• Haii,

    Ik kom net van de vrouw vandaan die mijn medicijnen voor de tics toeschrijft. Werd even op mijn vingers getikt dat ik 6 kilo ben aangekomen in een half jaar tijd en ik op overgewicht zit.
    Ik heb namelijk bij dit medicijn twee bijwerkingen: De hele dag moe zijn en de hele dag door trek hebben en willen eten. Ook nu weer ligt er een zak chips voor mijn neus.

    Dus opzich bij de bijwerkingen is het al fout gegaan. Van de medicijnen die ik heb uitgeprobeerd is dit het medicijn waar ik het minste last had van bijwerkingen, dus ik wil er wel bij blijven. Alleen, de kilo's moeten er toch wel ook af gaan! En dit is natuurlijk niet alleen de schuld van de bijwerkingen dat ik ben aangekomen. Ík ben de persoon die ernaar gehandeld heeft om mijn lichaam te geven wat het wil terwijl het 't niet nodig heeft. Het is dus wel degelijk mijn eigen schuld. Hoewel ik ook stiekem had gehoopt dat mijn ouders me zouden helpen hierin (want ik had ze al aangegeven dat ik ongezond veel trek heb en eet) maar die eten even graag mee van de zak chips dus dan wordt er toch lekkers in huis gehaald en zitten we te smullen.
    Maar het is niet alleen snoepen dat ik meer doe. Terwijl ik voorheen genoeg had aan twee boterhammen op een dag, eet ik er nu 4 of 5. Waar ik voorheen genoeg had aan één keer opscheppen met avondeten, schep ik nu met gemak twee keer op!

    Kortom, ik eet teveel. Daarbij sport ik niet en dan krijg je al snel dat je zwaarder wordt.

    Ik wil gaan afvallen, maar ben er nog niet geheel over uit hoe ik dit wil gaan aanpakken. Sowieso weer terug iedere dag een uur lopen met de honden. Dat is iets wat ik wel zeker weet. Ook moet ik eens streng voor mezelf worden qua de hoeveelheden dat ik eet.

    Maar hebben jullie toevallig nog meer tips voor me om af te vallen? Het liefste wel zo goedkoop mogelijk though. Geld voor een sportschool bijvoorbeeld heb ik niet. Dus dat geen geld hebben ervoor beperkt al een hele boel. Maar hopelijk zijn er toch nog voldoende opties om zelf af te vallen.

    En wil je mee doen met het afvallen? Kom dan maar op! Zullen we elkaar gaan motiveren in dit topic en elkaar helpen en tips geven? Lijkt me tenminste wel tof om te doen!


    Wie gaat er nog meer gezond doen en afvallen?

    Yolanda - Gibbs - 19
    Wendy - Tetsuya - 18
    Xanthe - Shintarou - 18
    Sarah - Bonafide - 19

    [ bericht aangepast op 22 sep 2016 - 15:08 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben samen met een vriendin in maart begonnen met de diëten. Het helpt om dit samen met iemand te doen omdat je dan steun hebt bij die persoon. In het begin is het heel lastig om de koekjes aan de kanten te schuiven. Ik eet ook nog steeds koeken op het werk, maar ik neem nu eerder een ontbijtkoek of een veganbar ipv suikerwafels of dingen gedrenkt in chocolade. Fruit helpt ook. Er zit dan wel suiker in een appel, maar beter een appel dat een suzy wafel.

    Wat voor mij voornamelijk helpt is om meer in porties te eten. Het klinkt ontzettend belachelijk om telkens je porties af te wegen, maar zo leer je wel je eigen hoeveelheid kennen. Ik overat me heel vaak en door nu mijn pasta, rijst, etc. af te wegen heb ik altijd genoeg met wat ik op mijn bord schep. Probeer ook zoveel mogelijk groenten te eten op je bord en iets minder van de rest.

    Water, water en nog eens water. Laat limonade en alcohol aan de kant liggen. Heb je toch eens zin in zoetigheid, gaat dan voor iets zoals tonnisteiner. Daar zit amper suiker in en is ook heel lekker. Vaak denkt je lichaam ook dat je honger hebt, terwijl je in feite gewoon dorst heb.

    Daarnaast ga ik ook gaan zwemmen en gaan lopen. Zoek eveneens een sportbuddy. Ook al sport je niet samen, het feit dat je elkaar motiveert met foto's of berichten over het sporten, zorgt er voor dat je het zelf ook gaat doen. Of stel een doel '2km zwemmen, start to run uitlopen, meedoen met een wedstrijd?' elke motivatie helpt.

    In maart woog ik - kg en nu zit ik op -. Vanaf je het verschil begint te zien, voel je je echt beter in je vel en gaat de rest vanzelf. Ik heb ook nog steeds zwakke momenten. Af en toe eens een fatty Friday mag echt wel hoor, maar probeer dat gewoon te beperken tot een minimum. Een pakje friet heeft dan nog nooit zo goed gesmaakt.

    Mod: gewichten verwijderd.

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 okt 2016 - 1:23 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?