• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    Jure schreef:
    Wanneer de dagen op hun kortst zijn, wordt het lichaam van een vermist meisje gevonden. Ze is bruut verkracht, verminkt en daarna genadeloos vermoord. De daders worden nooit gevonden.

    Zes jaar later ontwaakt de wereld na een koude, strenge winter. De fanatieke advocate Grace Bergman is gewend aan de vele doodsbedreigingen en gooit ze tegenwoordig ongelezen bij het afval. Het wordt de grootste fout in haar leven.


    I'd read this.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    I'd read this.

    Hell yes (flower)


    oi, suzy


    In een wereld waarin de kleur van je ogen definieert wie je bent, staat goud gelijk aan een godheid en wordt je gemeden wanneer bloedrood de irissen van je ogen kenmerkt. Alles leuk en aardig, maar Elainie heeft zwarte ogen, wat niet eens een kleur is en gezien moet worden als het ontbreken van licht. Maar is dat alles waar haar wezen op neer komt? Of kan licht een weg vinden in de duisternis, zolang iemand maar een luikje open zet?

    [ bericht aangepast op 14 juli 2017 - 22:46 ]


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Cliffhanger schreef:

    In een wereld waarin de kleur van je ogen definieert wie je bent, staat goud gelijk aan een godheid en wordt je gemeden wanneer bloedrood de irissen van je ogen kenmerkt. Alles leuk en aardig, maar Elainie heeft zwarte ogen, wat niet eens een kleur is en gezien moet worden als het ontbreken van licht. Maar is dat alles waar haar wezen op neer komt? Of kan licht een weg vinden in de duisternis, zolang iemand maar een luikje open zet?


    Wow wat interessant! Ik vind het idee echt tof, maar er staan wat kreten in die wat onserieus overkomen, misschien omdat het spreektaal is. Als dat is hoe je je verhaal schrijft moet je het laten staan, maar als je verhaal heel beschrijvend en metaforisch is dan zou ik het aanpassen.

    Ik vind het ook tegenstrijdig. Het roze is namelijk een hartstikke mooie zin, waar de dikgedrukte spreektaal tegenover staat en vervolgens het blauwe dat heel simpel is verwoord. Het laatste komt wat gemaakt en expres over.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2017 - 22:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    M0NA schreef:
    (...)

    Wow wat interessant! Ik vind het idee echt tof, maar er staan wat kreten in die wat onserieus overkomen, misschien omdat het spreektaal is. Als dat is hoe je je verhaal schrijft moet je het laten staan, maar als je verhaal heel beschrijvend en metaforisch is dan zou ik het aanpassen.

    Ik vind het ook tegenstrijdig. Het roze is namelijk een hartstikke mooie zin, waar de dikgedrukte spreektaal tegenover staat en vervolgens het blauwe dat heel simpel is verwoord. Het laatste komt wat gemaakt en expres over.

    Dat vind ik eigenlijk wel meevallen! Ik vind het een heel coole flaptekst die absoluut nieuwsgierig maakt. Klein spelfoutje: "wordt je" -> "word je". (:


    oi, suzy

    Kan ik hier ook de teksten van mijn oude verhalen neerzetten? Die wil ik namelijk ooit eens gaan herschrijven dus dan komt dit topic goed uit.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    Kan ik hier ook de teksten van mijn oude verhalen neerzetten? Die wil ik namelijk ooit eens gaan herschrijven dus dan komt dit topic goed uit.

    Alle flapteksten zijn welkom, oud of jong, recht of krom, geel of vierkant. :9~


    oi, suzy

    Ik weet dat het zo goed als niets vertelt en dat het dus de meest wazige shit is, maar dat past wel bij mij (x Thoughts?


    Dit is het verhaal van de dag die de nacht beschrijft. Van de vlinder die vertelt over al de kleuren van de mot.
    Over een ontmoeting die nooit mocht plaatsvinden, toch is gebeurd en alles veranderde.
    Dit is een verhaal over mij, maar vooral over hem.



    Mhm?

    Spannend!! En mooi.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.


    Het verhaal draait volledig rond Julie. Ze is 16 jaar. Alles in haar leven verloopt goed, haar ouders zijn namelijk schatrijk. Ze hoeft maar in haar handen te klappen en ze krijgt wat ze wilt.
    Maar niet voor lang meer. Haar vader sterft in een auto-ongeluk, waarna haar moeder in haar verdriet zelfmoord pleegt. Ze kende al van bij haar geboorte niemand van haar familie. Het enigste wat ze nu nog heeft is een amulet van haar grootmoeder, dat ze nog net heeft kunnen meenemen voor haar huis bezweek onder het gewicht van de sloophamer...
    Hoe loopt het af met Julie? Zal ze ooit nog een normaal leven kunnen lijden?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 22:44 ]

    Okey die pijlen zijn raar

    JensWeasley schreef:
    Okey die pijlen zijn raar


    Als je een png variant kunt vinden, zit er geen witte ruimte omheen (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Jure schreef:
    (...)
    Alle flapteksten zijn welkom, oud of jong, recht of krom, geel of vierkant. :9~

    In dat geval:

    Jarenlang is Eden het lachertje geweest van vele pesterijen, waar ze meerdere malen te schande werd gezet. Hierdoor heeft ze haar middelbare schooltijd als einzelgänger doorgezet, omdat ze niet eens als buitenstaander gezien werd. Het waren donkere dagen voor de tiener, niet enkel de fysieke pijn werd op een gegeven punt teveel, maar tevens de mentale.
    Hedendaags voelt ze zich eindelijk gelukkig; Eden heeft een beroep als beginnende, succesvolle kunstenares, ze heeft een liefdevolle familie en bovenop dat heeft ze eveneens de man van haar dromen ontmoet. Het leven kan er niet beter voor haar uitzien! Echter zijn er een aantal dingen die ze niet van haar man – Elijah – weet, geheimen die hij ten alle kosten voor zich probeert te houden. Want als de jonge vrouw erachter komt, zal ze er dan mee kunnen leven wie haar verloofde daadwerkelijk is? Of worden de littekens van vroeger opengehaald en wordt hun relatie op de proef gesteld?
    • • •
    “Well, look who I ran into,” crowed Coincidence.
    “Please,” flirted Fate, “this was meant to be.”


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    M0NA schreef:
    (...)

    Als je een png variant kunt vinden, zit er geen witte ruimte omheen (:


    Thanks! Het is nog niet fantastisch, maar toch al ietsje beter!

    Ik denk dat dit versie 4.0 is van dit verhaal, en er blijft zo goed als niets meer over van het origineel, maar goed. I like it.

    Wanneer Cas De Koninck de gevangenis verlaat, staan de kranten er bol van. Reden genoeg voor Anna om de mysterieuze twintiger als inspiratie voor haar eindwerk te gebruiken. Vastberaden om haar ticket tot de academie te bemachtigen, probeert ze zijn leven neer te pennen. Maar als ze daarmee geconfronteerd wordt met niet enkel zijn verleden, maar ook dat van haarzelf, slaat de twijfel toe. En dan is het misschien al te laat.


    Mhm?