• Hoi lieve Q'ers!
    Voor mijn nieuwe short story heb ik cliché boeken nodig. Ondertussen heb ik al een romantisch boek (waarin zij net op tijd wordt tegengehouden door haar grote liefde, net voor ze zou vertrekken) en een horror-verhaal (waarin het hoofdpersonage een dom blondje is dat constant richting het gevaar loopt en dingen roept zoals 'wie is daar')
    Nu heb ik nog één boek nodig. Bij welk boek denk je 'oh gut, alsof dit verhaal niet al duizend keer is uitgemolken' :') het mag ook een film zijn, als het maar een verhaallijn is die je al veel te vaak bent tegengekomen.
    Iemand enig idee?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wel, in het drama genre heb je toch veel verhalen over dat iemand dood gaat en dan alles nog wil doen in zijn/haar leven (en dan natuurlijk onverwacht verliefd wordt, waardoor het dramagehalte nog wat stijgt.)? Ik weet het niet zeker, want het is niet mijn favoriete genre, maar wat ik altijd van die dingen hoor, komt hier meestal wel op neer.


    Mhm?

    Nou alleen van die verhalen over onmogelijke liefdes, ze mogen niet verliefd zijn maar worden het wel enzovoort. Maar ik kan niet op de titel van zo'n boek komen.


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Nou alleen van die verhalen over onmogelijke liefdes, ze mogen niet verliefd zijn maar worden het wel enzovoort. Maar ik kan niet op de titel van zo'n boek komen.


    De titel heb ik ook niet nodig, enkel de verhaallijn (: dit zijn al 2 erg goede!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik kan niet meteen op een boek of film komen in het genre, maar in anime heb je heel vaak dat de typische 'de vijand is super sterk en valt niet te verslaan, maar door mijn dapperheid en vrienden kan ik hem toch verslaan ook al ben ik zelf mega zwak' verhaallijn terugkomen. In boeken vind ik vooral dit cliché: '[Naam hoofdpersonage] leidde een perfect normaal leven totdat ... gebeurde/totdat hij/zij ... ontdekte (of nog erger: totdat hij/zij ... ontmoette) en zijn/haar leven compleet veranderde'.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Iemand die blind verliefd wordt op iemand die totaal niet goed voor hem/haar is, terwijl zijn/haar omgeving hem/haar daarvoor waarschuwt maar ondanks alle obvious hints het nog niet doorheeft en daarna maar verdrietig zijn als hij/zij erachter komt dat diegene toch niet goed was :')


    26 - 02 - '16

    Badboys die eigenlijk helemaal niet zo bad zijn, maar grote softies die hun gevoelens niet kunnen uiten op een normale manier ^^ (Ondanks het sarcasme in deze zin, ben ik best wel fan van dit cliché xd)


    Mhm?

    Normaal tienermeisje gaat naar land van beroemd persoon waar ze fan van is, en gut o gut ze komt hem of een bekend familielid van hem tegen en wordt zo snel mogelijk voorgesteld? Of telt dat meer als fanfics dan boeken?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Lucens schreef:
    Nou alleen van die verhalen over onmogelijke liefdes, ze mogen niet verliefd zijn maar worden het wel enzovoort. Maar ik kan niet op de titel van zo'n boek komen.
    Romeo en Juliet?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Schorriemorrie schreef:
    Iemand die blind verliefd wordt op iemand die totaal niet goed voor hem/haar is, terwijl zijn/haar omgeving hem/haar daarvoor waarschuwt maar ondanks alle obvious hints het nog niet doorheeft en daarna maar verdrietig zijn als hij/zij erachter komt dat diegene toch niet goed was :')


    Oh en vergeet ook niet de goodguy beste nerd vriend die zo verliefd mogelijk op de hoofdpersoon is.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Alle boeketreeks-boeken haha. Altijd een man die onbereikbaar is, die ze tegenkomt via werk en die toch valt op haar stuntelige verschijning (denk ook aan 50 shades, Twilight).
    Of in hetzelfde genre een man van het verleden die alles heeft verpest maar waar ze toch nog stiekem steeds verliefd op is. Ze komen elkaar tegen en ineens is hij totaal veranderd.

    En zoals mensen al zeiden: een onverslaanbaar iemand die toch te verslaan is met een kleine groep sukkels/of een veel te kleine groep/ of heldhaftige en moedige mensen die eigenlijk nooit hebben gevochten: X-men Apocalyps, Guardians of the Galaxy...