• Hey

    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, van de meeste specificaties weet ik al wat ik wil, maar ik zit toch met een vraag.

    Ik kom vooral laptops tegen met een ssd, terwijl ik altijd al een computer met een harde schijf heb gehad. Ik vraag me dus af hoe handig een ssd is en als een ssd geen probleem geeft als ik bijvoorbeeld de sims 3 installeer.

    Een SSD is eigenlijk ongeveer hetzelfde als een harde schijf, maar met snellere read en write snelheden. En hij is beter beschermd tegen schokken. Je SSD gaat je dus geen problemen geven.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2016 - 23:02 ]


    Ex astris, sciencia

    Een SSD is een Solid State Driver/Disk en is just beter dan een HDD, een solid state disk gaat minder snel kapot met stoten en laten vallen. Daarnaast is een SSD een stuk sneller dan een HDD, helaas zijn ze ook een stuk prijziger en vaak zijn ze redelijk klein. In dat geval kun je het beste een HDD met een SSD combineren. Als je de besturingssystemen van je computer en dagelijkse zware programma's op je SSD zet en de rest van de gegevens op je HDD, dan heb je hier heel veel profijt van en absoluut geen problemen!:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Het ding is en dat maakt het moeilijker om een goede laptop te vinden, ik wil graag een laptop kleiner dan 14 inch. De combinatie van een ssd en een hdd is haast onmogelijk te vinden.

    savvy schreef:
    Het ding is en dat maakt het moeilijker om een goede laptop te vinden, ik wil graag een laptop kleiner dan 14 inch. De combinatie van een ssd en een hdd is haast onmogelijk te vinden.


    Ik heb er eentje met ssd en hdd, maar hij is 15'6 inch ^^
    Hmmm tja, behalve gewoon goed zoeken kan ik je ook niet helpen. Ik heb altijd een heel eisen en wensen lijstje, dus dan kom je vanzelf op een laptop uit...daarbij kan ik niet in je portemonnee kijken natuurlijk.. Ik zou in ieder geval niet gaan voor een laptop met enkel ssd, want dan heb je vrij snel te weinig ruimte.


    You were born original, don't die as a copy.

    Je kan ook een externe harde schijf aanschaffen. Vind ik persoonlijk veel handiger. ^


    The truth is out there.

    Ik heb misschien een laptop op het oog, maar ik ga sowieso het dan is voorleggen aan mijn ouders die veel meer van computers afweten.
    Ik weet dat een externe harde schijf handig kan zijn, maar het is niet echt het geval als ik op de trein werk. Ik schrijf nogal graag op de trein en bus, het moet dus handig zijn.

    savvy schreef:
    Ik heb misschien een laptop op het oog, maar ik ga sowieso het dan is voorleggen aan mijn ouders die veel meer van computers afweten.
    Ik weet dat een externe harde schijf handig kan zijn, maar het is niet echt het geval als ik op de trein werk. Ik schrijf nogal graag op de trein en bus, het moet dus handig zijn.


    Ah ja ik doe dat wel gewoon. Zo groot zijn ze niet haha. (:

    [ bericht aangepast op 26 nov 2016 - 9:19 ]


    The truth is out there.

    Ssd werkt prima bij mij :)


    Treat people with kindness