• Ja, echt. Ik ga sinds kort elke dag naar Breda voor school, maar mijn aansluiting van bus op de trein is echt dramatisch.
    Mijn bus vertrekt namelijk in de ochtend vanaf 6.43 en dan elk kwartier, buiten de spits om het halfuur (.00 en .30). Als hij op 6.43 vertrekt vanaf mijn bushalte (of eerder), dan kan hij zo rond 7.12 in Den Bosch zijn. Met de nadruk op kan, want dan moet ik een buschauffeur hebben die niet vindt dat hij te snel gaat en bij een bushalte gaat nutteloos gaat wachten.
    Als ik pecht heb, kom ik om 7.14 aan en zie ik vervolgens de trein voor mijn neus wegrijden. (Hij vertrekt om 17 en 47.) Hetzelfde geldt voor de sprinter die ik kan nemen tijdens de reguliere dienst:
    Hij vertrekt om 27 en 57. Maar is de bus er ooit op tijd? Nope, kan ik weer wachten op de intercity die pas twintig minuten later vertrekt.

    Ik heb over het algemeen vrij weinig haat op het openbaar vervoer (aansluitingen van treinen zijn meestal wel goed geregeld en ik heb vaak maar een bus nodig, dus daar heb ik vrij weinig last van), maar hier krijg ik gewoon echt kromme tenen van :W

    Wat vervolgens resulteert in het feit dat ik twee uur van te voren moet vertrekken, omdat er een mogelijk heid is dat ik de trein niet haal op Den Bosch en vervolgens vaak op een volgende bus moet wachten omdat de bussen altijd overvol zitten naar Avans in Breda. En dat terwijl mijn uiteindelijke reistijd maar een uur en een kwartier is.

    Zeurzeurzeurzeurzeur.

    Reis je met het OV naar school of werk en zo ja, hoe ziet jouw traject eruit?

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 15:44 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik voel je helemaal, eerste jaars HBO hier.(': Ik heb een docent en als je dan een minuut te laat komt dan sta je als afwezig op, twee lessen missen betekent geen punt en dan moet je het de tweede periode inhalen. Ik kom vaak net op tijd of net te laat door het OV, dus dan moet ik al een half uur vroeger vertrekken. En dat is mega kut als je om 08:45 les hebt en 1 uur en 35 minuten moet reizen. Dan moet ik dus ruim twee uur van te voren weg om vervolgens om 08;13 op school te zitten.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    Ah, ik leef met jullie mee. Voor mijn vorige opleiding reiste ik nog veel met de NS en wat een drama was dat.
    Nu hoef ik maar 2 bussen te pakken met een reistijd van in totaal 35 minuten. Zalig <3

    Maar het is echt vervelend en je kunt er niets tegen doen, helaas. Klachten doen ze over het algemeen toch niet veel mee omdat ze in de voorwaarde zetten dat het OV altijd iets te vroeg of te laat komen.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 14:56 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    SPECS schreef:
    Ik voel je helemaal, eerste jaars HBO hier.(': Ik heb een docent en als je dan een minuut te laat komt dan sta je als afwezig op, twee lessen missen betekent geen punt en dan moet je het de tweede periode inhalen. Ik kom vaak net op tijd of net te laat door het OV, dus dan moet ik al een half uur vroeger vertrekken. En dat is mega kut als je om 08:45 les hebt en 1 uur en 35 minuten moet reizen. Dan moet ik dus ruim twee uur van te voren weg om vervolgens om 08;13 op school te zitten.=p

    Ik weet het, dat is echt ontzettend kut. Als ik om 6.43 vertrek, ben ik er of om acht uur, of om kwart over acht. Zou ik een trein later nemen, kan ik niet meer op tijd met de bus daar komen, omdat er zoveel mensen met de bus moeten.
    En ik moet dan vervolgens drie kwartier of een halfuur wachten totdat mijn les begint.

    Bloodborne schreef:
    Ah, ik leef met jullie mee. Voor mijn vorige opleiding reiste ik nog veel met de NS en wat een drama was dat.
    Nu hoef ik maar 2 bussen te pakken met een reistijd van in totaal 35 minuten. Zalig <3

    Maar het is echt vervelend en je kunt er niets tegen doen, helaas. Klachten doen ze over het algemeen toch niet veel mee omdat ze in de voorwaarde zetten dat het OV altijd iets te vroeg of te laat komen.

    Nuja, zoals ik al zei: ik heb nog vrij weinig te zeggen over de NS, want die doen het tot nog toe *klopt dit af* gewoon goed. Vandaag een beetje vertraging op de terugreis, maar niets wat echt een naam mocht hebben. Het zijn gewone die verdomde bussen waar ik niet op kan rekenen omdat je zo afhankelijk bent van chauffeur, verkeer op de weg en stoplichten.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 15:17 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Gatsie, dat is balen. Ik moet van Arnhem naar Utrecht, wat wel oké is, maar ik moet ook nog met de trein naar Arnhem toe en die overstap is heel kort. Wat erin resulteert dat ik iedere ochtend (ja ook om kwart over zeven) sprintjes moet gaan trekken op het station :'D Dat is pas een goed begin van de dag. not


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Oef nee, ik heb gelukkig nog wel redelijke aansluitingen meestal. Soms is het zo dat een trein wegvalt in de dienstregeling, en ik driekwartier moet wachten in Luik, in plaats van tien minuten, maar dat valt buiten mijn gewone reistijden. Natuurlijk is het wel zo dat stakingen, en dat soort dingen vaker ervoor zorgen dat ik problemen heb. :')


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Recherche schreef:
    (...)
    Nuja, zoals ik al zei: ik heb nog vrij weinig te zeggen over de NS, want die doen het tot nog toe *klopt dit af* gewoon goed. Vandaag een beetje vertraging op de terugreis, maar niets wat echt een naam mocht hebben. Het zijn gewone die verdomde bussen waar ik niet op kan rekenen omdat je zo afhankelijk bent van chauffeur, verkeer op de weg en stoplichten.


    We zitten in het zelfde schuitje.=\


    You were born original, don't die as a copy.

    Ja, ik reis ook met het OV. Als ik vanuit Helmond moet gaan, rijdt er een directe trein naar Nijmegen (waar ik studeer). Het duurt dan een kleine anderhalf uur voor ik dan in Nijmegen ben. Het kan wel sneller, maar dan zou ik moeten overstappen en daar heb ik altijd weinig zin in. Als ik vanaf Siebengewald moet gaan, moet ik eerst met de auto naar Boxmeer (dat duurt een kwartiertje) en dan moet ik nog 20 minuutjes in de trein zitten. :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik zit nu op kamers, maar ik heb twee jaar lang van Venlo naar Maastricht gereisd en dat is een regelrechte ramp. Eerst moest ik 30 min met de veoliatrein naar Roermond. Daar moest ik overstappen op een NS-trein en dus eerst bij Veolia uitchecken en dan bij NS inchecken en er waren nooit genoeg paaltjes, waardoor ik regelmatig mijn trein miste. Ik had dan wel 5 min overstaptijd, maar de Veoliatrein komt standaard 4-5 min te laat en dan moest ik uit-en inchecken én naar de andere kant van het station. En in Maastricht miste ik dan nét mijn bus, waardoor ik een kwartier moest wachten. En ik had elke dag vertraging van minstens een halfuur. Nou, ik ben blij dat ik dát niet meer elke dag hoef te doen, pfoe.


    Take risks and conquer your fears.

    I get you, ik moet elke maandag vanuit huis naar station Nijmegen met een bus die dan net niet aansluit en dan vanuit Nijmegen naar Hilversum en op vrijdag weer terug. Doordeweeks ligt het eraan of ik naar Amsterdam of naar Utrecht moet, maar gelukkig zijn dat best fijne aansluitingen vanuit Hilversum, alleen die naar Amsterdam gaat om het half uur - anders moet ik overstappen and I hate that. Vorig jaar had ik het wat minder chill, want toen moest ik ook nog naar mijn kamer met de bus die nooit aansloot, gelukkig ben ik nu verhuisd. But still, vertragingen zijn een pain, dat is vooral het ergste. Vanmorgen ook weer, het was zo druk dat ik gewoon niet de trein in kon en ik was bijna te laat terwijl ik drie kwartier speling had... :') Go NS.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hele andere vraag, welke school in Breda? Wie weet is het bij mij hehe.


    We're all mad here.

    Pharmaceutical schreef:
    Hele andere vraag, welke school in Breda? Wie weet is het bij mij hehe.

    Avans en dan de ATGM ^^^(Lovendijkstraat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Recherche schreef:
    (...)
    Avans en dan de ATGM ^^^(Lovendijkstraat)

    Helaas, tegenvaller haha.


    We're all mad here.

    Pharmaceutical schreef:
    (...)
    Helaas, tegenvaller haha.

    Jij?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ah dat is echt zo vervelend! :l Gelukkig woon ik nu zelf in Breda voor mijn studie, maar ik kreeg vanochtend ook al een sms van mijn moeder dat ze de Moerdijkbrug hadden afgesloten en er dus geen treinen meer overheen reden. Ik was zo fucked geweest als ik nog thuis had gewoond.


    Caution first, always.

    Oh vreselijk, ik had dat ook toen ik nog naar de unimoest. Ik moest altijd een kwartier lopen naar het station en als college ook maar een minuut uitliep (en dat gebeurde haast altijd) of mensen niet snel genoeg de zaal uitliepen dan miste ik de trein. Erg frustrerend.


    Every villain is a hero in his own mind.