• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben zo benieeeeuw naar de beoordelingen! 😁

    Skrivbar schreef:
    Ik ben zo benieeeeuw naar de beoordelingen! 😁


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sorry dames, ik had ruzie met m'n vriend en daarna ben ik in slaap gevallen. Het is nu weer goed en ik ga gauw alles in het hoofdstuk zetten!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Mijn computer vindt het heerlijk om sloom te doen en mij te pesten, het komt er echt aan!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ondanks het feit dat ik het met sommige kritiekpuntjes niet eens ben, ben ik erg blij met de beoordeling!


    oi, suzy

    De beoordeling staat online!

    Hier is de link.

    Opdracht twee staat online!

    Hier is de link. De deadline is 15 januari, dat betekent dat jullie drie en een halve week de tijd hebben. Dit betekent dat te laat ook echt te laat is.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Bedankt voor de beoordeling! Ik ben het er redelijk mee eens, behalve met de beoordeling van GinnyWeasley8, sorry haha, maar het hele ding is dat je zelf uit moet vinden tegen wie het hoofdpersonage spreekt dood en waarom staat er bij TwinButterfly geen uitleg van de punten? ;x

    Edit: ik mis wel een beetje wat punten waar ik aan kan werken. Ik heb wel een klein dingetje, maar voor mijn gevoel is het voornamelijk positieve feedback. Natuurlijk is dat super fijn, maar dan vind ik het lastig om mijzelf te verbeteren.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 12:57 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Bedankt voor de beoordeling! Ik ben het er redelijk mee eens, behalve met de beoordeling van GinnyWeasley8, sorry haha, maar het hele ding is dat je zelf uit moet vinden tegen wie het hoofdpersonage spreekt dood en waarom staat er bij TwinButterfly geen uitleg van de punten? ;x


    Die komt er als het goed is vanavond bij te staan.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Die komt er als het goed is vanavond bij te staan.

    Oké, fijn (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Edit: ik mis wel een beetje wat punten waar ik aan kan werken. Ik heb wel een klein dingetje, maar voor mijn gevoel is het voornamelijk positieve feedback. Natuurlijk is dat super fijn, maar dan vind ik het lastig om mijzelf te verbeteren.


    Eens.


    oi, suzy

    Sorry dat het zo lang duurde trouwens. Er was heel wat gedoe om alles in de juiste vorm te krijgen.

    Ik denk dat ik een week de tijd neem voor het beoordelen (en de andere juryleden dus ook) en daarna nog één of twee dagen voor mij om alles in het hoofdstuk te krijgen. Dan moeten jullie ongeveer 9 dagen wachten op de beoordelingen. Is dat goed?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Sorry dat het zo lang duurde trouwens. Er was heel wat gedoe om alles in de juiste vorm te krijgen.

    Ik denk dat ik een week de tijd neem voor het beoordelen (en de andere juryleden dus ook) en daarna nog één of twee dagen voor mij om alles in het hoofdstuk te krijgen. Dan moeten jullie ongeveer 9 dagen wachten op de beoordelingen. Is dat goed?

    Ik vind het prima c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Edit: ik mis wel een beetje wat punten waar ik aan kan werken. Ik heb wel een klein dingetje, maar voor mijn gevoel is het voornamelijk positieve feedback. Natuurlijk is dat super fijn, maar dan vind ik het lastig om mijzelf te verbeteren.


    Goed dat je het zegt, ik zal het meenemen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Quick question: waarom heb ik bij de beoordeling van TwinButterfly niet alle punten van opdracht uitgevoerd? Dat is toch gewoon optijd ingeleverd, aantal woorden juist en genoeg dialoog? Of zit ik daar verkeerd?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga even kijken
    - je hebt gelijk, ik pas het aan.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 13:21 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.