• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Pickett schreef:
    Quick question: waarom heb ik bij de beoordeling van TwinButterfly niet alle punten van opdracht uitgevoerd? Dat is toch gewoon optijd ingeleverd, aantal woorden juist en genoeg dialoog? Of zit ik daar verkeerd?

    Ik had hetzelfde, haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wel, ik heb heel hoge punteb gegeven wat betekent dat ik gewoon niet veel verbeterpunten heb gevonden, maar ik heb wel geprobeerd ernaaar te zoeken ^^ Ik merk wel dat mijn smaak en kijk op verhalen wat anders ligt dan de andere juryleden (':


    Mhm?

    Ik zal morgenmiddag de punten even herzien, dan pas ik dat aan en zal ik dat hier nog even melden.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    MabeI schreef:
    Wel, ik heb heel hoge punteb gegeven wat betekent dat ik gewoon niet veel verbeterpunten heb gevonden, maar ik heb wel geprobeerd ernaaar te zoeken ^^ Ik merk wel dat mijn smaak en kijk op verhalen wat anders ligt dan de andere juryleden (':

    Ik vond jouw feedback wel fijn though (: maar ik had het meer over die van Perffect, waarbij ik het gevoel hebt dat je het meeste aan mijn story wel goed vond, maar mij toch 38 van de 45 punten gegeven hebt. Dit is niet fout of zo, maar het was meer een suggestie dat ik liever ook wat punten heb waar ik aan kan werken. Ook vond ik het bij GinnyWeasley8 lastig om iets te doen met de feedback dat het te "vaag" is, want dat is denk ik meer een mening. Natuurlijk blijft altijd alles een mening en ik zeg dit ook absoluut niet omdat ik hoger wil, maar ik zou het fijn vinden als er wat meer uitgelegd wordt waarom ik precies dit aantal punten krijg zodat ik hier in het vervolg aan kan werken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ik vond jouw feedback wel fijn though (: maar ik had het meer over die van Perffect, waarbij ik het gevoel hebt dat je het meeste aan mijn story wel goed vond, maar mij toch 38 van de 45 punten gegeven hebt. Dit is niet fout of zo, maar het was meer een suggestie dat ik liever ook wat punten heb waar ik aan kan werken. Ook vond ik het bij GinnyWeasley8 lastig om iets te doen met de feedback dat het te "vaag" is, want dat is denk ik meer een mening. Natuurlijk blijft altijd alles een mening en ik zeg dit ook absoluut niet omdat ik hoger wil, maar ik zou het fijn vinden als er wat meer uitgelegd wordt waarom ik precies dit aantal punten krijg zodat ik hier in het vervolg aan kan werken.


    Amen amen amen.


    oi, suzy

    Dit is trouwens niet bedoeld als aanval op jullie als juryleden of zo, maar ik ben gewoon erg fanatiek in het verbeteren van mijn schrijfstijl dus ik probeer altijd feedback uit iedereen te persen. Sorry als het overkomt alsof ik zeik haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ik vond jouw feedback wel fijn though (: maar ik had het meer over die van Perffect, waarbij ik het gevoel hebt dat je het meeste aan mijn story wel goed vond, maar mij toch 38 van de 45 punten gegeven hebt. Dit is niet fout of zo, maar het was meer een suggestie dat ik liever ook wat punten heb waar ik aan kan werken. Ook vond ik het bij GinnyWeasley8 lastig om iets te doen met de feedback dat het te "vaag" is, want dat is denk ik meer een mening. Natuurlijk blijft altijd alles een mening en ik zeg dit ook absoluut niet omdat ik hoger wil, maar ik zou het fijn vinden als er wat meer uitgelegd wordt waarom ik precies dit aantal punten krijg zodat ik hier in het vervolg aan kan werken.


    Ik begrijp het. Ik kan in de vakantie misschien tijd vinden om wat uitgebreider in te gaan op mijn commentaar! Goed dat je het zegt!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Pickett schreef:
    Dit is trouwens niet bedoeld als aanval op jullie als juryleden of zo, maar ik ben gewoon erg fanatiek in het verbeteren van mijn schrijfstijl dus ik probeer altijd feedback uit iedereen te persen. Sorry als het overkomt alsof ik zeik haha.


    Nee hoor, ik snap het heel goed. Ook als men alleen "snel verder" op je verhaal reageert, terwijl je eigenlijk ook graag tips te horen krijgt!

    Als je je gevoel uitspreekt en dat gewoon op een nette manier doet, mag je altijd alles zeggen. Zo heb ik dat in ieder geval geleerd!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ik begrijp het. Ik kan in de vakantie misschien tijd vinden om wat uitgebreider in te gaan op mijn commentaar! Goed dat je het zegt!

    Het zou fijn zijn als je tijd hebt, maar anders kan je het ook gewoon meenemen voor de volgende keer hoor, dat vind ik ook prima c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Perffect schreef:
    (...)

    Nee hoor, ik snap het heel goed. Ook als men alleen "snel verder" op je verhaal reageert, terwijl je eigenlijk ook graag tips te horen krijgt!

    Als je je gevoel uitspreekt en dat gewoon op een nette manier doet, mag je altijd alles zeggen. Zo heb ik dat in ieder geval geleerd!

    Yush I agree with that en ik weet dat feedback geven echt super lastig is, maar je leert zelf ook veel van feedback geven denk ik en dan is het toch een win win situatie haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Moest iemand een persoonlijke vraag of tip voor me hebben, mijn gb/pb staat altijd open (:


    Mhm?

    Even als tegenreactie: ik vond de commentaar nog vrij ça va eigenlijk :') Ik heb aan een heleboel wedstrijden meegedaan en ik heb heel wat wedstrijden gezien waar de commentaar minder diepgaand is. Ik heb op dit moment trouwens zelf een wedstrijd en ik ben ook vrij streng en geef meestal niet het maximum, en ik weet dat het soms niet makkelijk is om te verantwoorden waarom je net dat aantal punten geeft. Anyway, ik vind het wel heel mooi hoe je de 'kritiek' zo goed opneemt en je jezelf wilt verbeteren (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ik vond jouw feedback wel fijn though (: maar ik had het meer over die van Perffect, waarbij ik het gevoel hebt dat je het meeste aan mijn story wel goed vond, maar mij toch 38 van de 45 punten gegeven hebt. Dit is niet fout of zo, maar het was meer een suggestie dat ik liever ook wat punten heb waar ik aan kan werken. Ook vond ik het bij GinnyWeasley8 lastig om iets te doen met de feedback dat het te "vaag" is, want dat is denk ik meer een mening. Natuurlijk blijft altijd alles een mening en ik zeg dit ook absoluut niet omdat ik hoger wil, maar ik zou het fijn vinden als er wat meer uitgelegd wordt waarom ik precies dit aantal punten krijg zodat ik hier in het vervolg aan kan werken.


    Sorry ik zal het de volgende beoordeling wat duidelijker maken.

    Dazai schreef:
    Even als tegenreactie: ik vond de commentaar nog vrij ça va eigenlijk :') Ik heb aan een heleboel wedstrijden meegedaan en ik heb heel wat wedstrijden gezien waar de commentaar minder diepgaand is. Ik heb op dit moment trouwens zelf een wedstrijd en ik ben ook vrij streng en geef meestal niet het maximum, en ik weet dat het soms niet makkelijk is om te verantwoorden waarom je net dat aantal punten geeft. Anyway, ik vind het wel heel mooi hoe je de 'kritiek' zo goed opneemt en je jezelf wilt verbeteren (:

    Ik heb mijzelf aangeleerd om open te staan voor kritiek en dat komt ook omdat ik nu een kunstopleiding doe en we echt gepushed worden om kritiek te geven en te ontvangen. Het zit dus een soort van in mijn systeem haha, maar ik snap wel wat je zegt hoor en het is zeker geen slechte kritiek. Het is sowieso al fijn dat er de moeite wordt gedaan om echt een verhaaltje uit te schrijven, maar ik ben gewoon nogal fanatiek in het verbeteren van mijzelf en ik ben een perfectionist dus eh, sorry haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dazai schreef:
    Even als tegenreactie: ik vond de commentaar nog vrij ça va eigenlijk :') Ik heb aan een heleboel wedstrijden meegedaan en ik heb heel wat wedstrijden gezien waar de commentaar minder diepgaand is. Ik heb op dit moment trouwens zelf een wedstrijd en ik ben ook vrij streng en geef meestal niet het maximum, en ik weet dat het soms niet makkelijk is om te verantwoorden waarom je net dat aantal punten geeft. Anyway, ik vind het wel heel mooi hoe je de 'kritiek' zo goed opneemt en je jezelf wilt verbeteren (:


    Dat komt, denk ik, ook omdat het op een goede manier is gebracht (: al bij al is de sfeer hier heel fijn ^^


    Mhm?