• Hoi hoi!
    Ik zit hier nu al meer dan vier jaar op deze site en ik heb eigenlijk nog nooit een schrijfwedstrijd georganiseerd. Hoog tijd dat daar verandering in komt!

    Ik ben op zoek naar maximaal vier juryleden en een heleboel enthousiaste schrijvers. (:


    Wat is de bedoeling?
    Het is de bedoeling dat je een verhaal schrijft tussen de 10K en 15K dat binnen het thema “tijdreizen” valt. Hierbij gaat het alleen om tijdreizen naar het verleden, en met het verleden bedoel ik een jaar voordat jij zelf werd geboren. Een tweede vereiste is dat je een historisch of mythologisch persoon uitkiest die een rol gaat spelen in jouw verhaal. Deze moet (natuurlijk) inmiddels wel overleden zijn. Een belangrijk onderdeel van deze wedstrijd is het doen van research.

    De persoon die jij kiest blijft een bijpersoon: jouw personage die de tijdreis maakt, blijft de hoofdpersoon. Dat betekent echter niet dat je niet met meerdere perspectieven mag werken, je kunt de historische of mythologische persoon dus wel aan het woord laten.

    Het verhaal dient op 15 april te zijn afgerond. Daarnaast kun je iedere maand één verdiepingsopdracht inleveren om bonuspunten verdienen. Hier zul je geen feedback op ontvangen, dit is vooral bedoeld om je te motiveren je in bepaalde onderwerpen te verdiepen. Zes onderwerpen zullen je worden aangereikt, waaruit je er zelf drie moet kiezen. Iedere laatste week van de maand kun je deze opdrachten inleveren. Je kunt de onderwerpen hier vinden.


    Het buddy-systeem
    Iedereen heeft af en toe wel iemand nodig om door gemotiveerd te worden of om mee te brainstormen. Elke deelnemer zal aan iemand anders worden gekoppeld, bij diegene kun je aan de bel trekken als je ergens tegenaan loopt. Naderhand zal ik jullie vragen om ook een beoordeling over elkaar in te vullen, hierdoor kunnen jullie bonuspunten verdienen.

    Let op: de buddy's zijn er ter ondersteuning van elkaar, zodat je iemand hebt om op terug te vallen. Het kan nooit zo zijn dat het de schuld van jouw buddy is wanneer jij vastloopt met je verhaal. Maak afspraken met elkaar zodat je weet wat je van elkaar kunt verwachten.

    De koppels
    Noiz|| Romi & Wervelwind|| Lindsey
    Underscore || Jerina & Perffect ||
    Richonne || Laura & Firgun || Leah
    Natblida || Elise & Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline & AnakinSkywalker|| Marleen
    antepast || Ella & Semantiek || Rosanne

    Wat verwacht ik van de andere juryleden?
    De juryleden nemen een abonnement op ieder verhaal. Driemaal (begin februari, maart en april) zullen zij elke schrijver twee tips geven. De hele maand mei krijgen zij de tijd om een beoordeling te schrijven over de verhalen.

    Zijn er prijzen?
    Jazeker! Op basis van de eindbeoordelingen (en de verdiende bonuspunten) zal er een top 3 worden gekozen.
    De winnaar krijgt de keuze uit 5 spots of 30 credits.
    De tweede plaats krijgt de keuze uit 3 spots of 18 credits.
    De derde plaats krijgt de keuze uit 1 spot of 6 credits.

    Ook voor het jurylid dat de nuttigste tips levert staat een prijs klaar: 3 spots of 18 credits.
    Aan de schrijvers zal worden gevraagd van welk jurylid (mijzelf uitgezonderd) zij het meeste hebben geleerd.

    Dus samengevat:
    - Deelnemers schrijven een tijdreisverhaal naar het verleden en laten een historisch of mythologisch figuur daar een rol in spelen.
    - Het verhaal is tussen de 10.000 en 15.000 woorden.
    - Iedere maand kan er een extra opdracht worden ingeleverd voor bonuspunten.
    - Schrijvers ontvangen driemaal twee tips van ieder jurylid op hun werk.
    - De verhalen mogen worden geactiveerd op 1 januari.
    - De verhalen worden afgerond voor 15 april. Uitstel is niet mogelijk.
    - De verhalen worden in het Nederlands geschreven.
    - Er mag voor de spelling een beroep worden gedaan op Bètareaders.

    Ik wil me opgeven!
    Yay! Je kunt dat gewoon in het topic roepen. Let op: de historische/mythische persoon die je kiest moet wél ter goedkeuring (per PB) aan mij worden overgelegd. Ieder persoon mag namelijk maar één keer worden gekozen.
    Deelnemers
    Noiz || Romi
    Wervelwind || Lindsey
    Underscore || Jerina
    Perffect ||
    Richonne || Laura
    Firgun || Leah
    Natblida || Elise
    Alphonse || Alicia
    Dominhe || Neline
    AnakinSkywalker || Marleen
    [/s]antepast || Ella[/s]
    Semantiek || Rosanne

    Story
    "Nevermore"
    De Laatste Romanov
    Trouver Jeanne

    Een wereld van verschil

    Testobject 33
    Ballets Russes
    Behind doors
    ALEX(ANDER)
    -
    Keep on knocking - Matt. 7:7

    Juryleden
    Virtues || Melissa


    Bijbehorende story
    Met toestemming van wedstrijdmoderator Ledecky
    Lichtelijk geïnspireerd door SOTY en de Go Fanfic wedstrijd van Pickett

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 17:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Ja, er mogen ingrijpende veranderingen optreden. (:
    Tijdreizen hoeft niet per se vanuit dit jaar, maar wel vanuit hoe de samenleving nu is. Dus vijf jaar eerder of later kan wel, maar niet te veel. (:


    Echt?!? Ooh dan weet ik nu ineens een leuk eind voor mijn verhaal xD


    ~My Mind Is Free~

    Voordat ik me officieel inschrijf, zou ik je een pb'tje mogen sturen of mijn gekozen historische figuren nog vrij is?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Chirrut schreef:
    Voordat ik me officieel inschrijf, zou ik je een pb'tje mogen sturen of mijn gekozen historische figuren nog vrij is?

    Tuurlijk!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dazai schreef:
    (...)
    Maar daj spoil ik misschien al wie mijn persoon is, is dat erg?

    Oh ja, dat is waar. Nou ja, maakt ook eigenlijk niet uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Saorsa --> Wervelwind


    The soul needs autumn.

    Natblida -> Jerboa


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb een vraag. Moet je in de dialogen / benamingen van objecten rekening houden met het taalgebruik van die tijd? Zinsconstructies, woordkeuze, spelling etc?


    Veni, Vidi, Coffee.

    Pralines schreef:
    Ik heb een vraag. Moet je in de dialogen / benamingen van objecten rekening houden met het taalgebruik van die tijd? Zinsconstructies, woordkeuze, spelling etc?

    Daar ben je vrij in, maar het zal waarschijnlijk wel bijdragen aan de sfeer en de geloofwaardigheid van het verhaal en die punten worden wel meegenomen in de eindbeoordeling. Je hoeft geen oud-Nederlands te schrijven, maar als middeleeuwse mensen elkaar met 'Yo' begroeten past dat natuurlijk niet echt in de context.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oke, thanks! Dan weet ik genoeg (:
    Ik denk dat ik mee ga doen, maar ik denk er nog even over na. Wel een superleuk idee, trouwens ^^


    Veni, Vidi, Coffee.

    Navigator schreef:
    (...)
    Daar ben je vrij in, maar het zal waarschijnlijk wel bijdragen aan de sfeer en de geloofwaardigheid van het verhaal en die punten worden wel meegenomen in de eindbeoordeling. Je hoeft geen oud-Nederlands te schrijven, maar als middeleeuwse mensen elkaar met 'Yo' begroeten past dat natuurlijk niet echt in de context.


    Maar wat dan als je personage in een land terechtkomt/een personage ontmoet waarvan de moedertaal niet Nederlands is?


    The soul needs autumn.

    Als ik me niet vergis, mochten de verhaaltjes op 1 januari geactiveerd worden, maar mogen ze ook later geactiveerd worden, en zo ja: wat is de uiterste deadline?
    Edit: nvm, heb het gevonden :')

    [ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 20:56 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Meh, de inspiratie is mij nog niet echt komen bezoeken, dus ik ben bang dat deze wedstrijd m niet voor mij gaat worden, ondanks dat ik het idee wel erg leuk vind.


    Stenenlikker

    Als ik me niet vergis, mochten de verhaaltjes op 1 januari geactiveerd worden, maar mogen ze ook later geactiveerd worden, en zo ja: wat is de uiterste deadline?


    Dit ^

    [ bericht aangepast op 29 dec 2016 - 20:06 ]


    Veni, Vidi, Coffee.

    Dazai schreef:
    Als ik me niet vergis, mochten de verhaaltjes op 1 januari geactiveerd worden, maar mogen ze ook later geactiveerd worden, en zo ja: wat is de uiterste deadline?


    Toen ik het vroeg was het ten laatste 15 april (maar dan mis je wel de bonuspunten). Ik neem aan dat het antwoord nog niet veranderd is. :'D


    The soul needs autumn.

    15 april is toch het afronden, niet het activeren?


    Veni, Vidi, Coffee.