• Op de drempel staat armenkruis je stem


    Een exclusieve groep schrijvers en kunstenaars, met hun persoonlijke problemen, de struggles van het onzekere leven van het kunstenaarschap en toestanden tijdens de drukke pulserende dagen van Amsterdam.


    Denk aan de Tachtigers, de Zeventigers en het boek Gimmick! (Joost Zwagerman).



    De groep is een samenkomen van vrienden en kennissen, een gekunstelde manier om terug te grijpen op oude tradities en klassieke kunsten. Met idolen als Kloos en Gorter en tegelijkertijd Van Ostaijen en Mondriaan, proberen zij kunst heruit te vinden.

    Het begon als een romantisch idee van een kunstenares, wat uiteindelijk werd doorgevoerd door idealistische mannen.
    - De groep bestaat uit zowel mannen, als vrouwen. Er zijn echter meer mannen dan vrouwen.
    - De groep bestaat uit kunstenaars, dichters, schrijvers, schilders, fotografen.
    - Het gezamenlijke idee is het terugbrengen van kunst naar een hoger niveau en daarnaast een nieuwe kunst uit te vinden die beter past bij de hedendaagse samenleving.
    - De kunstenaars hebben daarnaast nog uiteenlopende opvattingen en denkwijzen.

    Hoe gaan ze om met elkaar, het vluchtige van de grote stad en de druk van presteren? Hoe combineren ze klassieke vormen en ideeën met vernieuwende kunsten en poëtica? En moeten ze geëngageerd te werk gaan, of juist de kunsten scheiden van de opdracht van de maatschappij?



    In het diepst van mijn gedachten



    VERHAAL
    We volgen puur de groep, hoe ze om gaan met elkaar, met relaties en ruzies, hoe ze omgaan met kunst, met klassieken en vernieuwingen, hoe ze omgaan met de maatschappij, de oorlogen en sociale toestanden.

    RPG
    De RPG begint in een grauw kroegje waar Interkunst één van de bekende kleine performances geeft. Er worden gedichten voorgedragen, stukken uit romans voorgelezen en hun kunst staat tentoongesteld. Er zal een bandje spelen op groezelige gitaren, de tap bier wordt constant gebruikt en in de hoeken vallen stelletjes uit in zoenpartijen. Om de zoveel tijd wordt er een applausje gegeven.

    De leden van Interkunst vinden dit echter niet genoeg. Zij willen grootsheid en bekendheid, zij willen hun kunst verspreiden en daarmee hun ideeën over kunst. De kijk van de samenleving moet veranderen en Interkunst is gebrand om de mensen de ogen te laten openen. Hun maatschappelijke plannen worden verwikkeld in gedichten, doorgeweven in proza en zal uiteindelijk verkondigd worden op grote podia.

    Ze bereiden iets groots voor... Maar hoe groot? Hoe radicaal? En - zijn ze er allemaal zo zeker van?
    Rollen
    Het liefst zie ik je rol binnen een week helemaal ingevuld, als het echt niet anders kan, mag perfectioneren ook nog wel later. De grote lijnen moeten er dan wel al staan.
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Geschiedenis:
    Uiterlijk:
    Beroep: (iedereen in de groep is sowieso een kunstenaar van beroep, dus zet hier wat voor kunstenaar; als ze een bijbaantje hebben vermeld dat dan)
    Levensstijl/denkwijze: (denk aan invulling van de dag/vrije tijd, maar ook aan opvattingen over de groep, de kunst, de maatschappij)
    Kledingstijl:
    Extra:


    Puellae/Ashley - Erik Greij M (26) dichter p. 3
    Bellona - ... M (...) fotograaf p. [fc: Dave Franco]
    Bellona - Reyna Heere V (25) schrijfster p. 3
    AdamSandler - Ruben M schilder/muzikant (25) p. 4
    Beetlejuice - ... M (...) p.
    Homerus - ... V (...) p.
    Cahira/Jennifer - Nerea Willow V (23) fotografe p. 3
    Sophocles/Cato - Violet Whitmore V (22) kunstenares p. 3
    Shireen/Luca - Stella Meyer V (25) schrijfster p. 3
    Daedalus/Amber - Fedde M (21) beeldhouwer p. 5
    riipped - ... M (...) p.
    Kettering/Nina - Luca M (25) muzikant p. 6


    We hebben nu liever mannen dan vrouwen erbij...




    Schrijfwijze
    - Per post minstens 250 woorden*
    - De voertaal is Nederlands (een Engels woord als 'shit' mag)
    - Het liefst in één tijd, die we gezamenlijk afspreken // verleden tijd
    - Eerste of derde persoon mag variëren
    - 16+ mag, het moet wel bijdragen aan het verhaal of het personage
    - Als schrijver of dichter mag je ook stukjes van je werk bijvoegen, of alleen posten (bijvoorbeeld: alleen een gedicht)*
    - Als schilder of beeldende kunstenaar mag je ook afbeeldingen bijvoegen van je werk, of alleen posten.*
    - Out of Character zet je tussen blokhaken, met eerst OOC, in grijs (dus: [OOC: Ik heb zin in taart]).

    * bij het posten van een gedicht of kunstwerk hoeft het bericht niet te voldoen aan de woordenmarge van 250. Ik wil indien dit gedaan wordt, geen gedichten van drie woorden, het moet wel een beetje body en inhoud hebben.


    Extra
    Regels:
    - De huisregels van Quizlet
    - Per post minstens 250 woorden, de voertaal is Nederlands (zie, schrijfwijze)
    - Naamsveranderingen geef je door
    - Er wordt geen ruzie gemaakt
    - Je moet ... heel veel plezier hebben ^^


    Kunstenaars
    Er zijn ook andere kunstvormen, bijvoorbeeld muziek.
    Heb je iets anders in gedachten, laat het even weten.


    Uitbreidende rollen
    Er zijn ook uitbreidende rollen voor de personages. Denk dan aan:
    - leider
    - oprichter
    - spreker
    - ...

    Houd hier rekening mee met het maken van je personage en laat even weten wat je interessant lijkt.


    Tante Annie
    Interkunst heeft als uitvalsbasis een klein groezelig café, met donkere lambrisering aan de muur en rode plavuizen op de vloer. De trotse eigenaresse is tante Annie. s' Winters draagt zij kleurige wollen truien en in de zomer fleurige bloemenshirts. De vrouw is van middelbare leeftijd, kort en gezet, met een hart van goud. Haast moederlijk ontvangt ze de kunstenaars en weet ze hun favoriete drankjes al klaar te hebben staan. Ze heeft altijd een verhaal om te vertellen, soms zelfs met extra foto's op haar smartphone, waar ze nog niet helemaal mee om weet te gaan.
    De kunstenaars zijn hier regelmatig te vinden, met pen en papier, een laptop of enkel een kop koffie of een wijntje. Vaak ontmoeten de leden elkaar ook hier om bepaalde dingen door te spreken, te praten over het komende evenement en om daarna nog een feestje te bouwen (wat zich na twaalf verplaatst naar grote Amsterdamse clubs).



    Beantwoorde vragen
    [...]

    NB
    Dit is mijn eerste RPG die ik zelf opzet, dus als er iets mist of onduidelijk is, laat me dat dan alsjeblieft weten. Ik hoor het graag.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 21:29 ]

    EXTRA

    Onthoud wel dat het Amsterdam is, dat het kunstenaars zijn en dat ze jong zijn. Ze zullen zich dus ook scharen onder de feestende menigte, misschien de soms snuivende mensen en in ieder geval veel bezig zijn met seks.

    Het hoeft er niet alleen maar over te gaan, maar dit kan wel je personage beïnvloeden en misschien wel ervoor zorgen dat ze bepaalde dingen goed vinden, niet goed vinden, doen wat ze eigenlijk niet willen doen etc.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2016 - 21:17 ]

    Ik had in mijn hoofd om de RPG volgende week woensdagavond te starten (rond negen uur). Komt dat uit? Anders wordt het dinsdag of donderdag.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2016 - 22:37 ]

    Puellae schreef:
    Ik had in mijn hoofd om de RPG volgende week woensdagavond te starten (rond negen uur). Komt dat uit? Anders wordt het dinsdag of donderdag.


    Ik vind het prima! Ik moet morgen de hele dag werken, maar ik zal vrijdag mijn mannelijke rol maken en mijn vrouwelijke rol afmaken, aangezien daar eigenlijk alleen nog echt de geschiedenis van staat


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik twijfel of ik mee zou willen doen, vind het onderwerp wel heel tof! Maar op het moment dat jullie willen starten, zit ik vol in m'n tentamens ):


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Kettering schreef:
    Ik twijfel of ik mee zou willen doen, vind het onderwerp wel heel tof! Maar op het moment dat jullie willen starten, zit ik vol in m'n tentamens ):


    Op zich kun je denk ik later altijd nog inspringen denk ik? (:


    how dare you speak of grace

    Kettering schreef:
    Ik twijfel of ik mee zou willen doen, vind het onderwerp wel heel tof! Maar op het moment dat jullie willen starten, zit ik vol in m'n tentamens ):


    Hoe lang heb je tentamens? Later inspringen kan zeker, maar dan heb ik wel graag je rol al.

    Laat het maar weten (:

    Puellae schreef:
    (...)

    Hoe lang heb je tentamens? Later inspringen kan zeker, maar dan heb ik wel graag je rol al.

    Laat het maar weten (:


    T/m volgende week vrijdag! Ik denk overigens wel dat ik een aantal posts zou kunnen plaatsen, maar ik weet niet of het verstandig is. Het risico bestaat dat m'n tentamens minder aandacht krijgen :x Mag ik er nog een dagje over nadenken?


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Kettering schreef:
    (...)

    T/m volgende week vrijdag! Ik denk overigens wel dat ik een aantal posts zou kunnen plaatsen, maar ik weet niet of het verstandig is. Het risico bestaat dat m'n tentamens minder aandacht krijgen :x Mag ik er nog een dagje over nadenken?


    Tuurlijk!
    We beginnen pas woensdagavond, dus je mist niet heel veel? Ik kan het misschien verschuiven naar donderdag, als je dat fijner vindt.

    Ruben Sam Nicolas(?)

    An artist can not fail, it is a success just to be one.




    Naam
    Ruben Sam Nicolas(?) achternaam is nog niet zeker

    Leeftijd
    Vijfentwintig jaar oud.

    Beroep
    Mede-oprichter van het kunstclubje, schildert voor zijn kost en probeert ook wat bij te verdienen als straatartiest.

    Innerlijk
    Perfectionistisch • onverantwoordelijk • open • kent zijn grenzen niet • artistiek/creatief • humoristisch • ongeïnteresseerd in zaken waar hij niks van weet of begrijpt • eigenwijs • onhandig • trouw • communicatief niet erg sterk • jaloers • geduldig

    Ruben is een jongen die al precies wist wat hij wou op jonge leeftijd, hij wou kunstenaar worden en niet zomaar één maar een groot kunstenaar waar mensen naar opkeken. Zijn broer en hij leefde in dezelfde droom waardoor ze na enkele jaren op het idee van het clubje kwamen, iets wat ze allebei puntgaaf leek.
    Ruben is altijd al wat onverantwoorder dan zijn broer geweest en houdt van nieuwe dingen proberen, het uitgaansleven en het vrouwelijk geslacht. Hij vindt het vooral interessant en gooit het graag in zijn schilderijen.
    Ook is de jongen erg eigenwijs en trekt hij graag zijn eigen plan, samenwerken was dan ook een groot ding voor hem geweest maar ze zijn er uit heel en levend uitgekomen. Ruben bemoeit zich enkel niet met de zaken waar hij het niet mee heeft en niet geïnteresseerd in is, dit is soms erg lastig want hij is er veel te gemakzuchtig in en raffelt het altijd zo snel mogelijk af om er niet te lang over te hoeven kraken.
    Ruben is plat gezegd nogal lomp in zijn woordkeuze en denkt niet echt na over zijn acties, dit is waardoor hij vaak over de grens gaat en dat hij intimiderend overkomt. Hij is ook erg open en luidruchtig, hij is in een simpel woord gezegd erg aanwezig– gelukkig is dit niet persé altijd een slecht ding.
    Hij is dus in het algemeen best gezellig en probeert altijd de beste bronnen voor zijn creatie te halen, of dat nou in de bar is of op het strand hij schrijft al zijn ideeën op.
    Ruben heeft op verschillende studies gezeten en was begonnen met een multimedia opleiding maar was al gauw weer gestopt omdat het hem geen hol interesseerde, toen heeft hij gekozen voor een koksopleiding en is op het tweede jaar er halverwege mee gestopt, hierna heeft hij geen opleiding meer opgepakt en is verder gegaan met kunst tegen de wijsheid in van veel mensen.




    Uiterlijk
    –– Middellange, donkerbruine haren.
    –– Donkerbruine ogen.
    –– Lijkt wat jonger dan hij is behalve als hij zijn baardje niet afscheert.
    –– Ongeveer 1,78m.
    –– Stevig gebouwd, niet veel spieren en te lui om naar de sportschool te gaan, al is dat wel zijn voornemen.
    –– Zijn kledingsstijl is erg simpel en trekt uit zijn kast wat lekker zit, wijde wollen truien en geruite bloesjes, vaak pleurt hij ook van alles over elkaar heen en hoopt dat het er goed uit ziet. Als zijn haar niet zit trekt Ruben meestal een beanie er over heen of een simpele cap.
    -– Ruben is niet altijd zo hygiënisch en als hij niet op een date gaat of uit neemt hij geen moeite om deo op te spuiten want hij vindt het chemische troep waardoor hij niet altijd even fris ruikt.
    –– Hij heeft een strakke kaaklijn en mooigevormden wenkbrauwen, hij heeft een wipneusje en meestal een licht stoppelbaardje.


    Levensstijl/denkwijze
    Ruben leeft van dag tot dag en plant nooit wat in, hij gaat graag uit en is graag buiten sinds hij in Amsterdam woont. Tot zover zou hij nooit willen verhuizen en heeft hij het erg naar zijn zin. Ruben vindt de maatschappij maar oneerlijk en gelooft in geen enkele God, wel gelooft hij in buitenaards leven en heeft hij maar weinig vertrouwen in dat hij ooit een vaste relatie zou vinden.
    Geschiedenis
    Extra
    Likes; Kunst, koffie, museums, uitgaan (met alle middelen die daarbij komen), schilderen, misdaadprogramma's en series, bankhangen, gamen, roken, bruno mars, Amsterdam, té dure dingen, koken, warme sokken.
    Dislikes; Discussies, toespraken moeten houden, serieuze gesprekken, kou, winter, Ikea kasten in elkaar zetten, klussen in het algemeen, mensen die zeggen wat je moet doen, mensen die hun zinnen niet afmaken, katten.
    Zijn broer is ... ( het personage van Savannah )



    [ bericht aangepast op 20 okt 2016 - 20:53 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nou, op kledingstijl en extra afgezien staat Stella wel.
    Ik was even lekker losgegaan in mijn lappen tekst met zo veel inspiratie, dus veel leesplezier :')
    Als jullie suggesties hebben voor relaties hoor ik die graag :Y)


    how dare you speak of grace

    I'm sorry, maar ik heb besloten dat ik beter niet mee kan doen ):
    Ik moet verstandig zijn en mij op m'n studie focussen. Ik had mij ookal opgegeven voor een schrijfwedstrijd, en ik ben bang dat ik dit RPG dan niet de aandacht kan geven die het verdient. Dat is voor de anderen ook niet leuk!

    Hopelijk een andere keer! En veel plezier (:


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Kettering schreef:
    I'm sorry, maar ik heb besloten dat ik beter niet mee kan doen ):
    Ik moet verstandig zijn en mij op m'n studie focussen. Ik had mij ookal opgegeven voor een schrijfwedstrijd, en ik ben bang dat ik dit RPG dan niet de aandacht kan geven die het verdient. Dat is voor de anderen ook niet leuk!

    Hopelijk een andere keer! En veel plezier (:


    Geen probleem, heel begrijpelijk!! Veel succes met je tentamens (:

    Mag ik een man?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    DaedaIus schreef:
    Mag ik een man?


    Zeker! Ik ben zo thuis, dan zet ik je erbij (:

    Ik zou wel een rol willen maar heb nog nooit meegedaan aan een RPG dus weet niet of ik het woordaantal zal halen..