• Aan alle avond/nacht personen onder ons (of goedemorgen hihi), ik zou jullie graag iets willen laten lezen. Normaal gesproken schrijf ik in de derde persoon en verleden tijd, en voor een nieuw idee wilde ik graag mijn gewoontes doorbreken. Ondanks de titel is het verhaal compleet in het Nederlands, de bedoeling is wel hier en daar wat Latijns neer te planten. Helaas heb ik nog geen goede samenvatting van mijn idee om aan jullie te laten lezen (nu iets onder de spoiler), maar gebaseerd op het volgende stukje - zou jij dit verhaal volgen?

    Het gaat over een magische wereld. Het hangt er nog af of dit een high-fantasy wereld word, of een low-fantasy en dan gebouwd op de ruïnes van de aarde. Ik wil graag de mythe van de skinwalkers er in verwerken en dit dan verzachten. De hoofdpersoon heeft nog geen naam, maar haar beste vriendin heet Lily Blecourt. Er zijn regels op de school, één daarvan is om altijd je rug te keren naar donkere magie. Maar wat als dit niet geheel vrijwillig gebeurd? Een achterliggende rode draad kan je zien als kindersoldaten.


    De koffer die ik achter mij aan trek is intens zwaar. Voller dan dat hij nu zit is geen optie, het was al een zware taak geweest om de gespen vast te zetten – er kan echt niets meer bij. Ieder jaar dat voorbij ging werd hij zwaarder, de lesstof steeds meer en moeilijker. Nieuwe vakken, nieuwe mogelijkheden… en ik wil er met mijn ouders om wedden dat ik ook aan een nieuwe koffer moet geloven.
          Het knerpt onder mijn voeten. Het oude vertrouwde gevoel aan thuis. Het verwelkomende gevoel met mijn snelle passen richting huis voor warme melk is eenzelfde uitzwaaide tinteling die ik door heel mijn lichaam voel. Nu ik Wyvèrn weer verlaat stromen ook dezelfde emoties door mijn lichaam als de twee jaren hiervoor. En daarom loop ik alleen.
          Mijn gezicht heb ik diep in mijn wollen sjaal gedrukt, de aroma’s van moeders warme melk in mijn neusgaten prikkelend. Vrieskou snijd waar het komen kan, kruipt door de kleine openingen van de sjaal maar het doet me vrij weinig meer. Het is een kwestie van wennen, zeker als het schooljaar weer voor-bij is en ik thuis kom maar anders is het meer dan gewoon – meer dan welkom.
          Een harde slag van de klok op het perron laat me opschrikken. Haast schiet door mijn spieren en ik versnel mijn passen. Wat me al snel en als eerst opvalt zijn de schoongeveegde treden die me het perron op leiden. De zandkleu-rige stenen zijn het teken van een nieuw begin en ik glimlach. Dan de rust. Ik zet mijn koffer naast me neer, trek mijn linnen tas dichter tegen mijn lichaam en kijk om me heen. Verbazing moet op mijn gezicht getekend zijn. Ben ik te vroeg? Ik had toch overduidelijk de klok horen luiden, en voor de zekerheid kijk ik nog eens naar de gouden klok. Enkele minuten over acht in de avond. In de verte zie ik drie andere kinderen de trappen opsnellen, zij zijn te laat en toch nog op tijd. Maar meer dan een handvol aan mensen staan er niet.
          Er is een jongen, kort blond haar – gekleed alsof hij niet uit Wyvèrn komt en toch hier staat. Zijn paarse handen in vuisten gebald, zijn rug naar het trein-spoor toegekeerd. Mysterie dwarrelt om hem heen, net als verse sneeuwvlokjes uit de donkere hemel.




    Edit: stom, bewijs dat ik bijna slaap, ik zie een foutje in de titel. Kan een moderator deze aanpassen? Dank en welterusten hihi

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 10:06 ]


    ' Nyctophilia '

    Ik vind het en beetje moeilijk te zeggen omdat het allemaal nogal vaag is aangezien ik geen idee heb waar je heen wil/waar het over gaat. (: Maar je schrijft wel mooi, een beetje poëtisch dus het hangt echt van je verhaal af.^^


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Ik vind het en beetje moeilijk te zeggen omdat het allemaal nogal vaag is aangezien ik geen idee heb waar je heen wil/waar het over gaat. (: Maar je schrijft wel mooi, een beetje poëtisch dus het hangt echt van je verhaal af.^^


    Mijn ogen gingen echt van ._. naar O_O toen ik je username zag! Het is dan wel al een tijdje geleden, maar jij bent degene wie mij vijf maanden geleden (in mijn GB) adviseerde om meer woordspelingen te maken (: DANK voor je compliment :3

    Het gaat over een magische wereld. Het hangt er nog af of dit een high-fantasy wereld word, of een low-fantasy en dan gebouwd op de ruïnes van de aarde. Ik wil graag de mythe van de skinwalkers er in verwerken en dit dan verzachten. De hoofdpersoon heeft nog geen naam, maar haar beste vriendin heet Lily Blecourt. Er zijn regels op de school, één daarvan is om altijd je rug te keren naar donkere magie. Maar wat als dit niet geheel vrijwillig gebeurd?

    Toen ik het aan mijn neef liet lezen, zei hij precies wat ik wilde horen en al een tijdje op het puntje van mijn tong ligt: een rode draad over kindersoldaten.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 10:05 ]


    ' Nyctophilia '

    CARAS schreef:
    (...)

    Mijn ogen gingen echt van ._. naar O_O toen ik je username zag! Het is dan wel al een tijdje geleden, maar jij bent degene wie mij vijf maanden geleden (in mijn GB) adviseerde om meer woordspelingen te maken (: DANK voor je compliment :3

    Het gaat over een magische wereld. Het hangt er nog af of dit een high-fantasy wereld word, of een low-fantasy en dan gebouwd op de ruïnes van de aarde. Ik wil graag de mythe van de skinwalkers er in verwerken en dit dan verzachten. De hoofdpersoon heeft nog geen naam, maar haar beste vriendin heet Lily Blecourt. Er zijn regels op de school, één daarvan is om altijd je rug te keren naar donkere magie. Maar wat als dit niet geheel vrijwillig gebeurd?

    Toen ik het aan mijn neef liet lezen, zei hij precies wat ik wilde horen en al een tijdje op het puntje van mijn tong ligt: een rode draad over kindersoldaten.


    Awh en ik ben blij dat je mijn advies ook echt hebt gebruikt! Je schrijft echt goed en ik vind je stijl zeker bij je verhaal passen nu ik weet waarover dat gaat. Ik vind het trouwens erg interessant klinken! Ik zou zeker een abo nemen! Ik ben wel niet gewoon om in deze tijd te lezen, maar dat is dan weer eens iets nieuws.^^


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Awh en ik ben blij dat je mijn advies ook echt hebt gebruikt! Je schrijft echt goed en ik vind je stijl zeker bij je verhaal passen nu ik weet waarover dat gaat. Ik vind het trouwens erg interessant klinken! Ik zou zeker een abo nemen! Ik ben wel niet gewoon om in deze tijd te lezen, maar dat is dan weer eens iets nieuws.^^


    Ik moet dan ook echt wel mijn tijd nemen om het te schrijven hoor, want ik ben een rustige manier van schrijven en tegenwoordige tijd ook niet gewend haha. Ahh, dat is leuk om te horen! Dankjewel (: Ik laat je wel weten hoe of wat wanneer het online komt (;


    ' Nyctophilia '

    All those cute conversations

    Het verhaal klinkt wel heel gaaf! Ik zou het zeker lezen :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    All those cute conversations

    Het verhaal klinkt wel heel gaaf! Ik zou het zeker lezen :]


    Haha, tof, dankjewel! (:


    ' Nyctophilia '