• Hey guys!

    Er zijn 30 credits te winnen in deze wedstrijd! Denk je dat het je lukt te winnen? Sign up!

    Deze wedstrijd verloopt anders dan andere wedstrijden. Het is belangrijk om dit allemaal te lezen voor eventuele vragen en dat je weet hoe dit verloopt. Dit is een soort Sherlock in Weerwolven van Wakkerdam editie. Degene die overblijft als enige heeft de wedstrijd gewonnen. Er komt een story bij de tweede wedstrijd. Introductie/verhaal wat er is gebeurd, wie er dood is gevonden en hints. Deelnemers overleggen wat er niet klopt (zonder hun rol te verklappen) aan het verhaal en verdacht is, overleggen waar ze naartoe moeten (kijken op de kaart in het topic; wat later zal worden toegevoegd) en 'reizen' daarnaartoe. Daar krijgen ze een stukje verhaal van wat ze (niet) vinden en eventuele hints.
          Het gaat verder zoals het met Weerwolven van Wakkerdam wordt gespeeld, maar dan als Sherlock vorm. Iedereen mag één iemand wegstemmen (net zoals in Weerwolven van Wakkerdam). Ieder is een verdachte en de rollen die ik uitdeel zijn helderziende, moordenaar, detective, dominee, arts, burger.


    Moordenaars: (De hoeveelheid laten we over hoeveel er meedoen). Tijdens de eerste nacht kiezen ze wie de oppermoordenaar wordt, deze staat rechtstreeks in contact met de organisator om steeds het slachtoffer door te geven.
    Arts (1): De arts heeft twee drankjes die ze kan gebruiken, ze is niet verplicht ze te gebruiken. Het levenselixer om slachtoffers weer tot leven te wekken en het dodelijk gif om iemand te vermoorden. Ze kan beide maar één keer gebruiken.
    Dominee (1): Tijdens de eerste nacht kiest de Dominee twee mensen die hij/zij samen vindt horen en deelt dit mee aan de organisator. Sterft het koppel, dan mag de Dominee een nieuw koppel aanduiden en moet hij/zij deze opnieuw doorgeven aan de organisator. Er mogen niet telkens dezelfde gekozen worden.
    Detective (1): De detective is 's nachts het meest waakzaam. Hij/zij mag de organisator elke avond contacteren met welke deelnemer hij/zij 3 vragen wil stellen, die degene eerlijk moet beantwoorden. Vragen zoals 'Ben jij de moordenaar?' etc zijn uitgesloten. Als het vragen zijn die ikzelf niet goedkeur, wat enige leiding heeft tot betrekking op het 'toegeven' van de rol, zal de vraag niet gestuurd worden.
    Helderziende (1): De helderziende heeft de kracht om te rol waar hij/zij wil inkijken te zien, hij/zij mag een rol niet tweemaal inkijken.
    Dief (1): Om het spel nog moeilijker te maken, zal ik de rol van dief toevoegen, die de macht heeft om eenmaal een rol van iemand anders te 'jatten'. Als de betreffende rol gejat is (bijv. helderziende) zal diegene de dief worden.
    Burgers: Deze personen hebben geen speciale rol, zij kunnen enkel speculeren over wie de moordenaar(s) kunnen zijn.
    Waarom geen burgemeester? Omdat ik die in dit spel de reporter maak, die ikzelf zal zijn.


    Deelnemers:
    Thunderfvck
    Allanon
    BelIona
    GinnyWeasley8
    Storiefan
    WingedHussar
    Spotgaai
    MrsNobody
    Bloodborne



    Holmes en Watson worden ingeschakeld om een reeks van mysterieuze moorden op te lossen: drie mannen, die deel uitmaakten van een archeologische trip naar Egypte, werden dood teruggevonden. Elk van hen werd gewurgd met een doek dat ook gebruikt wordt om mummies in te wikkelen. Volgens "London Times" hebben de drie mannen in Egypte een oude mummie op de een of andere manier doen reïncarneren. Dit bericht leidt tot een massahysterie. Holmes en Watson nemen de zaak aan om de ware achtergrond naar boven te brengen. Daarbij komt dat de eerste man in Londen werd vermoord, de tweede in Egypte en de derde op zee.
          De zaak neemt echter een snelle wending als Holmes in het gekkenhuis wordt gezet en Watson wordt gearresteerd door de politie en achter de tralies belandt. Jullie moeten Sherlock en Watson helpen om alle feiten te onderzoeken en het mysterie op te lossen. Wie zijn de échte moordenaars?


    Regels:
    • Aan de huisregels van Quizlet houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houdt deze voor jezelf.
    • Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door.


    Beste Lolicia,

    Jouw wedstrijd is helemaal in orde. Hierbij krijg je toestemming om jouw wedstrijd te starten. Vergeet niet dat jouw topic wordt gesloten als je daar al drie weken lang niet meer hebt gereageerd. Wedstrijden mogen maximum vier maanden lang lopen. Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

    Veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin
    Wedstrijdmoderator

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 18:52 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Maar mods kunnen toch wel meedoen aan wedstrijden? o.o

    Ja, inderdaad, maar de eerste paar maanden als moderator worden vaak als zwaar bestempeld, dus daar wil ik me op kunnen concentreren. Ik had serieus al niet verwacht door te komen naar de tweede ronde, laat staan dit...


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    (...)
    Ja, inderdaad, maar de eerste paar maanden als moderator worden vaak als zwaar bestempeld, dus daar wil ik me op kunnen concentreren. Ik had serieus al niet verwacht door te komen naar de tweede ronde, laat staan dit...

    Echt heel erg jammer dat je je uitschrijft. Gefeliciteerd trouwens met je moderatorschap! De eerste maand is inderdaad het zwaarst en ik snap dat je hieraan je aandacht wilt focussen. Als je je toch bedenkt, mag je je gewoon weer inschrijven. Ik denk dat ik het nog wel een paar dagen open hou.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    RuPaul schreef:
    (...)
    Echt heel erg jammer dat je je uitschrijft. Gefeliciteerd trouwens met je moderatorschap! De eerste maand is inderdaad het zwaarst en ik snap dat je hieraan je aandacht wilt focussen. Als je je toch bedenkt, mag je je gewoon weer inschrijven. Ik denk dat ik het nog wel een paar dagen open hou.

    Oké, bedankt ^^ Veel succes met het organiseren!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik zal het vanavond allemaal bijwerken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Durft niemand meer?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    En Growlithe went BelIona, met hoofdletter i als tweede l.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik wou wel meedoen

    GinnyWeasley8 schreef:
    Ik wou wel meedoen

    Dat weet ik. Ik werk het allemaal bij vanavond.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zet mij er maar bij. :Y) Ik win dit wel ffkes.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Volgens mij moet ik echt de hele wedstrijd omgooien als er geen genoeg mensen meedoen. Als er echt niet meer mee gaan doen, wacht ik nog even met de credits en de wedstrijd zelf.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik hoop echt dat er meer mensen komen. D:


    Your make-up is terrible

    Zal ik het Disney-related maken anders? Misschien dat er dan meer mensen komen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit is echt jammer. Ik wacht nog even deze week af en als het dan niet meer deelnemers zijn, stop ik 'm.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    RuPaul schreef:
    Dit is echt jammer. Ik wacht nog even deze week af en als het dan niet meer deelnemers zijn, stop ik 'm.

    Nee, poepie, niet doen. :< Dit is echt zonde. Ik snap niet waarom ze niet mee willen doen, het is een leuk idee en je kan veel credits winnen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Allanon schreef:
    (...)
    Nee, poepie, niet doen. :< Dit is echt zonde. Ik snap niet waarom ze niet mee willen doen, het is een leuk idee en je kan veel credits winnen.

    Maybe gewoon vanwege mij. Ik ben zo eng.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2016 - 0:39 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.