• Ik ben begonnen met een persoonlijk project en ik zou daar graag een cover voor willen hebben. Ik maak m'n covers vrijwel altijd zelf, maar dit keer wil ik dit uit handen geven omdat ik graag eens wil zien wat anderen ervan maken. Ik heb zelfs nog geen poging gedaan, wat zeer uitzonderlijk is voor mij :W
    Aangezien ik niet weet of er uiteindelijk animo voor is, en of Q uiteindelijk ook de juiste doelgroep is, weet ik nog niet of ik het in de nabije toekomst hier ga plaatsen. Het is in dat opzicht dus belangrijk dat het een verticale cover is, dat eventueel mogelijk gebruikt kan worden als echte boekcover voor in m'n word document.

    Ik heb zelf ook nog geen plaatjes gezocht, hierin laat ik jullie volledig vrij. Maar ik heb dus zeker wel bepaalde wensen en eisen.

    Misschien is het allereerst handig om te weten wat m'n persoonlijk project nu precies inhoudt:
    Het is momenteel meer een dagboek-achtig schrijfsel, waarbij ik vooral mijn mijmeringen en overpeinzingen in opschrijf. Vragen waar ik mee zit, momenten en gebeurtenissen die passeren. Met het oog erop om in een verre toekomst er een autobiografie van te maken, en eventueel om mijn eigen ervaringen te delen met andere moeders/ouders die eigenlijk met hetzelfde zitten.

    Het project focust zich namelijk allemaal op het feit dat ik een voetbalmoeder ben, met een kind dat de potentie heeft om aan topsport te doen. Het is de weg die je als ouderzijnde afleg, als je kind op weg is naar de top - zelfs als Thomas niet die top zou halen, dan nog is het voor mij persoonlijk een hele verademing om alles waar ik nu mee zit op te schrijven want ik zit letterlijk in een rollercoaster aan feelings.
    Voor een ouder is het dus echt supertof als er gezegd wordt dat je kind binnen 2 jaar gescout wordt door de grote clubs, maar het is ook echt verrekte beangstigend tegelijk :W Even ter verduidelijking, Thomas speelt niet bij een simpel voetbalclubje, maar op de voetbalschool waar het niveau behoorlijk hoog ligt en waarbij 1 op 3 kinderen doorstromen naar de grote clubs, zowel binnen al buitenland - denk Club Brugge, Anderlecht, Racing Genk, Ajax, Feyenoord, Manchester United, Bayern Munchen, FC Milaan enzo.

    Dat is het dus zo'n beetje in een notendop :W

    Om jullie een idee te geven: dit is het begin waar ik vandaag aan begonnen ben:

    Voorwoord
    Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik wil bereiken met dit project, maar dat doet er ook niet toe. Voor nu is het meer dan genoeg dat het slechts een schrijfsel is van een moeder wiens zoontje aan voetbal doet en wat vooral zal bestaan uit mijmeringen, overpeinzingen en vluchtige momenten. Dit schrijven is dan ook boven alles gestolen tijd, toegeëigende momenten in een veel te druk gepland leven.

    2 november 2016
    Het voelt raar om een begin te maken, want immers: waar moet ik beginnen? Misschien gewoon bij het begin, of is er geen echt begin? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Al doet het er uiteindelijk ook niet toe, want het komt er simpelweg hier op neer: ik ben een voetbalmoeder, eigenlijk al van het moment dat Thomas z’n allereerste bal kreeg.
          Hij moest nog één worden, en die bal was hem zijn alles. Hoe hadden we ooit kunnen voorzien dat dat nu, zeven jaar verder, nog altijd niet veranderd is? Voetbal is zijn leven, iets wat volledig uit hemzelf komt en waarbij wij slechts aan de zijlijn kunnen staan. Gewoon omdat wij niet mee kunnen met het niveau waarop hij speelt.
          Gelukkig is hij meer dan blij als we eens in de goal staan of als we samen een simpel balletje trappen, waarbij hij natuurlijk al zijn kunstjes en trucjes uit de kast haalt. Ook vindt hij het super om ons alles te leren wat hij kent, en ik geniet ervan, ook al ben ik zo lomp en stijf en doe ik het vrijwel altijd verkeerd.

    Maar wat voor cover wil ik nu precies?
    Het moet zeker niet te zwaarmoedig en depressief zijn. Een beetje een typische voetbalachtige cover, maar wel met een iets 'serieuzer' of een kinda 'moeder' tintje. Het mag opzicht luchtig en speels zijn als je daar zin in hebt, maar ga niet de 'kinderachtige' clipart tour op ^_^
    Ook heb ik niet graag een duidelijk persoon erop. Natuurlijk, ik juich creativiteit toe, dus als je uiteindelijk toch een persoon erop wil zetten, dan wel het liefst een brunette met blauwe ogen. Of bijvoorbeeld de achterkant. Ik vind het in ieder geval belangrijker dat het voetbalconcept eruit spring. Gooi me alleen niet dood met grote voetballen en dergelijke :'D
    Wil je iets specifieks weten, vraag het gewoon. Verder zou ik zeggen, leef je uit en verras me :3

    Ik zou wel graag een cover met en zonder titel willen, aangezien ik op Q vaak covers in m'n lay-out zet zonder titel - ik vind dat persoonlijk altijd iets mooier - voor het geval ik toch besluit het op Q te zetten :3
    Titel: Ik ben een voetbalmoeder
    Je mag zelf eventueel nog prullen met hoofdletters

    En dan last but not least, wat krijgt de gekozen cover(s):
    Ik geef per gekozen cover 10 credits. Het kan dus goed zijn dat ik meerdere covers kies / eventueel gebruik. Dit is afhankelijk van het aantal covers dat er ingezonden wordt en of ik er meer dan één leuk vind ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als ik tijd heb probeer ik iets (;


    obsessive rage

    Wauw, ik wist niet eens dat Thomas zó goed was met voetbal. Wat gaaf!
    Ik ga zeker wat proberen. ^^

    Ik kan je niet met een cover helpen, maar ik vind het wel heel tof dat Thomas inmiddels op de voetbalschool zit! Ik kan me goed voorstellen dat je dat best eng vindt!


    Every villain is a hero in his own mind.

    DarIing schreef:
    Als ik tijd heb probeer ik iets (;

    Super dat je iets wil proberen als je wat tijd vrij hebt!

    Krolock schreef:
    Wauw, ik wist niet eens dat Thomas zó goed was met voetbal. Wat gaaf!
    Ik ga zeker wat proberen. ^^

    Ik praat (stoef) er vrij weinig over, tenzij anderen ernaar vragen (wat ze veelal wel op m'n werk doen :'D), maar hier op Q hou ik het nog meer dan gebruikelijk voor mezelf :'D Zal vooral te maken hebben met het idee dat ik heb van: het zal toch vrijwel niemand echt interesseren :'D En tja, ik ben niet iemand die gauw een random topic opent :'D

    Ik kijk echt uit naar het resultaat!

    Tracker schreef:
    Ik kan je niet met een cover helpen, maar ik vind het wel heel tof dat Thomas inmiddels op de voetbalschool zit! Ik kan me goed voorstellen dat je dat best eng vindt!

    Hij is nu twee maandjes bezig, en hij is nog altijd even gemotiveerd en enthousiast. Hij is echt goed bezig :3
    Deze week heeft hem daar herfstkamp, dus van 9.00H tot 16.00H voetbal, maandag - woensdag - donderdag - vrijdag. Al is er vanavond ook nog een voetbaltoernooi om 18.00H, waar hij naartoe wilt, dus een superdrukke voetbaldag vandaag :'D En dan zaterdag is het weer match XD Gelukkig vervalt zondag de training anders zou ik helemaal hysterisch worden :'D En het meest grappige is dat ik morgen een huilend kind heb, omdat het herfstkamp er 'alweer' op zit :'D

    Afgelopen maandag hadden we zelf een belangrijke infoavond in verband met voeding, het medische aspect, blessurepreventie, kinesietherapie, osteopathie, groei en ontwikkeling. 2 uur en informatie gekregen, en deze maand gaan we starten met een medische screening met hem. Dit dus ook om blessures en problemen in de groeiontwikkeling te voorkomen. En dan in de nabije toekomst wordt dat toch naar een diëtiste, aangezien ikzelf totaal geen verstand heb van voeding. Want het is een complete levensstijl die uiteindelijk omgegooid moet worden. Voor nu kan ik me nog wel behelpen met de handgrepen die ik heb toegereikt hebt gekregen, en ik begin al met kleine dingen te veranderen, maar ik weet dat we over een jaar drastischere veranderingen in het eetpatroon moeten doorvoeren, wilt hij op het niveau mee kunnen blijven wat hem doet.
    Afin, het is echt heel veel als je alles in zijn totaliteit bekijkt en het vraagt ook echt heel veel van ons als ouderzijnde.
    Naast de rollercoaster aan emoties en de doodsangsten en overbezorgdheid (mama-zorgen :'D) die ik uitsta XD

    Dit zijn dus echt allemaal dingen zo dat ik ook in m'n persoonlijk project wil uitschrijven, in de hoop dat ik in m'n hoofd op de eerste plaats wat rust krijg. Naar de toekomst toe, is het gewoon leuk om het allemaal terug te lezen en wie weet dat ik er nog een goed boek van kan maken ook over een paar jaar :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gonna try something tomorrow (kuch ik bedoel eigenlijk rond elf uur vandaag, ofzo maar yolo)


    take risks


    tried something, all changes can be made ^^

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 9:23 ]


    take risks

    welk truitjesnummer heeft je zoon?


    Travel, discover, live, enjoy, smile

    Voor nu een MT


    I just caught the wave in your eyes

    Ik wil graag iets proberen! Is er een deadline?

    Mouli schreef:


    tried something, all changes can be made ^^

    Het is niet wat ik direct in gedachten had, aangezien ik me een iets 'vrouwelijkere' cover had voorgesteld, maar ik lief deze cover onwijs eigenlijk! Het heeft een stoer kantje.
    Ik wacht wel nog de andere covers af, off course, maar deze vind ik al ontzettend tof :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Travelandbeliev schreef:
    welk truitjesnummer heeft je zoon?

    Op het moment nummer 5 :3

    Pearl_Harbor schreef:
    Ik wil graag iets proberen! Is er een deadline?

    Ik kijk uit naar je probeersel!
    Ik heb opzicht geen echte deadline, maar ik denk dat een 3/4 tal weken ruim voldoende gaat zijn voor iedereen, om dan voor mezelf een keuze te maken. Hier kan ik altijd nog iets van afwijken, moest het nodig zijn. Ik wil iedereen die het echt wil proberen, namelijk ook de kans geven hiervoor :3 Hoe meer covers, en variatie aan diversiteit, hoe liever ik het zie eigenlijk. Zodoende dat ik ook gesteld heb dat ik eventueel meerdere covers credits ga geven ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Voor nu even een mt. Misschien vind ik nog wat tijd (en anders ben ik ook benieuwd naar die van de rest)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Misschien kan ik hem vanavond maken :)