• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Booker | Nolanverse | Silent Lucidity
    Trivial | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij (waarschijnlijk)
    Skrivbar | ? | ?
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Kil
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 1:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb besloten dat mijn tentamen 2 november toch nog even voor gaat,
    dus mijn kickoff is zo goed als niks.
    Heuj, slecht begin is het dubbele werk. :Y)


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Tracker schreef:
    Wat hopen jullie morgen te halen, als een mooie start? (:


    Ik hoop in ieder geval op de 3K / 4K zodat ik een mooi begin maak (:


    all because i liked a girl

    't ziet er niet bepaald naar uit dat jullie het echt nodig hebben, maar ik wil jullie toch allemaal nog eens extra aanmoedigen. NaNo winnen is weer een stapje dichter zijn bij het worden van JK Rowling.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    't ziet er niet bepaald naar uit dat jullie het echt nodig hebben, maar ik wil jullie toch allemaal nog eens extra aanmoedigen. NaNo winnen is weer een stapje dichter zijn bij het worden van JK Rowling.


    Extra aanmoediging komt altijd van pas! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tracker schreef:
    Wat hopen jullie morgen te halen, als een mooie start? (:


    Minstens 1K zou toch al mooi zijn.


    Wasikowska schreef:
    't ziet er niet bepaald naar uit dat jullie het echt nodig hebben, maar ik wil jullie toch allemaal nog eens extra aanmoedigen. NaNo winnen is weer een stapje dichter zijn bij het worden van JK Rowling.


    Da's mooi (:


    16 - 09 - '17

    Wasikowska schreef:
    't ziet er niet bepaald naar uit dat jullie het echt nodig hebben, maar ik wil jullie toch allemaal nog eens extra aanmoedigen. NaNo winnen is weer een stapje dichter zijn bij het worden van JK Rowling.


    Hihihihi, dit is toch wel een prachtige aanmoediging *O* Ik sluit me er helemaal bij aan, schrijven ya Rowlings, jullie gaan dit halen! :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nu de startline dichterbij kruipt en ik mijn Spotify playlist al maar aan het samenstellen ben, moet ik het toch vragen: Welke liedjes staan sowieso op jullie schrijfplaylist? -Even vraag geherformuleerd, want die was niet helemaal correct Nederlands. Goede start, Laura.-

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 21:47 ]


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    Nu de startline dichterbij kruipt en ik mijn Spotify playlist al maar aan het samenstellen ben, moet ik het toch vragen: Welke liedjes staan sowieso op jullie schrijfplaylist? -Even vraag geherformuleerd, want die was niet helemaal correct Nederlands. Goede start, Laura.-

    Ik luister altijd naar pianomuziek. Yiruma is mijn favoriet, staat ook op spotify!


    I was an angel living in the garden of evil

    haha ik denk dat ik morgen gewoon vroeg opsta want mijn lichaam zegt neh


    i put the fun in funeral

    Ik heb niet echt een streefdoel voor nu.. Ik hoop enkel zoveel mogelijk te schrijven :D
    Ik begin morgen, als het meezit..

    Aan zij die om 12 beginnen, heel veel succes!! Ik wens jullie veel inspiratie en dat je doel gehaald mag worden ;)


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    SergeantBarnes schreef:
    Nu de startline dichterbij kruipt en ik mijn Spotify playlist al maar aan het samenstellen ben, moet ik het toch vragen: Welke liedjes staan sowieso op jullie schrijfplaylist? -Even vraag geherformuleerd, want die was niet helemaal correct Nederlands. Goede start, Laura.-


    Ik heb geen specifieke schrijflijsten, eigenlijk. Op dit moment luister ik een hoop naar Russische pop op Youtube, want daar versta ik toch niets van en dan kan ik niet worden afgeleid door de teksten, haha. Verder heb ik vaak gewoon één nummer eindeloos op repeat staan, maar dat kan echt van alles zijn en wisselt per week, dus ik kan je niet echt helpen wat dat betreft. (krul)

    @ Sarah: Ik snap nooit hoe mensen 's ochtends kunnen schrijven, want dat werkt bij mij echt niet. (no_chears) Verder is dat waarschijnlijk wel een erg verstandig besluit, eigenlijk, dus goede nacht en succes morgen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik luister naar vanalles en uiteindelijk luister ik naar niks omdat mijn in-ear oortjes pijn beginnen te doen lol

    is er nog iemand die zich hopeloos onvoorbereid voelt en toch van plan is om met volle vaart de afgrond in te storten? Dan kunnen we handjes vasthouden namelijk want dat wordt mijn tactiek deze maand


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ohja, Tony -> Tony_Stark


    Deep inside, I've never felt alive

    Wiarda schreef:
    Ik luister naar vanalles en uiteindelijk luister ik naar niks omdat mijn in-ear oortjes pijn beginnen te doen lol

    is er nog iemand die zich hopeloos onvoorbereid voelt en toch van plan is om met volle vaart de afgrond in te storten? Dan kunnen we handjes vasthouden namelijk want dat wordt mijn tactiek deze maand


    Het niveau van mijn voorbereiding, woord voor woord gequoot uit het document: "slechterik blah blah blah oh shit het was nooit mijn bedoeling hem te vermoorden wat moet ik nu blah blah". Maar het is nog veel te vroeg om de hoop op te geven, dus hé, wie weet kunnen we ergens een parachute improviseren. :Y)

    ---

    NOG ZEVENTIEN MINUTEN MENSEN. YAY. (bloos)
    Edit: ZESTIEN, inmiddels. Soms kan ik nog wel tellen. :'D

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 23:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Het niveau van mijn voorbereiding, woord voor woord gequoot uit het document: "slechterik blah blah blah oh shit het was nooit mijn bedoeling hem te vermoorden wat moet ik nu blah blah". Maar het is nog veel te vroeg om de hoop op te geven, dus hé, wie weet kunnen we ergens een parachute improviseren. :Y)

    ---

    NOG ZEVENTIEN MINUTEN MENSEN. YAY. (bloos)
    Edit: ZESTIEN, inmiddels. Soms kan ik nog wel tellen. :'D

    Bij mij is het inmiddels een kwartier *O*
    Ik heb er zin in, maar ik ben heel erg bang dat ik helemaal vast ga lopen op het moment dat ik ga beginnen :W


    Deep inside, I've never felt alive