• Omdat we in het Lucht Je Hart een best interessant gesprek hadden over gezond eten en het vervangen van bepaalde producten, leek het mij wel leuk en interessant om er een topic voor aan te maken. Deel hier dus al je kennis, ervaringen, problemen en vragen over voedsel en gezond eten.

    Het onderwerp was op het moment ijzerrijk voedsel en gezonde vleesvervangers, maar mogelijk zijn er ook andere onderwerpen waar wij Quizletters graag over praten. Let wel op: dit topic heeft dus niks te maken met afvallen, aankomen of gewichten en wat precies gezond is voor jou specifiek kan heel erg verschillen. Dit topic is er dan ook niet voor bedoeld om aan te zetten tot ongezonde leefpatronen. Het is gewoon om gezellig te praten over gezonde voedingspatronen en oplossingen wanneer je een bepaald iets niet wil of kan eten bijvoorbeeld. Voor gericht en professioneel advies kan je altijd nog het beste naar een diëtiste gaan c:


    Happy Birthday my Potter!

    YAY, mijn topics ^^


    26 - 02 - '16

    Dit klinkt wel interessant, even een MT.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jinsoyun schreef:
    Ben ik de enige die like 2 eieren per dag eet? Volgens mijn diëtiste is het juist goed voor je.


    Het kan zijn dat jouw cholesterolgehalte daar niet té hoog van wordt, omdat het natuurlijk ook wel verschillend per persoon is. 3/4 eieren per week is gemiddeld genomen wat aangeraden wordt ook weer afhankelijk van of je wel of niet vegetariër bent, maar je cholesterolgehalte, hetgeen waar teveel ei een slechte invloed op kan hebben, is natuurlijk van veel meer afhankelijk dan alleen de hoeveelheid ei in de week.


    Happy Birthday my Potter!

    Dit vind ik leuk om bij te houden (:


    Deep inside, I've never felt alive

    mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eh... aangezien ik net een zakje schuimpjes heb opgegeten lijkt me dit wel een goed idee.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dit topic komt misschien wel van pas.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Oké, ik gooi hier even deze vraag neer.

    Vlak voor mijn periode (dat is dus rond deze tijd, zaterdag is mijn laatste pil) heb ik altijd hele erge drang naar chocolade, tijdens wat minder want dan word ik er zelfs misselijk van. Na mijn periode, de week erna dus, snak ik er weer heel erg na en die week tussen die twee weken heb ik nergens last van.
    Wat kan ik het beste gaan eten in plaats van chocolade? Fruit moet ik maar net trek in hebben, want anders krijg ik dat ook niet weg xd

    En wat kan ik doen tegen vreetbuien, gezien ik wel gewoon genoeg eet op een dag (ontbijt, tussendoortje, middageten, 3 uur tussendoortje, avondeten, en dan soms nog een snackie). Maar de tussendoortjes blijven niet klein, van een hele zak chips tot twee repen chocolade of vier boterhammen met pindakaas.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 15:00 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Diable schreef:
    Oké, ik gooi hier even deze vraag neer.

    Vlak voor mijn periode (dat is dus rond deze tijd, zaterdag is mijn laatste pil) heb ik altijd hele erge drang naar chocolade, tijdens wat minder want dan word ik er zelfs misselijk van. Na mijn periode, de week erna dus, snak ik er weer heel erg na en die week tussen die twee weken heb ik nergens last van.
    Wat kan ik het beste gaan eten in plaats van chocolade? Fruit moet ik maar net trek in hebben, want anders krijg ik dat ook niet weg xd

    En wat kan ik doen tegen vreetbuien, gezien ik wel gewoon genoeg eet op een dag (ontbijt, tussendoortje, middageten, 3 uur tussendoortje, avondeten, en dan soms nog een snackie)



    Hmmmm lastig. Het schijnt dat een beetje suiker in je thee zou kunnen helpen maar eigenlijk is dit net iets waar ik geen verstand van heb, plus zelf ook verslaafd aan chocolade. Mij helpt het wél altijd om gewoon waar ik naartoe ga, niks mee te nemen. Dus naar mijn studie enkel voldoende brood en water en naar mijn kamer waar ik veel zit ook geen snacks of zo, enkel thee. Als ik dat doe en druk bezig ben, snoep ik dan eigenlijk vrijwel niks. Mogelijk iets van noten of zo? Iemand verstand van gezonde tussendoortjes voor rond de periode? :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik geef vaak gewoon toe aan mijn cravings tijdens 'mijn periode'. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik die vaak maar een paar dagen heb, dus de hoeveelheid drop en chocolade die ik naar binnenwerk valt wel mee. Als het echt te gek wordt, probeer ik de ongezonde dingen een beetje te vervangen door ander eten wat net iets minder slecht is. Sterrenmuntthee smaakt net zoals dropjes en iets als hummus met komkommer of wortels.


    I am an idiot, I move.

    Hoewel mijn vader toch niks gaat veranderen aan wat er op tafel staat, probeer ik er wel op te letten. Ik moet zoiezo meer opletten op dat ijzertekort.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik geef bijna altijd toe aan cravings en ken bijna alle medewerkers van de Burger King op Amsterdam Centraal bij naam.
    Ik heb dit topic hard nodig in mijn leven.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Goldstein schreef:
    (...)


    Hmmmm lastig. Het schijnt dat een beetje suiker in je thee zou kunnen helpen maar eigenlijk is dit net iets waar ik geen verstand van heb, plus zelf ook verslaafd aan chocolade. Mij helpt het wél altijd om gewoon waar ik naartoe ga, niks mee te nemen. Dus naar mijn studie enkel voldoende brood en water en naar mijn kamer waar ik veel zit ook geen snacks of zo, enkel thee. Als ik dat doe en druk bezig ben, snoep ik dan eigenlijk vrijwel niks. Mogelijk iets van noten of zo? Iemand verstand van gezonde tussendoortjes voor rond de periode? :')


    Het klinkt héél gek, maar voor mij helpt komkommer heel erg rond het maandelijkse feestje. Ik heb zelf altijd de neiging om koek en chips te gaan eten, maar een groente (fruit vind ik niet zo lekker) die snel weghapt zoals wortel en/of komkommer vind ik soms nog lekkerder dan een zoete of zoute snack.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Inferius schreef:
    Dit klinkt wel interessant, even een MT.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Diable schreef:
    Oké, ik gooi hier even deze vraag neer.

    Vlak voor mijn periode (dat is dus rond deze tijd, zaterdag is mijn laatste pil) heb ik altijd hele erge drang naar chocolade, tijdens wat minder want dan word ik er zelfs misselijk van. Na mijn periode, de week erna dus, snak ik er weer heel erg na en die week tussen die twee weken heb ik nergens last van.
    Wat kan ik het beste gaan eten in plaats van chocolade? Fruit moet ik maar net trek in hebben, want anders krijg ik dat ook niet weg xd

    En wat kan ik doen tegen vreetbuien, gezien ik wel gewoon genoeg eet op een dag (ontbijt, tussendoortje, middageten, 3 uur tussendoortje, avondeten, en dan soms nog een snackie). Maar de tussendoortjes blijven niet klein, van een hele zak chips tot twee repen chocolade of vier boterhammen met pindakaas.


    Blijkbaar moet je dan ipv melkchocolade of witte chocolade juist heel donkere chocolade eten, want die is rijk in magnesium. Bovendien ontneemt dit je de neiging om nog verder te snoepen. Blijkbaar. Ik heb geen geen "period cravings", dus ik weet niet of dit werkt, maar dit is wat ik gelezen heb.
    Wel kan ik zeggen dat ik dan als tussendoortje noten neem (ik heb zout nodig door lage bloeddruk en ik ben vegetarisch, dus die voedingsstoffen heb ik nodig), of peperkoek (suikervrij of -arm van Peijnenburg denk ik), of toastjes met een salade, of zuivel (dat neem ik normaal anders nooit als toetje, maar dus als tussendoortje), of studentenhaver.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt