• We believe in ordinary acts of BRAVERY in the courage that drives one person to stand up for an other

    V E R H A A L
    Futuristisch Chicago, de wereld is opgedeeld in 5 facties, Abnegation, Dauntless, Erudite, Amity en Candor. Elke factie heeft eigen regels, normen en waarden en leden. Factie boven bloed, meer dan je familie is het je factie waar je thuishoort. Elk jaar krijgen alle zestienjarigen een test die laat zien in welke factie zij het beste thuishoren. De dag daarna is er een kiesceremonie waarin alle zestienjarigen de factie kiezen waar zij de rest van hun leven bij willen horen. Na dat moment krijgen ze een inwijding waarna ze (hopelijk) worden opgenomen in de factie van hun keuze. Halen ze de inwijding niet, of kunnen ze niet volgens de regels van hun factie leven? Dan worden ze factieloos en horen ze nergens meer bij.
    Sommige mensen horen overal bij, er is niet een factie waar zij het beste inpassen, we noemen ze Divergents. Zij passen overal en nergens in. Als je Divergent bent is je leven niet zeker. Dan wordt er van allerlei kanten op je gejaagd.
    De mensen die de inwijding halen leven de rest van hun leven volgens de regels en de normen en waarde van hun factie. Ze trouwen met iemand uit de factie en hun kinderen groeien op in diezelfde factie, totdat ze zestien worden. Dan komen ze voor de belangrijkste keuze van hun leven te staan. Waar hoor ik thuis?

    I N V U L L E N
    De volgende punten moeten er in elk geval in staan, de rest mag je zelf bedenken.
    Naam:
    Geboortefactie:
    Uitslag test:
    Familie:

    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Faceclaim+plaatjes:

    Extra: bijvoorbeeld: sport, hobby's, talenten, vrienden, favo wapen, tattoos, piercings etc...




    V E R H A A L L I J N       R P G
    Het verhaal begint op de dag van de Choosing Ceremony (de dag waarop de toekomstig aspiranten hun facties kiezen). Ze kiezen voor Dauntless en ze springen (voor het eerst) in rijdende treinen en maken kennis met het ruige leven van Dauntless.
    Het speelt zich af in het jaar na de inwijding van Four en voor die van Tris. Four komt er dus ook in voor, maar het is niet mogelijk om hem te spelen. De helf van de aspiranten zijn overstappers en de helft zijn al geboren in Dauntless.

    I N W I J D I N G
    » Het is niet nodig om divergent gelezen of gezien te hebben voor deze RPG. Het is handig maar niet noodzakelijk. Voor die mensen leg ik even uit hoe de inwijding van Divergent gaat.
    Er zijn 3 fases van de inwijding.
    » De eerste fase is fysiek. Hier worden gevechten gehouden en er worden trainingen gegeven.
    » De tweede fase is mentaal. Hierin kom je in simulaties terecht die je angsten testen. Je moet proberen zo kalm mogelijk te blijven en uit de simulatie te komen, maar je weet niet dat je je in een simulatie bevind, behalve als je Divergent bent.
    » De derde fase is je angstlandschap. Hier kom je terecht in een simulatie waarin je je grootste angsten moet overwinnen. Je weet hier wel dat je in een simulatie bent en dit is ook de eindproef. De meeste mensen hebben 10 tot 15 angsten. Er zijn ook uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel.

    Niet alle fases tellen even zwaar mee en het is lastig om hoger op te komen als je laag eindigt in een fase. Aan het einde van de inwijding mogen alle overgebleven aspiranten, op volgorde van de ranglijst, banen kiezen. De beste banen zijn in het bestuur en de minder goede banen zijn; het hek bewaken en factielozen onder controle houden.
    » De inwijding is minder streng dan in deel 1 van Divergent. De 20 beste aspiranten halen nu de inwijding
    » Je valt alleen af bij de inwijding als je je niet aan de regels houdt, je laf gedraagt of als je niet in de top 20 terecht komt.


    R E G E L S
    » De huisregels van Quizlet natuurlijk. ^^
    » Je mag maximaal 3 personages hebben. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je al je personages actief houdt.
    » Er is een minimum van 250 woorden per post.
    » Je kan rollen reserveren, mits je je rol binnen 2 weken in vult.
    » Geen perfecte rollen (Mary/Gary-sue's).
    » 16 + is toegestaan, maar vermeldt dat bovenaan je post en doe het met mate.
    » OOC in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    » Ruzie is alleen toegestaan in de RPG zelf.
    » Topics worden alleen aangemaakt door JohannaMason
    » Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    » Naamveranderingen graag doorgeven

    A S P I R A N T E N

    naam personage - username - pagina

    GEBOREN IN DAUNTLESS
    - Tayler Conney - JohannaMason - 1.3
    - Ally Jövi - Polovina - 1.2
    - gereserveerd voor greenlight22 - vrouw
    -
    -

    GEBOREN IN ABNEGATION
    - gereserveerd voor trasecolare - vrouw
    -

    GEBOREN IN ERUDITE
    -Ana Rose Rhodes - _silence - 1.2
    - Daantje Wislon - GinnyWeasley8 - 1.3
    -

    GEBOREN IN AMITY
    - gereserveerd voor Emildir
    - gereserveerd voor CooleSarah11
    -

    GEBOREN IN CANDOR
    - Valora Gwynn Jones - LearntoPlay - 1.2
    - Emma-Bella Emilia Kayne - JohannaMason - 1.2
    -
    -








    T O P I C S
    » ROLLENTOPIC
    » PRAATTOPIC
    » SPEELTOPIC

    [ bericht aangepast op 4 nov 2016 - 7:08 ]


    How you doin'

    _Silence schreef:
    (...)
    Mannen zijn bij mij alleen impulsief en arrogant, dus worden het maar vrouwen :')


    Ik speel anders een man echt vrouwelijk ^^

    Quinzell schreef:
    (...)

    Ik speel anders een man echt vrouwelijk ^^

    Ja, dat gebeurt soms ook XD


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ik schrijf me helaas uit voor deze RPG.


    F A C T I E
    Geboortefactie: Candor
    Test uitslag: Dauntless
    Favoriete factie: Dauntless
    Een hekel aan factie: Candor
    Geboortefactie familie: Haar moeder komt oorspronkelijk uit Abnegation en de rest van haar familie komt uit Candor


    I N N E R L I J K
    V R O L I J K • G E K • C H A O T I S C H • N A Ï E F • S L I M • I R R I T A N T • B E T R O U W B A A R • D R I F T I G • S L I M • D A P P E R • A A R D I G • E X T R A V E R T • F E E S T B E E S T • G E S L O T E N • O N G E D U L D I G • S A R C A S T I S C H



    Emma-Bella Emilia Krayne


    N A A M

    Emma•mooi, geweldig.
    Bella•beeldschoon
    Emilia•bewonderend
    Ze wordt het liefste alleen Emma genoemd, want ze vind Emma-Bella een vreselijke naam. Haar ouders noemen Bell of Bella, want ze vinden Emma eigenlijk toch niet zo'n mooie naam. Dat is ook de reden dat Emma dat zelf een leuke naam vindt.



    F A M I L I E
    Vader • Harold William Krayne • 57 • candor
    Moeder • Marcya Krayne-Brender • 50 • candor
    Zus • Kelly Sann Krayne • 18 • candor
    Emma heeft altijd ruzie met haar familieleden omdat zij niet in Candor past. Haar zus vindt haar veel te rebels en de rest van haar familie is alleen maar blij als ze eindelijk oprot.



    U I T E R L I J K
    • Haar - lang blond haar
    • Grootte - 1.75
    • Tattoos - (nog) niet
    • Piercings - (nog) niet
    • Littekens - ja, in de vorm van een soort ster op haar enkel
    • Lichaamsbouw - slank
    • Huidskleur - blank
    • Gezicht - ovaal
    • Ogen - blauw
    • Stem - normaal, soms wat chagrijnig klinkend
    • Opvallende kenmerken - appelwangetjes
    •fc-Behati Prinsloo•



    E X T R A
    • L I K E S • Eten, grappige mensen, Dauntless, gevechten, vrienden, wapens, muziek, gevaar
    • D I S L I K E S • Candor, familie, betweters, lafaards, dans, Amity mensen, witte kleding, dieren, huilebalken
    • R E L A T I E S • Any volunteers?
    • V R I E N D E N • Haar beste vriendin zei dat ze naar Candor zou gaan maar is toch overgestapt naar Erudite
    • W A P E N • Mes(sen)
    • A N G S T • Claustrofobie, waarheidsserum

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 19:32 ]


    How you doin'

    Volgens mij mag je geen gewicht noemen, sorry als dit stoort ...

    JohannaMason schreef:

    Emma-Bella Emilia Krayne

    Als mijn personage af is, zouden Emma en Ana (mijn personage dus) dan vriendinnen kunnen worden?

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 16:46 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ally      Jövi

    • • N A M E
    — Ally Jövi
    — Haar ouders vonden het een mooie naam dus heet ze zo.
    — Bekenden van haar noemen haar altijd bij haar naam.
    — Ze wilt dat mensen haar gewoon bij haar naam noemen.

    • • A G E
    — Zestien jaar oud.
    — Geboren op Drie December waardoor haar sterrenbeeld Boogschutter is.
    — Ziet er achttienjarig oud uit

    • • A P P E R E A N C E
    — Lengte • 1 meter en achtenzestig centimeter.
    — Gezichtsvorm • Ovaal.
    — Wenkbrauwen. • Bruin.
    — Oogkleur • Groen.
    — Bril of lenzen • Geen.
    — Neus • Gemiddelde neus dikte.
    — Lippen • roze en slank.
    — Huidskleur • Blank.
    — Kenmerken • Haar spontane glimlach.
    — Haarkleur • Rood.
    — Haartype • Dik haar.
    — Haarstijl • Golvend maar natuurlijk is het krullend.
    — Stem • een hoge stem.
    — Handicaps • Geen.
    — Kledingstijl • Stoer.
    — Favoriete kledingstuk •Een leren jas.
    — Accessoires • Een familiering.
    — Tatoeages • Een veer op haar linkerarm
    — Piercings • Een navelpiercing .
    • • I N N E R L I J K
    Positieve eigenschappen.
    • Nieuwsgierig
    • Dapper
    • Vriendelijk.

    • Beschermend.
    • Slim.
    • Doet alles voor haar vrienden.
    • Stralend.
    • Charmant.
    • Doorzetter.
    • Ambiteus.
    Negatieve eigenschappen.
    • Eigenwijs
    • Doet enkel iets als ze daar zin in heeft.
    • Sacarstisch

    • Sluw
    • Komt soms hard over.
    • Manipulatief
    • Perfectionist
    • Ijdel.

    — Ze vindt zichzelf een leuke meid.

    • • E X T R A
    [justify]
    — Factie + Uitslag test • Ze komt van oorsprong uit Dauntless, uit een familie die bestaat uit mensen die allemaal in Dauntless bleven. Haar testuitslag was dan ook Dauntless. Alhoewel Erudite bijna toegevoegd kon worden aan dat lijstje.
    — Familie • De Jövi familie die bestaat uit haarzelf, haar moeder Ylona Jövi die vroeger een factie leider was, haar vader Jason Jövi die instructeur was en haar zusje Emelie, die over twee jaar deelneemt aan de inwijding.
    — Seksualiteit • Ze is lesbisch. Eerst dacht ze biseksueel te zijn maar nadat ze met jongens een relatie aanging vond ze het niks en stapte ze over naar de meisjes.
    — Relaties •

    [ bericht aangepast op 28 juni 2017 - 10:38 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Post aangepast ^^
    @Quinzell Jammer! Ik wist het niet maar ik heb het verwijderd ^^
    @_Silence Ik weet niet wat Ana's karakter is ^^ maar ik denk het wel, ik open binnenkort een praattopic dus dan kunnen we daar relaties bespreken :')


    How you doin'

    JohannaMason schreef:
    Post aangepast ^^
    @Quinzell Jammer! Ik wist het niet maar ik heb het verwijderd ^^
    @_Silence Ik weet niet wat Ana's karakter is ^^ maar ik denk het wel, ik open binnenkort een praattopic dus dan kunnen we daar relaties bespreken :')

    I know, maar ik denk wel dat Ana Emma wel zou mogen. Ik heb op het moment alleen niet heel veel tijd om haar te maken (morgen trouwens ook niet, heb tot vier uur school ><)


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Mag ik een vrouw geboren in Erudite en een man geboren in Dauntles?

    Wel erg weinig mannen tot nu toe. :c
    Mag ik iig een meisje Dauntless-born meisje? Ik ga nog een jongen maken, maar even over nadenken uit welke faction die is.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Misschien is het slim om daarna een tijdelijke stop op de meisjes te zetten zodat er nog wat mannen bijkomen?


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    IJsvogel schreef:
    Misschien is het slim om daarna een tijdelijke stop op de meisjes te zetten zodat er nog wat mannen bijkomen?

    Goed idee ^^


    How you doin'

    Valora      Gwynn Jones

    • • N A M E
    — Valora Gwynn Jones
    — Valora | Latijnse meisjesnaam | Dapper
    — Gwynn | Welshe meisjesnaam | Eerlijk
    — Jones | Engelse Familienaam | Afgeleid van Johnson

    • • A G E
    — Zestien jaar oud.
    — Geboren op 14 december waardoor haar sterrenbeeld Boogschutter is.
    — Ziet er 17-jarig uit

    • • A P P E R E A N C E
    — Lengte • 1,75 centimeter.
    — Gezichtsvorm • Rond
    — Wenkbrauwen. • Bruin en in een boogje.
    — Oogkleur • Valora heeft heterochromie
    — Bril of lenzen • Geen.
    — Neus • Smalle wipneus.
    — Lippen • roze , onderlip iets voller dan bovenlip.
    — Huidskleur • Blank.
    — Kenmerken • Haar ogen.
    — Haarkleur • Lichtbruin met blonde highlights erdoor.
    — Haartype • Dik haar, tot 10 centimeter over haar schouder.
    — Haarstijl • Golvend, meestal los, anders in een ingewikkeld, maar mooi kapsel.
    — Stem • een stem die tussen laag en hoog inzit, met een sarcastische ondertoon ten aller tijden.
    — Handicaps • Geen.
    — Kledingstijl • Maar net waar ze zin in heeft.
    — Favoriete kledingstuk • Blousjes of gescheurde jeans.
    — Accessoires • Een ketting
    — Tatoeages • nog geen, ze wil deze
    — Piercings • Ze wil misschien een navelpiercing .
    • • I N N E R L I J K
    Positieve eigenschappen.
    • Eerlijk
    • Sociaal
    • Dapper.

    • behulpzaam
    • Creatief
    • Muzikaal
    • Slim
    •Ambitieus
    •Vrolijk
    •Doorziet snel leugens

    Negatieve eigenschappen.
    • Sacarstisch
    • Koppig
    •Brutaal

    • Doortastend
    • Kan gevoelloos overkomen.
    • Sluw
    • kan arrogant overkomen
    • Kan impulsief handelen
    • Kan last hebben van een ochtend humeur
    • Kan last hebben van stemmingswisselingen


    • • E X T R A
    [justify]
    — Factie + Uitslag test • Valora komt uit de factie Candor. Haar test uitslag was verrassend. Candor, zoals verwacht, maar ook Dauntless. Valora heeft lang getwijfeld, maar heeft uiteindelijk toch voor Dauntless gekozen, omdat ze denkt dat ze daar beter past, en ze is ergens ook bang dat mensen in Candor sneller achter het geheim komen van haar afwijkend zijn
    — Familie •
    Moeder | Elisabeth Maide-Jones | 38 jaar | Factieleidster | Candor | Candor
    Vader | Jeremy Eric Jones | 40 jaar | Rechter | Dauntless | Candor
    Broer | Andrew Walter Jones | 20 jaar | Rechter | Candor | Candor
    Zus | Amy Lissandra Jones | 18 jaar | Trainer | Candor | Dauntless
    — Seksualiteit • Ze is panseksueel.
    — Relaties • Wie wilt?
    — Angsten • Naalden, Kleine ruimtes, machteloos zijn, falen, vastgebonden zijn, spinnen, een dierbare door haar schuld te verliezen, verbranden, verdrinken.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Ana Rose Rhodes


    ANA
    Naam:
    Ana - genadige
    Rose – roos
    Rhodes – woont bij het kruisbeeld

    Geslacht:
    Vrouw

    Familie:
    Vader ~ Jon Rhodes ~ 41
    Moeder ~ Silke Rhodes-Eaves ~ 38
    Zus ~ Maria Rhodes ~ 18 ~ Candor

    Innerlijk:
    Ana is een enthousiast en vrolijk meisje, over het algemeen, dat absoluut niet zonder haar vrienden kan. Echter, als ze uit haar doen is, kan ze heel chagrijnig zijn. Ana is niet echt een leider, maar ook geen volger. Ze vind dat echte vrienden elkaar behandelen zoals ze zelf behandeld wil worden. Ana is intelligent, pienter en sluw, en je houdt haar niet zomaar voor de gek. Ze is er zelf echter wel goed in, mensen bespelen.
    Ana is heel soms impulsief of naïef, en, wat vaker het geval is, koppig en brutaal.
    Geduld bezit Ana niet, en ze onderneemt het liefst zo snel mogelijk actie, waar ze dan ook uitbundig aan mee doet.

    Uiterlijk:
    Ana heeft bruin haar, dat ze het liefst wild en los draagt, en grijze ogen. Ze is best wel lang, tussen de 1.70 en 1.80. Haar lichaamsbouw is redelijk slank, en lenig, en haar huidskleur is neutraal, niet echt bruin, niet echt blank. Op haar gezicht heeft ze verscheidene sproetjes, Ana verafschuwt ze, hoewel haar vrienden uit Erudite blijven zeggen dat het prachtig is.

    Faceclaim+plaatjes:
    Baskin Champion

    Relaties:
    Vrienden:
    Daantje Wislon - Beste vriendin, kende haar ook al goed in Erudite.
    Ally Jövi - Ze weet niet precies wat ze voor Ally voelt. Haar biseksualiteit en de gevoelens die daarmee komen kijken zitten haar soms een beetje in de weg. Het is dat ze zich bij haar wel op haar gemak voelt. Ally is degene met wie ze graag de dingen doet die Dauntless zo typeren.
    Emma-Bella Emilia Krayne - Om mee te vechten.

    Vijanden:
    Tayler Conney



    FACTIE
    Geboortefactie:
    Erudite

    Familie:
    Vader ~ Geboren: Erudite | Keuze: Erudite
    Moeder ~ Geboren: Dauntless | Keuze: Erudite
    Zus ~ Geboren: Erudite | Keuze: Candor

    Uitslag test:
    Dauntless


    Houdt van factie:
    Dauntless en ergens ook wel van Erudite, maar ze kon haar ouders niet uitstaan, dus daarom ging ze weg.

    Haat factie:
    Amity. Veel te huppelerig en blij.

    Wapens:
    Pistool.



    EXTRA
    Angst:
    ~ Afgronden
    ~ Extreme weersomstandigheden
    ~ Geconfronteerd worden met haar angsten
    ~ Blind zijn
    ~ Keuzes
    ~ Huilen
    ~ Niet goed genoeg zijn voor anderen
    ...

    Seksualiteit: Biseksueel.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2016 - 10:04 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner