• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Topics:


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:58 ]


    Never grow up, it's a trap.



    Damian Jones
    'Hohohoho.' hij begon te lachen met een wenkbrauw op keek ik hem aan 'Dat,' hij wees aar het spuug op zijn gezicht, ik grinnikte bij die aanblik maar die grinnik verging al gauw. 'Mag ik terugdoen. Alleen..' hij haalde iets uit zijn zak en liet een fljesje aan mij zien langzaam liep ik achteruit. wat was dat? 'Doe ik het met dit.' een zenuwachtig lachje verscheen even. ''Water uit de rivier van der verloren zielen. Ik kan je el uitleggen wat er gebeurd, maar dat is niet zo leuk. Dus.' hij opende het flesje en stond klaar om die naar me toe te gooien, hij hoefde in iedergeval niet uit te leggen wat die water deed want dat wist ik precies... 'Krijg ik een excuses of... wil je mirah achterna wemmen in de rivier der verloren zielen?' heftig schudden ik mijn hoofd en zorgde dat ik op afstand van hem bleef. 'Het spijt me, het spijt me dat ik je in je gezicht spuugde, alsjeblieft gooi dat water niet op mij, ik doe alles voor je als je dat water maar uit me buurt houdt.' oke dat ik alles voor hem zou doen had ik beter niet kunnen zeggen, maar dat was nu te laat, met iets wat angst in mijn ogen keek ik hem aan. 'Echt het spijt me, en ik smeek je om dat water niet te gooien.'

    [center]


    Rumplestiltskin

    Vermoeid keek ik naar Ariel die om de een of andere reden pijn deed met magie zorgde ik ervoor dat die pijn even stopte, 'Gold, je kan je verzetten tegen die stemmen.' ik keek naar Emma emotieloos maar toch weerspiegelen mijn ogen iets van pijn, angst. 'Stemmen?' zei ik zachtjes. ik schudde heftig mijn hoofd.
    'Nee..' ik wende mijn blik naar de grond. 'Nee!' woedend keek ik mijn gevangenen aan. 'Wat zijn jullie aan het doen? jullie gebruiken magie!' woedend deed ik wat stappen naar voren. 'Laat het ophouden!'


    Killian Jones

    'Wacht wat? Emma is hier?' ik knikte. 'Ja, ik heb haar terug gehaald.' ik glimlachte even. 'We moeten ze allebei vinden.' zei ze vastbeslotenen en ik knikte ja dat moesten we inderdaad!' Heb jij enig idee wie de vloek heeft uitgesproken?' ik schudde mijn hoofd en keek haar iets verdrietig aan. 'Nee, maar het zal me niks verbazen als het Rumplestiltskin was of die smerige dochter!' mijn gezicht veranderde al snel in wat vasberadener. 'Kom we hebben geen tijd te verliezen, we moeten ze vinden!'

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Damian begon heftig zijn hoofd te schudden en nam afstand van mij. Een grijns betrad zijn gezicht. 'Het spijt me, het spijt me dat ik je in je gezicht spuugde, alsjeblieft gooi dat water niet op mij, ik doe alles voor je als je dat water maar uit me buurt houdt.' om hem nog banger te maken maak ik een kleine schijnbeweging met het flesje. Ik zag angst in de ogen van deze jongen. Toch niet zo stoer als zijn vader... 'Echt het spijt me, en ik smeek je om dat water niet te gooien.' Ik deed de dop weer op het flesje en liet het verdwijnen. "Maak geen grappen met de goden Jones." Opnieuw bestuurde ik Damian eens goed. "Je wilt alles doen? Dan is het aan jou de keus." Ik liet een grafsteen verschijnen in zijn cel en een bijtel in zijn hand. "Het zit namelijk zo. Ik ben een onderdaan kwijtgeraakt en dat vind ik nooit zo fijn. Dus..." Ik wreef enthousiast in mijn handen. "jij mag mijn nieuwe slaaf worden of iemand neemt jou plaats in, maar moet daarvoor wel naar de onderwereld. Vul maar een naam in."


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]


    Hij maakte een schijnbeweging waardoor ik van schrik weer wat achteruitliep, Hades deed de dop er weer open en liet het flesje verdwijnen ik deed even opgelucht ademhalen. ''Maak geen grappen met de goden Jones.' blijkbaar moet je dat inderdaad niet doen vooral met zo een als Hades. Ik kreeg de kriebels van zijn blik die me bestudeerde. 'Je wilt alles doen? Dan is het aan jou de keus.' zei hij een zenuwachtig lachje kwam even naar boven, en ik knikte, hij liet een grafsteen verschijnen en in bijtel in mijn hand ik keek er even naar en daarna weer naar Hades wat moest ik daar mee? "Het zit namelijk zo. Ik ben een onderdaan kwijtgeraakt en dat vind ik nooit zo fijn. Dus..." hij wreef enthiasiaust in zijn handen. "jij mag mijn nieuwe slaaf worden of iemand neemt jou plaats in, maar moet daarvoor wel naar de onderwereld. Vul maar een naam in." Ik keek hem weer even argwanend aan maar hurtke daarna voor de grafsteen, ik onderzocht de steen even en daarna keek ik naar Hades. 'Ik zal nooit iemand mijn plaats in laten nemen..' ik zuchtte even en deed even een schietgebedje, hopelijk zal mijn vader en de andere mij vinden en redden, toen begon ik mijn naam in de grafsteen te bijtelen.

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Damian liep als schrik achteruit na mijn schijnbeweging waar ik om moest lachen. Ik zag dat Damian twijfelde met de grafsteen. Hij hurkte neer bij de steen en leek hem te onderzoeken. 'Ik zal nooit iemand mijn plaats in laten nemen..' Ik begon te lachen toen ik zag dat hij zijn naam in de grafsteen wilde kerven, maar voordat zijn volledige naam erin stond, liet ik de grafsteen verdwijnen. "ik heb nooit gezegd dat jij naar de onderwereld moest Damian." lachte ik. Ik nam plaats aan een luxe draaistoel, die ik voor zijn cel had gezet. "Een slaafje als jij moet natuurlijk wel in Storybrooke blijven. Ik ben immers ook hier. Als je bijvoorbeeld..." ik dacht even na. "Lerory had opgeschreven had ik hem met alle plezier naar Underbrooke gestuurd, maar jij..." Ik schudde lachend mijn hoofd. "Ik heb plannen met jou, maar ik moet er eerst even voor zorgen dat je wel naar mij voortaan luistert." Ik pak weer mijn wijnglas en begon er uit te drinken. "Laten we dit afspreken. Elke keer wanneer jij niet luistert," ik fronste een paar keer met mijn wenkbrauwen. "mag ik een inwoner van Storybrooke meenemen naar de onderwereld. Bijvoorbeeld, je vader. Dus zal je luisteren? ik ben namelijk niet zo van harten eruit rukken enzo. Mensen moeten mij vrijwillig helpen."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes


    'Nee!' woedend keek ik ons aan, wat nu weer!? 'Wat zijn jullie aan het doen? jullie gebruiken magie! Laat het ophouden!' ik doe een stapje naar voren,
    "Mensen, is iedereen het erover eens dat hij echt helemaal gek word!?" vraag ik aan mijn medecelmaatjes, "Zometeen zakt hij nog door de grond van woedde of trekt hij zichzelf door midden!" grap ik en kijk hem spottend aan.



    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    The Dark One zei nog iets wat ik niet verstond en binnen een paar tellen stond ik in Storybrooke. "Verdomme..." vloek ik, waar moet ik nu heen?! Anders ga ik kijken hoe het met de winkel is, misschien wel belangrijk... Langzaam loop ik richting de winkel, ik hoop dat ik goed loop want ik ben hier lang niet meer geweest. Zou Elsa nou dood zijn of leeft ze nog? Is de winkel dood of leeft het nog? Allemaal vragen, ik zal er zo achterkomen. Ik knik even naar Killian Jones en Elsa. Na 2 meter blijf ik geschrokken staan, Elsa... Wacht, ze leeft nog!? Ik draai me langzaam om en kijk de twee aan. Als Elsa leeft dan verteld ze alles aan Killian en als hij alles weet dan ben ik de sjaak want ik sta hier... Of ze weet het allemaal niet of... Ach maakt niet uit. Ik doe alsof ik op een poster kijk die op een huis is geplakt maar eigenlijk probeer ik mee te luisteren wat ze zeggen of doen. Misschien moet ik zo wel rennen voor mijn leven...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    [center]


    Hij begon te lachen en ineens verdween de grafsteen ik stond op en keek hem aan. 'ik heb nooit gezegd dat jij naar de onderwereld moest Damian." lachte hij, niet begrijpend keek ik hem aan, wat moest hij dan van mij? "Een slaafje als jij moet natuurlijk wel in Storybrooke blijven. Ik ben immers ook hier. Als je bijvoorbeeld..." hij dachtt even na. "Lerory had opgeschreven had ik hem met alle plezier naar Underbrooke gestuurd, maar jij..." hij schudde lachend zijn hoofd ik liep naar de tralies en keek hem aan. 'Ik heb plannen met jou, maar ik moet eerst even voor zorgen dat je wel naar mij voortaan luistert.' hij pakte zijn wijnglas en begon te drinken "Laten we dit afspreken. Elke keer wanneer jij niet luistert," hij fronste met zijn wenkbrouwen, hij werkte me echt op mijn zenuwen moet hij nou echt elke keer stoppen met praten. 'Mag ik een inwoner van Storybrooke meenemen naar de onderwereld. Bijvoorbeeld, je vader. Dus zal je luisteren? ik ben namelijk niet zo van harten eruit rukken enzo. Mensen moeten mij vrijwillig helpen.' ik zuchtte en wende mijn blik even naar de grond een lange tijd dacht ik na waarna ik vastberaden naar Hades keek. 'Goed ik zal naar je luisteren....'

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Het meisje naast ons dat blijkbaar Ariël heet doe een stapje naar achter en houd nu de andere tralies vast zodat ze naar ons kan kijken, "Wat is er met hem?" vraagt ze. Zwijgend staar ik haar aan, niet van plan antwoord te geven. Plotseling stort ze half in en een kleine gil slaak komt uit haar mond, met behulp van de tralies komt ze langzaam weer omhoog en blijft ze staan. Half vermakelijk, half verbaast had ik toegekeken. Alles leek weer goed te gaan dus ik richtte mij weer naar Emma en Graham. 'Gold, je kan je verzetten tegen die stemmen.' Emma richtte zich tot mij. 'Goed gedaan.' fluisterde ze zachtjes waarna ze neerhurkt bij Graham. 'Wat bezield jou in hemelsnaam? Was één keer doodgaan niet genoeg?' vroeg ze kwaad, ik hield mij in maar ik stond volledig aan haar kant. 'Sorry,' zei ze snel tegen ons waarna ze weer terug naar de tralies liep om Rumplestiltskin in de gaten te houden. Ik gaf Graham een waarschuwende blik, Emma en ik hadden het onder controle. Hij moest nu niet alles gaan verpesten met zijn zelfopoffering. Ik ging naast Emma staan, kijkend naar Rumplestiltskin hoe dit zou gaan verlopen. Hij keek naar Emma maar dit keer liet zijn blik angst zien, al was het maar een vleugje, voor mij was het genoeg.. 'Stemmen?' zei hij zachtjes. Hij schudde heftig zijn hoofd. 'Nee..' Hij wende zijn blik naar de grond. 'Nee!' woedend keek hij ons aan. 'Wat zijn jullie aan het doen? jullie gebruiken magie!' woedend deed hij wat stappen naar voren. 'Laat het ophouden!' Ik begon te grinniken. "Maar Rumple, we hebben geen magie." Ik wees naar de band om mijn pols. "Deze heb je ons zelf omgedaan." Ik liep wat dichter naar de tralies, zodat ik recht tegen over hem stond. "Dit doe jezelf Rumplestiltskin, mr. Gold, Dark One, Rumple" Ik somde al zijn persoonlijkheden op. "Je hebt jezelf niet meer in de hand." een harde lach kwam uit mijn mond.


    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Hook knikte. 'Ja, ik heb haar terug gehaald.' hij glimlachte even. Hij schudde zijn hoofd op de vraag of hij wist wie de vloek had uitgesproken en keek mij iets verdrietig aan. 'Nee, maar het zal me niks verbazen als het Rumplestiltskin was of die smerige dochter!' zijn gezicht veranderde al snel in wat vasberadener. 'Kom we hebben geen tijd te verliezen, we moeten ze vinden!' Ik knikte. Ik had gedacht dat Gold een goed mens was geworden, maar blijkbaar was er niets van waar. Die vervloeking op mij had een meisje als Jo nooit kunnen uitvoeren, dit was het werk van een krachtige tovenaar. "Heb jij een manier waarop we Emma kunnen vinden? Als ze in de problemen zit ben ik bang dat Quinn daar ook is." Ik moest snel lopen om het tempo van Hook bij te houden. Een meisje met blonde haren liep voorbij en knikte naar ons. Ik hield mij er niet zo bezig, aangezien mijn hoofd vol vragen zat. Pas na een tijdje dringt het mij door, met een ruk draaide ik mij om. "Jij," riep ik woedend. Er verscheen een ijspegel in mijn hand welke ik in de richtig van Jo smeet. Hij miste net haar hoofd en belande in de poster. Dreigend liep ik op haar af en drukte haar tegen de muur. "Waar is Quinn? Wat hebben jij en je vader gedaan?" schreeuwde ik.


    When you believe your dreams come true

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham&Rumplestiltskin — Outfit

    Rumplestiltskin zijn blik ging naar mi toe. Geen lach of enge grijns ditmaal op zijn gezicht. Nee, ik zag overduidelijk nagst in zijn ogen, maar opeens leek die angst weg te zijn. Had ik het wel goed gezien? 'Stemmen?' zei hij zachtjes. Hij schudde heftig zijn hoofd. 'Nee..' Hij wende zijn blik naar de grond. 'Nee!' woedend keek hij ons aan. 'Wat zijn jullie aan het doen? jullie gebruiken magie!' woedend deed hij wat stappen naar voren. 'Laat het ophouden!' Ik deed een stap naar achter. Een Dark One kon altijd vanuit het niets reageren. Een stap naar achter hielp natuurlijk niet, vanwege zijn magie, maar toch gaf het mij wat meer veiligheid. Ik hoorde opeens Regina grinniken. Wat was zij van plan? "Maar Rumple, we hebben geen magie." Ze wees naar de band om haar pols. Ik bestudeerde die van mij ook. "Deze heb je ons zelf omgedaan." Regina liep dichter naar de tralies toe. Ze was met vuur aan het spelen. "Dit doe jezelf Rumplestiltskin, mr. Gold, Dark One, Rumple. Je hebt jezelf niet meer in de hand." een harde lach kwam uit haar mond. Ik trok Regina weg bi jde tralies. 'Ben je gek geworden? Hij is nu in gevecht met zichzelf, maar niet voor lang Regina. Hij kan je zo wat aandoen of,' Ik keek haar met een ernstige blik aan. 'Quinn. Let nu op je woorden Regina.' waarschuwde ik haar.

    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Ik hoor gemompel tussen Regina, Ariël, Emma en Gold, maar ik kan er niks van volgen. Ik probeer mijn ogen open te houden, maar dat valt me zeer zwaar. Langzaam voel ik hoe ik wegdoezel en alles zwart word voor mijn ogen.



    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Een zucht ontsnapte uit Damians mond, wat mij vreugde bracht. Zijn blik ging naar de grond en het bleef een tijdje stil . "Tik Tok." zei ik zachtjes. 'Goed ik zal naar je luisteren....' klonk het vervolgens. "Top, maar..." ik liep even weg en haalde vanuit de andere kamer de blauwe fee. "Ik wil toch even laten zien wat er gebeurd." De blauwe fee viel neer op haar knieën en begon te smeken of ik haar wilde sparen. "Heerlijk, als God liggen de mensen altijd aan je voeten." ik liet het flesje wat ik op Damian wilde gooien weer verschijnen en goot de inhoud over de blauwe fee heen. Langzaam smolt ze in een plas water. Uit het water verscheen een groene rook, die het politiebureau uitvloog. Met magie liet ik het plasje water in een potje verschijnen, waarna ik het potje liet verdwijnen. "Dat gebeurd er dus, maar niet met jou vader hoor. Neeeeee. Met hem ben ik meer van plan, maar je kan wat voor mij doen. Breng mij zijn haak." met een duivelse lach keek ik Damian aan.


    Do I look like Mother Teresa?



    Damian Jones
    "Top, maar..." meteen scheef hoofd keek ik hoe Hades even wegliep en later terug kwam met de blauwe fee. 'Nee!' ik pakte de tralies vast en keek de twee aan. 'Ik wil toch even laten zien wat er gebeurd.' De blauwe fee viel neer op haar knieen en begon te smeken. 'Doe haar alsjeblieft niks!' maar ik was al te laat hij goot het inhoud van het flesje over haar heen, langzaam smolt ze, ik keek even weg. ''Dat gebeurd er dus, maar niet met jou vader hoor. Neee. Met hem ben ik meer van plan, maar je kan wat voor mij doen. Breng mij zijn haak." met een duivelse lach keek ik Damian aan.' ik keek hem woedend aan. 'Wat ben jij toch een smerige iemand!' zei ik 'Ik zal zijn Haak naar je toe brengen, als je me hier eruit haalt.' natuurlijk zou ik niet mijn vaders echte Haak brengen ik zou naar de haven gaan en een andere die precies hetzelfde leek pakken, wat moest hij er uberhaupt mee?

    [center]


    Rumplestiltskin

    Ik hoorde verschillende dingen van de Blonde en Regina, maar ik negeerde ik zei niks terug een schreeuw kwam even uit mijn mond toen er een helse pijnscheut door mijn lichaam ging ik viel op mijn knieeen en pakte mijn hoofd vast toen er ook daar een helse pijn doorging, niet zo pijn als een hoofdpijn dat je wel eens hebt, nee het deed zo pijn alsof het leek dat mijn schedel door midden splijten, mijn oogkleur ging van Blauw, naar Amber naar Zwart boven hoorde ik dingen vallen, de toortsen in de kerkers flakkerde, deuren sloegen dicht, de grond schudde hevig en beelde van alle dingen die ik heb gedaan schoten door mijn hoofd, maar eentje, een herinnering brak mijn hart een vrouw die ik me herinnerde als Belle, een intelligente en mooie vrouw lag op de grond haar gouden jurk was doordrenkt met bloed net als haar pols en hand die op haar buik lag en net zoals haar bleke huid, haar ogen waren gesloten. Ik liet de bebloede mes vallen en zelf viel ik op mijn knieeen, verdrietig kijkend naar Belle, geen idee hebbend wat ik heb gedaan mijn gezicht en mijn kleren zaten onder het bloed maar dat boeide me op dit moment niet, ik was terug in de werkelijkheid mijn ogen schoten op en neer alsof ik bang ergens voor was, en ineens begon ik te schreeuwen. 'Ik ben een monster!' schreeuwde ik, 'Wat heb ik gedaan? het spijt me Belle.' haar naam sprak ik zacht en liefdevol uit mijn ziel, mijn geest was gevuld met haat en woede, maar door die ene herinnering mengde nu ook verdriet en pijn zich er tussen. Een harde windvlaag en wat harde knallen ik keek naar de cel en zag dat de gevangenen tegen de muur aan geblaasd waren, echter zien ze er wel ongedeerd uit. De grond begon nog heftiger te trillen, buiten klonk er onweer zwarte mist kwam om mij heen en ik vescheen buiten mijn landhuis net uit het mist, de onweer ging en maakte plaats voor blixem maar al gauw werd de blixem weer vervangen door sneeuw en ijs, het werd ineens kouder maar toch verscheen de zon al gauw en liet de sneeuw verdwijnen dit duurde de heletijd dat de elementen, de seizoenen zich snel achter elkaar volgde, om de zoveel tijd kwamen er aardbevingen, kleine tornados en hevige windstoten en dit allemaal omdat ik mijn magie niet meer onder controle had, omdat ik pijn had...weer zwarte mist kwam om mij heen en ik verscheen op de plek waar Regina Maleficent als draak ooit gevangen hield.


    Killian Jones
    Jo was ons voorbij gelopen ik wilde haar geen aandacht gunnen maar Elsa dacht daar blijkbaar anders over. 'Jij,' riep ze woedend. Elsa liet een ijsspegel verschijnen. 'O foute boel.' zei ik zachtjes, dreigend liep ze op Jo af en drukte haar tegen de ''Waar is Quinn? Wat hebben jij en je vader gedaan?" schreeuwde ze, ik pakte zachtjes Elsa schouder vast. 'Elsa hier mee schiet je niks mee op, ik snap dat je zorgen maakt om Quinn, ik maak me ook zorgen om Damian en Emma.' ik glimlachte vriendelijk naar haar en keek dan naar Jo. 'Maar we zouden wel graag willen weten waar jou vader onze vrienden vast houdt.'

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    "Jij," riep ze woedend waardoor ik haar aankeek. Er verscheen een ijspegel in haar hand, ik knipper even en zie dat hij naast me beland is, die was dus gemikt op mijn hoofd. Dreigend liep ze op me af, ik kijk haar grijnzend aan wanneer ze me tegen de muur aan duwt. "Waar is Quinn? Wat hebben jij en je vader gedaan?" geweldig dit, ze is woest, ze mist haar vriendin, "Ooh mis je je vriendin?" vraag ik overdreven lief, "Logisch want je hebt verder niemand...." ik kijk haar spottend aan totdat Hook ineens naar ons toekomt en pakt haar schouder, ja als je dan toch haar schouder vastpakt dan kan je haar net zo goed weg duwen bij mij weg maar nee hoor! 'Elsa hier mee schiet je niks mee op, ik snap dat je zorgen maakt om Quinn, ik maak me ook zorgen om Damian en Emma.' Oh geweldig, sentimenteel gedoe.... 'Maar we zouden wel graag willen weten waar jou vader onze vrienden vast houdt...." zegt hij tegen mij, ik schiet in de lach, "En je denkt serieus dat ik dat ga vertellen?" ik kijk hem spottend aan, "Wie denk je wel dat ik ben? De zus van Henry ofzo?" ik kijk beide spottend aan, "Sukkels...." mompel ik net nog dat ze het konden horen.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Emma trok mij weg bij de tralies. 'Ben je gek geworden? Hij is nu in gevecht met zichzelf, maar niet voor lang Regina. Hij kan je zo wat aandoen of,' Ze keek mij met een ernstige blik aan. 'Quinn. Let nu op je woorden Regina.' waarschuwde ze mij. Bij die laatste woorden slikte ik toch even, ik wilde niet dat hij Quinn iets aan zou doen. Toch keek ik Emma lichtelijk geïrriteerd aan, "Iemand moet toch iets doen," beet ik haar toe. "Ik probeer tot hem door te dringen en zo te zien lukt dat aardig." Ik draaide mij weer half richting Rumplestiltskin. Er kwam een schreeuw uit zijn mond en hij viel op zijn knieeen en pakte zijn hoofd vast. Hij leek erg veel pijn te hebben, geïnteresseerd keek ik toe. De toortsen in de kerkers flakkerde, deuren sloegen dicht, de grond schudde hevig. "Dit wordt nog eens interessant," mompelde ik. Ik was dan wel het goede pad opgegaan, ik kon nog wel van al dit duistere gebeuren genieten. Het bleef even stil, maar plotseling begon Rumplestiltskin weer te schreeuwen. 'Ik ben een monster!' schreeuwde hij, 'Wat heb ik gedaan? het spijt me Belle.' haar naam sprak hij zacht en liefdevol uit. Mijn ogen glunderden. Het had inderdaad effect gehad, hij begon weer dingen te herinneren. Ook al had ik geen idee wat er met Belle was gebeurd. Zijn emoties leken uit een te spatten wat terug te zien was in zijn magie gebruik. Een harde windvlaag en wat harde knallen ging door de celgang heen. Echter was het zo heftig dat wij allemaal tegen de achterwand van de cel werden geblazen. Rumplestiltskin keek naar onze cel hij leek even te checken of we ongedeerd waren. Ik krabbelde overeind maar moest mij direct weer vasthouden aan de spijlen van de tralies. De grond begon nog heftiger te trillen, buiten klonk er onweer. Zwarte mist kwam om Rumplestiltskin heen en hij verdween. "Er is in ieder geval iets veranderd," schreeuwde ik sarcastisch naar Emma om over het geluid van de donder heen te komen.


    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Jo keek mij grijnzend aan en lijkt totaal niet onder de indruk te zijn van mij. "Ooh mis je je vriendin?" vraagt ze overdreven lief, "Logisch want je hebt verder niemand...." Auw, die opmerking komt hard aan, waardoor ik mijn grip iets losser laat. Maar het maakt mijn woede ook nog erger, helemaal als ze mi spottend aan kijkt. Plotseling voel ik een hand die mijn schouder vastpakt, het is Hook. In eerste instantie wil ik mij lostrekken, maar ik begrijp ook wel dat dit erg kinderachtig is. 'Elsa hier mee schiet je niks mee op, ik snap dat je zorgen maakt om Quinn, ik maak me ook zorgen om Damian en Emma. Maar we zouden wel graag willen weten waar jou vader onze vrienden vast houdt...." zegt hij tegen Jo, zij schiet in de lach, "En je denkt serieus dat ik dat ga vertellen?" Ook hem kijkt ze spottend aan, "Wie denk je wel dat ik ben? De zus van Henry ofzo?" Ze kijkt ons beide spottend aan, "Sukkels...." mompelt ze zachtjes maar hoorbaar. Verwijtend kijk ik Hook aan. "Je laat je gewoon uitlachen door iemand zoals zij?" Ik liet Jo los en deed een stapje naar achteren. "Goed, dan vertel je het niet. Ik vind ze toch wel." zei ik vastbesloten. Vervolgens draaide ik mij om, "Kom Hook, ik wil mijn tijd niet aan dat kind verspillen."


    When you believe your dreams come true

    Killian Jones
    Jo schoot in de lach verontwaardigd keek ik haar aan. 'En je denkt serieus dat ik dat ga vertellen?'
    'Wie denk je wel dat ik ben? De zus van Henry ofzo?' ze keek ons spottend aan, oke nu maakt ze me kwaad. 'Sukkels.' hoorde ik haar mompelen "Je laat je gewoon uitlachen door iemand zoals zij?" Elsa had gelijk dit moet ik niet zomaar toe laten "Goed, dan vertel je het niet. Ik vind ze toch wel." Zei Elsa vastbesloten ze draaide zich om "Kom Hook, ik wil mijn tijd niet aan dat kind verspillen." voordat ik me omdraaide kwam ik me mijn hoofd dichterbij Jo. 'Jij ben de dochter van Rumplestiltskin, jij bent een psychopaat.' ik grijnsde draaide me om bedacht me net en draaide me snel weer terug waar ik gelijk haar een klap in haar gezicht gaf, weer draaide ik me om en volgde ik Elsa. 'Weg wezen!' zei ik snel.

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    "Je laat je gewoon uitlachen door iemand zoals zij?" ze liet me los waardoor ik een klein stapje naar voren deed, langzaam komt er een grijns op mijn gezicht, klaarblijkelijk doet hij dat dus wel... "Goed, dan vertel je het niet. Ik vind ze toch wel." weer kan ik mijn lachen niet inhouden "Kom Hook, ik wil mijn tijd niet aan dat kind verspillen." ze draait zich om een loopt een stukje naar voren. Opeens is er hoofd dichtbij de mijne waardoor ik weer een stap naar achter doe, 'Jij ben de dochter van Rumplestiltskin, jij bent een psychopaat.' Ik keek Hook niet aan, die deed pijn, alleen omdat ik de dochter van Rumple was, was ik een psychopaat? Auw...
    Gelukkig draaide Hook snel om waardoor hij het gebroken gedeelte niet zo goed in mijn ogen kon merken, in een flits voelde ik een klap ik mijn gezicht, mijn handen schoten er net heen terwijl ik nog steeds levenloos voor me uit stond te staren. Sommige dingen raken je best hard... Hook draaide zich om en liep achter Elsa aan, ik keek ze na, "Je kan lang zoeken..." fluister ik tegen mezelf wat voor hun bedoelt was, "Ze zijn onzichtbaar..." ik laat nog een hard windvlaag hun omver blazen en verdwijn dan in een donkere mist naar mijn vader. Al snel beland ik in de kerkers waar Regina, Emma, Graham en Ariël nog zitten. Ik kijk verward om me heen, waar is hij heen? Ik loop naar de cel van Regina, Graham en Emma, hij zit er niet in ofzo, ik houd de tralies even vast, grijns en loop dan weer achteruit. "Nou hier is hij in ieder geval niet meer..." zeg ik hardop waardoor Ariël nu ook komt kijken, ik had Damian beloofd dat haar niets zou overkomen, ik houd me aan die belofte, het is maar een cel!?
    Ik kijk iedereen een voor een aan en duik dan weer in een zwarte mist die deze keer hopelijk wel mijn vader vind. Ik kom in een grote kamer, denk ik... "Dark One!?" roep ik, "Ben je hier?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham&Rumplestiltskin — Outfit

    Wanneer ik Quinn haar naam zei, merkte ik dat ik Regina's aandacht had getrokken, maar toch zag ik die geïrriteerde blik van Regina. "Iemand moet toch iets doen," beet ze naar me toe. Ik liep een zacht zuchtje uit mijn mond ontsnappen. "Ik probeer tot hem door te dringen en zo te zien lukt dat aardig." Ik wist niet wat het was, maar ik had het gevoel alsof Regina weer aan het terugvallen was naar haar Evil Queen. Ze draaide haar zelf weer half om naar Rumplestiltskin. 'Blijkbaar betekent Quinn toch niet zoveel voor je.' mompel ik zachtjes. Ik wist niet of Regina me kon horen, maar dat kon me niet schelen. Ik schrok toen ik opeens een schreeuw van Rumple's zijn kant hoor komen. Ik keek toe hoe hij op zijn knieën viel en zijn hoofd beet pakte. 'Gold gaat het?' vroeg ik bezorgd. Hij was dan wel The Dark One, maar hij was nog altijd de opa van Henry. De grond begon heftig te schudden en ik hield me gelijk vast aan de tralies. De fakkels in de kerkers begonnen te flikkeren en deuren gingen open en dicht. "Dit wordt nog eens interessant," hoor ik Regina nog mompelen. Vol ongeloof staarde ik Regina aan. Wat was er met haar gebeurd in de tijd dat Henry en ik Storybrooke verlaten hadden en niet alleen wij, ook de sprookjesfiguren zelf. Plots kwam er weer een schreeuw van Rumplestiltskin zijn kant. 'Ik ben een monster!' schreeuwde hij, 'Wat heb ik gedaan? het spijt me Belle.' haar naam sprak hij zacht en liefdevol uit. Belle? Dat betekende dat hij zich dingen begon te herinneren en dat was geen goed teken. Als The Dark One ook die gedachtes kon onthouden zou hij er snel achter komen dat ik The Savior ben. Opeens kwam er een sterke windvlaag. Die had ik niet zien aankomen en mijn greep aan de tralies was verzwakt, waardoor ik net zoals de rest tegen de muur weg geslingerd. Opstaan ging vrij moeilijk, omdat de grond heftiger begon te trillen. Zwarte mist kwam om Rumplestiltskin heen en hij verdween. "Er is in ieder geval iets veranderd," schreeuwde Regina vervolgens sarcastisch naar mij. 'Maar of dit positief is betwijfel ik!' schreeuwde ik terug. 'The Dark One, mag niet de gedachtes van Gold krijgen!' Wanneer Rumplestiltskin een tijdje weg was het schudden gestopt. Plots verscheen er weer een mistwolk en even hoop ik dat het Gold was, maar het was het meisje wat al eerder met gold was meegelopen. "Nou hier is hij in ieder geval niet meer..." zei ze enkel waarna ze verdween. 'Ja, waar is hij wel?' mompel ik lichtelijk geïrriteerd.


    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare