• Na de verliefde prinsesjes waarover K3 onlangs een liedje maakte, komt Studio 100 nu met een jong homokoppeltje in de populaire Ketnet-jeugdserie 'Ghost Rockers'. "Heel bemoedigend", vindt holebivereniging çavaria. Maar het verkoopt ook gewoon goed, zeggen marketingstrategen.


    De populaire jongerensoap 'Ghost Rockers' startte in 2014 en gaat over een groepje tieners dat magische instrumenten ontdekt in de kelder van hun school. Het zal de eerste Studio 100-serie zijn waarin een homokoppel een verhaal krijgt. En niet alleen dat: ook een kusscène, die al is opgenomen.

    Geen stereotype nichten
    Wout Verstappen en Michiel De Meyer, de acteurs die het verliefde koppel Alex en Jules in de serie spelen, hopen dat hun scènes helpen "homoseksualiteit beter aanvaardbaar te maken", zeggen ze in Het Nieuwsblad. "We worden in de serie ook nooit opgevoerd als een speciaal koppel. Studio 100 heeft de belangrijke en juiste keuze gemaakt door van Alex en Jules geen stereotype nichten te maken", aldus Michiel, die Jules speelt.

    Vorige week bracht K3 nog een cd uit met een liedje waarin een prinsesje verliefd wordt op een ander prinsesje. "Homoseksualiteit moet de gewoonste zaak van de wereld zijn", reageerde Studio 100 toen. Miguel Wiels, het muzikale brein achter K3 liet alle politieke correctheid achterwege: "Mensen die hier problemen mee hebben: rot op!"

    Nieuwe doelgroepen
    Toch ligt niet enkel een progressieve houding aan de basis van het plotse omarmen van homoseksualiteit in hun producten, vermoeden marketingstrategen. "Je merkt dat het bedrijf zich om economische motieven aan wijzigende maatschappelijke tendensen aanpast", zegt Tim Smits, docent marketingcommunicatie aan de KU Leuven. "Om ervoor te zorgen dat het ook die nieuwe doelgroepen bereikt, of om de voeling met bestaande doelgroepen niet te verliezen. En ze kiezen dan een voor hen interessant nieuw doelpubliek, terwijl het ook voor verhaallijnen kon gaan over zakelijk minder interessante segmenten zoals asielzoekers of allochtonen."

    Hoe dan ook, holebivereniging çavaria kan de nieuwe strategie wel smaken. "We appreciëren dat het homokoppel in 'Ghost Rockers' niet voor de zoveelste keer als één grote problematiek wordt afgebeeld", aldus woordvoerder Jeroen Borghs in Het Nieuwsblad. "Natuurlijk hebben homokoppels soms problemen, maar niet meer dan heterokoppels."

    Bron: hln.be
    ===================================

    Economisch gunstig of niet, ik vind het geweldig dat Studio 100 dit onderwerp aansnijdt. Steeds meer kinderen zijn ermee bezig, niet alleen met hun geaardheid ontdekken, ook ouders die hetzelfde geslacht hebben. Dat dit nu verwerkt wordt in één van de populairste kinderseries van de Benelux is zeer positief.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Eén kant in mij vind dit echt geweldig en denkt "eindelijk", de andere kant van mij leest hier gewoon "ja we doen er een homokoppel in, want dat is economisch strategisch en levert ons meer geld op". En ik weet nu even niet wat ik daar van moet vinden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Strategie van studio 100, homo acceptatie of geld, maakt mij niet uit. Het gaat erom dat homo zijn nu nog normaler wordt en dat is super!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Het is trouwens ook al een ship geworden. #TeamJulex!:Y)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik kan het alleen maar aanmoedigen (: kinderen pikken zoveel zo snel op en een positieve boodschap tav homoseksualiteit verspreiden, kan hun toekomstige visie echt wel veranderen/kleuren.
    Goooo studio 100!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eledhel schreef:
    Strategie van studio 100, homo acceptatie of geld, maakt mij niet uit. Het gaat erom dat homo zijn nu nog normaler wordt en dat is super!

    Dit inderdaad! Of het nou om geld draait of niet, het resultaat is dat het nu ook aan kinderen als normaal wordt aangeboden en niet alleen de standaard heterokoppels.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Eledhel schreef:
    Strategie van studio 100, homo acceptatie of geld, maakt mij niet uit. Het gaat erom dat homo zijn nu nog normaler wordt en dat is super!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eledhel schreef:
    Strategie van studio 100, homo acceptatie of geld, maakt mij niet uit. Het gaat erom dat homo zijn nu nog normaler wordt en dat is super!


    Heaven is a place that we all have

    Alleen om geld zal het wel niet draaien denk ik, als ze daar tegen zouden zijn dan zouden ze het nooit doen, dus er zit wel een morele boodschap in ook die ze denk ik willen uitdragen. Laten we zeggen dat het hun alleen goed uitkomt om dit te kiezen, dat wilt denk ik nog niet zeggen dat ze het alléén doen om het geld.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Standal schreef:
    Eén kant in mij vind dit echt geweldig en denkt "eindelijk", de andere kant van mij leest hier gewoon "ja we doen er een homokoppel in, want dat is economisch strategisch en levert ons meer geld op".


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hier heb ik nou zo lang op gewacht he!

    Haha ze doen een beetje alsof ze iets nieuws hebben ontdekt :')
    Ook een kusscéne, die al is opgenomen. Ik ga stuk, hahah.
    Als je naar de Nederlandse tv kijk zie je in bijna elke serie wel een mannelijk stel, en nu heeft België een nieuwe uitvinding gedaan :p

    Maar al bij al, zeer positief voor sowieso de kinderen
    Vraag me af voor hoelang het goed gaat tho, gezien de ouders van kinderen etc.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 10:06 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.