• Hey hallo iedereen! (Ik ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden, sorry ;P)

    Dus vandaag zat ik in Nederlands les met de docente die ook mijn mentrix is en er gebeurde iets totaal onverwachts. Al sinds het begin van dit school jaar gaat het niet zo lekker in onze klas en onze mentrix. Mvr. is nieuw op school en snapt daardoor niet helemaal alles wat ze eigenlijk wel hoort te weten, maar oké. Daar kon zij waarschijnlijk niks aan doen.
    Hier begon het eerste probleem al, belangrijke dingen die iedereen moest krijgen qua formulieren en informatie vergat ze te geven of wist ze niet wat de bedoeling was. Dat was erg naar omdat ik nu in de 4e van Havo zit en dit een belangrijk jaar is omdat we nu al bezig zijn voor de examens van volgend jaar. Maar ook dit besloot ik aan te kijken, zij kon het tevens ook lastig vinden om haar draai te vinden en dan is logisch.
    Na heel wat weken begonnen dingen alleen maar erger te worden en begon iedereen zich zwaar te ergeren aan de les methode en de manier hoe de docente in de klas zich gedroeg. De lessen waren heel simpel en bestonden maar uit 2 dingen, huiswerk nakijken en huiswerk voor de volgende les op geven. We zouden de les in komen, zitten, luisteren naar hoe zij de antwoorden door nam en dan in de laatste minuut opnieuw huiswerk opgeven. We kregen geen uitleg van de theorie, geen tijd om ons huiswerk te maken en geen mogelijkheid om te vragen voor uitleg. Als je namelijk iets vroeg werd ze boos met het idee dat we ons expres dom hielden.
    Ik zelf ben niet de beste in Nederlands en had deze uitleg echt zwaar nodig, maar continu bleef ze boos worden op mij (en alle andere die iets vroegen).
    Hoe verder we het school jaar in kwamen, hoe erger het werd. Ze kwam bijna elke les een kwartier te laat en het huiswerk werd steeds maar meer, zonder dat we ook maar 1 minuut in de les er aan konden besteden. Een van de laatste lessen voor de vakantie werd ze het hele les uur continu boos op me en begon te schreeuwen en zei dat als ik zo door bleef gaan niks me zou lukken
    Uiteindelijk ben ik dus ook naar de teamleider gegaan en die heeft gezegd dat onze klas niet de enigste was met het probleem, alle klassen die ze had hadden problemen met haar. Ze vertelde dat er besprekingen gingen komen en dat alles goed zou komen.
    Ik vertrouwde er dus wel op dat het goed zou komen, maar dus vandaag, de dag naar de vakantie had ik Nederlands en ik heb nog nooit zo snel alle respect die ik had voor een docent verloren. We waren weer net zoals gewoonlijk opdrachten aan het na kijken en ik had mijn schrift nog dicht, omdat ik nog bezig was met mijn etui en alles te pakken. Dus toen, zonder ook maar een ding gezegd te hebben, kreeg ik dit te horen: 'Lisa, stop eens met zo te zitten kankeren.'
    ...
    Ik heb dat echt een halve minuut stil gezeten, nadenkend of het wel goed was wat ik hoorde. Omdat ik het zo onwaarschijnlijk vond dat een docent dat tegen mij zei, vroeg ik wat ze zei. Opnieuw kreeg ik het zelfde antwoord en normaal heb ik altijd wel iets klaar staan om te zeggen, maar nu lukte het gewoon niet. Ik heb zo'n hekel aan mensen die daar mee schelden. Helemaal verbaast opende ik mijn schrift en heb niks er op gezegd.
    Midden in de les liep ze weg, kwam pas toen de bel ging terug na 20 min en schreef dood leuk op het bord dat voor de volgende les het huiswerk opdracht 1 tot en met opdracht 12 was. Toen ik dus heel beleefd tegen haar zei dat dat niet echt handig is dat we dat moeten maken zonder uitleg, ontplofte de bom. Ze begon te schreeuwen dat ik nooit wat in de les deed en dat niks me zou lukken. Ik kon het gewoon niet meer houden en zei dus ja volgens u zit ik toch alleen maar te kankeren, dus maakt het nog veel uit?
    Nou ja, toen barste het dus echt los, ze begon nog meer te schreeuwen.
    Ik was daarna naar de schoolleiding geweest en die heeft me verteld dat er helemaal niks aan zou kunnen worden gedaan, maar dat er wel een vragenlijst zou komen over wat wij graag anders zouden willen... Nou, joepie, dit lost het echt op... Als of ik zelf niet al met de docente heb proberen te praten.

    Ik weet nu daad werkelijk gewoon niet meer wat ik moet doen, maar wat ik wel weet is dat ik geen behoefte meer heb om in haar lessen te komen.
    Mag een docent dit überhaupt doen? Ik bedoel, een vrouw met al 20 jaar ervaring in het onderwijs (volgens haar) zou vast toch wel weten dat dit niet kan? Is er een manier hoe ik dit als nog op kan lossen, want dit gaat gewoon niet meer.

    Al vast heel erg bedankt (flower)


    "Not my daughter, you bitch!"

    Hoezo "er kan niks aan gedaan worden"? Dat is makkelijk gezegd van de schoolleiding! Ik zou dat niet zo makkelijk laten gaan. Misschien even met de klas bespreken en met meerdere mensen heengaan? Dit gaat natuurlijk nergens over. Haar manier van lesgeven niet en die opmerkingen die ze maakt al helemaal niet. Maar ja, als ze al 20 jaar zo'n slappe schoolleiding heeft dan kan ze blijkbaar doen wat ze wil. Wat een idioot gedrag, zeg.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Hoezo "er kan niks aan gedaan worden"? Dat is makkelijk gezegd van de schoolleiding! Ik zou dat niet zo makkelijk laten gaan. Misschien even met de klas bespreken en met meerdere mensen heengaan? Dit gaat natuurlijk nergens over. Haar manier van lesgeven niet en die opmerkingen die ze maakt al helemaal niet. Maar ja, als ze al 20 jaar zo'n slappe schoolleiding heeft dan kan ze blijkbaar doen wat ze wil. Wat een idioot gedrag, zeg.


    De hele klas is al geweest, maar telkens het zelfde antwoord; we gaan er naar kijken :/
    Dit is trouwens haar 1e jaar hier op school, ze heeft al die ervering van andere scholen

    [ bericht aangepast op 24 okt 2016 - 20:23 ]


    "Not my daughter, you bitch!"

    Dit is inderdaad niet echt de manier waarop je hoort les te krijgen. Je leert helemaal niks van steeds opdrachten te maken, deze verbeteren en dan nieuwe te krijgen. Een leerkracht hoort zo ook niet tekeer te gaan tegen een leerling. Misschien dat ze met privé redenen aan het worstelen, maar dan nog zou ze zich professioneel moeten kunnen gedragen door op zijn minst aan te geven dat ze een tijdje niet in staat is om les te geven. Natuurlijk weet ik niet of er ook echt wat aan de hand is met haar privéleven.
    Verder weet ik niet echt veel af van het Nederlandse systeem, dus ik kan je helaas niet echt helpen. In België worden leerkrachten vast benoemd en kunnen ze een leerkracht dus niet zomaar ontslaan. (Er is wel sprake van dit op te heffen) Hoe het in Nederland zit, weet ik niet. :/


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Dit is inderdaad niet echt de manier waarop je hoort les te krijgen. Je leert helemaal niks van steeds opdrachten te maken, deze verbeteren en dan nieuwe te krijgen. Een leerkracht hoort zo ook niet tekeer te gaan tegen een leerling. Misschien dat ze met privé redenen aan het worstelen, maar dan nog zou ze zich professioneel moeten kunnen gedragen door op zijn minst aan te geven dat ze een tijdje niet in staat is om les te geven. Natuurlijk weet ik niet of er ook echt wat aan de hand is met haar privéleven.
    Verder weet ik niet echt veel af van het Nederlandse systeem, dus ik kan je helaas niet echt helpen. In België worden leerkrachten vast benoemd en kunnen ze een leerkracht dus niet zomaar ontslaan. (Er is wel sprake van dit op te heffen) Hoe het in Nederland zit, weet ik niet. :/


    Het zou inderdaad naar zijn als er iets privé aan de hand is, maar als nog is dat geen reden om dat op leerlingen af te werken.
    Volgens mij is dat in Nederland ook zo, weet ik niet zeker xD
    Volgens mij hebben ze een 1 jarig contract en kan dat niet zo maar verbroken worden, helaas


    "Not my daughter, you bitch!"

    kill that hoe.

    nee ff serieus, dat is echt allesbehalve professioneel om je als leraar/lerares zo hard op te winden en dat ze dan nog scheldt met kanker. ugh.


    Heaven is a place that we all have

    Malanaphy schreef:
    kill that hoe.

    nee ff serieus, dat is echt allesbehalve professioneel om je als leraar/lerares zo hard op te winden en dat ze dan nog scheldt met kanker. ugh.


    Dat dacht ik nou dus precies ook, ik bedoel, dit is voor bij een beste goede reden om zo'n persoon te ontslaan. Ze is aan genomen om kinderen iets te leren, niet om ze te kleineren en lullig te doen


    "Not my daughter, you bitch!"

    Kankeren is een werkwoord dat niks met kanker te maken heeft, tho.

    Maar haar werkwijze is inderdaad bizar en het is nog vreemder dat er niks aan gedaan wordt. Ik snap dat ze niet zo snel een nieuwe lerares uit hun mouw kunnen schudden, maar het is niet meer dan normaal als ze met haar praten omdat haar lesmethode gewoon niet goed is.


    Your make-up is terrible

    also, hoEZO LEGT ZE NIETS UIT???? dat is toch het nut van een leerkracht??


    Heaven is a place that we all have

    Onderwijs inspectie.


    You were born original, don't die as a copy.

    Thunderfvck schreef:
    Kankeren is een werkwoord dat niks met kanker te maken heeft, tho.

    Maar haar werkwijze is inderdaad bizar en het is nog vreemder dat er niks aan gedaan wordt. Ik snap dat ze niet zo snel een nieuwe lerares uit hun mouw kunnen schudden, maar het is niet meer dan normaal als ze met haar praten omdat haar lesmethode gewoon niet goed is.


    ^^^^^^^^


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Thunderfvck schreef:
    Kankeren is een werkwoord dat niks met kanker te maken heeft, tho.

    Maar haar werkwijze is inderdaad bizar en het is nog vreemder dat er niks aan gedaan wordt. Ik snap dat ze niet zo snel een nieuwe lerares uit hun mouw kunnen schudden, maar het is niet meer dan normaal als ze met haar praten omdat haar lesmethode gewoon niet goed is.


    Als school dit zou doen zal het waarschijnlijk al een stuk aangenamer zijn in de les :/


    "Not my daughter, you bitch!"

    Ik zou gewoon afspreken met de klas dat je niet meer naar de les gaat, want zoals je het verteld legt ze toch niks uit dus je zal dan geen stof missen + de directeur zal er dan wel wat aan moeten doen, lijkt me.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    DaedaIus schreef:
    Ik zou gewoon afspreken met de klas dat je niet meer naar de les gaat, want zoals je het verteld legt ze toch niks uit dus je zal dan geen stof missen + de directeur zal er dan wel wat aan moeten doen, lijkt me.


    De directeur is vorig jaar opgestapt... xD
    Dat wad inderdaad het plan, niet gaan tot school er wel wat aan moet doen, maar dan zou ik voor elk gemist uur het 2 x in halen. En ik ben nooit zo'n held op het spijbelen gedoe XD


    "Not my daughter, you bitch!"

    RickmanLover schreef:
    (...)

    De directeur is vorig jaar opgestapt... xD
    Dat wad inderdaad het plan, niet gaan tot school er wel wat aan moet doen, maar dan zou ik voor elk gemist uur het 2 x in halen. En ik ben nooit zo'n held op het spijbelen gedoe XD


    Hebben jullie het er al met ouders over gehad? Dat klinkt heel kinderachtig, maar ouders hebben vaak toch nog weer net iets meer kracht naar de school toe dan leerlingen, heb ik gemerkt. Als er meerdere ouders protesteren moet er wel iets ondernomen neem ik aan..


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik stuur mijn moeder er gewoon op af. Binnen een uur is het gefixt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.