• Hallo!
    Ik heb niet zo heel lang geleden het eerste boek van Blood of Eden gelezen en ben begonnen aan het tweede deel, en ik moet zeggen, dat ik het toch wel erg tof vond, en zag dat de wereld erg geschikt was voor een RPG, zou hier animo voor zijn?
    Voor degenen die het boek niet kennen, dit is de wereld (volgens mij zitten er niet echt spoilers in):

    Het is een toekomstige, dystopische wereld waarin er een ziekte heerst: Het roodlongvirus. Vroeger kon je er hoogstens aan dood gaan, maar door een stel wetenschappers dat probeerde een medicijn te vinden, is er iets nog ergers gebeurd.
    Als je besmet raakt, verander je in een moordlustig wezen dat uit puur instinct bestaat en niet kan nadenken; de rabdo's. Door deze wezens verschuilen de meeste mensen zich in vampiersteden, waar grote muren omheen staan tegen de rabdo's. Daar staat wel wat tegenover die veiligheid: Eens in de zoveel tijd moet je bloed laten prikken voor de vampiers die daar de baas zijn, als mens ben je slechts bloedvee.
    Om die veiligheid en voedsel te krijgen moet je je laten registreren, maar er zijn ook een paar koppige personen die niet van een vampier willen zijn, en dus als straatratten leven.


    Het klinkt nu echt heel duister en een beetje vaag, maar als ik alles wat beter uitleg in het rollentopic, zou er dan animo voor zijn?


    obsessive rage

    Op zich klinkt het leuk, ik ken de boeken alleen niet. Op dit afgaand zou ik ze wel graag lezen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Blood of Eden! Julie Kagawa! Yes pleaseee :Y)
    Het jammere is alleen dat ik echt hopeloos blijk in het bijhouden van RPG's, maar anders zou ik echt heel graag meegedaan hebben!
    Ik zou je wel willen aanraden het aantal woorden laag te houden, misschien dat ik dan toch nog mee kan doen (wbw)

    @Perrfect: Ik vind de serie echt een ontzettende aanrader, echt, ga maar lezen, ik vind het echt heel gaaf ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Gilderoy schreef:
    Blood of Eden! Julie Kagawa! Yes pleaseee :Y)
    Het jammere is alleen dat ik echt hopeloos blijk in het bijhouden van RPG's, maar anders zou ik echt heel graag meegedaan hebben!
    Ik zou je wel willen aanraden het aantal woorden laag te houden, misschien dat ik dan toch nog mee kan doen (wbw)

    @Perrfect: Ik vind de serie echt een ontzettende aanrader, echt, ga maar lezen, ik vind het echt heel gaaf ^^


    Haha het woordenaantal wil ik sowieso niet heel hoog (ik houd dat zelf ook niet vol) dus er is hoop! Julie Kagawa is awesome ;D


    obsessive rage