• Ik heb een jongen via Tinder leren kennen(i know heel slecht, nam Tinder overigens niet serieus) en zonder verwachtingen kreeg ik dus ook contact met hem.
    Hij zit op dit moment in Australië om te backpacken, aar ik word een beetje gek van hem.
    In het begin vond ik het wel gezellig en leuk om met hem te praten. Dus uiteindelijk nummers uitgewisseld voor app. Ik ken hem vandaag een week en ik vraag me echt af wat ik aan m'n fiets heb gehangen.
    Hij laat Te duidelijk merken dat hij maar al te graag een relatie met me wilt. Hij noemde me al constant koosnaampjes; poepie, cute, schat, mop en dat soort namen. Toen ik hem vertelde waar ik ongeveer woonde(vlakbij schiphol), kregen we deze conversatie:
    Hij: Haha kwam je me niet eens uitzwaaien?
    Ik: Haha als ik wist hoelaat je de lucht in ging. Ik heb je in gedachten uitgezwaaid
    Hij: Kreeg ik ook nog een kusje bij mijn afscheid in gedachte?
    Correctie; ik kende hem net 3 dagen.

    Ik heb één keer uit een grapje gezegd dat ik al dacht dat hij me vergeten was, nu hamert hij erop dat als hij even niet reageert dat ik niet bang hoef te zijn dat hij me vergeet. Daarbij krijg ik vaak emoji's met hartjes en dat soort dingen. Hij benadrukt ook heel vaak hoe lief, mooi, knap en cute ik ben. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is het leuk om een compliment te krijgen. Maar als je het zo vaak zegt dan komt het niet meer oprecht over. In het begin vond ik het ook wel leuk maar hij is daarop doorgeslagen waardoor het nu een beetje vervelend is.
    Hij wil ook constant aandacht van me, als het even stil is omdat ik even niks meer te zeggen heb of even met iets bezig ben, bedenkt hij wel een onderwerp om weer over te praten. Zo was ik woensdag op school voor een bijles vlak voor mijn examen waarbij het me handig lijkt om op te letten, kreeg ik een bericht van hem; Je bent weg (sad emoji). Terwijl ik hem daarvoor had verteld dat ik examen had.
    Daarbij zegt hij ook constant dat hij me gaat missen als ik niet kan appen omdat ik bijvoorbeeld op stage ben. Ik heb al een keer aangegeven dat ik merkte dat hij veel meer complimentjes gaf terwijl ik wat terug houdender was, vroeg hij of er meer complimentjes kwamen. Hij vist ontzettend vaak naar dingen die ik eigenlijk niet wil zeggen omdat het voor mij veel te snel gaat. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik hem pas een week ken en dat ik het graag rustig aan doen. Ik wil graag eerst gewoon vrienden worden, elkaar beter leren kennen, elkaar in het echt ontmoeten(want ik heb hem niet eens in het echt ontmoet) en dan zie ik wel hoe het verder gaat. Hij zegt het te begrijpen maar past niks aan.
    Wat weet ik nu over hem? Hoe hij heet, hoe oud hij is, zijn film genres, waar hij gewoond heeft, en zijn gezinssituatie, wat hij gestudeerd heeft en wat voor werk hij heeft gedaan. Meer niet.
    Net hadden we weer een conversatie;
    Hij: Als ik terug kom, zullen we dan wat gaan drinken? :) x
    Ik: Ja is goed
    Hij: Als je geen andere jongen ontmoet (shy emoji)
    Apparently kan ik dus niet meer met hem iets gaan drinken als ik een andere jongen leer kennen.
    Ik: Ja we zien wel
    Hij: Ja oke
    Ik:(Plagend) Als jij geen ander meisje ontmoet
    Hij: dat komt helemaal goed. Dat kan ik je beloven mop
    Ik: Haha is goed
    Hij: Hier voornamelijk Aziaten enzo
    Ik: geen leuke Australische meiden ontmoet?
    Hij: En wat moet ik daarmee? Ik ben een Nederlandse jongen
    Ik: Je weet maar nooit.
    Hij: Doe mij jou maar, een leuke Nederlandse meid :) xxx
    Correctie: Ik ken/spreek hem vandaag net een week. Volgens hem bedoelde hij dat normaler dan dat het waarschijnlijk overkwam.
    Ik weet niet wat ik hiermee moet. Hij gaat veel te snel, ik heb hem nog nooit in real life gezien en claimt ook nog. Hij appt dat hij wel een berichtje van me ziet als hij wakker word en als ik geen bericht heb gestuurd, appt hij: Je hebt geen bericht gestuurd(sad emoji)

    Respect als je dit lange verhaal gelezen heb!


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Oh brr — ik zou helemaal de kriebels krijgen van iemand die vanaf het allereerste moment meteen gaat claimen en dat soort kleffe dingen gaat zeggen. (': Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
    Misschien kan je aangeven dat je het wel wat snel vindt gaan omdat jullie elkaar nog niet zo lang kennen? Dat je het leuk zou vinden om hem béter te leren kennen, maar dat— dat niet direct wil betekenen dat je geïnteresseerd bent op díé manier? (Dit is een beetje warrig — I'm sorry.) Uiteindelijk komt het er een beetje op neer dat ik aan zou geven dat je het te snel vindt gaan.

    Dat klinkt best wel... Irritant. Misschien moet je eens op een subtiele, maar wel duidelijke manier laten weten dat je het gewoon nogal vervelend vindt worden?


    obsessive rage

    Wow ik zou hem los negeren, dat klinkt als de grootste playboy ever die je 1) nooit echt gaat ontmoeten of 2) waar je alleen maar problemen van zal krijgen.
    Ik zou u uberhaupt al zijn afgehaakt bij de koosnaampjes


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wow jeetje, zo te lezen gaat hij behoorlijk flink over je grenzen heen... Ik zou er zelf ook gek van worden eerlijk gezegd :')
    Als het voor jou niet goed voelt, en hij herhaaldelijk niet respecteert dat je wat meer ruimte nog nodig hebt, denk ik zelf dat je het niet langer nog moet aankijken... Je kent hem nu net een week, dus denk niet dat hij helemaal heartbroken zou zijn als je het zou afkappen... En zelfs als hij dat wel zou zijn, een relatie moet wel van twee kanten komen, een beetje gezond zijn. En dat lijkt mij dit niet echt...

    [ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 14:40 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Wow jeetje, zo te lezen gaat hij behoorlijk flink over je grenzen heen... Ik zou er zelf ook gek van worden eerlijk gezegd :')
    Als het voor jou niet goed voelt, en hij herhaaldelijk niet respecteert dat je wat meer ruimte nog nodig hebt, denk ik zelf dat je het niet langer nog moet aankijken... Je kent hem nu net een week, dus denk niet dat hij helemaal heartbroken zou zijn als je het zou afkappen... En zelfs als hij dat wel zou zijn, een relatie moet wel van twee kanten komen, een beetje gezond zijn. En dat lijkt mij dit niet echt...


    Ja ik heb ook pas 3 x aangegeven dat het te snel gaat :')
    Ik denk zelf ook niet dat het wat gaat werken. Ik merk gewoon dat hij Te graag een relatie met mij wil. Hij is een week lang heel hard aan het flirten.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    (...)

    Ja ik heb ook pas 3 x aangegeven dat het te snel gaat :')
    Ik denk zelf ook niet dat het wat gaat werken. Ik merk gewoon dat hij Te graag een relatie met mij wil. Hij is een week lang heel hard aan het flirten.


    Maar wil hij dan heel graag een relatie — of gewoon een keertje een avondje fun hebben? (':

    Vassago schreef:
    (...)

    Maar wil hij dan heel graag een relatie — of gewoon een keertje een avondje fun hebben? (':


    Ja dat is dus voor mij ook de vraag :')
    Maar waagt hij dat dan heeft hij een serieus probleem met mij.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    (...)

    Ja dat is dus voor mij ook de vraag :')
    Maar waagt hij dat dan heeft hij een serieus probleem met mij.


    You go girl!

    Vassago schreef:
    (...)

    You go girl!


    Ja, ik ben geen machine waar je een kwartje in gooit en alles mee doet wat je wilt.
    Maar een vriendin had me al gewaarschuwd en ik ben zelf ook realistisch hierin, mede omdat, mocht het zo zijn, hij niet de eerste is :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Weet je, ik vind het nogal hmm, als je aan iemand drie keer je grenzen aangeeft en hij gaat er alsnog overheen. Ik vind dat dit veel zegt over zijn karakter en vind het nu niet bepaald een goed teken. Hij mag misschien een vriendelijk exterieur hebben maar ik vind, hem een laag dieper gaand en daar even dwars doorheen kijkend: hem overheersend, manipulatief, empathieloos. Daarmee bedoel jij niemand bent, jouw gevoelens doen er niet toe, het draait om wat jij doet voor hem, of beter gezegd: wat jij hier niet doet en jouw grenzen, persoonlijkheid, emoties zijn niet van belang. Hij zegt wel lieve woorden, maar hij is niet lief. Je moet duidelijk zien dat die overheersing over jou hoe dan ook in zijn karakter ergens zit en dat hij jou een trap lager zet. En je wilt met zo iemand niet in een relatie belanden. Het gaat er alleen maar erger op worden eens zijn vlinders (of hormonen) zijn bedaard. Het heeft iets louche, ik betrouw het niet eigenlijk. Als ik zo'n gedrag zou opmerken zou ik ermee stoppen, als je het nog niet zeker weet, zou ik expres zijn persoonlijkheid (zonder dat hij dat door kan hebben), testen en vervolgens analyseren om meer over zijn persoonlijkheid te weten te komen en uit te zoeken of hij wel of niet betrouwbaar is (which I think not) misschien ben ik te ontledend, maar dat zou ik dus zo hard doen, alleszins de ogen wijd open houden, mocht je toch beslissen verder te gaan.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 15:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Weet je, ik vind het nogal hmm, als je aan iemand drie keer je grenzen aangeeft en hij gaat er alsnog overheen. Ik vind dat dit veel zegt over zijn karakter en vind het nu niet bepaald een goed teken. Hij mag misschien een vriendelijk exterieur hebben maar ik vind, hem een laag dieper gaand en daar even dwars doorheen kijkend: hem overheersend, manipulatief, empathieloos. Daarmee bedoel jij niemand bent, jouw gevoelens doen er niet toe, het draait om wat jij doet voor hem, of beter gezegd: wat jij hier niet doet en jouw grenzen, persoonlijkheid, emoties zijn niet van belang. Hij zegt wel lieve woorden, maar hij is niet lief. Je moet duidelijk zien dat die overheersing over jou hoe dan ook in zijn karakter ergens zit en dat hij jou een trap lager zet. En je wilt met zo iemand niet in een relatie belanden. Het gaat er alleen maar erger op worden eens zijn vlinders (of hormonen) zijn bedaard. Het heeft iets louche, ik betrouw het niet eigenlijk. Als ik zo'n gedrag zou opmerken zou ik ermee stoppen, als je het nog niet zeker weet, zou ik expres zijn persoonlijkheid (zonder dat hij dat door kan hebben), testen en vervolgens analyseren om meer over zijn persoonlijkheid te weten te komen en uit te zoeken of hij wel of niet betrouwbaar is (which I think not) misschien ben ik te ontledend, maar dat zou ik dus zo hard doen, alleszins de ogen wijd open houden, mocht je toch beslissen verder te gaan.


    I see your point.
    Ik merk zelf al op dat hij volgensmij meer over mij weet dan ik over hem, maar dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn. Maar ik had een foto gestuurd van mij en een vriendin( hij had ook een foto van hem gestuurd. Begon hij weer;
    Hij: Cuteeeeeeeee (emoji met hart-ogen)
    Ik: Thanks
    Hij: Ik meen het. Knappie(emoji met hart-ogen)
    Ik: Thank you
    Hij: Sorry. Ik zal geen compliment meee geven anders

    Op dat moment had hij waarschijnlijk verwacht dat ik zou zeggen dat ik het niet zo bedoelde en hoe erg het me speet en terug flirtte. Maar helaas :')

    Aan de andere kan zegt hij het te snappen dat ik het rustig aan wil doen enzo en ik had ook verteld dat mijn moeder te zuinig op me is en dat ik daardoor beetje ruzie met haar had en daar had hij ook begrip voor. dus ben een beetje verward


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Nu zit ik dus met een ander probleem. Een vriendin van mij zegt nu dus dat het normaal is dat jongens A zeggen en B doen, dat het gewoon jongens eigen is.
    Volgens haar zou hij in het echt anders gaan doen omdat ze dan wat voorzichtiger doen en dat claim gedrag bij jongens gewoon normaal is want volgens haar zijn jongens gewoon zo.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    Nu zit ik dus met een ander probleem. Een vriendin van mij zegt nu dus dat het normaal is dat jongens A zeggen en B doen, dat het gewoon jongens eigen is.
    Volgens haar zou hij in het echt anders gaan doen omdat ze dan wat voorzichtiger doen en dat claim gedrag bij jongens gewoon normaal is want volgens haar zijn jongens gewoon zo.


    Uh — nee. Dat is echt totaal niet waar.
    Geen een jongen waarmee ik ooit via whats'app / whatever heb gesproken deden vanaf het allereerste moment zó claimend. Dat moet je echt niet als "normale standaard" aan gaan houden. Please.

    Vassago schreef:
    (...)

    Uh — nee. Dat is echt totaal niet waar.
    Geen een jongen waarmee ik ooit via whats'app / whatever heb gesproken deden vanaf het allereerste moment zó claimend. Dat moet je echt niet als "normale standaard" aan gaan houden. Please.


    Ik zie het ook niet als normale standaard aangezien mijn laatste relatie is was met iemand die niet claimde. Dus ik geloof ook niet dat het normaal is.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rewritten schreef:
    (...)

    Ik zie het ook niet als normale standaard aangezien mijn laatste relatie is was met iemand die niet claimde. Dus ik geloof ook niet dat het normaal is.
    '

    Daarom. Ik zou niet al te veel aandacht besteden aan die mening van je vriendin. Ik zou het persoonlijk óntzettend vreemd vinden als een jongen op whats'app zo claimend was en dan in real ontzettend verlegen.