• Hallooo,

    Na een tijdje twijfelen heb ik nu toch echt besloten om een blog over schrijven te gaan maken. Aangezien ik zelf niet echt ervaring heb met blogs, hoop ik dat er hier mensen zijn die dat wel hebben en mij willen helpen met de vragen die ik nog heb.

    Het idee is dat de blog deels over mij persoonlijk zal gaan, maar voor het grootste deel over schrijven. Ik zou het tof vinden om een platform te hebben waar mensen makkelijk reacties achter kunnen laten (bijvoorbeeld met een facebook account, als dit mogelijk is).
    Zijn er hier bloggers die mij sites kunnen aanraden om blogs te bouwen?

    Verder twijfel ik persoonlijk nog of ik het in het Nederlands of in het Engels wil doen. In principe is mijn Engels goed genoeg om te bloggen, maar uiteindelijk is mijn schrijfwerk dan toch weer in het Nederlands... Gedachten en adviezen hierover zijn uiteraard welkom.

    Hopelijk kan iemand mij helpen met het vinden van een goede site. :)


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Wordpress en Weebly zijn sites die veel gebruikt worden voor blogs en andere dingen.

    Je zou in het Engels en Nederlands kunnen schrijven. Dat je eerst alles wat je wil zeggen in het Nederlands schrijft en dan naar het Engels vertaalt en het beide op je blog plaatst. als je dat niet te veel moeite vindt.

    Wordpres en weebly zijn beode fijn in gebruik. Verder heb je ook nog blogspot, maar daar weet ik het fijne niet van af.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wordpress is de meest gebruikte CMS voor bloggen. Daar zijn ook heel veel opties, thema's en plugins voor beschikbaar. Bovendien heb je het voordeel dat als je een domein koopt, je de content van Wordpress gemakkelijk over kan zetten.

    Ik zou in het Nederlands schrijven als ik jou was. Een reden om in het Engels te schrijven is het bereiken van een grotere doelgroep, maar wanneer je schrijfsels toch in het Nederlands zijn zullen deze lezers niet zo snel naar jouw blog komen. Door te kiezen voor een non-native taal verlies je toch kracht in je verhalen en bovendien kun je minder makkelijk Nederlandse lezers motiveren om te reageren/je te volgen (het kost meer moeite dan onze eigen taal). Je kunt als het een succes is altijd nog in het Engels gaan schrijven of alles tweetalig gaan schrijven.

    Ik blog zelf al 10 jaar, dus als je nog vragen hebt feel free (:

    Skrivbar schreef:
    Wordpress is de meest gebruikte CMS voor bloggen. Daar zijn ook heel veel opties, thema's en plugins voor beschikbaar. Bovendien heb je het voordeel dat als je een domein koopt, je de content van Wordpress gemakkelijk over kan zetten.

    Ik zou in het Nederlands schrijven als ik jou was. Een reden om in het Engels te schrijven is het bereiken van een grotere doelgroep, maar wanneer je schrijfsels toch in het Nederlands zijn zullen deze lezers niet zo snel naar jouw blog komen. Door te kiezen voor een non-native taal verlies je toch kracht in je verhalen en bovendien kun je minder makkelijk Nederlandse lezers motiveren om te reageren/je te volgen (het kost meer moeite dan onze eigen taal). Je kunt als het een succes is altijd nog in het Engels gaan schrijven of alles tweetalig gaan schrijven.

    Ik blog zelf al 10 jaar, dus als je nog vragen hebt feel free (:
    Dankjewel, ik denk dat ik je binnenkort zeker even kom stalken met wat vragen :)

    @ Degenen hierboven: Ook bedankt voor de reacties!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.