• Ik heb echt even advies nodig voor mijn haar (krul).

    Mijn haar is ontzettend dun. Ik heb het daardoor tot net aan mijn schouders geknipt, maar ook dat werkt niet. Het is er niet voller door geworden.
    Mijn haar springt aan de onderkant heel raar opzij. Het is ook heel slierterig.
    Ik heb nu een donut gekocht en dat werkte wel. Alleen kan ik moeilijk elke dag met een knot lopen, dat wordt een beetje saai.
    Heeft iemand advies?


    Never grow up, it's a trap.

    Volume shampoo gebruiken? Je hebt ook Volumepoeder als het goed is. Verder misschien laagjes laten knippen en advies aan je kapper vragen?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Volume shampoo gebruiken? Je hebt ook Volumepoeder als het goed is. Verder misschien laagjes laten knippen en advies aan je kapper vragen?

    Volumeshampoo gebruik ik al, van Andrélon. Ik had vroeger van John Frieda alleen daar reageerde mijn haar niet goed op. Het werd hartstikke vet.
    En misschien moet ik inderdaad volumepoeder overwegen ja...


    Never grow up, it's a trap.

    Droogshampoo werkte bij mij heel goed, alleen jammer dat ik het juist niet wilde haha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Droogshampoo!


    Treat people with kindness

    Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik gebruik de volumeshampoo en conditioner van L'Oreal Elseve en die vind ik best ok.


    16 - 09 - '17

    Ik heb zelf enorm dun haar en ik gebruik zelf Syoss, en dan deze paarse fles:



    Ik merk dat deze voor mijn haar (dun en slap) dit enorm goed werkt! Het word er ook mega zacht van, ik kan mijn haar 5 dagen niet borstelen en dan was ik het met dke shampoo en kom ik er makkelijk doorheen! Dus ik zou die eens proberen een weekje en dan zien wat het doet ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Was het met baked soda (shampoo kan darvoor gebruikt worden, of zelfs helemaal niet). Klinkt raar, maar je haar voeld er sterker door aan en het geeft meer volume. Daar in tegen word het haar er niet zacht op, maar hoeveel mensen raken je haar nu werkelijk aan dagelijks?


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Avenir schreef:
    Was het met baked soda (shampoo kan darvoor gebruikt worden, of zelfs helemaal niet). Klinkt raar, maar je haar voeld er sterker door aan en het geeft meer volume. Daar in tegen word het haar er niet zacht op, maar hoeveel mensen raken je haar nu werkelijk aan dagelijks?


    Baking Soda is niet echt goed voor regelmatig gebruik. Je kan het af en toe doen, maar omdat de ph waarde erg ver van dat van je hoofdhuid ligt, krijg je uiteindelijk vaak meer last van problemen.


    Your make-up is terrible

    Bij de Action(?) hadden ze een shampoo die naar kokos rook. De kapper raadde mij af het te gebruiken omdat ik toentertijd niet overdreven volume/krul wilde. Misschien is het een optie. Verder is de zon goed voor het haar, vitamine B12, biergist (evt biergist shampoo) en, het klinkt raar, eierdooiers. Succes in ieder geval


    26 - 02 - '16

    Ik zweer bij Syoss. ^^


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Baking Soda is niet echt goed voor regelmatig gebruik. Je kan het af en toe doen, maar omdat de ph waarde erg ver van dat van je hoofdhuid ligt, krijg je uiteindelijk vaak meer last van problemen.



    Dat wist ik niet. Het is een oma-trukje die mij aangerade was omdat ik wel eens last heb van haaruitval. Tot zo ver (laten we zeggen 2 maanden) heb ik het nog best vaak gebruikt, af en toe nog gewoon shampoo gebruikt en aftershampoo/haarmaskers, en tot nu toe heb ik juist geen problemen meer.
    Ik zal het eens verder opzoeken wat de bijwerkingen kunnen zijn, want als ik op langdurig termijn juist meer problemen krijg, stop ik er toch maar mee.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Je moet echt die paarse fles van Syoss nemen. Ik heb zelf ook heel dun en vettig haar en het word er echt dik en zacht van.

    Sarafina schreef:
    Ik zweer bij Syoss. ^^

    Syoss is een fantastische shampoo indeed!

    Je kan ook doen dat voordat je snachts gaat slapen een vlecht of een knot in doet. De volgende dag word je haar er echt wel voller van. Daarnaast, laagjes in je haar, haarconditioner, sea salt spray (ik heb gegoogled op het internet en dat kwam vaak in de zoekresultaten) en als je je haren föhnt (wat overigens te vaak slecht is voor je haar) probeer dan voorovergebogen je haren te föhnen.

    @ Exiled: Nee hoor, dat klinkt niet raar. Eieren zitten vol met vitaminen, ijzer en een boel andere dingen voor je haar. Daarbij heeft het een PH-waarde dat vlakbij dat van je haar ligt, dus het werkt als masker en reiniging tegelijkertijd. Vergeet trouwens niet dat je gèèn warm water moet gebruiken, maar lauw, anders gaat het ei stollen.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 10:38 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heel erg bedankt voor alle tips! Ik zal die fles van Syoss proberen.


    Never grow up, it's a trap.

    RuPaul schreef:
    (...)
    Syoss is een fantastische shampoo indeed!

    Je kan ook doen dat voordat je snachts gaat slapen een vlecht of een knot in doet. De volgende dag word je haar er echt wel voller van. Daarnaast, laagjes in je haar, haarconditioner, sea salt spray (ik heb gegoogled op het internet en dat kwam vaak in de zoekresultaten) en als je je haren föhnt (wat overigens te vaak slecht is voor je haar) probeer dan voorovergebogen je haren te föhnen.

    @ Exiled: Nee hoor, dat klinkt niet raar. Eieren zitten vol met vitaminen, ijzer en een boel andere dingen voor je haar. Daarbij heeft het een PH-waarde dat vlakbij dat van je haar ligt, dus het werkt als masker en reiniging tegelijkertijd. Vergeet trouwens niet dat je gèèn warm water moet gebruiken, maar lauw, anders gaat het ei stollen.


    Ja, inderdaad. Ik was mijn haar met zilver shampoo (zodat het gelige eruit blijft en mijn haar een mooie koele kleur behoudt), maar als ik geen zilver shampoo heb gebruik ik altijd Syoss. M'n haar wordt er heerlijk zacht van en kleuren blijven ook langer mooi.

    Het is wel goed dat je het zegt trouwens. Ik ben ook eens van plan om het te proberen ;3
    De laatste tijd was ik mijn haar ook met lauw water, want dat hele hete water is ook niet goed voor je hoofdhuid en het haar.


    26 - 02 - '16