• De stelling van deze week luidt:
    De militaire dienstplicht moet worden ingevoerd zo lang de terreurdreiging aanwezig is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Euhm, nee.
    Geef vooral nog wat extra toegang tot training en wapens, dan komt het helemaal in orde. Sure. Let's do it the American way.
    Dat is al reden genoeg voor mij om het niet eens te zijn, al heb ik nog wel wat argumenten.


    Mhm?

    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.

    Hier ben ik het mee eens.

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    Precies dit dacht ik toen ik de stelling zag. Het moet hun eigen keus blijven.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    Daarbij is de dreiging in Nederland miniemen. Het heeft geen zin om zoveel extra geld uit te geven aan iets wat waarschijnlijk niet hier gaat gebeuren. Nederland werkt niet met angstpolitiek zoals Amerika, dus het heeft ook geen zin.


    Your make-up is terrible

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Onzin. Dienstplicht gaat, vind ik, volledig tegen alle vrijheid in waar we in dit land zoveel waarde aan hechten.


    The universal language of art.

    Eledhel schreef:
    Nope, mensen moeten zelf kiezen of ze het risico willen lopen om te sterven op het slagveld.
    Dat klonk in mijn hoofd veel minder dramatisch. Ik bedoel alleen, ik vind niet dat de regering maar even voor iedereen kan kiezen dat ze mee moeten vechten en waarschijnlijk ook zullen sterven. Dit moet een vrijwillige keuze zijn.


    Helemaal mee eens. Ik vind dienstplicht nog steeds een van de meest bizarre dingen ooit.


    What would Emma do?

    Nee, gewoon nee.
    We leven in een vrij land, met vrije keuzes, dus ook dienst is een eigen keuzen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    De dienstplicht inschakelen voor een stel pubers met gedragsstoornissen?
    Lijkt me een geweldig plan. Laten we meteen een kernkop inschakelen voor een rattenplaag!

    Sorry voor het sarcasme, maar om puur voor terreur dienstplicht inschakelen is zowat het domste wat je kan doen. Om te beginnen is IS zwaar aan het verzwakken en zijn het vooral de zogehete "lone wolfs" die nog hier kwaad aan kunnen richten. Maar voor die alleenwerkers heb je geen leger nodig. Enkel een goed werkend politieapparaat.


    Queer zijn is gewoon alles

    Je betaald al genoeg aan belasting, dat vind ik dienstplicht genoeg.

    Ik snap heel goed waar het vandaan komt. Als er een oorlog uitbreekt in je land, dan is het natuurlijk nogal hypocriet als elke inwoner van dat land zou gaan onderduiken of vluchten. Je wilt niet hebben dat je land in verkeerde handen valt, dus dan is het ook vanzelfsprekend dat je niet massaal de andere kant op rent zodra er iets gebeurt.

    Maar. Als je mensen verplicht in dienst gaat nemen, zal je ze beroven van hun toekomst want ze zullen op dat moment geen studie naar keuze meer kunnen volgen en ontneem je misschien wel een paar jaar uit de belangrijkste jaren van hun leven. Bovendien breng je een complete generatie in levensgevaar. Ook zullen velen van deze niet achter deze beslissing staan en dus niet alles op alles zetten om "het land te beschermen", maar vooral om zichzelf te beschermen - wat natuurlijk meer dan logisch is.

    Ik snap dus wel dat het begrip bestaat, ben het er niet mee eens, maar als het dan echt gebruikt "moet" worden, ben ik wel van mening dat het enkel mag gebeuren als het gaat om een oorlog in je eigen land. En niet één of andere bemoeienis in een land aan de andere kant van de oceaan.

    Nee, dat lijkt me geen goed idee, vooral omdat, wanneer de middelen er zijn en klaarstaan, ik denk dat ze veel sneller tot oorlog over zullen gaan dan wanneer je totaal geen middelen hebt om het te doen. Ik zie mijn papa, mijn broer, mijn latere man liever niet ingezet worden om te gaan vechten en sterven. Als je dat al als het ware hebt klaarstaan, ga je dat echt veel sneller inzetten en ik wil dat niet. Dit zijn mensen hun dierbaren, hun familie en vrienden.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2016 - 18:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Nee, dat lijkt me geen goed idee, vooral omdat, wanneer de middelen er zijn en klaarstaan, ik denk dat men veel sneller tot oorlog over zullen gaan dan wanneer je totaal geen middelen hebt om het te doen. Ik zie mijn papa, mijn broer, mijn latere man liever niet ingezet worden om te gaan vechten en sterven. Als je dat al als het ware hebt klaarstaan, ga je dat echt veel sneller inzetten en ik wil dat niet. Dit zijn mensen hun dierbaren, hun familie en vrienden.

    Voordeel van feminisme is dat vrouwen waarschijnlijk ook wel opgeroepen zullen worden. Nog een reden om tegen te zijn, hahaha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Krolock schreef:
    Je betaald al genoeg aan belasting, dat vind ik dienstplicht genoeg.

    Ik snap heel goed waar het vandaan komt. Als er een oorlog uitbreekt in je land, dan is het natuurlijk nogal hypocriet als elke inwoner van dat land zou gaan onderduiken of vluchten. Je wilt niet hebben dat je land in verkeerde handen valt, dus dan is het ook vanzelfsprekend dat je niet massaal de andere kant op rent zodra er iets gebeurt.

    Maar. Als je mensen verplicht in dienst gaat nemen, zal je ze beroven van hun toekomst want ze zullen op dat moment geen studie naar keuze meer kunnen volgen en ontneem je misschien wel een paar jaar uit de belangrijkste jaren van hun leven. Bovendien breng je een complete generatie in levensgevaar. Ook zullen velen van deze niet achter deze beslissing staan en dus niet alles op alles zetten om "het land te beschermen", maar vooral om zichzelf te beschermen - wat natuurlijk meer dan logisch is.

    Ik snap dus wel dat het begrip bestaat, ben het er niet mee eens, maar als het dan echt gebruikt "moet" worden, ben ik wel van mening dat het enkel mag gebeuren als het gaat om een oorlog in je eigen land. En niet één of andere bemoeienis in een land aan de andere kant van de oceaan.

    Dit. Als er echt iets uitbreekt moet Nederland zichzelf zien te verdedigen, tot nu toe zie ik geen motivatie vanuit de meerderheid (in dit topic dan ), dus vind ik wel dat er iets meer actie moet worden vernomen. Toch is een verplichting tegen de vrijheid, maar daarvoor is ook gevochten toen der tijd. Dit is een echt een dubbelzinnig topic


    Never forget who you are and where you come from