• Hooi iedereen!

    Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie het liefste lezen, een Ebook of een papieren boek? Laat maar weten met de poll en liefst ook een reactie!*O*

    Ikzelf blijf een papieren boek de meest fantastische uitvinding van de mens vinden. Het is comfortabel, gezellig en gemakkelijk.


    Groetjes,
    Jullie beste vriend,
    Jarne

    Ebook of papier?


    Queer zijn is gewoon alles

    Met papier kan je zo, zeg maar, waaieren met de bladeren. Dat je je vinger zo laat glijden en dat er wind in je geizcht komen en het ruikt naar oude mensen parfum en nieuwe tennisballen.

    EDIT:

    [ bericht aangepast op 5 nov 2016 - 22:52 ]


    Heaven is a place that we all have

    Papier! Ik heb ooit ebooks geprobeerd, maar ik vind papier zoveel fijner. Je kan het tenminste vasthouden en het is leuker om het in je boekenkast te zien.


    16 - 09 - '17

    Ben blij dat we allemaal zo unaniem zijn!


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat is een e-book? Nog nooit van gehoord. Papier, obviously. Ik weiger het bestaan van e-books te accepteren.

    Het doet mij dan ook pijn dat ik drie e-books van J.K. Rowling heb moeten bestellen omdat haar korte stories niet in boekvorm beschikbaar waren.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2016 - 23:11 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Thunderfvck schreef:
    Papier! Er is niks beter dan het gevoel van een boek, de bladzijdes omslaan en het in je kast hebben staan.


    Precies dit. ^^


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Tyki schreef:
    Papier ftw! Er gaat niets boven het gevoel van een boek in je handen hebben en de pagina's te kunnen omslaan c:


    i wanna die with you once or twice.

    Om de een of andere reden kan ik niet stemmen. Ik had het vroeger nooit gedacht, maar ereader. Ik vind het persoonlijk heel comfortabel. Hoewel ik ook nog steeds raag een normaal boek lees.

    Edit: en ik verslind letterlijk boeken, dus het is te duur om er steeds te kopen en ik heb echt niet de tijd om zo vaak naar de bib te gaan.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 17:44 ]


    What would Emma do?

    Papier natuurlijk een boek zelf al is veel mooier zo dat je netjes in de kast kan zetten en ik vind het fijner lezen en de batterijen kunnen niet opraken ;)


    Deep down, I've always wantend to be a Warrior.

    StephenFry schreef:
    Om de een of andere reden kan ik niet stemmen. Ik had het vroeger nooit gedacht, maar ereader. Ik vind het persoonlijk heel comfortabel. Hoewel ik ook nog steeds raag een normaal boek lees.

    Edit: en ik verslind letterlijk boeken, dus het is te duur om er steeds te kopen en ik heb echt niet de tijd om zo vaak naar de bib te gaan.


    E-books kunnen ook heel handig zijn! Ik lees zelf wel eens e-books op mijn laptop als het boeken zijn die ik het niet waard vind om te kopen of ik ergens vandaan kan halen. Maar meestal koop ik een zooi boeken bij de Kringloopwinkel en daarom moet ik er nog 20 lezen en heb ik toch geen tijd voor e-books. ;x


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    Papier! Er is niks beter dan het gevoel van een boek, de bladzijdes omslaan en het in je kast hebben staan.

    Deze mening deel ik ook^ boeken hebben iets magisch.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    E-books kunnen ook heel handig zijn! Ik lees zelf wel eens e-books op mijn laptop als het boeken zijn die ik het niet waard vind om te kopen of ik ergens vandaan kan halen. Maar meestal koop ik een zooi boeken bij de Kringloopwinkel en daarom moet ik er nog 20 lezen en heb ik toch geen tijd voor e-books. ;x


    Ja, mijn moeder heeft ook een soort van algemeen verbod op nieuwe boeken ingelegd, want we hebben er gewoon een plaats meer voor. Ik, mijn zus en mijn vader zijn allemaal fervente lezers en ik ben gisteren nacht bijvoorbeeld in het donker op het mudden van de gang nog over een boek van mijn vader gestruikeld. Ze zijn echt òveral. Dus nu doe ik het maar met de gratis ebooks die ik kan vinden. x) Het voelt een beetje als vroeger, toen je bij je vrienden ging horen of zij gratis liedjes op hun gsm hadden staan die ze wilden delen.


    What would Emma do?

    Tsja, ik ben denk ik een cultuurbabaar maar liever een e-book, tenzij het een studieboek is (want daar wil ik in kunnen strepen) of een boek waar afbeeldingen belangrijk in zijn. (kunstboeken, strips, e.d)
    Een ereader is licht, neemt weinig ruimte in, leest makkelijker weg, stuk goedkoper (op termijn). Mijn kast staat inmiddels vol en heb geen ruimte voor een extra boekenkast, dus dit vond ik wel een prima oplossing. En als ik een boek echt goed vind kan ik altijd de papieren versie kopen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb ook liever een papieren boek, maar het lullige is dat ik me altijd veel beter kan concentreren op een boek als ik het via een ereader lees. :')


    Caution first, always.

    Ik heb geen E-book, maar wel er wel ééntje. Daar kan ik dan boeken oplezen waarvan ik nog niet zeker weet ofdat ik ze wel werkelijk wil aanschaffen in papieren versie (die zijn namelijk veel duurder). Mij lijkt een E-book handig omdat het zo'n klein formaat is, maar ik heb er dus geen ervaring mee. (:


    The soul needs autumn.

    Papier is life *insert cheerleaderemoticon die ik niet meer heb*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien