• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    Delacroix schreef:
    (...)

    Ik vind het concept erg leuk, ik zou er alleen op letten dat je je zinnen niet te lang maakt. Vooral de eerste en laatste zin kan je misschien beter in twee splitsen. (:

    Ik vind het anders lekker lopen zo. Anders wordt een tekst veel te staccato en soms zelfs kinderachtig.


    oi, suzy

    ^Ik ben ook wel een voorstanders van veel lange zinnen, maar ik moet er inderdaad op letten dat ik ook afwissel. Ik heb de laatste zin wat opgesplitst. De eerste zie ik gewoon al niet hoe, dus die laat ik zijn. Dankjewel allebei!


    Mhm?

    Bartok schreef:
    Ik heb nog geen naam voor mijn hoofdpersonage, but ok:

    Mijn broertje is vier en zijn naam is Ben.
    Als in: 'Ik Ben De Antichrist.'

    Kleine broertjes kunnen vermoeiend zijn, maar als jouw ouders de Antichrist op de wereld zetten, heb je wel een groter probleem dan een verloren afstandsbediening. X moet het al vier jaar doen met Ben, zijn demonische broertje, en tot nu toe gaat het tamelijk vlot. Tenminste, als je die paar keukenbranden en geterroriseerde leerkrachten niet meerekent. Maar wanneer Ben's teddybeer niet zo toevallig in de onderwereld belandt, moet X alles op spel zetten om de knuffel weer bij Ben te krijgen, voor deze de grootste woedeaanval uit de geschiedenis in gang zet: de Apocalyps.


    Omg super tof!! Ik vind hem heel goed!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Varekai schreef:
    Wat vinden jullie hiervan? Dit is mijn idee voor SOTY. Tips?

    Het leven van Gaby komt op zijn kop te staan als ze een bijzondere armband erft van haar moeder. Een dag later komt de eigenaardige Zion in haar leven, die de kracht heeft om al haar wensen in vervulling te laten gaan. Al gauw ontdekt Gaby echter dat ze een hoge prijs betaalt voor haar wensen en moet ze, met gevaar voor eigen leven, op zoek naar een manier om de vloek te verbreken.


    Hmm, het is in principe een prima flaptekst, maar ik vind hem niet echt spetterend: ik heb niet het idee dat het vernieuwend is, en dat kan je verhaal wel zijn, maar dat komt niet echt goed naar voren in je flaptekst.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Hmm, het is in principe een prima flaptekst, maar ik vind hem niet echt spetterend: ik heb niet het idee dat het vernieuwend is, en dat kan je verhaal wel zijn, maar dat komt niet echt goed naar voren in je flaptekst.


    Ja, dat idee heb ik ook. Het is te vaag, maar ik ben ook bang om teveel weg te geven. En oja, het moet ook nog lekker lopen (nerd)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Groot-Brittannië wordt geteisterd door aanslagen. IS heeft voet aan de grond gekregen en is als de spreekwoordelijke pitbull die niet loslaat. Een kamp in Mogadishu, hoofdstad van Somalië, lijkt de bron van de niet–aflatende stroom jihadisten. Miles ‘Mick’ Kilgour, kapitein bij de SAS, wordt er met zijn eenheid op uit gestuurd om het Somalische kamp met de grond gelijk te maken. De missie lijkt te beginnen als een van de vele, maar als de inlichtingendiensten aanwijzingen vinden voor een nieuwe reeks aanslagen, komt alles ineens in een heel ander daglicht te staan.


    oi, suzy

    Spreekt deze flaptekst een beetje aan?

    Vergeet de doodstraf en gevangenisstraffen, in de nieuwe wereld ondergaan mensen na een misdaad een reset: een al dan niet groot deel van je geheugen wordt gewist. De zwaarste straf is een “blanco”, waarbij je volledige geheugen, je volledige identiteit wordt weggevaagd. In deze wereld heeft Tobias net een blanco ondergaan; hij herinnert zich niets van zijn vorige leven, maar is vastbesloten om te ontdekken wie hij is geweest en wat hij heeft gedaan. Dat blijkt echter niet zo makkelijk in een dystopie waarin het concept “nieuws'” niet meer bestaat en zijn naam verwijderd is uit ieder systeem. Bovendien rept niemand een woord over de misdaad – of durft niemand er een woord over te reppen. In zijn zoektocht naar zichzelf ontmoet hij Bas. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid die de regering kost wat kost geheim wil houden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De flaptekst zit technisch goed in elkaar, maar het concept ben ik al eens eerder tegengekomen... Trouwens, het is 'met een woord reppen over iets', je bent de 'met' vergeten.

    Kan iemand feedback op mijn flaptekst geven?


    oi, suzy

    Treason schreef:
    Groot-Brittannië wordt geteisterd door aanslagen. IS heeft voet aan de grond gekregen en is als de spreekwoordelijke pitbull die niet loslaat. Een kamp in Mogadishu, hoofdstad van Somalië, lijkt de bron van de niet–aflatende stroom jihadisten. Miles ‘Mick’ Kilgour, kapitein bij de SAS, wordt er met zijn eenheid op uit gestuurd om het Somalische kamp met de grond gelijk te maken. De missie lijkt te beginnen als een van de vele, maar als de inlichtingendiensten aanwijzingen vinden voor een nieuwe reeks aanslagen, komt alles ineens in een heel ander daglicht te staan.



    Hij is goed geschreven, in die zin dat er voor zover ik zie geen fouten in staan, maar ik mis toch iets. Als Miles je hoofdpersonage is, kan je hem misschien toch iets meer aanwezig maken in je flaptekst of gewoon iets doen waardoor je flaptekst iets minder neutraal overkomt? Ik weet niet of dat het juiste woord is, maar ik mis een beetje gevoel (:


    The soul needs autumn.

    Thank you (: En als ik nu verander dat niet de inlichtingendiensten maar Mick zelf nieuwe aanwijzingen vindt? Dus dan wordt het:

    Groot-Brittannië wordt geteisterd door aanslagen. IS heeft voet aan de grond gekregen en is als de spreekwoordelijke pitbull die niet loslaat. Een kamp in Mogadishu, hoofdstad van Somalië, lijkt de bron van de niet–aflatende stroom jihadisten. Miles ‘Mick’ Kilgour, kapitein bij de SAS, wordt er met zijn eenheid op uit gestuurd om het Somalische kamp met de grond gelijk te maken. De missie lijkt te beginnen als een van de vele, maar als Mick aanwijzingen vindt voor een nieuwe reeks aanslagen, komt alles ineens in een heel ander daglicht te staan.


    oi, suzy

    Treason schreef:
    Thank you (: En als ik nu verander dat niet de inlichtingendiensten maar Mick zelf nieuwe aanwijzingen vindt? Dus dan wordt het:

    (...)


    Ja, dat vind ik echt al veel beter! Vreemd hoe zo'n klein detail een verschil kan maken! Het klinkt zelfs spannender op die manier.
    Verder heb ik geen opmerkingen of dergelijke meer.^^


    The soul needs autumn.

    Thank you haha (:


    oi, suzy

    Wow, er is hier al zo lang niets meer gepost...

    Anyway, ik heb een beetje feedback nodig op een flaptekst, heb het gevoel dat hij te lang is, maar weet niet wat ik kan doen om hem in te korten. Wie helpt mij?

    In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.

    Op driejarige leeftijd ontwikkelt Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen. Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen. Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2018 - 17:58 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^ dayuuum dat verhaal zou ik meteen willen lezen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Island schreef:
    Wow, er is hier al zo lang niets meer gepost...

    Anyway, ik heb een beetje feedback nodig op een flaptekst, heb het gevoel dat hij te lang is, maar weet niet wat ik kan doen om hem in te korten. Wie helpt mij?

    In een wereld waar alleen vrouwen magie kunnen gebruiken, is discriminatie tegenover het mannelijke geslacht de normaalste zaak ter wereld. Ze krijgen niet de mogelijkheid om verder te studeren, mogen geen politieke functies beoefenen en zijn gedoemd tot een leven vol zware arbeid.

    Op driejarige leeftijd ontwikkeld Noah tot grote verschrikking van zijn ouders een gave, ondanks zijn mannelijke geslacht. Noahs ouders doen er alles aan om dit geheim te bewaren voor de wereld. Wanneer Noah zijn ouders echter verliest op zeventienjarige leeftijd en zijn dorp stilaan vervalt door de onderdrukking van de heksen, maakt hij een keuze die zijn leven zal veranderen. Om zijn dorp te kunnen redden, doet hij zich voor als vrouw en schrijft hij zich in voor Jade Academia, een van de meest prestigieuze scholen van het land – een school uitsluitend voor heksen. Noah moet zijn mannelijke aard zien te verbergen in een wereld vol vrouwen. Al snel krijgt hij de keerzijde te zien van deze magische wereld; overal in het land worden jonge heksen dood teruggevonden. En dan slaat ook in Jade Academia het noodlot toe.



    Het klinkt echt goed, zou het graag willen gaan lezen!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.