• Puellae, Tracker en ik presenteren: Quizlet's allereerste coverwedstrijd! In deze wedstrijd strijden jullie om de titel van Q's beste covermaker, met elke week nieuwe opdrachten, jurrycommentaren en heel wat gezellige topics.
    We zijn op zoek naar:
    * minimum 15 kandidaten - maximum 25
    We zoeken gemotiveerde users, die zich dus niet na één week uitschrijven. Het is de bedoeling dat je covers maakt met de 'skills' die jij hebt, dus maak je geen zorgen als je niet zo beoefend bent als sommige cover-makers hier op Q. Ook als je een totaal verschillende stijl hebt, kun je je kans wagen. De covers die jullie maken zijn namelijk ook voor echte users hier op Q, dus wie weet valt jouw stijl juist wel in de smaak!

    Deelnemers: - VOL
    - Valkyries
    - Krolock
    - Skrivbar
    - Trivial
    - Approval
    - Gibbs
    - Lizor
    - trasecolare
    - Shocker
    - Bloodborne
    - Stangster
    - Darling
    - BloemetjeR
    - DreamerN
    - Anaklysmos
    - Sidekicks

    * 3 juryleden - VOL
    Ook hier zoeken we naar hetzelfde: gemotiveerde users die niet zomaar uit de wedstrijd stappen. Als je geen ervaring hebt binnen het cover-maken is dat geen probleem, zolang je maar een uitgebreide, goed geformuleerde mening kan vormen.

    - GinnyWeasley8
    - Disneyworld
    - Bismuth

    * users die een cover willen voor hun verhaal - VOL
    Een kleine opmerking: je kunt ons alles zeggen wat je in je cover wilt, maar het kan zijn dat er aan sommige eisen niet voldaan wordt. Het voordeel is wel dat je heel veel verschillende covers zult krijgen.
    Als je mee wil doen vul je het onderstaande lijstje in en stuur je dat naar de drie organisatoren:
    Titel:
    Beschrijving:
    Sfeer:
    Wensen/concreet:
    Faceclaim(s):
    Extra:

    Zoals jullie kunnen zien, zullen de opdrachten komen vanuit andere Q'ers die een cover nodig hebben. Zo maken jullie covers die ook echt gebruikt zullen worden. Er is echter wel een kleine toevoeging: bij elke opdracht leggen wij de nadruk op een ander aspect binnen het cover-maken (bijvoorbeeld dat we expliciet willen dat de titel op een bepaalde plek staat). Zo testen we de vaardigheden die wij denken dat de beste covermakers moeten hebben.
    Voor degenen die willen weten hoe lang het zal duren: we zijn van plan om 6 opdrachten te geven en op het einde een grote finale, waarbij de users van Q mee kunnen stemmen op hun favoriete cover!

    Inleveren/uitstel:
    We zouden graag om de week een opdracht willen geven. Natuurlijk zijn we niet onmenselijk en mag je altijd uitstel vragen. Die uitstel duurt drie dagen. Iedere user krijgt ook één joker om in te zetten. Als je je opdracht niet inlevert en je hebt geen joker ingezet of je hebt deze al gebruikt, krijg je minder punten op de volgende cover die je maakt.
    Je levert je cover in door hem naar naar ieder van de organisatoren te sturen in een pb'tje. Je mag hem ook altijd in dit topic zetten, maar dan willen we nog steeds een mailtje krijgen.

    Prijzen:
    Zoals eerder gezegd, wordt de winnaar gekroond als Q's beste covermaker en mag deze titel dan ook met trots op zijn profiel zetten (met bijpassende foto, die nog in de maak is). De tweede en derde plaats krijgen een plaatsje op onze profielen (of reclame voor jullie coverstore, mochten jullie die hebben). En de eer natuurlijk!

    Regels:
    * De huisregels van Quizlet
    * Als je een joker wilt of uitstel, laat je het op tijd weten
    * Geef naamsveranderingen door, zodat we alles in orde kunnen houden
    * Zeg het gerust als je het niet met een opdracht eens bent. Er is echter geen garantie dat we hem dan gaan veranderen, maar zeker wel bekijken
    * Wees aardig voor elkaar en heb respect voor elkaars werk


    We hopen op een gezellige wedstrijd met heel wat mooie kunstwerkjes. Wij hebben er alvast heel veel zin in, hopelijk jullie ook!

    we hebben toestemming voor deze wedstrijd van Ledecky

    De story


    [ bericht aangepast op 22 okt 2016 - 16:50 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FlREBlRD schreef:
    Is het ook toegestaan om gedetailleerdere informatie te vragen, of is het de kunst van deze informatie iets te maken?


    Dat mag helaas niet, ook niet in pb aan de user in kwestie. Je zal het moeten doen met de info die je gekregen hebt, maar dat zal heus wel lukken! Ik heb er alle vertrouwen in (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    FlREBlRD schreef:
    (...)

    Ik heb zo vaak dat ik dan echt zo een heel leuk idee heb maar dat het in de praktijk echt zo niet werkt :').

    Ik ook, hoor :W
    Ik hoop gewoon stiekem dat het dit keer wel gaat zoals ik in gedachten heb, maar ik vrees er alweer voor want kan niet het juiste vinden van wat ik zoek. Dus ik vrees alweer pech te hebben en te moeten improviseren :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Kleine opmerking: jullie mogen altijd bij de cover zetten waarom je de cover op die manier gemaakt hebt, waarom je die keuzes gemaakt hebt. Helemaal niets mag natuurlijk ook, maar als je jezelf wil verantwoorden is dat geen probleem (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Dat mag helaas niet, ook niet in pb aan de user in kwestie. Je zal het moeten doen met de info die je gekregen hebt, maar dat zal heus wel lukken! Ik heb er alle vertrouwen in (:

    Ah okki ^^, nee ik dacht ik vraag het maar. Anders vraag ik dadelijk echt zo om extra info via gb, en das nogal oneerlijk. Thansk voor het antwoorden (:


    I just caught the wave in your eyes

    Dan ga ik me, - heel brutaal en eigenlijk ook niet wenselijk, wat ik begrijp - toch uitschrijven. Er worden afbeeldingen opgegeven die van het internet af komen en daar is in principe niets mis mee, maar ik wil geen foto's gebruiken waarvoor de fotograaf geen toestemming heeft gegeven. Hoop dat het geen heel groot probleem is om het met een deelnemer minder te doen, maar als mensen bepaalde foto's persé willen voor op de cover, zal je aan mij weinig hebben omdat een goede foto vinden binnen bepaalde eisen, en vervolgens ook nog eens toestemming krijgen, vrij lastig is c;

    Valdis schreef:
    Dan ga ik me, - heel brutaal en eigenlijk ook niet wenselijk, wat ik begrijp - toch uitschrijven. Er worden afbeeldingen opgegeven die van het internet af komen en daar is in principe niets mis mee, maar ik wil geen foto's gebruiken waarvoor de fotograaf geen toestemming heeft gegeven. Hoop dat het geen heel groot probleem is om het met een deelnemer minder te doen, maar als mensen bepaalde foto's persé willen voor op de cover, zal je aan mij weinig hebben omdat een goede foto vinden binnen bepaalde eisen, en vervolgens ook nog eens toestemming krijgen, vrij lastig is c;

    Dit vind ik heel spijtig aangezien dit de enige opdracht is waar jullie foto's bij krijgen, bij al de rest is dat niet het geval. En ik snap het probleem ook niet zo goed, we hebben de foto's gekregen van de inzender dus ik neem aan dat er niets mis mee is ze te gebruiken. Als je geen foto's krijgt, zal je die toch ook van het internet moeten afhalen?
    Maar goed, niks aan te doen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Valdis schreef:
    Dan ga ik me, - heel brutaal en eigenlijk ook niet wenselijk, wat ik begrijp - toch uitschrijven. Er worden afbeeldingen opgegeven die van het internet af komen en daar is in principe niets mis mee, maar ik wil geen foto's gebruiken waarvoor de fotograaf geen toestemming heeft gegeven. Hoop dat het geen heel groot probleem is om het met een deelnemer minder te doen, maar als mensen bepaalde foto's persé willen voor op de cover, zal je aan mij weinig hebben omdat een goede foto vinden binnen bepaalde eisen, en vervolgens ook nog eens toestemming krijgen, vrij lastig is c;


    Huh maar hoe ga je ooit goede foto's vinden om covers te maken dan? De afbeeldingen staan openbaar op internet, je maakt de cover toch niet voor een commercieel doeleinde?


    how dare you speak of grace

    mt


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Valdis schreef:
    Dan ga ik me, - heel brutaal en eigenlijk ook niet wenselijk, wat ik begrijp - toch uitschrijven. Er worden afbeeldingen opgegeven die van het internet af komen en daar is in principe niets mis mee, maar ik wil geen foto's gebruiken waarvoor de fotograaf geen toestemming heeft gegeven. Hoop dat het geen heel groot probleem is om het met een deelnemer minder te doen, maar als mensen bepaalde foto's persé willen voor op de cover, zal je aan mij weinig hebben omdat een goede foto vinden binnen bepaalde eisen, en vervolgens ook nog eens toestemming krijgen, vrij lastig is c;


    Moralistisch en principieel gezien is dit natuurlijk heel goed, maar hoe doe je dit normaal dan met covers maken? Tenzij er een watermerk op staat, is het meestal okay om foto's te gebruiken van het internet (en dan bedoel ik voornamelijk foto's op tumblr etc). Het is niet alsof we al deze covers laten drukken en verkopen in een boekenwinkel, toch?


    I just caught the wave in your eyes

    FlREBlRD schreef:
    (...)

    Moralistisch en principieel gezien is dit natuurlijk heel goed, maar hoe doe je dit normaal dan met covers maken? Tenzij er een watermerk op staat, is het meestal okay om foto's te gebruiken van het internet (en dan bedoel ik voornamelijk foto's op tumblr etc). Het is niet alsof we al deze covers laten drukken en verkopen in een boekenwinkel, toch?


    In principe kan je hel goed foto's vinden als je een cover wilt maken zonder mensen erop, maar ik had er niet geheel rekening mee gehouden dat er hier mensen zouden gaan zijn die persé die faceclaim op de cover willen. Daarnaast is tekenen ook nog altijd een optie, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. Natuurlijk mijn eigen domme fout waar ik eerder aan had moeten denken, - nu zitten jullie weer met een deelnemer minder - maar ik vind het persoonlijk niet oké om zomaar foto's te bewerken zonder toestemming van een fotograaf, ook al staan die 'zomaar op het internet' en hebben ze geen watermerk.

    Valdis schreef:
    (...)

    In principe kan je hel goed foto's vinden als je een cover wilt maken zonder mensen erop, maar ik had er niet geheel rekening mee gehouden dat er hier mensen zouden gaan zijn die persé die faceclaim op de cover willen. Daarnaast is tekenen ook nog altijd een optie, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. Natuurlijk mijn eigen domme fout waar ik eerder aan had moeten denken, - nu zitten jullie weer met een deelnemer minder - maar ik vind het persoonlijk niet oké om zomaar foto's te bewerken zonder toestemming van een fotograaf, ook al staan die 'zomaar op het internet' en hebben ze geen watermerk.


    Dus jij maakt alleen covers zonder mensen op?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vraagje; ik lees dat je voor de eerste opdracht niet alle afbeeldingen verplicht zijn, maar houdt dat in dat er minimaal 1 of 2 dat wel zijn? Of mag ik zelf gaan zoeken bij de faceclaim als ze niet helemaal uitkomen met wat ik in gedachten heb?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Vraagje; ik lees dat je voor de eerste opdracht niet alle afbeeldingen verplicht zijn, maar houdt dat in dat er minimaal 1 of 2 dat wel zijn? Of mag ik zelf gaan zoeken bij de faceclaim als ze niet helemaal uitkomen met wat ik in gedachten heb?


    Dat is allemaal volledig vrij (: je kiest zelf hoeveel foto's je erin steekt en of je een andere foto van de faceclaim neemt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sorry, ik bekogel jullie echt met vragen, maar hoe wordt de originaliteit van een cover beoordeeld? Als in dat al je covers niet heel erg op elkaar lijken, of dat je cover niet lijkt op die van een andere deelnemer? Of iets anders? ^^


    I just caught the wave in your eyes

    FlREBlRD schreef:
    Sorry, ik bekogel jullie echt met vragen, maar hoe wordt de originaliteit van een cover beoordeeld? Als in dat al je covers niet heel erg op elkaar lijken, of dat je cover niet lijkt op die van een andere deelnemer? Of iets anders? ^^


    Geen probleem haha, ik probeer er zo goed mogelijk antwoord op te geven. En inderdaad, dat jouw cover opvalt in de hoop van andere covers omdat hij origineel is en niet op de andere covers lijkt of omdat je iets gebruikt dat we nog nooit gezien hebben (een regenboog titel bijvoorbeeld, om iets geks te noemen)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien