promotietopic
    • Wedstrijdtopic
    • Wedstrijdtopic [1]
    • Wedstrijdtopic [2]


    JURY
    • DoII — Lizor
    • Syoxisia — Demi
    •


    DEELNEMERS
    • Brugklasser — Sofie [story]
    • Puellae — Ashley [story]
    • Douceur — Anne-Fleur [story]
    • Miall — Matty [story]
    • Junns — Maaike [story]
    • Dazai — Romi [story]
    • Valkyries — Justine [story]
    • Sahariel — Khezef [story]
    • Harlekijn — Ava [story]
    • GusWaters — Marie [story]
    • Kanda — Kanda [story]
    • Reigns — Sylvie [story]
    • Shireen — Luca [story]
    • Necessity — [story]
    • GoodGrief — Nicole [story]
    • Kiliphilia — E. [story]
    • Growlithe — Sav [story]
    • Wasikowska — Fren [story]
    • Saorsa — Lindsey [story]
    • JamesPotter — Femke [story]
    • Postojna — Yu [story]
    • Canagan — Jennifer [story]
    • Raincloud — Jade [story]
    • Frodo — Bes [story]
    • xTrueStoryx — Fay [story]
    • Skrivbar — Leonie [story]
    • Feniks — Isa [story]
    • QueenOfHearts — Kate [story]
    • Bloodborne — Elise [story]
    •


    VRAGEN?
    — Ik heb al heel lang een idee voor een verhaal, alleen ben ik er telkens niet mee begonnen. Mag ik dat idee gebruiken of moet het "nieuw" zijn? Je mag een oud idee gebruiken, alleen niet als het al uitgewerkt is.
    — Wanneer begint de wedstrijd? De eerste opdracht komt online op maandag 29 augustus.
    — Is het de bedoeling dat je gewoon 'willekeurig' wat schrijft, of krijg je bij de opdrachten concrete richtlijnen over welke kant het verhaal op moet gaan? Je krijgt geen richtlijnen over de kant waar het verhaal op moet gaan, behalve de vorm waarin het geschreven moet worden. Echter, als je hier behoefte aan hebt en je het fijn vindt om iets van een opdracht te krijgen, is dit mogelijk.
    — Is het de bedoeling dat we in de titel van de story ook de naam van de wedstrijd zetten? Dat mag, maar het hoeft niet. Je kant het ook vermelden als een punt in de omschrijving, maar ook dit is niet verplicht, het belangrijkste is dat wij een link hebben zodat we weten dat dat jouw story voor deze wedstrijd is.
    — Is het goed als we die beginpagina nog aanpassen later? Ja, je mag je hele story tot aan de deadline nog aanpassen.
    — Mag je de cover door iemand anders laten maken? Ja, dit is toegestaan.

    MEDEDELINGEN
    OPDRACHT TWEE; writing week one.

    WORDWARS
    Maandag — 20.00/21.00
    Woensdag — 20.00/21.00
    Vrijdag — 20.00/21.00
    Zaterdag — 14.00/15.00
    Zondag — 14.00/15.00

    PS: De deadlines zijn dus wel vrijblijvend, behalve de laatste deadline. Het enige is dat als je de deadline niet haalt, je geen badge krijgt, maar verder gebeurt er niks!

    Deadline "writing week one" — zondag 11 september 23.59

    Hoi FeorgeWeasley,

    Het ziet er allemaal prima uit! En echt een origineel concept ook. (:
    Je krijgt bij deze toestemming om je wedstrijd te starten! Ik meld nog even dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag lopen, al vermoed ik dat dat geen probleem zal zijn. Na drie weken inactiviteit in het topic van jullie kant, komt er ook een slotje.
    Veel plezier gewenst! ^^

    Groetjes,
    Ledecky

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 22:41 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 maart 2019 - 22:10 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Shireen schreef:
    (...)

    wah het duurde echt zo lang totdat ik doorhad dat het een haai was onder het water, ik schrok me dood :'D


    Wow ik zie het nu pas


    I just caught the wave in your eyes

    Mijn story is klaar om beoordeeld te worden.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2016 - 20:51 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    Mijn story is klaar om beoordeeld te worden.

    Alle stories die voor de deadline ingeleverd zijn, worden sowieso nog beoordeeld, don't worry, we zijn er mee bezig (: als je nu aangeeft dat je story klaar is, dan is dit voor de volgende opdracht en dat bedoel je denk ik nog niet haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    (...)
    Alle stories die voor de deadline ingeleverd zijn, worden sowieso nog beoordeeld, don't worry, we zijn er mee bezig (: als je nu aangeeft dat je story klaar is, dan is dit voor de volgende opdracht en dat bedoel je denk ik nog niet haha.


    Jeetje - ik moet beter leren lezen. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hierbij mijn concept ^^ Ga me morgen wanneer ik wat meer tijd heb even storten op het bekijken van de andere stories die mee doen. KLIK



    H I M E A

    She's a mess of gorgeous Chaos, and you can see it in her eyes





    Flynn heeft veel dieptepunten gekend in zijn leven. Hij heeft naar zijn mening meer gezien van de schaduwzijde van de wereld, dan van de lichtpunten. Wanneer hij Himea ontmoet, lijkt hij plotseling te baden in een oogverblindende oase van licht. Haar levenslust lijkt geen grenzen te kennen en uit zich, voor Flynn, in een overweldigende chaos. Ze sleurt hem mee op wat zij een ‘openbaringsreis’ noemt. Kan zij hem in laten zien dat je alles kan veranderen, wanneer je een andere bril op zet?



    BEAUTIFUL MINDS INSPIRE OTHERS



    Story for Goshort
    SOUNDTRACK


    Leave Your Worries Under The Palmtrees

    Ik zet hem er morgen bij, ik val nu letterlijk in slaap op mijn laptop haha. Sorry guys, ik ga hard mijn best doen om volgende ochtend mijn deel van de beoordelingen af te maken zodat Demi ze er 's middags of zo op kan zetten, want dan ben ik ook weer de hele dag weg.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Morning guys, ik heb als het goed is alles weer aangepast, klopt het dat we alleen nog een story van Goodgrief missen? Ik ga nu jullie beoordeling afmaken! Lukt het een beetje met het schrijven? Sorry trouwens dat ik geen wordwar heb aangekondigd, die is er gister helemaal bij ingeslipt omdat ik pas om acht uur thuis was. Ik weet niet of ik vanavond wel ben, maar anders zorg ik wel dat Demi even een berichtje in het topic gooit! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    TIP OF THE DAY!
    Bij veel stories is er commentaar gegeven over kleuren en lettertypes, maar om een beetje extra hulp te geven laat ik hierbij even dit topic achter waar je meer kleuren kan vinden dan alleen de kleuren en lettertypen die in het berichten vakje staan. Hiermee kan je wat meer subtiliteit aanbrengen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    Morning guys, ik heb als het goed is alles weer aangepast, klopt het dat we alleen nog een story van Goodgrief missen? Ik ga nu jullie beoordeling afmaken! Lukt het een beetje met het schrijven? Sorry trouwens dat ik geen wordwar heb aangekondigd, die is er gister helemaal bij ingeslipt omdat ik pas om acht uur thuis was. Ik weet niet of ik vanavond wel ben, maar anders zorg ik wel dat Demi even een berichtje in het topic gooit! ^^


    Ik zal haar een FB berichtje sturen c:


    how dare you speak of grace

    Hooi iedereen!

    Ik trek me terug uit de wedstrijd. Ik ben het volledig vergeten door de drukte thuis, sorry x

    Veel succes en plezier iedereen!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    GoodGrief schreef:
    Hooi iedereen!

    Ik trek me terug uit de wedstrijd. Ik ben het volledig vergeten door de drukte thuis, sorry x

    Veel succes en plezier iedereen!

    Wat jammer, jij ook veel succes/sterkte! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DoII schreef:
    TIP OF THE DAY!
    Bij veel stories is er commentaar gegeven over kleuren en lettertypes, maar om een beetje extra hulp te geven laat ik hierbij even dit topic achter waar je meer kleuren kan vinden dan alleen de kleuren en lettertypen die in het berichten vakje staan. Hiermee kan je wat meer subtiliteit aanbrengen.


    die kleuren waren me echt altijd al een raadsel... thanks c:


    how dare you speak of grace

    Ik heb wel al wat kleine dingetjes uitgeschreven, maar helaas heb ik aan het eerste hoofdstuk verder nog niet geschreven. Na een onverwachts bezoekje aan dokter en ziekenhuis moet ik 2/3 dagen zo veel mogelijk rust nemen (wat al een lastige opgave is). Ik kan veel doen via mn mobiel maar het uitwerken van het hoofdstuk zal dus even moeten wachten tot ik weer goed achter de laptop kan.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Canagan schreef:
    Ik heb wel al wat kleine dingetjes uitgeschreven, maar helaas heb ik aan het eerste hoofdstuk verder nog niet geschreven. Na een onverwachts bezoekje aan dokter en ziekenhuis moet ik 2/3 dagen zo veel mogelijk rust nemen (wat al een lastige opgave is). Ik kan veel doen via mn mobiel maar het uitwerken van het hoofdstuk zal dus even moeten wachten tot ik weer goed achter de laptop kan.


    Beterschap!


    how dare you speak of grace

    Canagan schreef:
    Ik heb wel al wat kleine dingetjes uitgeschreven, maar helaas heb ik aan het eerste hoofdstuk verder nog niet geschreven. Na een onverwachts bezoekje aan dokter en ziekenhuis moet ik 2/3 dagen zo veel mogelijk rust nemen (wat al een lastige opgave is). Ik kan veel doen via mn mobiel maar het uitwerken van het hoofdstuk zal dus even moeten wachten tot ik weer goed achter de laptop kan.

    Beterschap inderdaad!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.