• (Ik weet niet of dit topic hier goed staat maarja (: )
    Ik heb dus vorig jaar mijn baarmoederhalskankerprikken niet gehaald, dit jaar heb ik nog de laatste kans, want na mijn 15e moet ik er 3 en daar heb ik dus ook geen zin in (;
    Morgen (vrijdag) is het dus zover en nu twijfel ik weer. Moet ik hem nemen of niet? Het is niet zo zeer dat ik bang ben voor de prik, maar ik weet de uiteindelijke risico's niet.
    Ik heb al een site van de GGZ zo'n 10 keer doorgelezen.
    Wat vinden jullie en wat voor ervaringen hebben jullie ervan gehad?
    Dit zijn trouwens mijn argumenten over de prik:

    Voor:
    Je bent beschermd tegen baarmoeder-
    halskanker!!!

    Tegen:
    Het is nog niet duidelijk of er bijwerkingen of iets van zijn
    Het is nog niet duidelijk dat het überhaupt wel werkt
    En ik heb dus echt geen zin om daar spierpijn van te krijgen en mijn toneelles te missen



    Wat denken jullie, want ik weet het echt niet meer! Mijn vriendinnen (behalve 2) hebben de prikken wel al gehad vorig jaar.

    Alvast bedankt! (:

    [ bericht aangepast op 6 okt 2016 - 17:31 ]


    Always remember; you're stronger than you seem,,braver than you believe and smarter than you think.

    Bonafide schreef:
    Ik vind 'je bent toch niet volledig beschermd' zo'n vreemde redenering??? Zoals het er nu op lijkt, heeft de vaccinatie geen negatieve bijwerkingen. Hoeveel moeite is het om op je dertiende dat prikje te halen, als dat je risico op het krijgen van een verschrikkelijke ziekte aanzienlijk vermindert? Nee, de kans is niet groot dat je deze specifieke vorm van baarmoederhalskanker krijgt. De kans is ook niet bepaald groot dat je rode hond nog krijgt in Nederland. Maar waarom het risico lopen?



    i agree

    welke bijwerkingen kunnen jullie dan geven? Uiteindelijk ga je toch nooit zeker weten dat je na al die jaaaaren bv geen kinderen kunt krijgen door precies dat vaccin? Wie weet kan je van nature geen kinderen krijgen

    [ bericht aangepast op 7 okt 2016 - 17:13 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mijn ouders hebben toen der tijd gekozen dat ik de prik niet kreeg.
    Dit omdat het toen net op de markt kwam en het voor hun nog onvoldoende getest was(vooral door het verhaal over softenon)


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Het verbaast me dat zo weinig mensen hem hier genomen hebben trouwens. Ik weet dat bij mij in de klas alle meiden hem gewoon hadden gehaald.


    i put the fun in funeral

    Ik loop nu al een tijdje stage in de medische wereld. En heb er dagelijks mee te maken. En ondanks dat het niet uitgesloten wordt dat je geen baarmoederhalskanker krijgt is het 90% beschermend. Alleen de zeldzaamste vormen van kanker (die vaak ook risicofactoren hebben zoals: veel verschillend bedpartners, onbeschermd seks etc.), is deze vaccinatie nog niet voor beschermd. Maar dat terzijde.

    Waarom zou je het niet doen? Er gaan een hele hoop mensen dood aan deze verschrikkelijke ziekte wat ik dagelijks zie. En die spierpijn is bij de meeste mensen nauwelijks spierpijn te noemen. Dus die reden vind ik dat je bijna weg kan strepen. Maar ik zie de gevolgen van deze ziekte en ik zou dit nooit voorbij laten gaan en mezelf meer kans geven op zoiets afschuwelijks.

    Maar goed dit is geheel jou keuze en jou lichaam!

    Maar als sprekende als iemand die er redelijk wat verstand van heeft zou ik het wel doen.


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Bonafide schreef:
    Het verbaast me dat zo weinig mensen hem hier genomen hebben trouwens. Ik weet dat bij mij in de klas alle meiden hem gewoon hadden gehaald.



    Ja dat verbaast mij eigenlijk ook best wel. Ik kan me in mijn regio bijna niemand bedenken die hem niet heeft gehad.


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Ik heb ze gehad en er nog geen last van gehad. Ik zou het doen , zo weet je later in elk geval dat je er alles aan gedaan hebt :)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk