• A WIZARDING ZOO : BESTIARIUM GARDEN



    Ik heb nu al een tijdje een idee voor een RPG door mijn hoofd heen schieten en dat gaat als volgt:

    Naar aanleiding voor de komende Wizarding World film : Fantastic Beasts and Where to Find Them leek het me leuk om een RPG te starten over een dierentuin/ natuurreservaat die verscholen ligt van de non magische wereld. Maar waar op en dag iets misgaat in de beveiliging en meerdere fabeldieren weten te ontsnappen. Hoe reageert iedereen hier op? Wat voor maatregelingen worden er getroffen binnen de tovenaarswereld en de muggle wereld?
    *Topic is nog een beetje onder constructie, ik wil her en der nog het één en ander opknappen.*




    {Regio's en classificaties} :

    Classificaties :

    1 × = Ongevaarlijk, kan menselijke omgang verdragen.
    2 ×× = 'Normale' reglementen.
    3 ××× = Alleen onder toezicht van minimaal één Zookeeper.
    4 ×××× = Zelfs Zookeepers hebben beveiliging nodig indien omgang.
    5 ××××× = Grootste gedeelte van deze classificatie zit in de 'Dark Side of leven buiten het bereik van bezoekers om.

    Regio's :

    A - Pettin'Zoo - Weide waar bezoekers zich onder de dieren mogen bevinden en mogelijk zelfs aanraken.
    B - Mainlands - Vlaktes waar de bezoekers vrij over kunnen lopen, maar niet in de buurt van de dieren kunnen komen. (Barrieres)
    C - Mountain side - Berggebied in het park.
    D - Everfree Forest - Groot bos met zowel loof als naaldbomen, het voorste gedeelte is toegankelijk, maar hoe dieper je het bos in komt des te dichter begroeid het is.
    E - Marina Mythica - Het water gedeelte van het park, dit bestaat uit zowel aquaria als natuurlijke meren.
    F - Botanical Garden - Een overkoepelde tuin vol met de meest bijzondere planten, vogels en insecten.
    G - Firebird Dome - Het thuis van een aantal vuurwezens die volgens speciale vuurbestendige richtlijnen verzorgd moeten worden.
    H - Restricted - Alleen met een Toezichthoudende Zookeeper.
    I - Dark Side - Alleen Bevoegd Personeel

    Het word onder het personeel ook wel zo aangegeven; Bijv. een fabeldier bevind zich in Regio A en heeft een classificatie van 2, dan noemen ze het dus een A2.

    {Over the Zoo} :

    Bestiarium Garden is opgericht in 1599 en in 1601 was het park onder het bewind van BG.
    BG was als eerst bedoeld voor het vermaak van rijke Wizard en Witches, maar toen een aantal bedreigde Fabeldieren uit dreigden te sterven doordat toen der tijd Muggles en iedereen die ook maar met hen te maken had opjaagde en doodde, besloten de oprichters om een behoudsysteem op te richten, de grenzen van het park gingen uiteindelijk dicht in 1648 om de dieren zo voldoende ruimte en natuurlijke stimuli te geven om voort te leven en diens soort te redden. Natuurlijk onder magische supervisie van de vertrouwelingen van de oprichters. De eerste Zookeepers.
    Het park groeide in een eeuw uit tot een florerende wereld en in 1811 werd er door de aangestelde raad besloten om het park te heropenen voor publiek. Natuurlijk alleen maar voor the Wizarding World.. Van over de gehele wereld worden fabeldieren naar BG gebracht om daar in ieder geval diens soort voort te laten bestaan in het behoudsysteem.

    Het park is er echter niet alleen voor behoud. Sinds het jaar 1898 is een gedeelte helemaal achterin het park is gereserveerd als een soort gevangenis. Hier worden de gevaarlijkste, sluwste en duistere wezens gehouden. Ze worden daar dus meer gehouden voor de veiligheid van de mensheid in diens algemeen. In de 'Dark Side' worden bijv. demonen en verscheidene schaduwwezens gehouden.

    De beste bezweerders werden ingehuurd om de onzichtbare koepel te versterken en om meerdere manieren van transportatie naar het park te verzorgen.
    Tot de dag van vandaag, vrijdag 11 november 2016. Ging alles goed en was er nog nooit een uitbraak geweest. Wel wat verdwaalde Muggles. Maar door de hedendaagse techonologie van de muggles was er een storing ontstaan in de energie van het krachtveld.
    De koepel brak uiteen en de beveiligende werking was verbroken.

    Locatie, omgeving en gebouwen :

    Toen de BG net opgericht werd, zaten ze meer in de buurt van waar tegenwoordig Leeds en Manchester zich bevinden, maar rond het jaar 1650, net twee jaar na de publieke sluiting, besloot het bestuur om te verhuizen van het Yorkshire Dales National Park, naar Lake District National Park.



    Het Hoofdgebouw:
    Het hoofdgebouw lijkt een kruising tussen een kasteel en een cottage uit een sprookje en het houdt huis aan de ticketverkoop, souvenirshop, restaurant en zelfs mogelijkheden tot overnachting. All the pictures are from Throngrove Manor, I'm in love with it.



    Één van de marine gebouwen:



    Botanical Garden:



    *Andere gebouwen komen nog*

    {Bespeelbare Rollen} :

    × BG medewerkers : Gaan achter de ontsnapte fabeldieren aan en kijken wat ze binnen de Muggle-wereld kunnen doen om het op te lossen en te verdoezelen. Ze benaderen de dieren met de grootste zorg.
    De rollen van de BG medewerkers :

    Zookeepers : Spreekt voor zich, ze verzorgen de dieren en letten op hen. Als er eentje ziek is proberen ze het zo goed als zij kunnen te helpen.
    Ze weten precies welk wezen wat eet en hoe hun natuurlijke gedrag in elkaar steekt.
    Ook verzorgen ze de veiligheid van de dieren. Ook al zijn sommigen meer dan genoeg in staat om voor zichzelf te zorgen. De Zookeepers houden hun ogen open voor stropers en zullen dan ook zeker niet licht met indringers omgaan.

    Recreatiemedewerkers : Zorgen ervoor dat de bezoekers het naar hun zin hebben, maar functioneren ook als parkwacht en mocht er iets mis zijn onder de bezoekers dan zijn zij er als eerste bij. Ook functioneren ze als kassamedewerkers en bedienen ze de restaurants en winkels.

    Onderhoud : Onderhoud van het park word voornamelijk gedaan door huiselfen. Het gaat hierbij om taken zoals het herstellen van hekken, zorgen dat het park netjes blijft en het onderhoud over de vele flora in het park. Deze baan word niet alleen gedaan door Huiselfen, ook een aantal wizard en Witches en een halfreus zijn werkzaam bij deze afdeling.

    Eventueel nog een categorie.. :

    × Wizards / Witches : Net zoals de BG medewerkers kunnen ze gaan ze kijken wat te doen met de ontsnapte dieren, al zal dit waarschijnlijk een stuk onvriendelijker gaan dan de medewerkers zouden doen. Ook kunnen ze eventueel naar het Ministry of Magic gaan om klachten in te dienen, hulp te vragen en/of maatregelingen te verzorgen.

    × Muggles: Als Muggle weet je natuurlijk niet wat je overkomt als er opeens een eenhoorn door je straat rent en Delfstoffers opeens je tuin overhoop halen. Raak je in paniek? Of ga je over op meer gewelddadige acties?

    *Dit zijn mogelijke personage omschrijvingen, dus je kan hier zelf ook een voorstelling van maken hoe je personage in te vullen.

    {Bestiarium inventaris} :UNDER CONSTRUCTION

    Note : Er bevinden zich ook wel dieren uit de Muggle[/u]- wereld in Bestiarium Garden. Zoals verscheidene vogel soorten en af en toe een verdwaalde, Vos, Das, Wasbeer, Konijn, etc. De koepel over het park heen is namelijk ook meer bedoeld om Muggles eruit te houden, in plaats van de dieren.

    ----A

    × Acromantula ~ Spinachtige ~ ××× ~ Aantal: 1x
    × Ahuizotl ~ Aztec Demon ~ ××××× ~ Aantal: 1x
    × Alf ~ kleurloos klein wezen, imp ~ ×× ~ Aantal: 6x
    × Amphisbaena ~ Twee koppige slang ~ ×× ~ Aantal: 2x
    × Aswinder ~ Vuurslang ~ ××× ~ Aantal: 2x
    × Aswang ~ Filipijnse Ghoul ~ ××××× ~ Aantal: 1x
    × Augurei ~ Gierachtige ~ ×(×) ~ Aantal: 5x
    ×


    ----B
    × Baku ~ Chinese/ Japanse Hybrid soort ~ ××(×) ~ Aantal: 3x
    × Banshee ~ Vrouwachtig wezen dat je dood voorspelt ~ ××× ~ Aantal 1x
    × Basilisk ~ Slangachtige ~ ×××× ~ Aantal: 1x
    × Behemoth ~ Vlaktestier ong. 2.20 in hoogte ~ ×× ~ Aantal: 3x
    × Bisschopvis ~ Waterwezen ~ ×× ~ 4x
    × Billywig ~ Insectachtige ~ ×× ~ Aantal: 17x
    × Blauwe Bliksemvogel ~ Elementvogel ~ ×× ~ Aantal 2x
    × Bonnacon ~ Vuurstier ~ ×× ~ Aantal: 2x
    × Boomtrul ~ Boomwezens ~ ×× ~ Aantal: 7x
    × Bundimun ~ Moswezen ~ ×× ~ Aantal 11x
    × Brownie ~ Kleine Huiselfachtige, een aantal zijn ook werkzaam in BG ~ ×(×) ~ Aantal: 35x
    ×


    ----C
    × Catoblepas ~ Geschubde rundersoort ~ ××(×) ~ Aantal: 3x
    × Centaur ~ Half mens/half paard, hun kudde leeft in veiligheid / overeenkomst met de oprichters ~ ××××× ~ Aantal: 13x
    × Chimaera ~ Hybrid Wezen ~×××(×) ~ Aantal: 1x
    × Chupacabra ~ Geiteneter ~ ××(×) ~ Aantal: 2x
    × Clabbert ~ Aap/kikker hybrid ~ ×× ~ Aantal: 10x
    × Cockatrice ~ Haan / slang hybrid ~ ×× ~ Aantal 2x
    × Crup ~ Hondachtige ~ ×(×) ~ Aantal: 8x
    ×


    ----D
    × Delfstoffer ~ Molachtige goudzoeker ~ ×× ~ Aantal: 4x
    × Dementor ~ Zieleneter ~ ××××× ~ Aantal: 6x (Ze worden hier 'gefokt' voor Azkaban)
    × Demiguise ~ Langharige aap ~ ××× ~ Aantal: 3x
    × Dirikal ~ Dodo ~ ×(×) ~ Aantal: 5x
    × Doolzomp ~ Moerasbewoner ~ ×× ~ Aantal 4x
    × Doxy ~ Biting Fairy ~ ××(×) ~
    × Draken ~ Spreekt voor zich ~ ×××× ~ Aanta: Van ieder minimaal 1x
    ~ Antipodische Opaaloog
    ~ Chinese Zenger
    ~ Gewone Groene Huisdraak
    ~ Hebridische Zwartkop
    ~ Hongaarse Hoornstaart
    ~ Noorse Bultrug
    ~ Oekraïnse Ijzerbuik
    ~ Peruaanse Addertand
    ~ Roemeense Langhoorn
    ~ Zweedse Stompsnuit
    × Drie potige Vogel ~ " ~ ×(×) ~ aantal: 11x
    ×


    ----E
    × Eenhoorn ~ Gehoornde paardachtige ~ ××× ~ Aantal: 5x
    × Erkling ~ Elfachtige Kinderlokker ~ ××× ~ Aantal 2x
    × Erumpent ~ Explosieve Neushoornachtige ~ ××(×) ~ 3x
    ×


    ----F
    × Faun ~ Menselijke bokachtige ~ ××× (Net zoals een aantal huisgeesten, helpen de Fauns af en toe in het BG) ~ Aantal: 12x
    × Fee ~ Kleine vlinderachtige menselijke wezentjes ~ × ~ Aantal: 32x
    × Feniks ~ Vuurvogel ~ ××× ~ Aantal: 1x
    × Flubberwurm ~ Worm ~ × ~ Aantal: 1000+x (word ook gebruikt als voer voor sommige dieren)
    × Fwoeper ~ Felgekleurde vogel ~ ××× ~ Aantal: 9x
    ×


    ----G
    × Golem ~ standbeeld van klei ~ ×× ~ Aantal : 2x
    × Gnoom ~ Tuinkabouters ~ ×× ~ Aantal : 8x
    × Graphorn ~ Rundachtige ~ ××× ~ Aantal 2x
    × Grauwel ~ Slijmerige wildeman ~ ×(×) ~ Aantal : 4x
    × Griffioen ~ Half leeuw / half adelaar ~ ××× ~ Aantal : 5x
    ×


    ----H
    × Harpij ~ Half mens/half vogel ~ ××× ~ Aantal : 3x
    × Hippocampus ~ Waterpaard achtige ~ ×× ~ Aantal : 10x
    × Hippogrief ~ Half paard/half adelaar ~ ××(×) ~ Aantal : 4x
    × Horklump ~ Vleesachtige paddenstoel ~ ×(×) ~ Aantal : N.V.T.
    × Hydra ~ Meerkoppige draakachtige ~ ×××× ~ Aantal : 1x
    ×


    ----I
    × Ierse Kabouter ~ Ook bekend bij Muggles ~ ××(×) ~ Aantal : 5x
    ×


    ----J
    × Jackalope ~ Killer Rabbit met gewei ~ ××(×) ~ Aantal : 7x
    × Jarvey ~ Fretachtige ~ ×× ~ Aantal : 4x
    × Juttemus ~ Doodstil vogeltje tot diens dood ~ ×(×) ~ Aantal : 12x
    ×


    ----K
    × Kappa ~ Japans Waterwezen ~ ×× ~ Aantal 4x
    × Kelpie ~ Moordlustig Waterpaard ~ ××(×) ~ Aantal: 2x
    × Keltisch Aardmannetje ~ Blauwe elfachtige wezentjes ~ ×× ~ Aantal : 11x
    × Kirin ~ Japanse Eenhoorn ~ ××× ~ Aantal 3x
    × Kitsune ~ Vosachtige met meerdere staarten ~ ×× ~ Aantal 7x
    × Knarl ~ Egelachtige ~ × ~ Aantal : 5x
    × Kommerhommel ~ Grijze vliegsoort ~ × ~ Aantal : 20x
    × Kraken ~ Zeemonster ~ ×××× ~ Aantal : 1x
    ×


    ----L
    × Lagerwalkrab ~Krabachtige ~ ××(×) ~ Aantal : 4x
    × Lobbelog ~ Giftige zak in het water, pechtdier ~ ××× ~ Aantal : 11x
    ×


    ----M
    × Maankalf ~ Schuwe nachtwezens ~ ×× ~ Aantal : 3x
    × Mantichora ~ Hoofd mens/lichaam leeuw/staart schorpioen ~ ×××× ~ Aantal : 2x
    × Meermensen ~ Spreekt voor zich ~ ×××(×) ~ Aantal : 17x
    × Minotaurus ~half mens/ half stier ~ ××× ~ Aantal : 2x
    × Mook ~ Zilvergroene Hagedis ~ ×× ~ Aantal : 6x
    × Murtlap ~ Ratachtige ~ ×(×) ~ Aantal : 9x
    ×


    ----N
    × Nimf ~ Vrouwelijke natuurspirits ~ ××××* ~ Aantal : 26x *Hebben een overeenkomst om hier te mogen blijven, helpen met balans natuur v.h. park
    × Noendoe ~ Levensgevaarlijke jachtluipaard achtige ~ ×××× ~ Aantal : 1x
    × Nogtands ~ Onvolgroeid Ongeluks Varkentje ~ ×× ~ Aantal : 3x
    × Nue ~ Aap/Tijger/Slang hybride ~ ×××(×) ~ Aantal : 2x
    ×


    ----O
    × Occamy ~ Slangachtige vogel ~ ××× ~ Aantal : 3x
    × Ouroboros ~ Slang die zijn eigen staart bijt, teken van eeuwigheid ~ ×× ~ Aantal : 1x


    ----P
    × Peryton ~ Gevleugeld Hert ~ ×(×) ~ Aantal : 12x
    × Plimpy ~ Vis met pootjes ~ ×× ~ Aantal : 3x
    × Pogrebin ~ Grijszilveren stalker ~ ××(×) ~ Aantal : 3x
    × Porlock ~ Paardenhoeder ~ ×× ~ Aantal : Onbekend
    × Pulkerik ~ Levende pluizige stuiterbal ~ × ~ Aantal : 16x
    ×


    ----Q
    × Quintaped ~ Harig beest met 5 poten ~ ××× ~ Aantal : 2x
    ×


    ----R
    × Ramora ~ Zilveren visachtige ~ ××* ~ Aantal 100+ ~ *Worden hier gefokt voor het ministy
    × Reuzen ~ Spreekt voor zich ~ ×××(×)* ~ Aantal : 3x ~ Hebben een overeenkomst om hier te wonen, helpen met zwaar werk
    × Re'em ~ Éénhoornige stier ~ ××× ~ Aantal : 4x
    × Rok ~ Reuzenvogel ~ ×× ~ Aantal : 1x
    × Roodkopje ~ Moordlustige dwergensoort ~ ××× ~ Aantal : 7x
    × Runespoor ~ Driekoppige Slang ~ ×× ~ Aantal : 4x
    ×


    ----S
    × Salamander
    × Scheldvis
    × Selkie ~ Half zeehond hald mens ~ ×××* ~ Aantal : 11x *Overeenkomst
    × Sfinx ~ Half Leeuw half vrouw ~ ×××× ~ Aantal : 1x
    × Shang Yang
    × Sinyou
    × Smiecht
    × Speurbeest
    × Stik-de-moord
    × Streeler
    ×


    ----T
    × Tebo
    × Treant
    × Trol
    ~ Noorse Trol
    ~ Berg Trol
    ~ Grot Trol
    ~ Brug Trol
    ~ Bos Trol
    ×


    ----U
    ×


    ----V
    × Vampier ~ Bloedzuigers ~ ××××* ~ Aantal : 3x *Overeenkomst
    × Vetala
    × Vliegend paard
    ~ Abraxas
    ~ Pegasi
    ~ Aethoniër
    ~ Granische Grijze
    ~ Terzieler
    × Vuurkrab ~ Zoals de naam zegt ~ ××× ~ Aantal 5x
    ×


    ----W
    × Wampus
    × Weerwolf ~ Gedaanteverwisselaars ~ ××××* ~ Aantal : 4x *Overeenkomst
    × Wendigo ~ Bovennatuurlijk Cannibalistisch mens ~ ×××× ~ Aantal : 2x
    × Wierling ~ Waterwezen ~ ××× ~ Aantal : 12x
    × Witte Hert ~ Zeldzaam wit hert ~ × ~ Aantal : 1x
    ×


    ----X
    ×


    ----Y
    × Yeti ~ Sneeuwwezen, verwand aan Big Foot ~ ××× ~ Aantal : 2x
    × Yale
    ×


    ----Z
    × Zeeslang
    × Zwarte Spookhond
    ×



    {Regels} :

    × Deze RPG is 12+
    × Grof taalgebruik is toegestaan, maar hou het netjes.
    × Stukjes niet korter dan 200 woorden.
    × Ga normaal met elkaar om en bestuur elkaars personage niet zonder te overleggen.
    × OOC tussen <> [] of {}, desnoods een andere kleur.
    × Graag de naam van het personage bovenaan elke post.
    × Max. 2 personages per persoon.
    × Geen METAGAMING.
    × Naamsveranderingen graag doorgeven.

    {Invullijstje Personage} :

    × Naam :
    × Rol : (BG Medewerker - Wizard/Witch - Muggle)
    × Leeftijd : (18+ voor BG Medewerkers, voor de rest ong. 16+)
    × Geslacht :
    × Innerlijk :
    × Uiterlijk :
    × Geschiedenis :
    × Relaties :
    × Extra :


    {Deelnemende Rollen} :
    Voor nu is er een stop op Zookeepers


    BG Medewerkers:
    ~Wick Emerald Asterope ~ DreamerN
    ~Alicia Susan Dragon ~ Grimmlove
    ~Ravelyn 'Rave' Keyla Riddlestone ~ LearnToPlay
    ~

    Wizards / Witches:
    ~ Annabeth Emma van Bost ~ Tallata
    ~ Bruno T. Scattergood ~ yer_a_wizard
    ~ Gereserveerd voor Saralonde

    Muggles:
    ~Caspar 'Cas' Jacob Smith ~ LearnToPlay
    ~Mairi Chike Asi ~ yer_a_wizard
    ~




    ~~~~Topics~~~~

    × Rollentopic ×
    ×Praattopic ×
    × Blog met Alle Informatie ×



    De RPG start een dag voor het wegvallen van de beveiliging. (10 november 2016) Dus alles is nog in orde. De zookeepers zijn bezig met diens dagelijkse klusjes, de wizard en Muggles zijn gewoon bezig met diens leven. Maar langzaam zullen er problemen ontstaan.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 16:15 ]


    Credendo Vides

    Mt

    Accio topic <3

    [ bericht aangepast op 19 sep 2016 - 18:01 ]


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Alicia Susan Dragon


    Ik sta op uit bed en maak me klaar voor een nieuwe werkdag. Ik kleed me aan, kam mijn haren en doe wat make-up op. Als ik daarmee klaar ben loop ik naar beneden om te ontbijten. Na 2 boterhammen naar binnen gewerkt te hebben, pak ik mijn lunch en ik stap in de vliegende auto.

    Als ik aankom bij de Zoo stop ik mijn spullen in mijn kluisje en ik loop door naar de keuken om het eten te pakken voor de Blauwe Bliksemvogel, dat is namelijk het eerste dier waar ik vandaag mee werk. Ik loop samen met het eten naar het verblijf van de Blauwe Bliksemvogels. We hebben er maar 2, maar het zou kunnen dat het er binnenkort 3 gaan worden, omdat we vermoede dat het vrouwtje zwanger is. Als ik daar ben aangekomen loop ik via de achteringang richting hun binnenverblijf. Ik zie dat ze al klaar staan, ze weten namelijk dat ze zo eten krijgen. Ik voer ze door de tralies uit de hand. Ik kijk naar de 2 prachtige vogels. Ik heb ze namen gegeven, het mannetje heet Thunder en het vrouwtje Sky. Ik weet niet of de namen officieel zijn, maar ze luisteren er wel naar als ik ze zo noem. Nadat ik klaar ben met het voeren, maak ik het deurtje open, zodat ze ook naar het buitenverblijf mogen. Wat zijn dieren toch geweldig!

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 7:31 ]

    Ravelyn 'Rave' Keyla Riddlestone




    Als ik wakker word is het eerste wat ik wil me nog eens omdraaien. Dan bedenk ik dat ik moet werken. Mijn reeds gesloten ogen vliegen open, en schieten door naar de klok. Gelukkig, als ik opschiet ben ik tenminste op tijd. Ik sta op, rek me uit, en gaap. Ik loop naar mijn kleding kast, en trek mijn uniform eruit. Als ik die aan heb gedaan, loop ik naar beneden. 'Moeder ik ben naar het werk!' roep ik door het huis, en sla de deur achter me dicht. Ik loop van het terrein van mijn familie af, en verdwijnsel naar de Zoo. Ik kan al tegen het misselijkmakende gevoel, gelukkig. Ik had er in het begin veel moeite mee. Zodra ik het gekakel, geblaf, geschreeuw en alle andere geluiden hoor van de zoo, verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik loop naar de personeelsruimte. Ik kijk op het bord welke dieren ik vandaag voor mijn ochtend ronde had.

    Ravelyn Keyla Riddlestone:
    -Pertyon
    -Kitsune
    -Kirin
    -amphisbaena
    -Baku
    -Augurei


    Eerst maar naar de Pertyons toe dus. Ik pak een kar waar ik het voer van alle dieren op plaats, en nog andere spullen, zoals een mobieltje, en spullen voor als een dier gewond is. Ik voel voor de zekerheid of mijn wand nog in mijn zak zit. Die zit er dus ik ga fluitend op weg. Zodra ik bij het verblijf van de Pertyons kom, staan ze allemaal te dringen bij het hek, op eentje na, die achteraan staat, met het hoofd omlaag. 'Ja, jongens en meisjes, jullie zullen even met het eten moeten wachten, ik moet eerst even bij jullie maatje kijken.' Zeg ik, terwijl ik er voorzichtig een aan de kant duw die te opdringerig is. Als ik bij het dier achteraan kom, zie ik dat hij een druipneus heeft, en dat hij staat te rillen. 'Ach gosh, voel je je niet goed schat?' zeg ik terwijl ik hem snel inspecteer of er verder niets is. 'Ik neem je zo even mee naar een warme kamer'. Ik voer snel de rest, en pak een warme deken van mijn kar af. Zodra Die om zit, wijs ik met mijn wand op het dier. 'Wingardium Leviosa' Mompel ik. Als het dier merkt dat het van de grond komt, kijkt het even paniekerig, maar zodra hij merkt dat ik het ben, kalmeert hij al iets. Zo neem ik hem mee naar een ziekenkamer met warmtelamp. Ik zet het voer neer voor hem. Tot mijn opluchting begint hij wel te eten. 'Ik ga even de rest van mijn ronde doen, en dan kom ik terug' Zeg ik glimlachend, terwijl ik een aai geef. Ik sluit voorzichtig de deur. Snel loop ik weer verder, naar de Kitsune. Daar is alles goed mee. Bij de Kirin wil eerst een van hen niet eten, maar voordat ik me teveel zorgen kan maken, begint het dier al aan zijn voer. Bij de amphisbaena, Baku, en Augurei gaat alles ook goed. Ik zucht, en zet mijn kar terug. Daarna loop ik door naar het zieke dier. 'Hallootjes, daar ben ik weer schat' zeg ik , terwijl ik mijn hoofd om de deur steek. Ook al ligt het dier onder een warmte lamp, en heeft hij een warme deken, nog steeds ligt het dier te rillen. De snotneus lijkt wel al wat minder. 'Ik ga het even tegen Wick zeggen' mompel ik. Ik weet vaak wel wat dieren nodig hebben, maar dat het dier het nu nog steeds koud heeft, lijkt mij totaal niet goed. Ik loop het kamertje uit. Nadat ik een tijdje gezocht heb, kom ik uit bij de personeelskamer. 'Wick ben je hier? Een van de Pertyons is ziek, loopneus en loopt te rillen, hij ligt onder de warmte lamp en met een deken, maar heeft het nog steeds koud' Zeg ik, terwijl ik mijn hoofd om de hoek van de deur steek. Ik heb niet eens gekeken of hij hier wel is, maar anders leg ik wel een briefje op de tafel, dan ziet hij het vanzelf


    lang stuk XD


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Annabeth Emma van Bost



    Met een oorverdovend gebrul word ik wakker. Soms haat ik mijn wekker. Ik heb hem betoverd zodat ik niet steeds dezelfde wekkermelodie of geluid heb. Af en toe komt er een vreemd dier, en ik heb ook een keer gehad dat het het geluid van een mug was! Ik haat muggen. Maar deze keer een leeuw. Interessant. Ik ben benieuwd of het iets wordt vandaag. Ik heb Alicia nog beloofd om even langs te komen bij de Wizarding Zoo. Maar eerst naar baantjes opzoek. Ik wijs met mijn toverstok op de kleren die ik gisteren op de grond heb gegooid. Ze vouwen zich op en liggen klaar op de stoel. Met een zucht kom ik mijn bed uit, kleed me aan, en loop dan al geeuwend naar beneden om te ontbijten. Opstaan was nooit mijn sterkste punt. Ik pak de Daily Prophet op, die ligt altijd al klaar op mijn stoel, en geen mijn bosuil Grem wat eten. Ik bekijk even de voorpagina, en ik zie niks interessants, dus ga ik gelijk naar pagina twaalf. Daar staan vaak vacatures. Ik heb nog steeds geen werk, en moet snel aan werk zien te komen. Mmm, nachtwerk. Nee, dat wordt het niet. Ik kan ook gaan werken bij the three broomsticks. Nee, ik heb geen zin om barvrouw te worden. Vreemd, ik dacht dat één iemand de hele zaak wel kan runnen. Blijkbaar niet. Ik kijk nog even verder, maar zie niks. Ik doe nu vooral kleine klusjes bij iedereen. Ik denk dat ik dat maar blijf doen. Ik ga vandaag weer eens lekker vliegen, misschien zijn er nog andere wizards of witches op het Quidditch veldje bij mij in de buurt. Ik pak mijn bezem (vuurflits, ooit van mijn vader gekregen) en verdwijnsel naar het Quidditch veld.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 17:36 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    WICK EMERALD ASTEROPE




    Fabeldieren in mijn stukje:
    Peryton × Al heb je Peryton in vele soorten en kleuren.
    Selkie
    Hippocampus
    Kelpie

    Nog voor het ochtendgloren was ik mijn bed uit gestapt en met mijn ogen gesloten luisterde ik bij mijn raam dat naar Bestiarium Garden uitkeek naar de geluiden van de al wakkere dieren.
    Het was een kort nachtje voor me geweest. Midden in de nacht was ik nog naar de Kirins geweest. Het was al even een uitgebreide opgave om hen te vinden, maar hun glanzende vacht was het zeker waard om hen 's nachts te bestuderen. Daar was ik de laatste tijd mee bezig. Het bestuderen van fabeldieren in de nacht was voor mij een nieuwe ingang van omgang met de dieren om ze nog beter te begrijpen. Zo was ik ook al druk bezig met de voorbereidingen voor de volle maan van veertien november, waar de Maankalven hun dans uit zouden voeren en hun uitwerpselen verzamelen voor de flora van het park. Ik had hun dans al wel eerder gezien, maar ik wilde de wat nieuwe medewerkers kennis leren maken met dit fascinerende schouwspel.

    Ik was bezig met mijn dagelijkse ronde langs alle dieren. Wel, zo goed als alle dieren. Er waren een aantal dieren aanwezig waar ik eigenlijk niet in mijn eentje bij hoorde te komen wegens het gehalte aan gevaar. Niet dat ik geen maatregelingen had bedacht. Bestiarium Garden zit al voor meer dan drie generaties in mijn familie en in die tijd waren er genoeg oplossingen bedacht, waarmee de meeste al onderzocht waren met risico voor diens eigen veiligheid en deze generatie was het natuurlijk mijn beurt om mijn leven in de weegschaal te leggen. Alles voor de dieren.
    De perytons stonden heerlijk te grazen en enkelen keken even op terwijl ik naderde. Maar geen één rende er weg. Dat was echt één van de pluspunten van in zo'n geweldige plek opgroeien. De dieren raken net zo gewend aan jou dan jij aan hen. Mijn hand streek al snel over de vacht van één van de vrouwtjes heen. "Het gaat zo te zien al een stuk beter met je vleugel, is het niet?" Haar bruine herten ogen keken me even doordringend aan voor zij ze even sloot. Een teken van vertrouwen. Ze had haar vleugel een paar weken geleden zwaar bezeerd door een gevecht met een ander vrouwtje. Wacht eens even... We missen een vrouwtje. Even keek ik om me heen. De tekenen dat Ravelyn hier geweest was, waren aanwezig. Een opgelucht gevoel gleed over me heen. Ik zou straks wel naar haar toe gaan om antwoorden te halen, maar ik moest nu eerst mijn eigen inspectie ronde afmaken. Zoals elke ochtend.
    Met een glimlach liep ik weer verder over de uitgestrekte vlakte.
    Ik zou nu langs het gebied met de Volière gaan, gevolgd door het Marine gebied om te kijken naar de zwangere Selkie, de zieke Kelpie en de zieke Hippocampus. Daarna zou ik me begeven richting de draken, ik had vannacht nog even gekeken, maar de Peruaanse Addertand was niet te genieten geweest. Nu het daglicht was kon ik beter kijken of er iets aan de hand was.
    In de verte zag ik Alicia de Volière inlopen. Ik spitte mijn hoofd af naar haar schema. Een leidinggevende zou verplicht moeten zijn om alle schema's van diens Zookeepers uit diens hoofd te leren. "Ah, Blauwe Bliksemvogels." Mompelde ik terwijl ik verder liep, maar me halverwege bedacht Misschien zou ze het wel interessant vinden om met me mee te gaan kijken naar de Hippocampus. Dan zou ik de Kelpie zelf af moeten handelen, tenzij er een zookeeper inklokte met een classificatie van minimaal drie. Twee paar handen waren altijd handiger in het handelen met Kelpies.
    Ik zag Alicia inderdaad bij het binnen verblijf van de Bliksemvogels, waar ze net de deur naar buiten open had gedaan.
    "Goedemorgen, Miss Dragon." Ik stak mijn hand uit naar een Augurei uitstak, die loom op een houten tak in de overkapte Volière zat en ik streek hem zachtjes over diens kop, waardoor hij iets wakkerder werd en naar me opkeek, voor ik me weer tot de jonge zookeeper richtte. "Heb je zin om mee te kijken bij een zieke Hippocampus?"

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 20:42 ]


    Credendo Vides

    BRUNO T. SCATTERGOOD.

    Obliviator.

    Het voelt als een zeldzame ochtend. Of de ongewone sfeer negatief of positief is heb ik nog niet besloten. Misschien zijn het de gebruikelijke stadsgeluiden, die net een tikje anders klinken dan normaal. Gedempter-- verdrongen bijna. Moeder natuur lijkt zich van haar beste kant te laten zien en doet alsof ze nooit is aangetast door de mensenhand. De kleine verschillen tussen werkdagen als deze zijn wat mij elke morgen vrolijk op doen staan. Mijn collega’s gooien vaak een blik van onbegrip in mijn richting als ik door de gangen loop, wat deze dag waarschijnlijk ook niet anders zal zijn. Sommige van hen hebben dan net nachtdienst gehad. Op mijn tweede werkdag, jaren geleden, maakte ik de fout om een gesprek met één van die nachtelijke Obliviators aan te gaan. Of ie ook vond dat het lekker weer was buiten. Als antwoord kreeg ik een norse hex naar mijn hoofd gestuurd. Geweldige collega’s, maar ‘s ochtends is het beter om het bij een korte, niet al te optimistische groet te houden.

    Mijn appartement ligt aan de rand van Londen en is relatief klein, zonder open haard waardoor ik helaas niet gemakkelijk rechtstreeks vanuit mijn woonkamertje via het floo network naar het ministerie kan. Elke ochtend dwing ik mijzelf een dubbeldekker te nemen naar The Leaky Cauldron, waar ik (nadat ik het gebruikelijke bestelt heb: een koffie-achtige drank genaamd Nutmeg Orb), van de barman de haard mag gebruiken. Ondanks dat magie een grote rol speelt in mijn dagelijkse leven, probeer ik het beetje muggle bloed dat door mijn aderen stroomt toch tevreden te houden door mijn gezicht af en toe buiten de magische wereld te laten zien. Het is fascinerend om door het busraam naar buiten te kijken, naar al die mensen die geen flauw idee hebben dat een compleet ministerie zich onder hun voeten bevindt. Wat zouden ze doen als ze erachter kwamen, vraag ik mij soms af.

    Als ik eindelijk in mijn kantoor aangekomen ben, plof ik neer in mijn stoel. Er liggen een paar ongeopende dossiers te wachten op het bureau-- kleine zaken. We hebben al weken niets spectaculairders gehad dan een blinde muggle die een crup aanzag voor haar Jack Russell. Niet bepaalt heroes to the rescue materiaal.
    Voor de verandering heb ik voor morgen vrij kunnen vragen. Het hoofd van mijn department was toch van mening dat niet iedereen aanwezig hoefde te zijn door het gebrek aan incidenten. Alsof het nieuws van mijn vrije dag direct de wereld ingebracht was, werd ik opgebeld door mijn broer Cyril. Of ik op Tammie kon passen die dag. Nooit ben ik goed geweest in ‘nee’ zeggen en dat werd ook toen zichtbaar. Om mijn reputatie als leuke oom hoog te houden, heb ik gepland om met mijn nichtje een dag naar de Zoo te gaan. Bovendien kon ik even langsgaan bij Wick, wie ik al een tijdje niet gezien had.


    Hufflepuffs are particularly good finders.

    Alicia Susan Dragon


    Ik kijk hoe de dieren meteen naar buiten vliegen, het is zo leuk om ze zo samen te zien. ''Aguamenti'', de waterstraal komt uit mijn toverstaf en valt in het drinkbakje van de vogels. Ik hoor achter me wat geluid en draai me daarom om. Ik zie Wick, het hoofd van de zookeepers. "Goedemorgen, Miss Dragon." Ik zie dat dat de Augerei aan het aaien is. 'Goedemorgen, Meneer Asterope.' Zeg ik. Als hij klaar is met aaien kijkt hij weer naar mij. "Heb je zin om mee te kijken bij een zieke Hippocampus?" Ik weet dat ik altijd meer ben van de dieren beter maken, maar ze verzorgen vind ik ook heel leuk. 'Ja, is goed. Ik moet hierna naar de Cruppen, maar die kunnen wel even wachten. Ze liggen namelijk altijd nog te slapen als ik daar aankom.' Zeg ik met een klein lachje. Ik merk dat mijn haar nog los zit, ik maak snel een vlecht bij mezelf en maak het vast met een elastiekje die ik om mijn pols had. Ik kijk naar Wick. ‘We kunnen gaan, als je wilt.’ Zeg ik met een glimlach. Ik frunnik wat aan mijn armbandje, omdat ik niet weet wat ik moet doen, ik wacht op zijn antwoord.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 16:50 ]

    Ravelyn 'Rave' Keyla Riddlestone




    Als ik merk dat Wick er niet is, schrijf ik een briefje over dat een van 'mijn' Pertyons ziek is, en dat die bij het verblijf voor zieke dieren is, en wat er aan de hand is. Dan sta ik op. Ik ben nog steeds moe, maar dwing mezelf op te staan, en te kijken wat mijn volgende dieren zijn. Zodra ik het lijstje gelezen heb zucht ik. Waarom ben ik zo laat gaan slapen gisteren? Ik loop naar buiten en geniet weer van het zonnetje dat schijnt. Ik loop richting de eerste paar verblijven waar ik heen moet, en ik zie Wick en Alicia staan bij de Bliksemvogels. 'Hey Wick, Hey Alicia.' Ik wend me tot Wick. 'Een van de Pertyons is ziek, die is bij het verblijf van zieke dieren, Lopende neus, eet wel, heeft het constant koud, ik maak het eerste deel van mijn ronde af en ga dan weer kijken bij haar.' Ratel ik tegen hem. 'Ik ga mijn tweede ronde afmaken' glimlach ik daarna, en loop weg, met mijn gebruikelijke tempo, waardoor mijn rode haar mee stuitert met elke pas die ik zet. Over ongeveer een kwartiertje gaat het park open dacht ik, dus ik kan maar beter opschieten. Met een wat snellere pas loop ik naar het eerste verblijf, die van de Hyppogriefen. Zodra ik het gebruikelijke heb gedaan, buigen, wachten tot ze terug buigen, ze controleren op verwondingen, ziektes en nog een paar kleine andere dingetjes geef ik ze hun eten. 'Jullie zijn zo mooi' Zucht ik glimlachend, terwijl ik een van de Hypogriefen aai.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Caspar 'Cas' Jacob Smith




    Verveeld zit ik op de bank. Ik heb niet veel te doen, aangezien mijn huiswerk al af is, ik geen klusjes in huis heb op het moment en ik ook niet hoef te werken. Ik sta op uit mijn ingezakte houding. Ik rek mij uit, en hoor al mijn botjes kraken. Ik gaap nog een keer, voor ik naar de gang loop van de villa waar ik in woon. Ik heb stinkend rijke ouders, waardoor we een reusachtig huis hebben, en een tuin van zo'n 5 bij 5 voetbal velden goot -als het al niet meer is- . Storm , mijn grijze deense dog komt op mij af. We hebben in totaal 4 honden. Storm, een grijze deense dog, Elise, een husky met felle blauwe ogen, , Bergerac, een Ierse wolfshond en Snowflake, een Australian shepherd pup, van zo'n 15 weken oud. verder hebben we nog 2 katten, Angel en Devil en 4 paarden, Clyde, Walking cloud, Rhapsody en Nevada. Ik sta op en doe de deur open, waarna de honden langs mij heen schieten en verderop met elkaar gaan lopen stooien. 'Rustig aan met elkaar' roep ik naar ze. Ik loop door naar de stallen, en geef elk paard een aai en wat extra hooi. Ook kijk ik hoe het is met de wond van Rhapsody, aangezien hij tijdens een buitenrit in een stuk prikkeldraad was blijven hangen. Welke idioot dat daar neer gehangen heeft geen diee, maar het was overduidelijk dat het er expres gehangen was om paarden te verwonden. Ik loop weer naar binnen, maar laat de deur open voor de honden. Ik pak mijn mobiel en bel Mairi. Hopelijk heeft ze zin om hierheen te komen en iets te gaan doen.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 17:49 ]


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    WICK EMERALD ASTEROPE




    Fabeldieren in mijn stukje:
    Hippocampus
    Erg lang hoefde ik niet op een antwoord te wachten. "Ja, is goed. Ik moet hierna naar de Cruppen, maar die kunnen wel even wachten. Ze liggen namelijk nog altijd te slapen als ik daar aankom." Wat ze vertelde was me geen nieuws. Al vertonen Crups zo goed als hetzelfde gedrag als honden. Muggles halen ze makkelijk door elkaar. Zo hadden we laatst een Crup binnengekregen die door het ministerie was gevangen, nadat hij twee Muggles had gebeten.
    De Crup in kwestie deed het goed in de groep en hij leek zelfs nog wel meer te slapen dan de anderen. Iets waardoor ik hem goed in de gaten ben gaan houden.
    Ik wachtte even tot Alicia klaar was met het indoen van een vlecht. "We kunnen gaan, als je wilt." Had ze geuit nog geen seconde nadat ze klaar was en ik knikte.
    Zonder nog iets te zeggen draaide ik me om, maar ik had de voetstappen achter me al gehoord.. Voetstappen die niet van Alicia afkomstig waren.
    "Hey Wick, hey Alicia."
    Ik draaide me weer om en zag Ravelyn naar ons toelopen waarbij ze me recht aankeek. "Een van de Pertyons is ziek, die is bij het verblijf van zieke dieren, Lopende neus, eet wel. Heeft het constant koud. Ik maak het eerste deel van mijn ronde af en ga dan weer kijken bij haar." De woorden leken uit haar mond te stromen als een boek waar de letters uitstroomden. Gelukkig was mijn geheugen uitmuntend en had ik alles opgevangen. "Bedankt voor de melding, ik zal er straks zeker bij langs gaan." Maar ze nam daarna al snel afscheid onder het motto dat ze haar tweede ronde af ging maken en liep weg, waarbij haar opverende rode haar nog tot in de verte te zien was.
    "Oké, zullen we?" Het was eigenlijk niet echt een vraag terwijl ik me nogmaals omdraaide en naar de uitgang van de volière begon te lopen. Eenmaal buiten schroefde ik mijn loopsnelheid op. We liepen achter op schema. Misschien was het toch beter geweest om alleen naar de Selkie en de Hippocampus te gaan kijken.
    Maar ik wilde medewerkers ook geen kans op leermogelijkheden onthouden.
    Het was een stukje lopen, het marine gedeelte zit voornamelijk in het midden van het park, maar ik had de hippocampus met hulp verplaatst naar een wat afgelegener meertje waar ze in alle rust kan zwemmen. Met mijn sleutel maakte ik de deur van het gebouw open en hield hem open voor Alicia. "Ga maar vast naar binnen en pak een emmer met zeewier. Kom dan naar het waterbassin." Ik trok de deur achter me dicht en draaide me weer om zodat ik hem op slot kon doen. Ik haalde mijn toverstok tevoorschijn. "Colloportus". De deur heeft namelijk geen slot aan de binnenkant, dus moest het maar op deze manier. Zodra dat gebeurd was liep ik richting het water bassin. De Hippocampus zwem langzaam rond. Ik stroopte mijn broekspijpen op en ging op de rand zitten waarbij mijn voeten in het water kwamen. "Kom eens hier meid." Zachtjes haalde ik mijn hand door het water heen en niet veel later merkte ik op dat ze naar me toe kwam. Haar neus drukte tegen mijn hand aan terwijl haar normaal helder zeeblauwe ogen nu iets wat troebel naar me opkeken. Ik liet me verder het water in zakken tot ik al trappelend naast haar in het water was. "Laten we eens kijken wat er precies aan de hand is."


    Credendo Vides

    Mairi C. Asim
    24 // muggle // ex-studente Griekse mythologie en toekomstig studente docent Klassieke Talen
    ‘’Pancakes met sinaasappelsap, tafel vier!’’ leest mijn manager ongeduldig op van het bonnetje. Het is ongewoon druk voor een ochtend in het restaurant waar ik werk, zo druk dat iedereen moest bijspringen-- inclusief ik. Normaal gesproken werk ik ‘s ochtends nooit, maar nu kunnen ze elk werkend paar handen goed gebruiken. Ik vermoed dat de drukte te danken is aan het eetcafé aan de overkant van de straat, dat wegens verbouwing gesloten is. Ondanks dat mijn manager haar hoofd zelden koel weet te houden, lijkt ze blij met alle klanten. Ik pak het bord met de pancakes aan door het doorgeefluik en veeg met mijn andere hand een paar zweetdruppels van mijn voorhoofd. De keuken is benauwd, al helemaal nu er zoveel mensen aan het werk zijn.
    Een blik werpend op de klok die aan de muur tussen de twee toiletdeuren in hangt - mijn dienst duurt nog een klein half uurtje - loop ik tussen de tafeltjes door naar de tafel met het nummer vier. In één ademhaal som ik snel nogmaals de bestelling op voor de klant voordat ik hem smakelijk eten wenst. Het werk is herhaaldelijk en soms ietwat eentonig, maar ik weet het uit te houden met mijn vriendelijke collega’s. Bovendien kan ik elk beetje geld op dit moment gebruiken omdat ik achterloop met de huur. Mijn jongere ik zou smekend naar mijn ouders lopen om te vragen of ze het voor één keer voor zouden kunnen schieten, maar die tijd probeer ik achter me te laten. Ik wil aan hun - maar eigenlijk vooral aan mijzelf -- bewijzen dat ik het zonder hulp kan redden. Als een klein kind dat weigert de hand van haar moeder vast te houden tijdens het lopen.
    Het half uurtje gaat vlug voorbij en voordat ik het weet sta ik in de kleine personeelskantine achter de keuken. Mijn knalrode werkshirt contrasteert ietsjes met de donkerblauwe jas die ik er overheen heb getrokken, maar ik schenk er geen verdere aandacht aan: het is toch niet ver lopen naar huis. Als beloning voor dat ik zo plotseling in kon springen vanochtend, heb ik voor de rest van de dag vrij gekregen. Ik moet mezelf dwingen om dit ook echt als vrije tijd te beschouwen en niet als extra uren om aan mijn studie te wijden. Van mijn kamergenoten heb ik vaak genoeg gehoord dat ik met mijn neus uit de boeken moet komen. Ondanks dat ik me tussen de bladzijdes onwijs comfortabel voel, ben ik van plan hun raad te volgen.
    Net als ik mijn kluisje dichtduw, kondigt mijn trillende mobiel een inkomend telefoontje aan. Op het scherm verschijnt Caspar’s naam. Mijn tas half op mijn arm balancerend krijg ik het voor mekaar op de groene knop te drukken.
    ‘’Hoi, hoi,’’ groet ik hem glimlachend door de spreker en friemel tegelijkertijd aan het slot van mijn kluisje-- de sleutel is lichtelijk omgebogen dus kost het meer moeite het op slot te krijgen.


    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 14:54 ]


    Hufflepuffs are particularly good finders.

    Alicia Susan Dragon


    Zonder iets te zeggen draait hij zich om, ik hoor voetstappen, dus draai ik me de andere kant op. "Hey Wick, hey Alicia." Het was Ravalyn. ‘’Hey.’’ Zeg ik terug. Ze kijkt Wick recht in de ogen aan. "Een van de Pertyons is ziek, die is bij het verblijf van zieke dieren, Lopende neus, eet wel. Heeft het constant koud. Ik maak het eerste deel van mijn ronde af en ga dan weer kijken bij haar." Ik kijk naar haar en daarna naar Wick. "Bedankt voor de melding, ik zal er straks zeker bij langs gaan." Daarna loopt ze weg om verder te gaan met haar werk.
    "Oké, zullen we?" Hij draait zich om en loopt naar de uitgang van de volière, ik volg hem. Als we buiten zijn begint hij sneller te lopen, dus ik ook.
    Met zijn sleutel maakt hij de deur van het gebouw open en hij houdt hem open voor mij. "Ga maar vast naar binnen en pak een emmer met zeewier. Kom dan naar het waterbassin."
    ‘’Is goed.’’ Ik doe wat hij zegt en ik loop naar binnen. Ik bak van een stapel emmers er een en ik stop er vervolgens zeewier in, dat vinden ze heel lekker. Ik pak met een hand de emmer vast en ik loop naar de waterbassin. Ik zie dat Wick in het water aan het zwemmen is met de Hippocampus. ‘’Ik heb alles.’’ Ik loop naar hun toe en steek mijn hand naar haar uit. Ik geef haar een aai over haar hoofd, ze is prachtig. ‘’Wat is er met haar aan de hand?’’ Vraag ik aan Wick.

    Caspar 'Cas' Jacob Smith




    na een paar keer overgaan, neemt Mairi op. ’Hoi, hoi,’’ zegt haar stem, die vervormd klinkt door de telefoon. 'Heyo' antwoord ik terug. 'Heb je zin om hier heen te komen en iets te doen?' vraag ik. 'Film kijken, of iets anders' Voor films hebben mijn ouders een kleine bioscoop in huis laten maken. En ze hebben goede contacten, dus films die vaak pas over een paar weken uitkomen heb ik dan al op mijn eigen scherm gezien. ' Of een taart maken of koekjes bakken ofzo' grinnik ik. Ik kan wel koken en bakken, maar hoe dat is met Mairi samen, geen idee. We hebben vaak de grootste lol, dus waarschijnlijk zijn de koekjes of aangebrand, is het deeg al op, of beginnen we elkaar te begooien met meel. Daar zie ik ons in ieder geval voor aan. 'Of heb je zin om over het terrein een rondje te rijden op een van de paarden?' grijns ik. Terwijl ik op haar antwoord wacht, loop ik naar buiten, en kijk naar de honden die in een rotvaart naar mij komen rennen. Verderop hinnikt een van de paarden. Mijn ouders zijn op het moment weg om naar 2 andere paarden te kijken. Een minipaardje, een falabella dacht ik, voor paardenshows en een Lippizaner. Ik loop uit verveling nog maar ens door de stallen heen.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Serena Banes

    Witch//healer at St. Mungo's // 25



    Het was een mooie ochtend vandaag en ik liep door hartje london heen. Mijn 2 kamer appartement ligt op loopafstand van het ziekenhuis en als het een beetje mooi weer was liep ik graag door de straten heen. St Mungo's lag niet zoals het ministery onder de grond van london, maar bevond zich in een oud pakhuis van Purge & Dowse Ltd. Gewoon zichtbaar voor muggles. Al zijn zij er niet van bewust dat het een hospital is, voor hun lijkt het een oud gebouw dat altijd aan het verbouwen is, zoals op het bordje te lezen is. Wat zich voor een etalage met een enkele pop bevindt. Ik stopte voor de vrouwelijke pop met grote wimpers. "Wotcher, Ik kom hier voor mijn werkdag." sprak ik naar de pop. De pop gaf een klein knikje en wenkte met haar vinger. Vervolgens stap ik door het glas van de etalage heen, wat voelt als een koude douche gevolgd door een aangenaam warm gevoel, ben ik verdwenen van de muggle straat en sta ik in de hal van het St. Mungo's. Ik liep door een deur heen naar de personeelskamer om me daar te verkleden in de kenmerkende limoen-groene gewaden, die elke healer hier droeg.Ik liep vervolgens weer door de hal naar de liften toe. Momenteel werkte ik op de 1e verdieping bij de afdeling Creature-Induced Injuries.
    Ik stapte in de lift en zei"1e verdieping". Bij me in de lift kwam een gezinnetje staan. De vader droeg een klein jongetje op zijn schouder, wat zo te zien de draken pokken te pakken had. Ik stapte uit bij de 1e verdieping terwijl ik het gezin gedag zei. Ik liep naar de afdelingshoofd toe Hippocrates Smethwyck om me te melden voor mijn werkdag.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2016 - 17:20 ]