• Hoi allemaal,

    Ik ben sinds september lid van een studentensportvereniging om daar te trainen. Nu blijkt echter dat dit lidmaatschap veel verplichtingen met zich meebrengt, zoals vergaderingen, waar je zonder goede afmeldingsreden zo een boete aan je broek krijgt. Daarnaast zijn er ook verplichte borrels en een ontgroeningsweekend (waar ik als trainingslid niet aan mee hoef te doen). Echter krijg ik wel rare reacties (in de trant van je kan je plannen beter verzetten en het lijkt me verstandig wel te gaan), omdat ik er niet aan mee ga doen (ik kan er niet tegen om me te laten kleineren, ik wil er toch geen lid worden, dus kan ik dat geld beter in mijn zak houden en ik heb geen zin om zoiets te ondergaan om ergens bij te horen. Bovendien kan ik dus niet), Tevens krijgen de nieuwelingen domme opdrachten om te doen, zoals een opstel schrijven en is er al achter mijn rug over me gepraat omdat ik geen bier drink en niet "doordronk" op een borrel. Ik ben zo het plezier in de sport een beetje verloren en zit er dan ook sterk aan te denken om me per direct af te melden en maar weer bij mijn oude vereniging te gaan trainen, want die mensen zijn wel 'normaal' en daar laten ze je in je waarde. Plus, daar zijn activiteiten vrijblijvend. Echter durf ik niet zo goed. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Hebben jullie advies?


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik zou me echt direct afmelden. Als je al aangeeft dat die andere vereniging veel fijner is, zou ik daar lekker blijven. (;


    Caution first, always.

    Waarom durf je niet zo goed?

    Meld je af. Studentenverenigingen zijn afschuwelijk.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Pfff, klinkt als een sportvereniging die te veel op een studentenvereniging wil lijken :W
    Al die verplichtingen en regeltjes zijn ook helemaal niets voor mij, ik herken het helemaal. Ik zou gewoon aju paraplu tegen die vereniging zeggen en teruggaan naar je oude. Ik neem aan dat je de mensen van je huidige vereniging buiten de vereniging niet veel ziet? Je hoeft je overigens helemaal niet te verantwoorden tegenover hen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat flauw van ze. Ik zou gewoon terug naar je oude vereniging gaan.


    Ik wil een tuin vol egels

    @Skrivbar: Omdat het een beetje als opgeven voelt.

    @Tony: Ja één meisje zie ik wel geregeld (wij zitten samen bij die oude vereniging). Ik heb het er met haar ook over gehad en zij heeft ook hetzelfde, maar zij kan zich er nog een beetje overheen zetten zeg maar. Mij lukt dat totaal niet. Ik ben er nu al helemaal mee bezig, terwijl ik moet leren (vrijdag tentamen), maar kan me gewoon niet concentreren.


    There is nothing more badass than being yourself

    HarrysBum schreef:
    @Skrivbar: Omdat het een beetje als opgeven voelt.

    @Tony: Ja één meisje zie ik wel geregeld (wij zitten samen bij die oude vereniging). Ik heb het er met haar ook over gehad en zij heeft ook hetzelfde, maar zij kan zich er nog een beetje overheen zetten zeg maar. Mij lukt dat totaal niet. Ik ben er nu al helemaal mee bezig, terwijl ik moet leren (vrijdag tentamen), maar kan me gewoon niet concentreren.

    Nou, dan hoef je ze daarna ook niet meer te zien. Ik zou er gewoon mee stoppen. Echt vet vervelend dat je er zo kut door voelt. Ik zou het eigenlijk meteen regelen, dan zit je er in je hoofd niet meer mee. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Waarom ben je bij de vereniging gegaan? Ik had zelf heel erg het gevoel ergens bij te moeen horen etc, maar ben uiteindelijk voor een koor gegaan waar ik bijna niet aan vast zit. Dit doe ik omdat ik zingen leuk vind en voor het sociale aspect. Misschien kan jij ook iets vrijblijvenders zoeken? Die vereniging klinkt als duizend keer prut!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zou ook gewoon weg gaan als ik jou was. Niks is zo vervelend als ergens heen te moeten waar je het niet naar je zin hebt. Je zou inderdaad wat hierboven ook werd gezegd, iets kunnen zoeken wat vrijblijvender is, en waar je dus ook nergens toe verplicht bent, dat scheelt echt een hele hoop.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    GEWOON STOPPEN!
    Het leven is te kort om tegen je zin in bij een studentenvereniging te zitten.
    Er zijn genoeg niet-leuke dingen die wel wel (verplicht) moét, dus lekker terug gaan naar die andere vereniging, zou ik zeggen. :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss