• Op de drempel staat armenkruis je stem


    Een exclusieve groep schrijvers en kunstenaars, met hun persoonlijke problemen, de struggles van het onzekere leven van het kunstenaarschap en toestanden tijdens de drukke pulserende dagen van Amsterdam.


    Denk aan de Tachtigers, de Zeventigers en het boek Gimmick! (Joost Zwagerman).



    De groep is een samenkomen van vrienden en kennissen, een gekunstelde manier om terug te grijpen op oude tradities en klassieke kunsten. Met idolen als Kloos en Gorter en tegelijkertijd Van Ostaijen en Mondriaan, proberen zij kunst heruit te vinden.

    Het begon als een romantisch idee van een kunstenares, wat uiteindelijk werd doorgevoerd door idealistische mannen.
    - De groep bestaat uit zowel mannen, als vrouwen. Er zijn echter meer mannen dan vrouwen.
    - De groep bestaat uit kunstenaars, dichters, schrijvers, schilders, fotografen.
    - Het gezamenlijke idee is het terugbrengen van kunst naar een hoger niveau en daarnaast een nieuwe kunst uit te vinden die beter past bij de hedendaagse samenleving.
    - De kunstenaars hebben daarnaast nog uiteenlopende opvattingen en denkwijzen.

    Hoe gaan ze om met elkaar, het vluchtige van de grote stad en de druk van presteren? Hoe combineren ze klassieke vormen en ideeën met vernieuwende kunsten en poëtica? En moeten ze geëngageerd te werk gaan, of juist de kunsten scheiden van de opdracht van de maatschappij?



    In het diepst van mijn gedachten



    VERHAAL
    We volgen puur de groep, hoe ze om gaan met elkaar, met relaties en ruzies, hoe ze omgaan met kunst, met klassieken en vernieuwingen, hoe ze omgaan met de maatschappij, de oorlogen en sociale toestanden.

    RPG
    De RPG begint in een grauw kroegje waar Interkunst één van de bekende kleine performances geeft. Er worden gedichten voorgedragen, stukken uit romans voorgelezen en hun kunst staat tentoongesteld. Er zal een bandje spelen op groezelige gitaren, de tap bier wordt constant gebruikt en in de hoeken vallen stelletjes uit in zoenpartijen. Om de zoveel tijd wordt er een applausje gegeven.

    De leden van Interkunst vinden dit echter niet genoeg. Zij willen grootsheid en bekendheid, zij willen hun kunst verspreiden en daarmee hun ideeën over kunst. De kijk van de samenleving moet veranderen en Interkunst is gebrand om de mensen de ogen te laten openen. Hun maatschappelijke plannen worden verwikkeld in gedichten, doorgeweven in proza en zal uiteindelijk verkondigd worden op grote podia.

    Ze bereiden iets groots voor... Maar hoe groot? Hoe radicaal? En - zijn ze er allemaal zo zeker van?
    Rollen
    Het liefst zie ik je rol binnen een week helemaal ingevuld, als het echt niet anders kan, mag perfectioneren ook nog wel later. De grote lijnen moeten er dan wel al staan.
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Geschiedenis:
    Uiterlijk:
    Beroep: (iedereen in de groep is sowieso een kunstenaar van beroep, dus zet hier wat voor kunstenaar; als ze een bijbaantje hebben vermeld dat dan)
    Levensstijl/denkwijze: (denk aan invulling van de dag/vrije tijd, maar ook aan opvattingen over de groep, de kunst, de maatschappij)
    Kledingstijl:
    Extra:


    Puellae/Ashley - Erik Greij M (26) dichter p. 3
    Bellona - ... M (...) fotograaf p. [fc: Dave Franco]
    Bellona - Reyna Heere V (25) schrijfster p. 3
    AdamSandler - Ruben M schilder/muzikant (25) p. 4
    Beetlejuice - ... M (...) p.
    Homerus - ... V (...) p.
    Cahira/Jennifer - Nerea Willow V (23) fotografe p. 3
    Sophocles/Cato - Violet Whitmore V (22) kunstenares p. 3
    Shireen/Luca - Stella Meyer V (25) schrijfster p. 3
    Daedalus/Amber - Fedde M (21) beeldhouwer p. 5
    riipped - ... M (...) p.
    Kettering/Nina - Luca M (25) muzikant p. 6


    We hebben nu liever mannen dan vrouwen erbij...




    Schrijfwijze
    - Per post minstens 250 woorden*
    - De voertaal is Nederlands (een Engels woord als 'shit' mag)
    - Het liefst in één tijd, die we gezamenlijk afspreken // verleden tijd
    - Eerste of derde persoon mag variëren
    - 16+ mag, het moet wel bijdragen aan het verhaal of het personage
    - Als schrijver of dichter mag je ook stukjes van je werk bijvoegen, of alleen posten (bijvoorbeeld: alleen een gedicht)*
    - Als schilder of beeldende kunstenaar mag je ook afbeeldingen bijvoegen van je werk, of alleen posten.*
    - Out of Character zet je tussen blokhaken, met eerst OOC, in grijs (dus: [OOC: Ik heb zin in taart]).

    * bij het posten van een gedicht of kunstwerk hoeft het bericht niet te voldoen aan de woordenmarge van 250. Ik wil indien dit gedaan wordt, geen gedichten van drie woorden, het moet wel een beetje body en inhoud hebben.


    Extra
    Regels:
    - De huisregels van Quizlet
    - Per post minstens 250 woorden, de voertaal is Nederlands (zie, schrijfwijze)
    - Naamsveranderingen geef je door
    - Er wordt geen ruzie gemaakt
    - Je moet ... heel veel plezier hebben ^^


    Kunstenaars
    Er zijn ook andere kunstvormen, bijvoorbeeld muziek.
    Heb je iets anders in gedachten, laat het even weten.


    Uitbreidende rollen
    Er zijn ook uitbreidende rollen voor de personages. Denk dan aan:
    - leider
    - oprichter
    - spreker
    - ...

    Houd hier rekening mee met het maken van je personage en laat even weten wat je interessant lijkt.


    Tante Annie
    Interkunst heeft als uitvalsbasis een klein groezelig café, met donkere lambrisering aan de muur en rode plavuizen op de vloer. De trotse eigenaresse is tante Annie. s' Winters draagt zij kleurige wollen truien en in de zomer fleurige bloemenshirts. De vrouw is van middelbare leeftijd, kort en gezet, met een hart van goud. Haast moederlijk ontvangt ze de kunstenaars en weet ze hun favoriete drankjes al klaar te hebben staan. Ze heeft altijd een verhaal om te vertellen, soms zelfs met extra foto's op haar smartphone, waar ze nog niet helemaal mee om weet te gaan.
    De kunstenaars zijn hier regelmatig te vinden, met pen en papier, een laptop of enkel een kop koffie of een wijntje. Vaak ontmoeten de leden elkaar ook hier om bepaalde dingen door te spreken, te praten over het komende evenement en om daarna nog een feestje te bouwen (wat zich na twaalf verplaatst naar grote Amsterdamse clubs).



    Beantwoorde vragen
    [...]

    NB
    Dit is mijn eerste RPG die ik zelf opzet, dus als er iets mist of onduidelijk is, laat me dat dan alsjeblieft weten. Ik hoor het graag.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 21:29 ]

    riipped schreef:
    Ik zou wel een rol willen maar heb nog nooit meegedaan aan een RPG dus weet niet of ik het woordaantal zal halen..


    Het is de bedoeling dat je over je personage schrijft en wat je personage aan het doen is en hoe hij/zij bezig is met andere mensen (van de anderen die mee doen).

    Als je wel al schrijfervaring hebt, denk ik dat het wel moet lukken?

    Laat het even weten. Als je mee doet loodsen wij je wel door de algemene dingetjes heen, dan hoef jij je alleen druk te maken over het schrijven (:

    Puellae schreef:
    (...)

    Het is de bedoeling dat je over je personage schrijft en wat je personage aan het doen is en hoe hij/zij bezig is met andere mensen (van de anderen die mee doen).

    Als je wel al schrijfervaring hebt, denk ik dat het wel moet lukken?

    Laat het even weten. Als je mee doet loodsen wij je wel door de algemene dingetjes heen, dan hoef jij je alleen druk te maken over het schrijven (:


    Oke, dan wil ik het wel proberen c:
    Heb sws wel schrijfervaring dus zal wel goed komen dan. Mag ik een mannelijke rol?

    riipped schreef:
    (...)

    Oke, dan wil ik het wel proberen c:
    Heb sws wel schrijfervaring dus zal wel goed komen dan. Mag ik een mannelijke rol?


    Zeker!

    Voor vragen kun je hier in het topic een berichtje plaatsen, of mij een privébericht /gastboekbericht sturen (:

    Ik ga nu de beginpost bijwerken!

    EXTRA
    Interkunst heeft als uitvalsbasis een klein groezelig café, met donkere lambrisering aan de muur en rode plavuizen op de vloer. De trotse eigenaresse is tante Annie. s' Winters draagt zij kleurige wollen truien en in de zomer fleurige bloemenshirts. De vrouw is van middelbare leeftijd, kort en gezet, met een hart van goud. Haast moederlijk ontvangt ze de kunstenaars en weet ze hun favoriete drankjes al klaar te hebben staan. Ze heeft altijd een verhaal om te vertellen, soms zelfs met extra foto's op haar smartphone, waar ze nog niet helemaal mee om weet te gaan.
    De kunstenaars zijn hier regelmatig te vinden, met pen en papier, een laptop of enkel een kop koffie of een wijntje. Vaak ontmoeten de leden elkaar ook hier om bepaalde dingen door te spreken, te praten over het komende evenement en om daarna nog een feestje te bouwen (wat zich na twaalf verplaatst naar grote Amsterdamse clubs).

    [ bericht aangepast op 21 okt 2016 - 22:47 ]

    Stella is af en staat geheel open voor relaties (:


    how dare you speak of grace

    Mag mijn personage ook een beeldhouwer zijn?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    DaedaIus schreef:
    Mag mijn personage ook een beeldhouwer zijn?


    Ja! Vet! Ik zet het erbij.

    Kleine update:

    Ik post hier soms een EXTRA, dit komt dan ook te staan onder het kopje extra.

    Maandag komt ook de introductie op de RPG te staan. Ik zal het speeltopic woensdag starten en dan ook het beginbericht plaatsen. Ik zit erover na te denken om hier (het begin van) die post te plaatsen. Wat zouden jullie daarvan vinden?

    Ook: het is tante Annie geworden.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2016 - 22:51 ]

    Puellae schreef:
    Kleine update:

    Ik post hier soms een EXTRA, dit komt dan ook te staan onder het kopje extra.

    Maandag komt ook de introductie op de RPG te staan. Ik zal het speeltopic woensdag starten en dan ook het beginbericht plaatsen. Ik zit erover na te denken om hier (het begin van) die post te plaatsen. Wat zouden jullie daarvan vinden?

    Ook: het is tante Annie geworden.


    Lijkt me prima, en ik vind het idee van dat stamcafé met tante Annie ook heel leuk c:


    how dare you speak of grace

    Fedde van der Aalst
    * * *
    " The only thing I know is this:
    I am full of wounds and still standing on my feet. "


          Leeftijd en sterrenbeeld
    Fedde is zesentwintig jaar oud. Zijn geboortedag valt op de zevende dag van december, wat hem een boogschutter maakt. Boogschutters staan erom bekend een grote liefde te hebben voor vrijheid, reizen en filosofie.

          Geslacht
    Mannelijk


    “Kill your darlings, kill your darlings,
    even when it breaks your egocentric little scribbler’s heart,
    kill your darlings.”


          Innerlijk
    Fedde is een artistieke jongeman die zijn leven heeft toegewijd aan de kunsten. Hierin speelt beeldhouwen de grootste rol. Zijn favoriete kunstenaars zijn Auguste Rodin, Alberto Giacometti, Émile-Antoine Bourdelle, Jean Arp, en hij is vastbesloten om even groot te worden als hen. Hoewel deze drie grootheden verschillende stijlen beoefenden, ligt Fedde's hart toch echt bij het surrealisme. Net zoals de meeste surrealisten is hij een is een groot voorstander van de psychoanalyse van Sigmund Freud, en verkiest hij het 'es' over het 'ich'. Het lust-principe (es) is iets waar hij graag mee werkt en dit zie je dan ook vaak terug in zijn beelden.
          Wanneer Fedde een doel voor ogen heeft zal hij ook alles eraan doen om dit te bereiken. Hij is sluw, ambitieus en niet vies van vals spelen. Slechte eigenschappen waardoor mensen hem al snel niet mogen. Darnaast is hij is een absolute narcist wanneer het over de kunsten gaat. Zijn beelden zijn de mooiste, en de stroming die hij uitbeeld de beste. Wanneer je enig kritiek levert zal hij het niet erg vinden om met je in discussie te gaan erover. Hij is immers net zo goed met woorden als hij met zijn handen is.
          Fedde is het type dan niet vaak buiten is te vinden. Hij sluit zichzelf vaak op in zijn kamer, waar hij experimenteert met drugs. De beelden die hij dan ziet verwerkt hij vaak in zijn beelden. Dat hij zich het liefst in zijn kamer bevind, betekent niet dat hij nooit feest. In tegendeel, voor hem is het een excuus om weer te experimenteren met alcohol, drugs en seks. Fedde is niet van plan om de rest van zijn leven met één persoon door te brengen. Hij heeft nood aan afwisseling en is hierdoor een voorstander van polygamie.


    “Surrealism is destructive,
    but it destroys only what it considers to be shackles limiting our vision.”


          Geschiedenis
    Kort na Fedde's geboorte verliet zijn vader het gezin, waardoor hij door zijn moeder is opgevoed. Zij was echter vaak aan het werk, waardoor hij een eenzame jeugd heeft gehad. Hij was altijd een buitenbeentje in zijn klas en had verder geen vrienden. Op zijn achtste raakte hij tijdens een klassenuitje naar het plaatselijke museum geïnteresseerd in kunst. Daarna bezocht hij bijna dagelijks in zijn eentje het museum, het was immers op fiets afstand. Na school bracht hij daar zijn dagen door, en algauw werd hij opgemerkt door de balie vrouw. Deze bracht tot zijn attentie dat er ook nog andere museums in de buurt waren, die hij weleens met zijn moeder kon bezoeken. Echter had zij nooit tijd voor hem, waardoor Fedde in zijn eentje besloot te gaan. Vaak stal hij 's nachts wat geld van zijn moeder zodat hij overdag een buskaartje kon betalen naar het museum.
          Toen hij eenmaal achttien was besloot hij te verhuizen naar Amsterdam, een stad waar hij altijd wel was te vinden door zijn opleiding. Hij heeft bijna tot geen contact meer met zijn moeder, het liefst wilt hij niets meer met haar te doen hebben.

          Beroep
    Fedde werkt als freelancer voor verschillende magazines waar hij over zijn standpunten en de kijk in de wereld schrijft. Daarnaast worden er vaak aanvragen gedaan voor beelden, van welke hij sommige aanneemt (enkel als ze hem liggen). In Nederland heeft hij al enige naamsbekendheid door zijn opvallende beelden. Vooral bij jongeren is hij erg populair, dit komt mede door zijn opvattingen over drugs en seks; beide onderwerpen die terugkomen in zijn beelden.
          Hij heeft gestudeerd aan de Academie voor beeldende kunsten.

          Seksualiteit
    Biseksueel, al drukt hij er zelf geen stempel op. Het boeit hem eigenlijk vrij weinig. Wat hij is of lekker vindt gaat anderen toch niks aan. Hij maakt er echter ook geen geheim van, meiden en jongens kunnen allebei seksuele opmerkingen van hem verwachten.

          Uiterlijk en kledingstijl
    Fedde heeft donkerblonde haren waar hij 's ochtends vrij weinig aan doet. Zijn wenkbrauwen hebben een iets donkere kleur en zijn mooi gevormd. Door zijn lichte huidskleur en blonde haren springen zijn groen/blauwe ogen er echt uit. Dit zal je dan waarschijnlijk ook als eerst opvallen. Het is nogal moeilijk om te zeggen welke kleur zijn ogen nou echt hebben, aangezien dat verschillend is bij ander licht. Over het algemeen neigt het toch wel naar blauw toe. Onder zijn ogen zijn meestal opvallende wallen te vinden. Het is iets wat hij zelfs heeft na twaalf uur slapen en hij heeft het inmiddels geaccepteerd.
          Met zijn 174CM heeft hij een mooie lengte. Toch is hij, vooral in Nederland, redelijk klein voor een man aangezien hij al is uitgegroeid. Hij heeft er echter geen moeite mee. Verder heeft hij ook geen lichaamsversiersels.
          Qua kleding draagt Fedde veel donkere kleuren in denim. Erg kieskeurig is hij niet, als het er maar oké uitziet, dan is hij al blij.


    “I don't do drugs. I am drugs.”








    [ bericht aangepast op 26 okt 2016 - 17:58 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Oké, so here's the thing :x Ik heb mij mogelijk toch bedacht.
    Twee van m'n ORPG's zijn uitgevallen, en ik kreeg gister ineens veel inspiratie voor een rol voor dit RPG.
    Dus mocht er nog plek zijn, zou ik alsnog graag mee willen doen, hehehe. Als het vol zit, no worries! Eigen schuld, dikke bult, dan.

    Als ik nog mee kan/mag doen; moet ik dan een mannelijke of vrouwelijke rol? Ik vind beiden even leuk.

    ps. Enneh, hoe maken jullie die vet mooie layouts voor rollen :o ?


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Kettering schreef:
    Oké, so here's the thing :x Ik heb mij mogelijk toch bedacht.
    Twee van m'n ORPG's zijn uitgevallen, en ik kreeg gister ineens veel inspiratie voor een rol voor dit RPG.
    Dus mocht er nog plek zijn, zou ik alsnog graag mee willen doen, hehehe. Als het vol zit, no worries! Eigen schuld, dikke bult, dan.

    Als ik nog mee kan/mag doen; moet ik dan een mannelijke of vrouwelijke rol? Ik vind beiden even leuk.

    ps. Enneh, hoe maken jullie die vet mooie layouts voor rollen :o ?


    Door het gebruik van columns (netjes naast elkaar) en rule (dividers)
    Code:
    [columns] - [nextcol] - [/columns]
    [ columns ]
    dan krijg je dus hier tekst
    [ nextcol ]
    en hier tekst
    [ /columns ]
    en nu weer in het midden

    Code:
    [rule]

    [ rule ]
    en een lijn (:

    daarnaast kun je verschillende fonts en kleuren hier vinden: klik!


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Door het gebruik van columns (netjes naast elkaar) en rule (dividers)
    Code:
    [columns] - [nextcol] - [/columns]
    [ columns ]
    dan krijg je dus hier tekst
    [ nextcol ]
    en hier tekst
    [ /columns ]
    en nu weer in het midden

    Code:
    [rule]

    [ rule ]
    en een lijn (:

    daarnaast kun je verschillende fonts en kleuren hier vinden: klik!


    Wauw, jij bent mijn nieuwe held! Thanks!
    Love Stella, btw (:


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Kettering schreef:
    Oké, so here's the thing :x Ik heb mij mogelijk toch bedacht.
    Twee van m'n ORPG's zijn uitgevallen, en ik kreeg gister ineens veel inspiratie voor een rol voor dit RPG.
    Dus mocht er nog plek zijn, zou ik alsnog graag mee willen doen, hehehe. Als het vol zit, no worries! Eigen schuld, dikke bult, dan.

    Als ik nog mee kan/mag doen; moet ik dan een mannelijke of vrouwelijke rol? Ik vind beiden even leuk.

    ps. Enneh, hoe maken jullie die vet mooie layouts voor rollen :o ?


    Als je een man neemt, kun je nog mee doen! (: Leuk om te horen!

    Kettering schreef:
    (...)

    Wauw, jij bent mijn nieuwe held! Thanks!
    Love Stella, btw (:


    Thanks c:


    how dare you speak of grace