• Haii,

    Ik kom net van de vrouw vandaan die mijn medicijnen voor de tics toeschrijft. Werd even op mijn vingers getikt dat ik 6 kilo ben aangekomen in een half jaar tijd en ik op overgewicht zit.
    Ik heb namelijk bij dit medicijn twee bijwerkingen: De hele dag moe zijn en de hele dag door trek hebben en willen eten. Ook nu weer ligt er een zak chips voor mijn neus.

    Dus opzich bij de bijwerkingen is het al fout gegaan. Van de medicijnen die ik heb uitgeprobeerd is dit het medicijn waar ik het minste last had van bijwerkingen, dus ik wil er wel bij blijven. Alleen, de kilo's moeten er toch wel ook af gaan! En dit is natuurlijk niet alleen de schuld van de bijwerkingen dat ik ben aangekomen. Ík ben de persoon die ernaar gehandeld heeft om mijn lichaam te geven wat het wil terwijl het 't niet nodig heeft. Het is dus wel degelijk mijn eigen schuld. Hoewel ik ook stiekem had gehoopt dat mijn ouders me zouden helpen hierin (want ik had ze al aangegeven dat ik ongezond veel trek heb en eet) maar die eten even graag mee van de zak chips dus dan wordt er toch lekkers in huis gehaald en zitten we te smullen.
    Maar het is niet alleen snoepen dat ik meer doe. Terwijl ik voorheen genoeg had aan twee boterhammen op een dag, eet ik er nu 4 of 5. Waar ik voorheen genoeg had aan één keer opscheppen met avondeten, schep ik nu met gemak twee keer op!

    Kortom, ik eet teveel. Daarbij sport ik niet en dan krijg je al snel dat je zwaarder wordt.

    Ik wil gaan afvallen, maar ben er nog niet geheel over uit hoe ik dit wil gaan aanpakken. Sowieso weer terug iedere dag een uur lopen met de honden. Dat is iets wat ik wel zeker weet. Ook moet ik eens streng voor mezelf worden qua de hoeveelheden dat ik eet.

    Maar hebben jullie toevallig nog meer tips voor me om af te vallen? Het liefste wel zo goedkoop mogelijk though. Geld voor een sportschool bijvoorbeeld heb ik niet. Dus dat geen geld hebben ervoor beperkt al een hele boel. Maar hopelijk zijn er toch nog voldoende opties om zelf af te vallen.

    En wil je mee doen met het afvallen? Kom dan maar op! Zullen we elkaar gaan motiveren in dit topic en elkaar helpen en tips geven? Lijkt me tenminste wel tof om te doen!


    Wie gaat er nog meer gezond doen en afvallen?

    Yolanda - Gibbs - 19
    Wendy - Tetsuya - 18
    Xanthe - Shintarou - 18
    Sarah - Bonafide - 19

    [ bericht aangepast op 22 sep 2016 - 15:08 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik doe mee, hehe. Ik ben nu al bezig met de hoeveelheid dat ik eet drastisch terug te brengen, maar het kost me de nodige moeite helaas :c Iedere tip is daarom welkom c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik doe ook mee :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    De grootste tip die ik kan geven is fruit of groentjes eten als je trek hebt in iets, in plaats van dikmakertjes (zoals chips, Yolanda foei :'D). Op internet vind je super lekkere dingen die snel te maken zijn. Zoals kleine worteltjes en bloemkool met een dipsausje (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Misschien helpt kauwgom ook?


    Mhm?

    @Wendy en Fae
    Willen jullie in de lijst? ^^

    @Bes
    Ja sorry. Chips is lekker. x)
    bloemkool hebben wij nooit in huis though, maar ik kan idd wel even gaan Googlen naar wat lekkere tussendoortjes. ^^

    @Liesje
    Hmm dunno, het valt te proberen natuurlijk. c: Thanks!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik moet ook echt wat gezonder gaan doen maar het lukt gewoon niet. Dus wie weet, met wat teamspirit. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Weinig koolhydraten eten (alles met aardappelen, pasta, brood vermijden - behalve de portie die je nodig hebt), want daarvan verdik je heel snel. Koolhydraten verbranden snel en de rest zet het lichaam om in vet, waar je vervolgens niet meer bij kunt. Terwijl je snel opnieuw honger krijgen zal of zin. Als je veel koolhydraten eet zal je al snel terug nieuw trek hebben. Vezels (groenten) verteren traag en je hebt daarvan niet snel opnieuw dat hongergevoel, waardoor je minder eet. Hou het dus op groenten, vlees, vis tijdens een maaltijd en eet minder aardappelen, friet, pasta, brood...

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 17:49 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Veel drinken. Dat helpt tegen het hongergevoel, want ik heb ergens gelezen dat mensen dorst en honger vaak als hetzelfde ervaren. Daardoor blijven ze eten, terwijl ze eigenlijk gewoon dorst hadden ^^

    Verder is lopen ook echt een goede sport om snel af te vallen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ja, zet mij maar op de lijst c: Dan kom ik er nog minder makkelijk onderuit haha


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik wil niet speciaal afvallen, maar ik ben op dit moment in de helft van een 30 dagen gezond challenge, en dus zoek ik ook voor eten alternatieven.

    Naast een uitgebalanceerd eetpatroon, moet je ook rekening houden met het aantal water dat je drinkt op een dag, om zo je vochtgehalte op peil te houden. De aangeraden hoeveelheid is 1 liter per 40 kg lichaamsgewicht (per dag is dat dan).
    Daarnaast wordt er hier altijd tegen me gezegd dat als je honger hebt, je moet eten. Als je een hongergevoel gaat onderdrukken om later nog meer honger te hebben, ga je ook sneller meer eten dan je lichaam in principe nodig heeft. Mijn patroon ziet er uit als: ontbijt, gezond tussendoortje, middagmaal, gezond tussendoortje en avondmaal en als ik dan echt eens niet kan met nog een tussendoortje.

    Wat eet ik zoal tussendoor dan? Nootjes, yoghurt, opgeklopte platte kaas, fruit (niet te veel bananen als je wil afslanken zegt mijn moeder steeds), groenten, granencrackers met light philadelphia en Herbalife koekjes (although die niet echt een optie zijn voor de anderen onder ons ^^ Voor de rest eet ik ook wel wat eiwitten voor extra spiertjes (zoals mijn moeder het graag zegt).

    Maar ik doe dus graag gezond met je mee!
    EDIT: ik heb ook een app ontdekt die je dagelijks oefeningen voorschoteld, Seven genaamd, heb hem nog niet gebruikt, maar de eerste ronde zijn wat spieroefeningen. Helemaal gratis (in de App store that is) ^^

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 18:03 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Kayla Itsines. Ik wilde zelf graag wat strakker in mijn vel komen, maar ook niet naar sportscholen of de hele dag op komkommer knabbelen. Dus toen vond ik haar en je kunt haar oefeningen gewoon thuis doen (op het lopen na dan, maar dat lukt iedereen, haha). Haar programma duurt 12 weken en het is behoorlijk intensief. Maar wat mij daar het meest van trok was dat ik na twee weken al duidelijk resultaat zag. En na 4 weken nog meer! Toen kwam er een hittegolf en had ik geen zin meer maar het werkt wel. (cat)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik reageer later eventjes op de berichtjes. Ga zo namelijk avondeten en dan naar boogschieten. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar ik houd het niet vol. Gewoon omdat ik dan teveel moet veranderen en teveel moet weglaten. Met alle stress en ellende die ik nu heb, houd ik het gewoon niet vol. Desalniettemin duim ik voor jou! (:


    26 - 02 - '16

    All right, here it comes.

    Ten eerste: hongergevoel door medicijnen is écht kut en lastig te weerstaan.
    Ten tweede: afvallen in theorie is heel simpel. Eet minder dan je verbrand. Ik zal zeggen dat meer verbranden moeilijk is dan minder eten. Je hoeft echt niet perse te sporten om af te vallen, maar elke dag een uur lopen is natuurlijk wel érg goed voor je gezondheid.
    Ten derde: gezond en afvallen is niet hetzelfde. Je kan leven op twinkies en nog afvallen, zolang je maar minder eet dan je verbrand. Het maakt werkelijk waar niet uit of je proteïne eet, koolhydraten of vet. Je lichaam ziet het in eerste instantie als energie en meer niet. Daarnaast komt natuurlijk je gezondheid, zorg ervoor dat je altijd genoeg proteïne eet, daarnaast kies je of je meer vet of koolhydraten wilt.

    Ik weet niet hoe precies je te werk wilt gaan, dus begin ik maar met een basis die de meeste mensen gebruiken.

    Stap één: Bereken je energie benodigdheden voor de dag. Zet activiteitsniveau op weinig tot geen training. Hieruit komt een globaal nummer van calorieën die je moet eten om op precies hetzelfde gewicht te blijven als je nu zit. Voor iedereen is het echter een beetje verschillend, maar daar kom je achter als je dingen uitprobeert. Alles wat je minder eet, zal resulteren in gewichtsverlies.
    Stap twee: Download myfitnesspal op je telefoon of meld je aan via de website. Via deze site kan je precies bijhouden hoeveel je eet. Log alles wat je eet voor een week en vergelijk het nummer met wat je krijgt uit de calculator. Ook door te kijken wat je eet, kan je beter zien wat je precies moet veranderen.
    Stap drie: Stel je myfitnesspal in op afvallen en dan zie je hoeveel je moet eten om af te vallen. Het is aangeraden om niet onder de 1200 te gaan voor vrouwen. Vervolgens moet je ook beslissen hoe je het gaat doen. Verklein je je porties, eet je minder fast food of snacks? Een mindering van frisdrank?

    Wat ik je erg aan kan raden om je hongergevoel minder te maken die je door je medicatie krijgt, is minder koolhydraten en meer vet. Vet zorgt er namelijk voor dat je langer vol zit dan koolhydraten. Van simpele koolhydraten krijg je namelijk last van 'spikes' in je bloedsuiker. Het gaat ineens enorm omhoog, maar zakt even snel weer in wat dat hongergevoel veroorzaakt en de trek naar meer. Vet zorgt ervoor dat je dat niet krijgt en langer verzadigd bent.


    Your make-up is terrible

    Ik wil zelf niet afvallen, ik moest juist aankomen, omdat ik was afgevallen door iets chronisch :'). Ik ben wel bezig met gezonder eten.
    Maar toevallig gaf mijn docent Cardiologie een paar goede tips vandaag, omdat we het over overgewicht hadden :')
    Genoeg blijven eten! Jep, klinkt als een rare tip, maar het is echt zo (cat). Zorg ervoor dat je niet te weinig gaat eten. Als je weinig gaat eten krijg je minder calorieën binnen. In eerste instantie klinkt dit leuk, maar het is het tegenovergestelde. Je stofwisseling gaat erdoor omlaag, omdat het lichaam gemaakt is om energie te bewaren. Je lichaam gaat energie besparen, waardoor de verbranding in je lichaam (dus je stofwisseling) minder wordt. Je verbrandt dat minder en je valt dan minder snel af. Diëten zijn dus niet altijd handig :')
    Ten tweede let goed op wat je eet. Producten met veel (ongezonde) vet en suiker zijn hoog in calorieën, dus iets minder daarvan eten of vervangen kan al veel schelen. Brood, aardappels en vlees kun je gewoon blijven eten, maar let wel op de aantallen. Tussendoortjes zoals een klein koekje, een appel of ander soort fruit moet best kunnen! Het gaat ten slotte om de aantallen. Een 'slecht' tussendoortje is niet erg, als het maar met maten wordt gegeten :Y). Voor tegen de honger zijn vezels een goed optie, zoals volkoren brood en fruit.


    Seasons will change, but I shall remain