• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hoort de dialoog nu eigenlijk bij de woorden, of niet? Want ik ben verward opeens :')
    Maar als ik nu 2K woorden schrijf (niet dat ik dat van plan ben ofzo XD) maar wel mooi 500 woorden dialoog typ, heb ik dan nog steeds een 4, of kijk ik nu scheel :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Hoort de dialoog nu eigenlijk bij de woorden, of niet? Want ik ben verward opeens :')
    Maar als ik nu 2K woorden schrijf (niet dat ik dat van plan ben ofzo XD) maar wel mooi 500 woorden dialoog typ, heb ik dan nog steeds een 4, of kijk ik nu scheel :')


    De dialoog zit bij het totaal aantal woorden en je kunt daarnaast ook punten verliezen door te weinig dialoog te schrijven. Dus er wordt naar twee getallen gekeken, het totaal aantal woorden inclusief dialoog en daarnaast naar het aantal woorden van de dialoog op zich.

    En dan krijg je inderdaad nog 4 punten. Dit heb ik zo gedaan omdat ik het erger vind wanneer je niet eens aan het woordenaantal van 800 komt, en meer woorden daarnaast ook eigenlijk meer werk is. Daarbij kan het zijn dat je verhaal pas rond of af is als je meer dan 1200 woorden hebt. Aangezien je je dan niet volledig aan de opdracht houdt, maar wel gewoon een op zichzelf staand verhaal vind ik dat je geen enorme aftrek verdient.

    De marge is ook meer zodat wij niet allemaal verschillende verhalen krijgen van 1500 tot 5000 tot 12000 woorden krijgen en alle verhalen ongeveer dezelfde lengte krijgen, wat het beoordelen makkelijker en eerlijker maakt.

    - En kun je voortaan even je naamsverandering doorgeven? Ik zal het nu veranderen hoor.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 18:59 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Niet om te pushen of zo, maar meer gewoon uitnieuwsgierigheid: wanneer denk je dat de beoordelingen komen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Niet om te pushen of zo, maar meer gewoon uitnieuwsgierigheid: wanneer denk je dat de beoordelingen komen?


    Haha, geen probleem. De deadline is dinsdagmorgen, zodat ze erin de middag op komen te staan, samen met de nieuwe opdracht.

    Maar als ze eerder klaar zijn, komen ze er eerder op!

    Misschien dat de punten voor Extra #1 later komen, maar dan hebben jullie in ieder geval het commentaar wat je mee kunt nemen naar de volgende opdracht.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Nog twee uur!!

    Ik heb de inzendingen van Cozyre en Pickett binnen, ook die van Skrivbar (op de verkeerde manier, zie pb).

    Nog even de tijd om te perfectioneren. Zorg ervoor dat hij verzonden is voor 21:00!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Haha, geen probleem. De deadline is dinsdagmorgen, zodat ze erin de middag op komen te staan, samen met de nieuwe opdracht.

    Maar als ze eerder klaar zijn, komen ze er eerder op!

    Misschien dat de punten voor Extra #1 later komen, maar dan hebben jullie in ieder geval het commentaar wat je mee kunt nemen naar de volgende opdracht.

    Okay dat is fijn! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hihi ik ben helemaal blij met de opmaak van het hoofdstuk met de inzendingen (krul)

    Dus snel inzenden want dan kan het online haha (doe maar rustig aan, dit is mijn enthousiasme dat spreekt)

    Succes nog!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hoe moeten wij onze beoordelingen inleveren? (:
    - Sorry als dit in je pb stond, ik heb geheugen troubles, dus ik kan het vergeten zijn xd

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 19:22 ]


    Mhm?

    MabeI schreef:
    Hoe moeten wij onze beoordelingen inleveren? (:
    - Sorry als dit in je pb stond, ik heb geheugen troubles, dus ik kan het vergeten zijn xd


    Haha geen probleem, ook via pb. Dan zorg ik dat het in een hoofdstuk komt te staan.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb de story al wel online staan. Dacht dat ik het hoofdstuk erbij had gedaan, maar dus niet .. mijn zus is hier nu met haar vriend, dus hoop dat ik het red! Sowieso vanavond wel, maar 21:00 weet ik niet zeker... kun je de volgende keer niet gewoon 23:59 doen? Dat is iets handiger. Xd

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 19:49 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Voor 21u? Shit, dan kan ik toch eigenlijk niets meer aanpassen nu :')
    Was van plan mijn naamsverandering bij alle wedstrijden even op hetzelfde moment door te geven deze avond, dus het is niet dat ik het vergeten ben ofzo, dacht alleen niet dat het uitmaakte als ik het een paar uur later zou doen XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Scribe schreef:
    Ik heb de story al wel online staan. Dacht dat ik het hoofdstuk erbij had gedaan, maar dus niet .. mijn zus is hier nu met haar vriend, dus hoop dat ik het red! Sowieso vanavond wel, maar 21:00 weet ik niet zeker... kun je de volgende keer niet gewoon 23:59 doen? Dat is iets handiger. Xd


    Je hebt al twee weken de tijd gehad, dus ik denk dat 21:00 een prima tijd is. Zo kunnen de juryleden ook al beginnen. Zij moeten het namelijk in één week doen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dazai schreef:
    Voor 21u? Shit, dan kan ik toch eigenlijk niets meer aanpassen nu :')
    Was van plan mijn naamsverandering bij alle wedstrijden even op hetzelfde moment door te geven deze avond, dus het is niet dat ik het vergeten ben ofzo, dacht alleen niet dat het uitmaakte als ik het een paar uur later zou doen XD


    Nee hoor, maar ik had het al opgemerkt, vandaar hihi.

    Ik heb het meerdere malen aangegeven dat de deadline verstrijkt om 21:00 en het staat ook in de opdracht, dus volgens mij was het wel duidelijk, toch?

    [ bericht aangepast op 13 dec 2016 - 19:53 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Nee hoor, maar ik had het al opgemerkt, vandaar hihi.

    Ik heb het meerdere malen aangegeven dat de deadline verstrijkt om 21:00 en het staat ook in de opdracht, dus volgens mij was het wel duidelijk, toch?

    Mij was het duidelijk. Het is even omschakelen, maar ik heb er rekening mee gehouden (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Perffect schreef:
    (...)

    Nee hoor, maar ik had het al opgemerkt, vandaar hihi.

    Ik heb het meerdere malen aangegeven dat de deadline verstrijkt om 21:00 en het staat ook in de opdracht, dus volgens mij was het wel duidelijk, toch?

    Ja, maar ik ben ook al de datum van de deadline vergeten, dus ja... Ben gewoon wat vergeetachtig :') Ik doe aan een heleboel wedstrijden mee en ze hebben allemaal een andere deadline, dus is even aanpassen (; Maar ja, dan had ik vandaag sowieso niets kunnen doen eigenlijk XD Ga in die twintig minuten die ik nog heb (nadat mijn soapje gedaan is XD) proberen om toch nog 46 woorden te schrappen, en anders pech :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.