• Once Upon a Time...


    Er was eens lang, lang gelden een wereld waar niemand ooit oud zou worden, een bos vol sprookjes, een vreemd, wonderlijk land met rokende katten, een magisch land met heksen, en... Een saai, gewone wereld. De sprookjes die wij nu kennen, zijn een beetje anders dan we denken. Ze bestaan namelijk echt, alleen in een andere wereld. Andere werelden.
    Maar als ze door een vloek allemaal naar onze saaie, gewone wereld worden getransporteerd, zal niets meer gewoon blijven...


    In a far away kingdom...



    There was a curse...



    Wat gaan we spelen?

    We gaan sprookjesfiguren spelen. Deze figuren zijn allemaal naar Storybrooke(uit OUAT) getransporteerd, een klein stadje in Maine. De karakters mogen zowel uit OUAT zijn, van Disney of zelfbedacht. Gelukkig weet iedereen nog wie hij/zij is. In het stadje is ook nog magie. Alleen...
    Wie heeft ze dat aangedaan? Misschien een slechterik, zou als de Evil Queen?
    Of juist iets totaal onverwachts, zoals Doornroosje?

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Geen ruzie in het topic.
    X. Het praattopic mag je vol spammen, maar het Rollentopic niet.
    X. Alleen je eigen rol bespelen, behalve als het is afgesproken.
    X. Heb je bijvoorbeeld vakantie en kan je drie weken niets posten? Dat is helemaal oké. Meld het wel even in het praattopic.



    Lijstje:

    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Wereld:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Magie:
    Verleden:
    Relaties:
    Extra:



    Bezette rollen:


    Little Red Riding Hood
    Rumplestiltskin
    Belle
    Tinkerbell
    Peter Pan
    Wendy
    Maleficent


    So...

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 10:58 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Mt! :3 ga zo snel mogelijk proberen in te vullen. Miss kan ik vandaag en morgen af en toe een beetje doen (me partner is vrij dus is hij bezig op de laptop en mijn laptop heb ik uitgeleend aan me broer die op curaçao op stage is) maar dinsdag is hij sws wel af, als hij daarvoor niet af is.

    Hebben ze in storybrooke ook een baan? Want dan reserveer ik ook bibliothecaresse voor Belle


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    Mt! :3 ga zo snel mogelijk proberen in te vullen. Miss kan ik vandaag en morgen af en toe een beetje doen (me partner is vrij dus is hij bezig op de laptop en mijn laptop heb ik uitgeleend aan me broer die op curaçao op stage is) maar dinsdag is hij sws wel af, als hij daarvoor niet af is.

    Hebben ze in storybrooke ook een baan? Want dan reserveer ik ook bibliothecaresse voor Belle

    Haha, in OUAT was Belle de eigenaresse van een bibliotheek, dus dat kan ook.


    Never grow up, it's a trap.

    Oewhhh I likee, ik fc Angelina Jolie voor Maleficent, misschien doe ik er later ook nog een zelfverzonnen sprrokjes figuur bij (:.

    Edit je lay-out is echt gaaf geworden (K)

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 11:38 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    FantasyQueen schreef:
    (...)
    Haha, in OUAT was Belle de eigenaresse van een bibliotheek, dus dat kan ook.


    I know, daardoor kwam ik op het idee. Belle heeft in het sprookje niet echt Magie, maar mag dat er evt bij verzonnen worden? (Weet nog niet of ik het doe hoor )

    Oh en ik zet het hier ook wel ff. Fc Emma watson

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 13:25 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik ga ze even maken!


    obsessive rage

    Wendy Moira Angela Darling
    FC: Freya Tingley | Boogschutter | Wendy-Bird



    Naam:
    Wendy [Wen-die]= Witte, eerlijk, gezegend.
    Moira [Mwoaj-ra]= Bitter
    Angela [An-dje-la]= Hemelse bode.
    Darling [Dar-ling]= Schat, lieverd.
    Bijnaam:
    De enige bijnaam die echt specifiek voor haar is gebruikt is "Wendy-bird", afgekort "Bird", van Peter.
    Leeftijd:
    Wendy zal lichamelijk zo'n vijftien tot zestien jaar oud zijn, maar ze heeft zo lang op Neverland geweest, dat ze dit niet met zekerheid kan zeggen. Wel weet ze zeker dat ze een Boogschutter is.
    Ze is in 1900 geboren en dus eigenlijk al eeuwen oud, maar ze gedraagt zich als een zestienjarige (soms zelfs wat jonger) en ziet er ook gewoon zo uit.
    Wereld:
    Officieel woonde Wendy in Londen, in onze wereld, maar is toen uiteindelijk op Neverland terecht gekomen.
    Uiterlijk:
    FC: Freya Tingley
    Wendy is een mooi meisje. Ze heeft een gemiddelde lengte voor haar leeftijd, niet heel groot, noch erg klein. Haar huid is vrij bleek, zonder sproeten of puistjes. Ze heeft al best een figuur wat haar er minder kinds uit laat zien dan haar gezicht vertelt, ze is slank maar niet mager.
    Haar ogen zijn amandelvormig, de kleur... Hazel, meestal, al lijken ze soms ook wel groenig met gouden spikkels. Door haar zwarte, lange wimpers komen ze mooi uit. Ze heeft ook mooie, rozerode lippen van zichzelf die vaak glimlachen. Haar haren zijn lang, golvend en goudblond, in Storybrooke is het sluik en bruin.
    In haar eigen tijd droeg ze formele kleding die eigenlijk niks van je liet zien, en het kledingstuk dat ze zeker weten het langste heeft gedragen is haar witte nachtjapon - dat ondertussen ook niet zo wit meer is. In Storybrooke heeft ze meer de kans zichzelf echt te laten zien, wat ze dan ook doet, al blijft haar kleding vrij formeel en simpel.


    Een lief zomerjurkje of een leuk truitje, maar geen heel uitdagende dingen die veel leeftijdsgenoten wel dragen, gewoon omdat Wendy zich er niet prettig in voelt.
    Innerlijk:
    Positieve eigenschappen:
          Lief
    Wendy is een lief meisje, ze heeft geen moeite met iets speciaal voor anderen meenemen, gewoon, omdat ze vrienden zijn. Je hoeft niet zoveel voor een compliment of cadeau te doen, ze geeft het je gewoon. Er zijn echter ook mensen die hier misbruik van maken, maar goed, daar later nog wel over.
          Behulpzaam
    Als je in de problemen zit, raad eens wie je komt helpen? Wendy Darling, at your services.
    Nee, grapje, niet zo natuurlijk, maar als ze ziet dat je hulp nodig hebt geeft ze je dat. Of je dat nu leuk vindt, of niet. Ze houdt er gewoon niet van mensen te zien worstelen met zowel fysieke als mentale monsters, en zelfs als het zegt dat ze zelf wat zal moeten opgeven, zal ze proberen je te helpen.
          Eerlijk
    Nu zit er een verschil tussen altijd de waarheid zeggen en iets eerlijk proberen uit te vechten. Meestal probeert Wendy het beiden te doen, ze houdt niet van liegen of vals spelen, maar soms wordt ze gedwongen. Als het aan haar ligt doet ze dit meestal niet.
          Dapper
    Nee, Wendy is niet nergens bang voor. Ze kan al om het kleinste dingetje gaan gillen, ze kan zo tegen iets op zien dat ze er het liefste op de raarste manieren onderuit wil komen, maar... Uiteindelijk doet ze het wel. Zelfs al is ze bang.

    Negatieve eigenschappen:
          Naïef
    Wendy wil zo graag iets goeds in zelfs de duisterste personen zien, dat ze ze teveel vertrouwen geeft, en ze misbruiken het. Ze gelooft gewoon niet dat iemand haar echt kwaad zou willen doen - ze is te kinds om dat echt te beseffen.
          Afwezig
    Haar eigen fantasieën worden zo af en toe wat groter en interessanter dan de werkelijkheid, dus volgt ze die meer dan wat er echt gebeurt. Ze kan nu weer niet zo heel goed multitasken - laat staan op twee plekken tegelijk zijn. Daarom is ze best afwezig soms.


          Ongehoorzaam
    "Wendy, leg dat boek even weg, we gaan eten." *Kijkt nors op en leest dan stug verder*
    "Beloof me dat je niet met die schaduw mee gaat," "Ja hoor." -Dertig seconden later- *Staat in raamkozijn om met de schaduw mee te gaan*
    Nee, Wendy blijft een tiener, die krijg je niet in je macht, ze doet gewoon wat ze zelf wil.
          Nieuwsgierig
    Je kan makkelijk Wendy's interesse wekken, maar je kan moeilijk zorgen dat die weer verdwijnt. Zo zitten kinderen nu eenmaal in elkaar, accepteer dat. Ze willen dingen weten, en als ze geen helder antwoord krijgen, vragen ze door. Het is gewoon één brok nieuwsgierigheid.
    Magie:
    Wendy zou het misschien kunnen leren, ze is niet talentloos of zo, maar laten we zeggen dat ze dit nooit geprobeerd heeft en ook niet zo nodig hoeft. Ze heeft voor zo ver ze weet dus geen magie, hoogstens elfenstof.
    Verleden:
    Wendy werd rond 1900 geboren in Londen, met als moeder Ms. Darling, die gezien werd als de mooiste, liefste vrouw uit haar wijk. Haar vader was de nukkige, tegen autistisch aan mister Darling. Ze had twee broertjes, John en Michael, en een kindermeisje, Nana, een grote hond.
    De laatste omdat mister Darling alles het liefst precies zo had als de buren zouden hebben, maar een echt kindermeisje was te duur. Eigenlijk was Wendy's leven heel normaal, iets speelser en vrolijker dan die van anderen misschien, maar er was nog niks bovennatuurlijks in.
    Eigenlijk kwam dat pas toen ze op een avond een verhaal aan haar broers vertelde - dit deed ze elke avond - en zo de aandacht van een jongen wekte. Het was alleen niet zomaar een jongen, het was een vliegende jongen.
    Hij besloot vaker langs haar raam te komen, of beter gezegd, zijn schaduw daar heen te sturen, maar toen Nana Peter betrapte op het kijken, raakte zijn schaduw zoek in het huis. Toen hij een tijdje later naar zijn schaduw terug zocht, maakte hij Wendy per ongeluk (of expres, dat weet Wendy eigenlijk niet) wakker. Na een hoop gedoe (het verliezen van haar herinneringen aan hem, veel gesprekken met de schaduw en een nieuwe broer) is Wendy op Neverland terecht gekomen, om er achter te komen dat er naast de jongen die ze kende ook een duivelser geval schuilde.
    Ze mocht weer naar huis, maar toen haar "broer" zichzelf opofferde om naar Neverland te gaan, ging ze er toch achteraan - zonder dat hij het wist uiteraard. Daar is ze opgesloten om pas veel later weer teruggevonden te worden.
    Relaties:
    Wendy heeft een soort haat-liefde relatie met Peter Pan. Ze houdt van hem, zielsveel, en hij ook van haar, maar tegelijkertijd zou ze willen dat ze hem nooit ontmoet had omdat alles dan veel simpeler in elkaar zou zitten.
    Haar moeder heet Mary Darling, haar vader George Darling, en haar broers (die ondertussen ouder zijn dan zijzelf) John en Michael Darling.
    Ze heeft ook een soort stiefbroer, Baelfire - die nu Neal wil worden genoemd, die is opgenomen in haar familie omdat hij helemaal alleen was.
    Extra: -

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 15:59 ]


    obsessive rage


    Belle Olivia French



    Bijnaam: Bookie [Spreek uit: Boek-kie]
    Leeftijd: 19 jaar, ze is jarig op 15 Juni wat maakt dat haar sterrenbeeld Tweelingen is
    Wereld: Fairy Tale Land
    Uiterlijk:
    -1.74 lang
    -58kg
    -slank met vrouwelijke vormen
    -halflang bruin haar, vaak stijl maar soms met slag
    -donkere bijgewerkte wenkbrauwen
    - Amandelvormige grote bruine ogen
    -volle lippen
    -rechte spierwitte tanden
    -rechte neus met wat sproetjes
    -Belle is meestal cashual gekleed, niet al te netjes maar ook niet slonzig. Toch heeft Belle een voorliefde voor jurken dus zul je haar meestal in een schattige en leuke cashual jurkjes zien. Het komt wel voor dat Belle spijkerbroeken met sneakers draagt maar dit is niet vaak.
    -Belle draagt ook altijd lippenstift, in een Nude of juist felle kleur. Afhankelijk van wat ze draagt.
    Innerlijk:
    -Vrolijk
    -Nieuwsgierig
    -Leergierig
    -Altijd vriendelijk
    -Eerlijk
    -Belle is een meid die eigenlijk altijd vrolijk is. Ze begroet iedereen altijd hartelijk als ze je tegen komt op straat en is altijd in voor een praatje. Je zal Belle nooit boos of chagrijnig zien lopen.
    -Belle is hartstikke goed van vertrouwen. Ze ziet altijd het beste in mensen, en laat zich ook niet anders beweren. Ondanks dat haar vertrouwen hierdoor al vaak geschaad is blijft ze zo denken. Ze weigert te geloven dat er slechte mensen bestaan. Dit betekend natuurlijk niet dat ze mensen niet irritant kan vinden, want dit is wel degelijk het geval.
    -Belle wilt mensen altijd helpen. Zij is de persoon die het oude vrouwtje helpt over te steken. Als je haar om hulp vraagt zal ze dit zeker proberen, vooral met dingen als huiswerk en over boeken gezien ze hier veel meer mee kan.
    -Ze heeft ook altijd de neiging op onderzoek uit te gaan als het haar nieuwsgierigheid heeft gewekt, Hierdoor kan ze nog wel eens in de problemen komen.



    Magie: nog toe te voegen
    Verleden:
    Belle komt uit een klein dorpje in Fairy tale land. Haar vader was een uitvinder en zij zelf was dol op boeken. Hierdoor waren Belle en haar vader nogal de buitenbeentjes van het dorp. De enige die achter haar aan zat was Gaston, maar enkel vanwege haar schoonheid. Tevens vond hij dat ze niet hoorde te lezen. Dit zorgde er enkel voor dat Belle hem Irritant vond.
    Op een dag dat haar vader naar een beurs moest met zijn uitvindingen verdwaalde hij en kwam hij bij een kasteel. Belle kwam hierachter doordat hun paard Phillipe alleen terug kwam. Ze ging naar het kasteel en verruilde zichzelf voor haar vader. Dit kasteel werd bewoond door een Beest. Enkel geloofde Belle niet in het kwaade in hem en nieuwsgierig dat ze is ging ze op onderzoek uit. Tevens schonk ze aandacht aan het beest, Ze wilde hem leren kennen, zo kwaad kon hij toch niet zijn? Ze kreeg net gevoelens voor hem en kwam er achter dat het beest eigenlijk Adam heette toen ze ineens naar Storybrooke vervloekt werd. Sindsdien heeft ze Adam niet meer gezien en gesproken. Al hoopt ze hem hier nog wel tegen te komen.
    Relaties:
    Vader - Maurice French

    Wie wil?

    Extra:
    -Likes: Boeken - Koffie/thee/warme chocolademelk mét slagroom - koude dagen - sneeuw - Alle soorten fluffy animals - Leren - leuke dingen doen met vrienden - Mensen helpen - muziek - Romantiek in het algemeen - Jurken (alle soorten) - Zachte kussens (vooral om in te lezen)
    -Dislikes: Bemoeizucht - kortzichtigheid - vervelende/irritante mensen - insecten

    -Belle is vanwege haar voorliefde voor boeken in Storybrooke een bibliothecaresse. Het is niet bekend van wie de bibliotheek is, of hoe het komt dat het duizenden boeken bevat. Belle krijgt meer dan genoeg betaald en kan lezen en dat is het belangrijkste voor haar. Al wilt ze dit nog wel uitzoeken.


    - Belle heeft in Storybrooke een klein vlinderhondje genaamd Max. Belle heeft hem vrijwel altijd bij zich, hij heeft in de bibliotheek ook een eigen mandje achter de balie. Verder dan dat mag hij ook niet komen vanwege de boeken.
    -


    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 10:32 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    (...)

    I know, daardoor kwam ik op het idee. Belle heeft in het sprookje niet echt Magie, maar mag dat er evt bij verzonnen worden? (Weet nog niet of ik het doe hoor )

    Oh en ik zet het hier ook wel ff. Fc Emma watson

    Van mij mag ze best magie hebben, zolang het maar logisch blijft.


    Never grow up, it's a trap.

    Misschien is het leuk als er in Storybrooke ook een school is? High School


    Never grow up, it's a trap.

    FantasyQueen schreef:
    Misschien is het leuk als er in Storybrooke ook een school is? High School


    Lijkt me idd leuk, in de serie is er ook een schooltje toch? waar snowwhite les geeft? Dan komt de bibliotheek ook handig uit ^^


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    FantasyQueen schreef:
    Misschien is het leuk als er in Storybrooke ook een school is? High School


    Lijkt mij wel een goed idee, anders hangen mijn kids gewoon maar te niksen haha, ik denk tenminste dat de Lost Boys en Wendy wel ergens heen moeten...


    obsessive rage

    Sigil schreef:
    (...)

    Lijkt me idd leuk, in de serie is er ook een schooltje toch? waar snowwhite les geeft? Dan komt de bibliotheek ook handig uit ^^


    Maar geen middelbaar en ook geen high school toch?


    obsessive rage

    Harlekijn schreef:
    (...)

    Maar geen middelbaar en ook geen high school toch?


    Geen idee, ben zelf pas halverwege seizoen 3, dus geen idee wat er nog meer allemaal is. Heb het in ieder geval niet gezien.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Sigil schreef:
    (...)

    Geen idee, ben zelf pas halverwege seizoen 3, dus geen idee wat er nog meer allemaal is. Heb het in ieder geval niet gezien.


    Ah, ik heb vijf ook al gezien en volgens mij zat er geen andere school in, geen zichtbare iig, haha


    obsessive rage

    Ortuexsy schreef:
    Oewhhh I likee, ik fc Angelina Jolie voor Maleficent, misschien doe ik er later ook nog een zelfverzonnen sprrokjes figuur bij (:.

    Edit je lay-out is echt gaaf geworden (K)


    Thanks xD


    Never grow up, it's a trap.