• mensen hun boeken zo omgekeerd op tafel leggen met de pagina's naar beneden, als ze bijvoorbeeld even iets willen gaan halen, en dan zo eens goed op de rug duwen of mensen die de hoeken van bladzijden plooien in plaats van bladwijzers te gebruiken, why? (cat)

    Nog iemand die een hekel heeft aan zulke dingen? (of andere boek-gerelateerde dingen?)


    The soul needs autumn.

    zo herkenbaar ._.
    ik haat het ook als mensen aan hun vinger likken om makkelijker de bladzijde om te slaan, of ezel oortjes in bladzijdes maken ._.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    JA, maar ook aan mensen die een boek lenen en dan gewoon niet merken hoe nieuw je boek er nog uit ziet en dan de rug breken etc. Verschrikkelijk.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Huuhhh ja precies, mijn vader doet dat vaak, hij koopt dan ook wel 20 boeken per maand en tweedehands dus die zien er al niet prachtig uit, maar nog steeds - Oogpijn.

    Zelf ben ik erg netjes op mijn boeken en heb ze zelfs op kleur gesorteerd staan hahaha


    What worries you, masters you.

    JA JA JA. Geen ezelsoren, geen randen in de kaft, geen gevouwen bladzijdes, geen krasjes en ga zo maar door. Mijn boeken zijn me heilig en dat is mijn familie maar al te duidelijk.
    Daarbij ook kaartspellen of andere dingen van bordspellen zoals het briefgeld van Monopoly. Mijn broertje had me gister verteld dat er een kaart is stuk gegaan van Phase 10 (een kaartspel) tijdens oud&nieuw. Ik was niet blij. :')


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Volgens mij ben ik een boekenbarbaar, lol. Ik doe dat met mijn boeken, ik kan niet omgaan met boekenleggers (vraag me niet hoe, maar ik ben ze altijd kwijt als ik verder wil lezen en dan weet ik niet waar ik ben), dus ik maak gebruik van ezelsoren.
    Maar ik leen nooit boeken, dus ik zal het andere tere zieltjes niet aandoen, lol.


    Deep inside, I've never felt alive

    Kuroshitsuji_Me schreef:
    zo herkenbaar ._.
    ik haat het ook als mensen aan hun vinger likken om makkelijker de bladzijde om te slaan, of ezel oortjes in bladzijdes maken ._.
    Argh Dat vind ik nog het meest irritante, als mensen aan hun vinger likken.
    Zo moeilijk is het toch niet om een bladzijde om te slaan zonder kwijl aan een boek te smeren?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Neara schreef:
    (...)Argh Dat vind ik nog het meest irritante, als mensen aan hun vinger likken.
    Zo moeilijk is het toch niet om een bladzijde om te slaan zonder kwijl aan een boek te smeren?


    haha hier moest ik toch even mee lachen, gewoon de manier van uitdrukken, maar je hebt helemaal gelijk!


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    (...)

    haha hier moest ik toch even mee lachen, gewoon de manier van uitdrukken, maar je hebt helemaal gelijk!
    Altijd mooi om te horen dat ik een keer niet de enige ben die mezelf stiekem wel een beetje grappig vindt :')


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Neara schreef:
    (...)Altijd mooi om te horen dat ik een keer niet de enige ben die mezelf stiekem wel een beetje grappig vindt :')


    Hahhahaha same


    look at the stars, look how they shine for you;

    Dit had ik kunnen schrijven. Jij snapt mij gewoon.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat ook echt cringe is, is als de kaft van je paperback gaat splijten


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik vind mensen die boeken hebben afgezworen en alleen nog maar een e-reader gebruiken nog erger. Die dingen zijn alleen toegestaan op vakantie, als je echt niet genoeg ruimte hebt. Er gaat niets boven de geur van een echt boek <3


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Hahaha, aww. Ik weet niet, ik vind dat boekenpuristische wel iets schattigs hebben, maar ik vind het juist leuk om te zien dat er ezelsoren en vouwen en krabbels in een boek zitten. Ik doe het nooit met geleende boeken, maar mijn eigen boeken zijn half gesloopt. :')

    Dus, tja, nee. Ik ben wel pro ezelsoren/aantekeningen in de kantlijn/gebroken ruggen etc, zeker met favoriete boeken, want dat geeft mij een beetje dat "hier wordt duidelijk erg veel van gehouden" vibe, net als versleten knuffels.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik had er altijd een hekel aan dat als ik een boek uitleende aan iemand en ik zag dat wanneer hij/zij mijn boek open deed op een bepaalde pagina, dat die dan mijn boek plat drukte zodat die beter blijft open liggen. Aaargh. :')
    Ezelsoren en krassen zijn ook not done in mijn ogen.

    Het boek onderstebovenleggen kan nog in mijn ogen, zolang je hem maar niet aandrukt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wiarda schreef:
    Hahaha, aww. Ik weet niet, ik vind dat boekenpuristische wel iets schattigs hebben, maar ik vind het juist leuk om te zien dat er ezelsoren en vouwen en krabbels in een boek zitten. Ik doe het nooit met geleende boeken, maar mijn eigen boeken zijn half gesloopt. :')

    Dus, tja, nee. Ik ben wel pro ezelsoren/aantekeningen in de kantlijn/gebroken ruggen etc, zeker met favoriete boeken, want dat geeft mij een beetje dat "hier wordt duidelijk erg veel van gehouden" vibe, net als versleten knuffels.


    Je verwoordt m'n gedachten hier exact. Over m'n beste boeken is koffie gemorst, of zitten er scheuren in de pagina's uit enthousiasme, of ezelsoren uit onvoorzichtigheid omdat ik verder wil lezen en de ruggengraat is al helemaal geribbeld juist omdat er zoveel in gelezen wordt of dat ik het omgekeerd op tafel gelegd heb zodat ik onmiddellijk weer de pagina zou vinden in plaats van te moeten prutsen aan die boekenlegger.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried